Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag nog inte blir så klokare idag så utifrån ovanstående teorier och att jag faktiskt fick den reaktion jag misstänkte på mitt morgoninlägg:

Paddington röstar på Hedinn

Äntligen hemma från stallet.
Jag står fast vid min röst de senaste 2 ggr. Känner mig alldeles för osäker på resten,

Jfrelin röstar på Hedinn

Alltså... Nu har jag suttit och läst igenom leken i 2 h och det gör mig inte direkt klokare. Det har väl gjort att jag har blivit mer undrande över Hedinn och Paddington dock.

Oavsett så har jag svårt att tro att Habina skulle ligga på om Hedinn som hon gör som ond, det är alldeles för konstigt. Jag gissar på att Habina vet något och lägger min röst där ikväll.

_CorpseBride_ röstar på Hedinn

Återkommer mer ingående om mina tankegångar, ville bara se till att inte missa röstning idag också! :p

Ja... jag antar att ni har rätt i att en ulv inte hade gått så hårt ut mot en och samma spelare från början... Som sagt, om Hedinn visar sig vara god blir Habina direkt misstänkt.

Caisa röstar på Hedinn

Och hoppas verkligen Habina är inne på nåt och inte lurar skiten ur oss. :nailbiting:

Hur menar du med reaktionen du misstänkte?
Jag hade en baktanke m inlägget jag skrev i morse där jag sa att jag började fundera över dig och ikväll skrev du ett inlägg om att jag skrämmer dig och "kan styra saker lite åt det håll hon vill, om hon skulle ha intresse av det..." vilket gör att det känns som om du försöker kasta väldigt starka misstankar mot mig utan att egentligen ha något att gå på. Innan jag skrev mitt inlägg hade du inte skrivit ett enda inlägg om mig utan bara hållt med mig i mina tankar. Det inlägget får min radar därför att gå igång.

Allt som allt så tror jag att Habina kan veta något.
Med Hedinn tycker jag att det har funnits många frågetecken runt hela leken igenom. Jag har inte riktigt velat tro på att hon kan vara ond, men när jag ser tillbaka ser jag vad Habina pratar om när det kommer till möjligheten att Hedinn kan ha varit Joker.

Paddington gör mig misstänksam dels för att MM började ifrågasätta henne. Men ffa för att hon har ifrågasatt Habina och MM och att de skulle veta något ända fram till nu. Visar det sig nu att Hedinn inte är ond fallerar väl även en del av de teorierna. Men är Hedinn ond tror jag att Paddington är det också eftersom hon även försvarat Hedinn något ibland.

Allt som allt så tror jag att Habina kan veta något.
Med Hedinn tycker jag att det har funnits många frågetecken runt hela leken igenom. Jag har inte riktigt velat tro på att hon kan vara ond, men när jag ser tillbaka ser jag vad Habina pratar om när det kommer till möjligheten att Hedinn kan ha varit Joker.

Paddington gör mig misstänksam dels för att MM började ifrågasätta henne. Men ffa för att hon har ifrågasatt Habina och MM och att de skulle veta något ända fram till nu. Visar det sig nu att Hedinn inte är ond fallerar väl även en del av de teorierna. Men är Hedinn ond tror jag att Paddington är det också eftersom hon även försvarat Hedinn något ibland.

Och ja, jag kommer inte att orka analysera mer ikväll. Är för trött och min pv dyker upp igen snart. Så jag återkommer med mer imorgon och hoppas på att vi är på rätt spår nu!

Snart Torsdag... snart Torsdag...
vill du förklara ditt resonemang lite närmare? Jag förstår inte riktigt alltså. :p Jfrelin är en av de som också gått under min radar, men jag förstår inte varför det _måste_ vara en ulv bland de som röstade på Hedinn igår? :)

Inte? jag som tyckte det var så logiskt :p inte för att det absolut måste vara någon ond bland de som röstade på Hedinn igår men jag tror det. Eftersom man som ulv kanske är lite försiktig att haka på drev utan om man inte har någon bra motivering för det.

Nu var ju Hedinn ond, vilket kanske bevisar att jag inte är särskilt bra på den här leken ;)

Om Habina lurat oss så vet vi ju vem vi garanterat ska rösta på i nästa lynch.... :devil::angel:
Jag kan inte se att en god skulle rösta så här tre dagar i rad utan att ha på fötterna...

Haha, ja, vilken tur att hon INTE lurade brallorna av oss. :D

Inte? jag som tyckte det var så logiskt :p inte för att det absolut måste vara någon ond bland de som röstade på Hedinn igår men jag tror det. Eftersom man som ulv kanske är lite försiktig att haka på drev utan om man inte har någon bra motivering för det.

Nu var ju Hedinn ond, vilket kanske bevisar att jag inte är särskilt bra på den här leken ;)

Nja, det är ju en tanke. Tror det lika ofta (om inte oftare?) är så att ulvar snarare hoppar på drev för att lite "försvinna i mängden", så tänker i alla fall jag ofta, men självklart kan ju nån rösta annorlunda också så jag ville mest få det förklarat för mig hur du tänkte. :D

Intressant CB, du har inte funderat över att MM också godförklarade Hedinn i inlägg #234 och att hon också pekat ut dig som ond i inlägg #208 och #210 (tillsammans m mig och jfrelin)

Just nu lutar jag iaf åt att Jfrelin är god eftersom hon faktiskt har röstat på Hedinn 3ggr i rad, så du har inte funderat över att MM kan ha fel om fler (än om Hedinn)?

Att MM var god menar du? ;)

Vad var det du tyckte var konstigt motiverat i min röst på Hedinn iår?
Har Caisa och BSF inte skrivit något konstigt... alls? Du reagerar inte på någonting? Varför nämna det då du inte gått igenom alla? Vad tänker du exempelvis om Paddington?

Sedan om vi ska vara "petiga" så röstade du inte igår, det var i förrgår du röstade på Hedinn som var upp mot Joker...

Haha, ja, vilken tur att hon INTE lurade brallorna av oss. :D
Nja, det är ju en tanke. Tror det lika ofta (om inte oftare?) är så att ulvar snarare hoppar på drev för att lite "försvinna i mängden", så tänker i alla fall jag ofta, men självklart kan ju nån rösta annorlunda också så jag ville mest få det förklarat för mig hur du tänkte. :D

Ja, iof så kan det vara men samtidigt tänker jag att man inte vill att dom andra ska tro att man vill försvinna i mängden :p

Åh vad skönt att både goda och onda tog sitt förnuft till fånga och röstade ut en ulv. :D Two down, two (?) to go! Där orkar dock inte min hjärna med riktigt för kvällen, så jag lämnar över till er andra kloka att tänka lite. Just nu lutar jag lite åt att CaisaLundblad och _CorpseBride_ skulle kunna vara onda, men även min gamla teori om Blacksmithfarm och joker kan ju vara gällande fortfarande. :crazy: Både Paddington och carro_lina känns svåra att få grepp om.

Den enda jag känner mig hyfsat säker över just nu är Jfrelin, men jag kan förstås ha fel. :nailbiting:

Puh, hemma igen.
Och eftersom morgondagen kommer att likna denna (jag kommer inte kunna vara aktiv em/kväll) så tänker jag sätta mig en stund nu och läsa igenom vad som hänt och försöka komma med lite teorier.

Sådärja, här kommer lite tankar, funderingar och teorier :)

Rent röstmässigt känns det som _CB_ och Caisa ligger illa till (för att bli misstänkta av mig, vill säga). De la de två sista rösterna idag när det redan var kört för Hedinn. Om en av dem (eller båda...) är ond så finns det ingen mening att inte rösta på Hedinn i det läget.

Sedan sticker carrro's röst ut för att hon är den enda (förutom Hedinn) som inte röstar på Hedinn. Hon röstar på Jfrelin som faktiskt, tillsammans med Habina, röstat på Hedinn tre dagar i rad. Frågan är om Jfrelin har specialinfo? Eller om hon klurade ut att Habina hade specialinfo (om hon har det, vilket jag är böjd att tro).

De jag just nu sätter åt det goda hållet är: Habina, Paddington och Jfrelin.
Habina och Jfrelin har som sagt båda röstat på Hedinn tre dagar i rad (Jfrelin röstade dessutom på Joker första DL, fast där var ju alla goda lika blinda sas) och det gör att jag tror att i alla fall en av dem, om inte båda fått specialinfo.
Paddington - en del verkar börja tro att Paddington är ond. Men jag vet inte. Jag tycker att hon har känts god genom leken och dessutom funderar jag på om det kanske var så att Hedinn ville få oss att vända oss mot Paddi?

Då har vi Caisa, carrro och _CB_ kvar.
_CorpseBride_ röstar: carro_lina - Hedinn - missar DL - Hedinn
Första dagens röst säger inte mycket, det var väldigt spridda röster den dagen. Andra dagen stod det mellan 2st onda - så inte heller den rösten säger så mycket. Den missade rösten vet vi inte vart den hamnat och rösten på Hedinn var som sagt ganska självklar.

CaisaLundblad röstar: Jfelin - Joker - Matmissbrukaren - Hedinn
Återigen, första dagens röst säger inte så mycket, men den är på Jfrelin som jag har satt åt det goda hållet. Andra dagen är det återigen två onda till lynch så inte mycket att säga om det. Caisa lägger sista rösten på Mm, Hedinn är den enda som har röster förutom Mm, så det är perfekt för de onda att hoppa på drevet mot Mm.

carro_lina röstar: CaisaLundblad - Joker - Matmissbrukaren - Jfrelin
Samma visa här, förutom dagens röst då som carro lägger på Jfrelin. Jag funderar och undrar om det kanske var ett försök att vända lynchen mot en god?

Eftersom vi var 13 från början så bör det ha varit 4ulvar i lyan alt 3 ulvar och en ensamvarg, det gör att vi borde ha två ondingar kvar.

Just nu sätter jag Habina och Jfrelin helt åt det goda hållet. Lutar även åt att BSF är god, det är känslan jag får när jag läser dennes teorier och det känns också som BSF verkligen letar onda.

Det lämnar Carrro, Caisa och CB kvar, där det är två som står och väger och en som väger över...

Det står och väger mellan Caisa och Carrro. Undrar över den udda rösten på Jfrelin igår från Carrro som verkligen stack ut i en annars helt överens röstning. BSF kan ha en poäng eftersom Carros röst kom som nr2 - vilket kan ha varit ett sätt att sprida misstankar mot Jfrelin och se om fler hänger på. I övrigt hinner jag inte gå igenom dem mer just nu.

CB - står högst på min misstankelista just nu. Känslan jag får när jag tittar tillbaka på leken (utan att läsa alla inlägg igen) är att CB inte verkar så intresserad av att läsa allas teorier och inlägg utan gärna hoppar på andras teorier och väljer att dra sina egna slutsatser utan att kolla upp fakta. Ett exempel är dennes röst på Hedinn dag3, CB ställde en fråga till Hedinn, Hedinn skrev ett svar. CB var in och skrev inlägg efter Hedinns svar, men denne röstar iaf på Hedinn, utan att reflektera över vad denne skrivit. visste vi inte att Hedinn var ond och om CB var god så anser jag att man försöker ta hänsyn till allt innan man röstar speciellt om man inte har så mycket att gå på. MEN om CB redan visste att Hedinn var ond(att de är i lyan tillsammans) så behövde hon inte invänta Hedinns svar utan kunde lägga en alibiröst på Hedinn (om det senare skulle visa sig att Hedinn var ond - vilket hon var).

Jag tycker även hennes inlägg igår med lösa misstankar mot mig och som det verkar helt baserade på MMs misstankar (som inte heller hade ngn teori bakom sig), visar på att hon inte är genuint intreserad av att hitta onda utan verkar mest försöka skapa misstankar och hoppas att någon plockar upp dem.

Samtidigt något jag har lärt mig genom alla ulvlekar är att det aldrig är så enkelt och uppenbart som det verkar så att jag hamnar med samma lista kvar som BSF skrämmer mig och jag undrar om det är ngt väsentligt jag missar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar