Veckans brott (ulvlek)

Är jag den ända som fortfarande inte fattar varför @LenaH skulle varit får? Tycker fortfarande det är obegripligt.

Att @fio har någon form av extrainfo var väl tydligt(känns okej att säga det nu för nu lär väl ulvarna ha listat ut det, men det finns ju flera möjligheter så vill inte resonera kring vilken roll det kan vara) men det är fortfarande det enda jag fattar av det hela, jag tycker fortfarande det är skumt att folk misstänkte Lena för att vara får. Så nu när vi vet att det var fel ska jag gå tillbaks och kolla på det.

Nåja, tror dom flesta har fattat vid detta laget den diskussionen att LenaH OM hon hade varit ond så skulle hon varit fåret. Men det är överspelat nu så jag tänker inte gå in på det mer. Att du däremot vill rota extra i det idag och få informationen att framstå som felaktig är inte alls förvånande då jag skrev tidigare att jag har dig under luppen.

Som sagt så måste jag rösta tidigt och det finns bara en att rösta på för mig idag.

Till grund ligger röstningarna i DL1 där jag hade en teori som Paddington hann lite före med där skrev jag:

"Du tänkte precis det jag tänkte.. Eller att glömmerallt nödvändigtvis inte är just fåret men en ulv eftersom hon gärna ville lyfta fram att q4 skulle vara fåret för att leda tankarna till att rösta ut en god"

Tror inte jag förstod hur nära sanningen jag var med den teorin första dagen.. sen tillkom Lobelias räddningsröst och idag vill glömmerallt gärna rota i diskussionen runt om att LenaH skulle vara får med ett enda syfte som skulle gynna henne och det är att försöka belysa att jag hade fel.

Därför fio röstar på glömmerallt

Efter nattens funderingar på om jag skulle överleva eller ej så har jag bestämt mig för att ha ögonen öppna på glömmerallt idag och speciellt de omkring henne, Det blir intressant om lyan tänker vända diskussionerna mot någon speciell idag för att ta bort fokus från glömmerallt. Eller blir det för uppenbart?

Troligen med tanke på vad du skrivit ;)

Nåja, tror dom flesta har fattat vid detta laget den diskussionen att LenaH OM hon hade varit ond så skulle hon varit fåret. Men det är överspelat nu så jag tänker inte gå in på det mer. Att du däremot vill rota extra i det idag och få informationen att framstå som felaktig är inte alls förvånande då jag skrev tidigare att jag har dig under luppen.

Så du tycker inte det är skumt att folk misstänkte @LenaH för att vara får? Det tycker jag, jag ser inte vad hon gjorde som var så fårigt, bara för att folk hade fel så tänker jag ju inte bara släppa det det kan ju ha varit ulvar som försökte skydda det riktiga fåret, eller bara allmänt sprida misstankar?
Å jag vill verkligen inte försöka få någon information att framstå som felaktig.

Att inte du trodde hon var ulv franmgick men det gäller liksom inte alla andra.

Jag har roat mig med att gå igenom Lobelias inlägg. Här svarar hon paddington, känns som en riktig hint till lyan...

Du kanske föredrar att kompisarna i lyan är lite mer diskreta?

Det här är också ett intressant citat. Jag skrev att jag hade paddington och lobelia åt ondare hållet, men att jag inte var säker. Ändå skriver lobelia så här:

Jag önskar jag hade samma instinkt som du att parkera in så många åt onda eller goda hållet, har du facit ?

Jag undrar också över det klassiska sättet för lyan att hitta fåret, det är så klassiskt att jag aldrig hört talas om det, det vore intressant med en förklaring.

Därför undrar jag om jag kanske hade rätt i det jag skrev? Att koppen var god vet vi ju nu, men då kanske både LenaH och fio är goda också? Samt paddington och glömmerallt onda... Väl värt att notera i alla fall.

Lobelia snurrar in sig i vem fio röstat på, så hon lägger egentligen en röst på fio som skulle ha hamnat på koppen. Koppen var god, så jag lutar ännu mer åt att fio är god. Plus hennes resonemang igår, som jag faktiskt tror jag hängde med i, som gör att jag har en passande roll.

Eftersom fio hävdade att LenaH var god eller får och Lobelia visade sig vara fåret, tror jag att jag törs lägga LenaH åt godare sidan också.

Nu skall jag begrunda röstningsstatistiken en stund och se om jag hittar något mer intressant där.

Så du tycker inte det är skumt att folk misstänkte @LenaH för att vara får? Det tycker jag, jag ser inte vad hon gjorde som var så fårigt, bara för att folk hade fel så tänker jag ju inte bara släppa det det kan ju ha varit ulvar som försökte skydda det riktiga fåret, eller bara allmänt sprida misstankar?
Å jag vill verkligen inte försöka få någon information att framstå som felaktig.

Vem misstänkte LenaH för att vara får? Var det inte bara nån (Habina?) som var inne på på att bsf käkats för att ulvarna trodde att LenaH var får, men Habina trodde det inte riktigt själv?

Fast att fortsätta resonera kring fios velande kring god eller får igår, blir ju bara en diskussion kring vilken roll fio har. Vilket jag tycker känns ulvigt, varför inte bara läsa rollistan, se vad som passar in och sedan nöja sig där? Knepigt resonerat glömmerallt...

Vem misstänkte LenaH för att vara får? Var det inte bara nån (Habina?) som var inne på på att bsf käkats för att ulvarna trodde att LenaH var får, men Habina trodde det inte riktigt själv?

Igår när fio pressades svarade hon att hon inte var 100 % säker på att LenaH var god, hon kunde vara får också. Men fio trodde inte själv det.

Därför undrar jag om jag kanske hade rätt i det jag skrev? Att koppen var god vet vi ju nu, men då kanske både LenaH och fio är goda också? Samt paddington och glömmerallt onda... Väl värt att notera i alla fall.

Lobelia snurrar in sig i vem fio röstat på, så hon lägger egentligen en röst på fio som skulle ha hamnat på koppen. Koppen var god, så jag lutar ännu mer åt att fio är god. Plus hennes resonemang igår, som jag faktiskt tror jag hängde med i, som gör att jag har en passande roll.

Eftersom fio hävdade att LenaH var god eller får och Lobelia visade sig vara fåret, tror jag att jag törs lägga LenaH åt godare sidan också.

Nu skall jag begrunda röstningsstatistiken en stund och se om jag hittar något mer intressant där.

Med tanke på fios säkerhet bör hon ju vara god och dessutom veta nåt. LenaH tror jag är god baserat på fios säkerhet, och av samma anledning tror jag GA är ulv. Lobelias röstning tyder dessutom på det. Paddan däremot är jag inte alls säker på.

Fast att fortsätta resonera kring fios velande kring god eller får igår, blir ju bara en diskussion kring vilken roll fio har. Vilket jag tycker känns ulvigt, varför inte bara läsa rollistan, se vad som passar in och sedan nöja sig där? Knepigt resonerat glömmerallt...

Att fio troligtvis var god fattade jag redan igår(därför var jag nyfiken på hennes tankar kring lenaH, verkade som att hon hade info där) och jag har redan skrivit att jag inte vill hjälpa ulvarna med att diskutera rollen,( jag har naturligtvisockså läst rolistan och ser i vartfall ett par rimliga alternativ.) det är inte jag som drar upp fio hela tiden och det var inte jag som igår gapade om att fio hade en god specialroll(inte så smart att tipsa ulvarna) och in kommentar om koppen var väl inte heller så smart(skulle kunna vara därför hon vill käka). Fios roll har jag överhuvudtaget inte funderat över det var ganska tydligt igår att hon försökte få fram något som berode på extra info(vilken extrainfo tyckte inte jag var intressant, det jag var intresserad av var hennes slutsats tyvärr var ju inte övriga så intresserade av att hindra ulvarna från att fatta att hon kunde ha en viktig roll :banghead:)

Det jag vill diskutera är misstankarna mot lenaH(pga det fio skrivit så räknar jag lena som god) jag förstod dem inte igår och nu när vi vet att de var fel blir ju misstankarna bara än mer skumma.

Jag måste också rösta tidigt idag då jag tror att mitt möte kommer dra över DL tiden, och jag skall iväg snart. Hinner nog in en sväng ikväll innan mötet men vill hellre läsa i lugn och ro då än skumma leken för att ha "röst-stress". Kan ju alltid ändra om något annat kommer fram.
Det jag fastnar på idag är detta kring glömmerallts funderingar kring misstankar mot LenaH:

Som sagt så måste jag rösta tidigt och det finns bara en att rösta på för mig idag.

Till grund ligger röstningarna i DL1 där jag hade en teori som Paddington hann lite före med där skrev jag:

"Du tänkte precis det jag tänkte.. Eller att glömmerallt nödvändigtvis inte är just fåret men en ulv eftersom hon gärna ville lyfta fram att q4 skulle vara fåret för att leda tankarna till att rösta ut en god"

Tror inte jag förstod hur nära sanningen jag var med den teorin första dagen.. sen tillkom Lobelias räddningsröst och idag vill glömmerallt gärna rota i diskussionen runt om att LenaH skulle vara får med ett enda syfte som skulle gynna henne och det är att försöka belysa att jag hade fel.

Därför fio röstar på glömmerallt

Att fio troligtvis var god fattade jag redan igår(därför var jag nyfiken på hennes tankar kring lenaH, verkade som att hon hade info där) och jag har redan skrivit att jag inte vill hjälpa ulvarna med att diskutera rollen,( jag har naturligtvisockså läst rolistan och ser i vartfall ett par rimliga alternativ.) det är inte jag som drar upp fio hela tiden och det var inte jag som igår gapade om att fio hade en god specialroll(inte så smart att tipsa ulvarna) och in kommentar om koppen var väl inte heller så smart(skulle kunna vara därför hon vill käka). Fios roll har jag överhuvudtaget inte funderat över det var ganska tydligt igår att hon försökte få fram något som berode på extra info(vilken extrainfo tyckte inte jag var intressant, det jag var intresserad av var hennes slutsats tyvärr var ju inte övriga så intresserade av att hindra ulvarna från att fatta att hon kunde ha en viktig roll :banghead:)

Det jag vill diskutera är misstankarna mot lenaH(pga det fio skrivit så räknar jag lena som god) jag förstod dem inte igår och nu när vi vet att de var fel blir ju misstankarna bara än mer skumma.

Själv tolkade jag inget av det som skrevs igår som några misstankar mot LenaH utan folk försökte greppa vad fio menade. Det var fio som blev pressad, och nej, jag kan inte se några direkta misstankar mot LenaH. Jag tror att jag fattar hur fio menar och det gör det ännu mer skumt att glömmerallt skriver att det var misstankar mot LenaH. Jag uppfattade det som att fio försökte få fram info, men att hon inte kunde vara 100% säker på LenaH. Sen röstades Lobelia ut och var får så jag tror därmed att LenaH är god och det gör också fio god pga det hon försökte få fram.
Jag vet inte riktigt vars det sätter glömmerallt på kartan men jag tycker att det är väldigt mysko att diskutera något som iallafall jag inte upplever fanns igår. Så därför vill jag syna glömmerallt idag. Dessutom tror jag att det är klokt att följa fio.
bollen__ röstar på glömmerallt

Jag tror det var habina som tog upp det,

Misstankar om att hon skulle vara specifikt får alltså är det jag pratar om. Och sedan var det någon som höll med, det handlade om käket av bsf tror jag(jag fattade som sagt inte)

Men Habina skrev väl nåt om att hon inte trodde på det själv, men att det var ett "klassiskt knep" eller nåt sånt? Orkar inte gå tillbaka och titta nu. Och Mirtai kände igen det "knepet" men jag uppfattade inte heller att hon trodde att det var så nu.

Jag tror det var habina som tog upp det,

Misstankar om att hon skulle vara specifikt får alltså är det jag pratar om. Och sedan var det någon som höll med, det handlade om käket av bsf tror jag(jag fattade som sagt inte)

Jag tog upp en teori om att ulvarna missförstått och trodde LenaH var får fast hon inte var det. Dvs jag var skeptisk till henne som får i min teori.

Men Habina skrev väl nåt om att hon inte trodde på det själv, men att det var ett "klassiskt knep" eller nåt sånt? Orkar inte gå tillbaka och titta nu. Och Mirtai kände igen det "knepet" men jag uppfattade inte heller att hon trodde att det var så nu.

Precis, jag har aldrig sagt att Lena skulle vara får enligt den teorin men ville ändå säga att jag kände till sättet att hinta när alla andra var oförstående

Åh vad jag känner mig kass som spelare den här gången, mitt huvud är alldeles grötigt och jag fattar i princip ingenting... :( Men jag hoppas att ni har överseende med att jag är sjuk och väldigt trög...

Det jag tror att jag har lyckats förstå är att Fio är god, på grund av något hon kanske har skrivit? Men de flesta verkar övertygade om det, Fio har även godförklarat LenaH, i och med att hon inte var fåret.
Glömmerallt verkar vara den enda som inte riktigt gå med på det och ungefär där slutade min hjärna att samarbeta med mig... :banghead: Jag tittar in lite senare och ser om det är något annat som fäster min uppmärksamhet...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar