Veckans brott (ulvlek)

Insåg när jag stod och gräddade våfflorna att jag visst glömde fullfölja mitt resonemang.

Det jag tror Habina och Mirtai gjort är helt enkelt att dom glömde att ta i beaktande den första delen av teorin. Att fåret skulle visa sig för ulvarna genom röstningen. Om LenaH skulle varit får, hur skulle ulvarna ha kunnat veta det när hon inte röstade lika som någon annan?

Nu är ju resonemanget ändå helt hypotetiskt, eftersom LenaH uppenbarligen inte var får.

Återigen, ingen av osshar misstänkt Lena för att vara får! Vi diskuterade teorin som sådan och @Habina avskrev väl tom Lena som ulv baserat på just detta

Återigen, ingen av osshar misstänkt Lena för att vara får! Vi diskuterade teorin som sådan och @Habina avskrev väl tom Lena som ulv baserat på just detta

Jag vet det. Jag försökte bara förklara min bild av varför diskussionen ens kom upp, eftersom glömmerallt fortfarande funderade över hur ni menade.

Nej hörru ni. Kroppen strejkar idag och jag behöver vila så kommer att lägga min röst nu ifall jag inte orkar in mer ikväll.

Just nu är det rätt självklart vem som får min röst. Det blev rätt så uppenbart igår vilken roll Fio har efter diskussionen som var och idag kommer hon in och lägger en röst som hon verkar väldigt säker på och utan att ha någon annan i åtanke. Med det i tankarna och dessutom att Lobelia nu var det svarta fåret som verkar nu i efterhand när man har en del av facit, lagt en röst för att rädda Glömmerallt. Därför kommer min röst att hamna där ikväll. Huruvida det är ett klassiskt sätt att visa sig för lyan eller inte kan jag inte säga men om det skulle vara den hinten som används så får vi väl reda på det när Glömmerallt synats.

Matmissbrukaren röstar på Glömmerallt

Ang. gårdagens röstning så reagerade jag på dom lätta rösterna på mig, från MM och Art. Art har jag lite dålig koll på men MM kan definitivt bättre. Idag känns hon vettigare men rösten igår skaver, jag köper inte motiveringen alls.

Att det var jämnt mellan q4 och GA är ju svårt att säga nåt om när vi inte vet GAs roll. Paddan kändes skum igår men vettigare nu. GA tycker jag inte känns skum, men jag var iofs övertygad om att hon var god i förrförra leken när jag var Gollum, så det säger väl ingenting.

Hur resonerar du kring det här idag? MMs teori mot dig i dl 1 gick ju ut på att hon tyckte att du försökte sprida misstankar mot Lobelia. I ljuset av att vi nu vet att Lobelia var fåret, hur går dina tankar?

Kan säga att jag själv igår började skriva på ett inlägg med tankar kring rösterna på dig, men gav upp då jag inte fick ihop mina formuleringar. Det var inte min dag igår kände jag. Men det gick ut på att jag funderade över om dom var något på spåret, eller om dom såg chansen att sprida misstankar mot en farlig motståndare.

Sådär, nu har jag läst om gårdagens inlägg, och dagens. Jag kan just nu inte hitta någon som är mer misstänkt än glömmerallt. Jag tror att Lobelia tog chansen att följa en ulv i röstningen. Och också såg chansen att försöka rädda samma ulv från att lynchas.

Klara röstar på glömmerallt

DL3
12:53 fio röstar på glömmerallt
13:58 bollen__ röstar på glömmerallt
17:44 Artline röstar på glömmerallt
17.54 LenaH röstar på glömmerallt
18.21 Matmissbrukaren röstar på glömmerallt
18:55 Klara röstar på glömmerallt

glömmerallt: 6

Röstlistor:
DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama
21:18 bollen__ röstar på glömmerallt
21:19 Klara röstar på Mirtai
21:23 Paddington röstar på Quarter4Ever
21.24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.25 Lobelia röstar på quarter4ever
21.28 Artline röstar på Niyama
21.29 quarter4ever röstar på glömmerallt
21.30 Koppen röstar på quarter4ever

DL2
18:01 Habina röstar på Paddington
19:33 Snurrfian röstar på glömmerallt
20:25 Koppen röstar på
Lobelia
20:53 Idahoe röstar på Habina
20:55 Klara röstar på Mirtai
21:07 Paddington röstar på
Lobelia
21:20 Lobelia röstar på fio
21:25 LenaH röstar på
Lobelia
21:28 Artline röstar på Lobelia
21:28 fio röstar på Lobelia
21:29 Matmissbrukaren röstar på fio
21:30 bollen_ röstar på
Lobelia
21:30 Niyama röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Paddington

Glömmerallt röstar: Quarter4ever, Paddington
fio röstar: glömmerallt, Lobelia

Mirati röstar: Paddington, missad röst
Idahoe röstar: Mirtai, Habina

Blacksmithfarm röstar: glömmerallt
Habina röstar: Lobelia, Paddington
Snurrfian röstar: Habina, glömmerallt
Matmissbrukaren röstar: Niyama, fio
bollen__ röstar: glömmerallt, Lobelia
Klara röstar: Mirtai, Mirtai
Paddington röstar: Quarter4ever, Lobelia
LenaH röstar: Blacksmithfarm, Lobelia
Lobelia röstar: Quarter4ever, fio
Artline röstar: Niyama, Lobelia
Quarter4ever röstar: glömmerallt
Koppen röstar: quarter4ever, Lobelia
Niyama röstar: missad röst, Lobelia

Och varför Buke byter teckensnitt fram och tillbaka i samma inlägg begriper inte jag!

Paddington: Tycket det känns som hon skyddar GA lite. Kommer med en teori med GA i första lycnhen men väljer att rösta på en annan. I första lynchen lägger hon en andra röst. Det kan ha varit ett diskret sätt att försöka rädda GA utan att sticka ut. Sedan är det möjligt att fåret Lobelia såg det och hängde på

Har du missat att jag började fundera över ett samband mellan GA och Lobelia igår kväll och att jag fortsatte den tanken i morse?

Åh vad jag känner mig kass som spelare den här gången, mitt huvud är alldeles grötigt och jag fattar i princip ingenting... :( Men jag hoppas att ni har överseende med att jag är sjuk och väldigt trög...

Det jag tror att jag har lyckats förstå är att Fio är god, på grund av något hon kanske har skrivit? Men de flesta verkar övertygade om det, Fio har även godförklarat LenaH, i och med att hon inte var fåret.
Glömmerallt verkar vara den enda som inte riktigt gå med på det och ungefär där slutade min hjärna att samarbeta med mig... :banghead: Jag tittar in lite senare och ser om det är något annat som fäster min uppmärksamhet...

Nä jag har hela tiden trott att fio är god, tycte bara inte det var nödvändigt att gapa ut det till ulvarna igår.

Det jag inte förstod var allt prat om lenaH, blev bara förvirrad av det.

Inget som gör mig så värst mycket klokare. Jag är fortsatt misstänksam mot Paddington, se mina tidigare citat kring henne och lobelia. Men ikväll känns lynchen som den redan är avklarad, så jag kan väl lika gärna rösta.

Habina röstar på glömmerallt

Framförallt för att jag är rätt säker på fios roll och när hon är så tvärsäker om glömmerallt, så känner jag mig säker att glömmerallt är ond. Sedan tycker jag att glömmerallt varit knepig idag, när hon ville fortsätta fårdiskussionen om LenaH när vi vet att lobelia var får. Luktar desperat ulv tycker jag...

Jag är också säker var min röst kommer att hamna idag. Inget som hänt under dagen gör att mina misstankar om ett ev samband mellan GA och Lobelia har minska. Jag tror fortfarande att Lobelia försökte lägga en räddningsröst på GA och som Klara skriver tidigare så kan det även ha varit ett sätta för Lobelia att signalera till lyan genom att rösta på samma person som GA. Sedan dagens får-diskussion ang LenaH gör inte att mina misstankar minskar.

Paddington röstar på GlömmerAllt

DL3
20:?? Habina röstar på glömmerallt
20:22 Paddington röstar på glömmerallt
20:24 idag röstar på glömmerallt

glömmerallt: 9

Sitter vid lånad padda... får inte till det :p
nu tror jag det stämmer, förutom Habina tid

Kom just hem från jobbet, lyckades på vägen plötsligt börja må absolut skit, skakig, illamående yr och jättetrött så jag ska försöka gå och lägga mig och se om det går över (istället för att plugga som planerat...)

Har bara popcornläst idag, men mina funderingar efter natten är att det nog är bäst att följa fio idag, vilket de flesta verkat göra. Hon verkar rätt säker.
GAs sätt att haka upp sig på frågan om får och LenaH r också intressant, då jag tror hon är lite för erfaren för att göra en sån miss.
Tror också att Lobelia kan ha försökt rädda GA DL1 med att rösta på Q.

Därför:

Idahoe röstar på Glömmerallt

Ser ingen anledning att avvika från strömmen...

Mirtai röstar på gömmerallt

Lobelias röst i avgörande skede, GA:S prat pm Lena som får och att alla andra röstar på henne är det som gör att jag röstar som jag gör

DL3
20:01 Habina röstar på glömmerallt
20:17 Paddington röstar på glömmerallt
20:19 Idahoe röstar på Glömmerallt
20:30 Mirtai röstar på gömmerallt

glömmerallt: 10

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar