Veckans brott (ulvlek)

Ok, nu ska jag se om jag kan ge min version av vad jag tror att Mirtai och Habina pratar om gällande huruvida LenaH kunde vara fåret eller inte i deras teorier igår.

I lejonkungenleken för ett tag sedan var @Snurrfian får. @Lobelia satt i lyan och var först ut av ulvarna att rösta. Hon röstade på @Mammas. Snurrfian signalerade till ulvarna genom att rösta på samma som Lobelia. Detta förfaranade har diskuterats i flera lekar som ett vanligt sätt för ett får att signalera till lyan. Under natten käkades Mammas och många teorier väcktes senare (när Lobelia lynchats som ulv och Snurrfian som får) att lyan valde att käka Mammas som signal till lyan om att dom uppfattat hennes hint. Har för mig att det i eftersnacket kom fram att det inte alls var orsaken utan att Mammas helt enkelt käkades för att hon var en farlig spelare.

Baserat på detta måste ju jag fundera över om glömmerallt är ulv. Eller om Paddington är det.

DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama
21:18 bollen__ röstar på glömmerallt
21:19 Klara röstar på Mirtai
21:23 Paddington röstar på Quarter4Ever
21.24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.25 Lobelia röstar på quarter4ever
21.28 Artline röstar på Niyama
21.29 quarter4ever röstar på glömmerallt
21.30 Koppen röstar på quarter4ever

DL2
18:01 Habina röstar på Paddington
19:33 Snurrfian röstar på glömmerallt
20:25 Koppen röstar på
Lobelia
20:53 Idahoe röstar på Habina
20:55 Klara röstar på Mirtai
21:07 Paddington röstar på
Lobelia
21:20 Lobelia röstar på fio
21:25 LenaH röstar på
Lobelia
21:28 Artline röstar på Lobelia
21:28 fio röstar på Lobelia
21:29 Matmissbrukaren röstar på fio
21:30 bollen_ röstar på
Lobelia
21:30 Niyama röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Paddington

Röstlistor:
DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama
21:18 bollen__ röstar på glömmerallt
21:19 Klara röstar på Mirtai
21:23 Paddington röstar på Quarter4Ever
21.24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.25 Lobelia röstar på quarter4ever
21.28 Artline röstar på Niyama
21.29 quarter4ever röstar på glömmerallt
21.30 Koppen röstar på quarter4ever

DL2
18:01 Habina röstar på Paddington
19:33 Snurrfian röstar på glömmerallt
20:25 Koppen röstar på
Lobelia
20:53 Idahoe röstar på Habina
20:55 Klara röstar på Mirtai
21:07 Paddington röstar på
Lobelia
21:20 Lobelia röstar på fio
21:25 LenaH röstar på
Lobelia
21:28 Artline röstar på Lobelia
21:28 fio röstar på Lobelia
21:29 Matmissbrukaren röstar på fio
21:30 bollen_ röstar på
Lobelia
21:30 Niyama röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Paddington

Insåg när jag stod och gräddade våfflorna att jag visst glömde fullfölja mitt resonemang.

Det jag tror Habina och Mirtai gjort är helt enkelt att dom glömde att ta i beaktande den första delen av teorin. Att fåret skulle visa sig för ulvarna genom röstningen. Om LenaH skulle varit får, hur skulle ulvarna ha kunnat veta det när hon inte röstade lika som någon annan?

Nu är ju resonemanget ändå helt hypotetiskt, eftersom LenaH uppenbarligen inte var får.

Eftersom jag har haft dåligt med tid för leken så klipper jag in detta för att ha någon utgångspunkt och börja leta.

1. Snurrfian
3. Habina
4. bollen__
5. fio
6. Artline
7. LenaH
8. Mirtai
11. Paddington
12. Klara
14. glömmerallt
15. Idahoe
16. Matmissbrukaren
17. Niyama

Goda roller

Leif GW Persson (besserwisser)

Camilla Kvartoft (storbonde)

Tjallaren (lösmynt spion)

Kriminalhistorikern (spökväckare)

Skyddsombudet (ängel)

TV-tittarna (bybor)

Onda roller
TV3s infiltratörer (ulvar)

Tror också att jag kommit på orsaken till Lobelias räknefel. Först funderade jag på om det stämde som vi resonerat om förut, att hon visste att det bara satt fyra ulvar i lyan. Men jag tror helt enkelt att hon glömde räkna med sig själv. 17 spelare minus 5 ulvar ger ju 12. Inte för att det spelar någon roll längre, men jag har börjat läsa om leken från igår och tanken slog mig. :p (tänk om jag kunde ha kopplat detta innan Lobelia blev lynchad....)

Nu har jag inte gått tillbaka och kontrolläst utan det här är mina tankar efter de saker jag kommer ihåg att jag läst. Det känns som jag snöat in mig mycket på GA men man måste börja tänka i någon ände.

Glömmerallt: Jag tycker hon känns hal och jag tror inte att en god GA hade pressat fio utan GA brukar vilja vara diskret med att outa roller. Sedan tror jag att hennes första röst var ett försök att få fåret att hinta till lyan.

Paddington: Tycket det känns som hon skyddar GA lite. Kommer med en teori med GA i första lycnhen men väljer att rösta på en annan. I första lynchen lägger hon en andra röst. Det kan ha varit ett diskret sätt att försöka rädda GA utan att sticka ut. Sedan är det möjligt att fåret Lobelia såg det och hängde på

.Bollen: La en trejde röst på GA i första lynchen och har lagt den andra rösten på GA idag. Så Bollen och Ga borde inte vara i lyan ihop.

Jag tror att både Lena och Fio är goda med tanke på gårdagens diskussion. Jag tror även att Habina är god för jag tror inte en ulv hade vågat godföklara koppen på det viset.

Niyama: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om henne. Det var hon som började sprida misstankar mot Lobelia. Kan hon ha hittat Lobelias räknemiss just för att hon är ulv eller är god som ärligt hittade något? Röstar väldigt sent i andra lynchen. En ulv som kanske hoppas kunna rädda fåret Lobelia?

Matmissbrukaren: Röstade på Niyama i första lynchen med motiveringen att hon trodde att att Niyama försökte sprida misstankar mot Lobelia. Om MM är ulv. Kan hon i det läget ha förstått att Lobelia var får? känns tveksamt. Konversationen och rösten på fio känns väldigt vågat gjort om MM är ulv. Så jag tror de kan vara två goda som missförstått varandra. Men jag vet inte.

Snurrfian: Mår inte bra så hon la en snabb röst. Om Ga är ond. Så kanske Snurrfian också är det? Snurris har lite ork så hon lägger en alibiröst på en kollega som var nära att ryka första DL och mycket möjligt hade kunnat få många röster i andra DL.

Mirtai, Klara och Idahoe. Deras inlägg skulle jag behöva läsa igenom för att kunna säga något om.

Tror också att jag kommit på orsaken till Lobelias räknefel. Först funderade jag på om det stämde som vi resonerat om förut, att hon visste att det bara satt fyra ulvar i lyan. Men jag tror helt enkelt att hon glömde räkna med sig själv. 17 spelare minus 5 ulvar ger ju 12. Inte för att det spelar någon roll längre, men jag har börjat läsa om leken från igår och tanken slog mig. :p (tänk om jag kunde ha kopplat detta innan Lobelia blev lynchad....)
Hur tänker du nu? Varför önskade du att du hade kommit på det tidigare? Det slutade ju bra ändå :p

Det känns som det är lika bra att rösta nu.

Artline röstar på Glömmerallt.

Jag tror hon är ond som inför första DL försökte hitta fåret och att Lobelia försökte rädda henne.

Det kluriga med glömmerallt är att det nästan är omöjligt att hitta misstankar mot henne baserat på vad hon gör själv. Det är alltid andras "misstag" som gör att jag får misstankar mot glömmerallt.

Det kluriga med glömmerallt är att det nästan är omöjligt att hitta misstankar mot henne baserat på vad hon gör själv. Det är alltid andras "misstag" som gör att jag får misstankar mot glömmerallt.
Nja, jag reagerar faktiskt på att hon A) inte greppade fios roll igår och B) fortsätter diskutera huruvida jag varit misstänkt för att vara får idag.

Att jag var klantig igår och blev lite för ivrig (extrem sömnbrist ger mos i hjärnan) gjorde det ju rätt uppenbart hur det låg till och GA brukar ha koll på rollerna men hon kanske inte tycker sig behöva det om hon är luden?

Jag var heller aldrig utsatt för fårmisstankar utan @Habina avskrev det ju som teori även om hon lyfte tanken att ulvarna kan ha trott det och @fio var ju mest tydlig med att hon inte trodde mig vara lyamedlem.

Det för mig ihop med Lobelias följdröst på q4e DL1 gör att jag lägger min röst på GA idag:

LenaH röstar på glömmerallt

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar