Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, fy vad det blev svårt idag....

Nåja. Det får bli en kort sammanställning - för snart måste jag iväg.

Paddington tror jag att jag vågar sätta åt det goda hållet, håller med i mycket av hennes teorier.
Habina känns mindre ond än god just nu. Funderar på om hon vet något extra om Hedinn (eller om hon försöker luras)?
Caisa vet jag inte var jag har, detsamma gäller Carro...
_CB_ är jag också osäker på, men hon känns lite åt det ondare hållet.
Jfrelin har tyckt att hon känns lite ond, men kan inte riktigt komma på varför - är det dessutom så att Habina har rätt och Hedinn är ond så blir jag ännu mer osäker på om Jfrelin också är ond.
Hedinn, som jag skrivit i början så reagerade inte jag direkt på Hedinn... Och i och med att hon varit tvungen att rädda sig själv de senaste två rösterna så finns mindre att gå på där. Men jag undrar ändå om det kan vara så att Habina är något på spåren.

Hade gärna haft lite mer tid att tänka igenom saker men jag måste rösta nu, för jag hinner inte tillbaka till DL.

Blacksmithfarm röstar på Hedinn

carrro_linas röst igår funderar jag också lite kring. Det är en sån där "smälta in"-röst känns det som.
_CB_s röst i förrgår samt hennes helgardering igårkväll skaver också.
.

Fast det var ju fem stycken som röstade på MM, varför är det ju min röst som skulle vara en smälta in- röst. Igår hände det inte så mycket och den enda som jag tyckte stack ut var MM så då fanns det jag ingen anledning att röst på något annan bara för att MM redan hade fått flera röster.

Fast det var ju fem stycken som röstade på MM, varför är det ju min röst som skulle vara en smälta in- röst. Igår hände det inte så mycket och den enda som jag tyckte stack ut var MM så då fanns det jag ingen anledning att röst på något annan bara för att MM redan hade fått flera röster.

Jo, det var det. Men att jag tog upp just din var för att jag reagerat på dig tidigare.
carrro_lina
Har jag inte sett så mycket från. Det känns inte så bra, jag vet inte var jag ska placera henne riktigt.
Nyss kom hon in och skrev att den enda gången hon var ulv så var hon försiktig för att inte dra till sig uppmärksamhet. Jag har inte spelat med henne förut, men det känns som det är precis det hon gör i denna leken - försöker undvika uppmärksamhet, alltså...
Inser att jag var otydlig med det.

@_CorpseBride_ läser igenom alla mina inlägg nu och jag har inte skrivit misstänkt någonstans. Jag har skrivit att det var märkligt att du missade DL, sen förklarade du och då kontrade jag med att det var märkligt att du inte röstat.

Misstänkt måste du ha hittat på själv.

Sorry för otydlighet. Jag menade inte att du hade ändrat ditt inlägg, att du hade ändrat dig i fråga.

Och okej, ser nu att du skrev "väldigt märkligt" ihop med att jag skulle vara ulv osv. Vilket för mig är samma sak som att skriva att man tycker att något är misstänkt.

Men jag börjar förstå hur du tänker angående DL. Men jag tycker fortfarande att det är en väldigt svag teori där du mest verkar försöka rikta misstankar. Du skriver ut starka ord där du beskriver det som att jag skulle vara ulv. Men då jag ifrågasätter ditt tankesätt för att jag tycker att det känns som en väldigt enkel grej att hoppa på för onda så försöker du rikta det också mot mig. Det är väl klart att man skriver ner sina teorier. Något jag också gjort, där jag exempelvis igår skrev ut att jag funderade på om onda ville få ut MM i en lynch. Något som du sedan nedvärderade då du skrev att mitt långa inlägg inte innehöll så mycket teorier. Det känns snarare som ett sätt att få folk att inte tänka att det var så att ulvarna faktiskt ville ha ut MM i lynch och att rikta blickarna någon annanstans.

Jag kan inte vara säker på dig, det är klart att du kan vara god och ute på fel spår. Men nja, det känns inte bra teorierna mot mig som du slänger ur dig på ett ganska aggressivt sätt och sedan försvarar med att de inte skulle vara så farliga eftersom du använt ordet "märkligt" exempelvis. Det känns som sagt som att du försökt skapa misstankar, men försöker att inte hamna i blickfånget själv då du gör så.

Sedan vet jag också att det är lätt att bli väldigt misstänksam mot folk som kastar misstankar mot en då man är god och att det inte alltid behöver vara en ond som tänker i de banorna egentligen.
Återkommer därför då jag gått igenom lite mer i leken.

Jag blir väldigt förvirrad av Habina. Att hon lagt två såna "säkra" röster på mig får mig att tro att hon försöker ge sken av att hon vet något. Det verkar ju dessutom funka, så det vore ju ett smart drag av en ulv eftersom det antagligen är få som tror att en ulv skulle göra så...

Jag är en av dem, vilket är anledningen till att jag inte haft så starka misstankar mot Habina innan. Nu börjar jag dock fundera på varför en god skulle gå på mig så hårt utan större tveksamheter, så jag lutar just nu åt att hon är ulv. Det är den enda jag kan komma på som skulle tjäna på det spelsättet.

MM hade en jävligt dålig dag igår och kunde därför inte medverka i leken på ett bra vis utan att det hade gått ut över er, vilket ni också märkte misstänker jag. Därför valde jag att avstå leken igår. Men nu mår jag bra igen.

Heja goda!

@_CorpseBride_ jag försöker bara teoria. Har ju skrivit lite om Habina, Hedinn och Carrro_Lina idag med. Det är nog bara mitt spelsätt som uppfattas lite som aggressivt ibland :) Så har det alltid varit.
Jag tyckte inte ditt inlägg innehöll så mycket mer teorier än att MM och Hedinn var goda. Det var inte mening att nedvärdera dem. Nu var jag ju inte heller med och lynchade MM.

Jag blev ännu mer förvirrad nu när MM visade sig vara ond. Tyckte hon var den enda som egentligen stack ut igår. Det var fem som röstade på MM och bara två som röstade på Hedinn. Habina har röstat på Hedinn två dagar i rad. Om Habina är ulv så vore det ju en ganska dum sak att rösta på samma goda hela tiden. Och det kan ju hända att Habina vet något som inte vi andra vet... Samtidigt tror jag att jag kan ha varit för snabbt med att godförklara Hedinn igår bara för att Joker var ond. Precis som Jfrelin skrev så vore det ju perfekt för ulvarna.

Jfrelin tyckte jag kändes ond igår, men idag är jag lite mer osäker. Har liksom Habina röstat på Hedinn två dagar i rad. La den andra rösten på Hedinn igår och påstår själv att hon trodde hennes röst jämnade ut. Kan ju vara något hon säger för att det ska verka som om hon la en utjämnande röst. Tycker det är märkligt att _CB_ missade DL, vilket jag inte riktigt håller med om. _CB_ la en med konstig motivering på Hedinn igår, vilket jag tycker känns lite misstänktsamt.

Caisa och BSF har jag inte uppmärksammat så mycket. Tycker ingen av dom har skrivit något konstigt.

Jag blev ännu mer förvirrad nu när MM visade sig vara ond. Tyckte hon var den enda som egentligen stack ut igår. Det var fem som röstade på MM och bara två som röstade på Hedinn. Habina har röstat på Hedinn två dagar i rad. Om Habina är ulv så vore det ju en ganska dum sak att rösta på samma goda hela tiden. Och det kan ju hända att Habina vet något som inte vi andra vet... Samtidigt tror jag att jag kan ha varit för snabbt med att godförklara Hedinn igår bara för att Joker var ond. Precis som Jfrelin skrev så vore det ju perfekt för ulvarna.

Jfrelin tyckte jag kändes ond igår, men idag är jag lite mer osäker. Har liksom Habina röstat på Hedinn två dagar i rad. La den andra rösten på Hedinn igår och påstår själv att hon trodde hennes röst jämnade ut. Kan ju vara något hon säger för att det ska verka som om hon la en utjämnande röst. Tycker det är märkligt att _CB_ missade DL, vilket jag inte riktigt håller med om. _CB_ la en med konstig motivering på Hedinn igår, vilket jag tycker känns lite misstänktsamt.

Caisa och BSF har jag inte uppmärksammat så mycket. Tycker ingen av dom har skrivit något konstigt.

Att MM var god menar du? ;)

Vad var det du tyckte var konstigt motiverat i min röst på Hedinn iår?
Har Caisa och BSF inte skrivit något konstigt... alls? Du reagerar inte på någonting? Varför nämna det då du inte gått igenom alla? Vad tänker du exempelvis om Paddington?

Att MM var god menar du? ;)

Vad var det du tyckte var konstigt motiverat i min röst på Hedinn iår?
Har Caisa och BSF inte skrivit något konstigt... alls? Du reagerar inte på någonting? Varför nämna det då du inte gått igenom alla? Vad tänker du exempelvis om Paddington?

Märks hur virrig jag är ;) menade såklart god annars hade min teori om att MM och Jfrelin var onda fungerat.

Paddington glömde jag bort ;) Hon hade ju samma teorier angående MM som jag hade. Hänger med i hennes resonemang så hon sätter jag nog åt det goda hållet.

Det jag inte tyckte var konstigt med din röst på Hedinn var att du skrev att du hade reagerar på Joker men samtidigt valde att röst på Hedinn eftersom du hade någon teori om att Joker och cirkus skulle höra ihop. Vilket jag tyckte verkade som en lite väl långsökt teori...

Åh, jag är för trött för att orka gå igenom saker ikväll!

Men Paddi skrämmer mig lite. Mest för att jag inte har reagerat på henne, utan snarare hållit med henne i mycket, och de flesta verkar hålla henne åt det godare hållet. Det kanske finns en anledning också, men hon är en bra spelare och hela den här leken förvirrar mig och gör mig fruktansvärt paranoid.

Just det att i princip ingen har misstankar mot Paddi gör ju att hon kan styra saker lite åt det håll hon vill, om hon skulle ha intresse av det. Samtidigt som det såklart kan vara äkta, hon kan vara god och då är det inte en spelare jag vill "råka" rösta ut pga paranoia...

Måste rösta nu eftersom jag ska iväg.

Igår var jag nästan säker på att Jfrelin och MM var onda och även fast MM var känns Jfrelin fortfarande ond. Plus att jag är säker på att någon av de som röstade på Hedinn igår är onda. Och det känns mer troligt att Jfrelin är ond än Habina då hennes motivering är lite bättre.

Carrro_lina röstar på Jfrelin

Nä, jag tycker att Hedinn sår alldeles för många misstankar mot olika personer. Se mina tidigare citeringar och hur hon nu börjar påpeka att Paddington kan vara ond för att hon inte reagerat på Paddington och de flesta verkar tycka att Paddington är god. Därför tänker jag fortsätta på mitt inslagna spår.

Habina röstar på Hedinn

Nu måste jag tyvärr iväg till stallet, men jag hoppas hinna kika in med mobilen någon fler gång ikväll.

Nä, kan omöjligt tro att Habina är god nu. Det finns ingen logik i att rösta på mig tre dagar i rad om hon inte är ond och försöker få folk att tro att hon vet något. Med dold rollista funkar ju det...

Hedinn röstar på Habina

Snart Torsdag... snart Torsdag...

Jag börjar känna mig lite olustig. Framförallt mer än redigt förvirrad. :crazy:

De här ständiga rösterna på Hedinn har jag lite svårt att förstå, inte att hon får röster, utan att det är så många med så lite substans? Nu vet jag verkligen inte VAD jag ska tro! :arghh:

Habina blir i mina ögon bara skummare och skummare, men jag VET ju att hon brukar vara skum, men denna fixering vid Hedinn makes no sense för mig. :confused: Tycker hennes motiveringar fortsätter vara svaga dessutom, vilket gör mig ännu mer förvirrad. :crazy: Brukar man inte skriva ut sina tankar och reaktioner?

Hedinn är alltid lurig, hon är fullt kapabel att lura brallorna av mig, och jag vet verkligen inte vart jag har henne, alls. Habina verkar veta precis dock... Gissar hon? Är hon en ond som vill ha ut en gammal räv? God som trots allt har någon info?

Paddington tycker jag glidit med, jag har läst vad hon skrivit, nickat lite och sen gått vidare. Det var först idag jag tyckte hon skrivit nåt lite konstigare och jag skulle vilja hinna gå igenom hennes inlägg lite noggrannare. Kan hända hon är god som många verkar tro, men hon är en skicklig spelare och jag tror inte hon skulle kännas speciellt misstänkt om hon var ond heller... :wtf:

Måste rösta nu eftersom jag ska iväg.

Igår var jag nästan säker på att Jfrelin och MM var onda och även fast MM var känns Jfrelin fortfarande ond. Plus att jag är säker på att någon av de som röstade på Hedinn igår är onda. Och det känns mer troligt att Jfrelin är ond än Habina då hennes motivering är lite bättre.

Carrro_lina röstar på Jfrelin

vill du förklara ditt resonemang lite närmare? Jag förstår inte riktigt alltså. :p Jfrelin är en av de som också gått under min radar, men jag förstår inte varför det _måste_ vara en ulv bland de som röstade på Hedinn igår? :)

Jag undrar fortfarande vem det var MM hade tänkt rösta på igår också... O_o

BSF har jag inte reagerat nämnvärt på, men hon verkar haka på Habina lite väl lätt nu och det gör mig nojjig. Tänk om Habina är ond? åh andra sidan, tänk om Hedinn är ond? De skulle ju kunna vara goda båda två, också. :banghead:

Jaha, det hjälpte ju. Jag är mer osäker än jag var när jag började. :meh:
Ska ta ut hästarna och se om nåt faller på plats.

Habina
Har röstat på Hedinn tre dgr i rad – jag måste tro att det ligger ngt bakom det, annars skulle man inte gå efter samma spelare hela tiden. Om det är så att denne har fel i sina misstankar så är det självklart att den personen blir lynchad dagen efter och jag tror inte att en ulv skulle ge sig själv ett sådant självmordsuppdrag.
Röstar: Hedinn – Hedinn - Hedinn

Hedinn
Röstar: Pom – Joker – MM
Pom käkas, någon skrev tidigare att ulvarna skulle kunna kasta misstankar mot någon genom att käka den som denne röstat på, vilket skulle göra att den personen egentligen är god. Tänk om det faktiskt är så ulvarna resonerat också? Frågan är då om Hedinn är god och fått misstankar mot sig eller om det faktiskt är så att ulvarna tror att det är så vi borde resonera och att Hedinn egentligen är ond?

Jfrelin
Drar redan efter röstningen dag2 upp att man inte kan bortse från att Joker och Hedinn skulle kunna vara onda tillsammans även om de röstade på varandra. Man kan även se Hedinns röst på Joker som en ren räddningsröst och oavsett vilken sida man står på så vill man ju vara kvar att spela, så det säger inget om Hedinns roll. Jfrelin har även en poäng i att Hedinn blir lite godförklarad för den rösten, men om man ser det lite längre – vilket alternativ hade Hedinn, hade hon röstat udda hade det blivit ifrågasatt och risken varit att hon åkt. Fanns egentligen inget annat alternativ för Hedinn i det läget.
Röstar: MM – Hedinn – Hedinn

Jfrelin tycker det är märkligt att CB missar DL. Jag tror inte någon skulle missa DL med flit (det är ju även inte tillåtet), så jag tror faktiskt på CBs förklaring, däremot förstår jag inte riktigt vad hon väntade på? Varför ville hon invänta hur alla vi andra röstade innan hon själv gjorde det? Vet inte var jag har CB, finns vissa saker jag reagerat på, men egentligen är det mesta märkligt oavsett vilken sida hon står på (ex att inte ha koll på rollerna, att det var två dubbelnick osv). Har man frågor om rollerna kan man PMa LL eller om man är i lyan fråga där – så jag vet inte om det verkligen säger ngt om hennes status. Hade hon varit ond borde hon ha kunnat fråga i lyan först exempelvis. Däremot är det mer märkligt att inte invänta Hedinns svar på frågan som hon ställt innan hon sedan röstar på Hedinn. Frågan är vad det innebär…
CB röstar: Carro – Hedinn - ??

Sedan kommer tre personer jag behöver se mer av:

Caisa känns inte riktigt som den Caisa jag är van vid, känns betydligt mer anonym. Vet inte vad det säger om henne men jag måste se mer av henne. Förstår att hon reagerar på mitt inlägg i morse, men det var en tanke som slog mig och jag hann inte utveckla den innan jag åkte till jobbet (se ovan det jag skrivit under Habina) och därför skrev jag det jag gjorde om Hedinn.
Röstar: Jfrelin – Joker – MM

BSF
Hittar inget jag reagerat på när det gäller BSF, känns som denne genuint letar onda och jag vill nog hålla denne åt det neutrala hållet.
Röstar: bumpo – Joker – MM

Carro känns precis som någon/några redan skrivit väldigt anonym. Jag har varit tvungen att gå tillbaka till anmälningslistan flera ggr för att överhuvudtaget komma ihåg vem jag glömt och det känns inte bra. Måste se mer av denne och försöka sätta mig in i dennes spelsätt – men just nu måste jag ta en paus
Röstar: Caisa – Joker - MM

Snart Torsdag... snart Torsdag...

Jag börjar känna mig lite olustig. Framförallt mer än redigt förvirrad. :crazy:

De här ständiga rösterna på Hedinn har jag lite svårt att förstå, inte att hon får röster, utan att det är så många med så lite substans? Nu vet jag verkligen inte VAD jag ska tro! :arghh:

Habina blir i mina ögon bara skummare och skummare, men jag VET ju att hon brukar vara skum, men denna fixering vid Hedinn makes no sense för mig. :confused: Tycker hennes motiveringar fortsätter vara svaga dessutom, vilket gör mig ännu mer förvirrad. :crazy: Brukar man inte skriva ut sina tankar och reaktioner?

Hedinn är alltid lurig, hon är fullt kapabel att lura brallorna av mig, och jag vet verkligen inte vart jag har henne, alls. Habina verkar veta precis dock... Gissar hon? Är hon en ond som vill ha ut en gammal räv? God som trots allt har någon info?

Paddington tycker jag glidit med, jag har läst vad hon skrivit, nickat lite och sen gått vidare. Det var först idag jag tyckte hon skrivit nåt lite konstigare och jag skulle vilja hinna gå igenom hennes inlägg lite noggrannare. Kan hända hon är god som många verkar tro, men hon är en skicklig spelare och jag tror inte hon skulle kännas speciellt misstänkt om hon var ond heller... :wtf:

vill du förklara ditt resonemang lite närmare? Jag förstår inte riktigt alltså. :p Jfrelin är en av de som också gått under min radar, men jag förstår inte varför det _måste_ vara en ulv bland de som röstade på Hedinn igår? :)

Jag undrar fortfarande vem det var MM hade tänkt rösta på igår också... O_o

BSF har jag inte reagerat nämnvärt på, men hon verkar haka på Habina lite väl lätt nu och det gör mig nojjig. Tänk om Habina är ond? åh andra sidan, tänk om Hedinn är ond? De skulle ju kunna vara goda båda två, också. :banghead:

Jaha, det hjälpte ju. Jag är mer osäker än jag var när jag började. :meh:
Ska ta ut hästarna och se om nåt faller på plats.

Jag vet inte om jag får säga det? @Niyama ?
Annars får du veta när leken är slut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar