Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom vi var 13 från början så bör det ha varit 4ulvar i lyan alt 3 ulvar och en ensamvarg, det gör att vi borde ha två ondingar kvar.
Just nu sätter jag Habina och Jfrelin helt åt det goda hållet. Lutar även åt att BSF är god, det är känslan jag får när jag läser dennes teorier och det känns också som BSF verkligen letar onda.
Det lämnar Carrro, Caisa och CB kvar, där det är två som står och väger och en som väger över...
Det står och väger mellan Caisa och Carrro. Undrar över den udda rösten på Jfrelin igår från Carrro som verkligen stack ut i en annars helt överens röstning. BSF kan ha en poäng eftersom Carros röst kom som nr2 - vilket kan ha varit ett sätt att sprida misstankar mot Jfrelin och se om fler hänger på. I övrigt hinner jag inte gå igenom dem mer just nu.
CB - står högst på min misstankelista just nu. Känslan jag får när jag tittar tillbaka på leken (utan att läsa alla inlägg igen) är att CB inte verkar så intresserad av att läsa allas teorier och inlägg utan gärna hoppar på andras teorier och väljer att dra sina egna slutsatser utan att kolla upp fakta. Ett exempel är dennes röst på Hedinn dag3, CB ställde en fråga till Hedinn, Hedinn skrev ett svar. CB var in och skrev inlägg efter Hedinns svar, men denne röstar iaf på Hedinn, utan att reflektera över vad denne skrivit. DÅ visste vi inte att Hedinn var ond och om CB var god så anser jag att man försöker ta hänsyn till allt innan man röstar speciellt om man inte har så mycket att gå på. MEN om CB redan visste att Hedinn var ond(att de är i lyan tillsammans) så behövde hon inte invänta Hedinns svar utan kunde lägga en alibiröst på Hedinn (om det senare skulle visa sig att Hedinn var ond - vilket hon var).
Jag tycker även hennes inlägg igår med lösa misstankar mot mig och som det verkar helt baserade på MMs misstankar (som inte heller hade ngn teori bakom sig), visar på att hon inte är genuint intreserad av att hitta onda utan verkar mest försöka skapa misstankar och hoppas att någon plockar upp dem.
Samtidigt något jag har lärt mig genom alla ulvlekar är att det aldrig är så enkelt och uppenbart som det verkar så att jag hamnar med samma lista kvar som BSF skrämmer mig och jag undrar om det är ngt väsentligt jag missar..
Sorry för otydlighet. Jag menade inte att du hade ändrat ditt inlägg, att du hade ändrat dig i fråga.
Och okej, ser nu att du skrev "väldigt märkligt" ihop med att jag skulle vara ulv osv. Vilket för mig är samma sak som att skriva att man tycker att något är misstänkt.
Men jag börjar förstå hur du tänker angående DL. Men jag tycker fortfarande att det är en väldigt svag teori där du mest verkar försöka rikta misstankar. Du skriver ut starka ord där du beskriver det som att jag skulle vara ulv. Men då jag ifrågasätter ditt tankesätt för att jag tycker att det känns som en väldigt enkel grej att hoppa på för onda så försöker du rikta det också mot mig. Det är väl klart att man skriver ner sina teorier. Något jag också gjort, där jag exempelvis igår skrev ut att jag funderade på om onda ville få ut MM i en lynch. Något som du sedan nedvärderade då du skrev att mitt långa inlägg inte innehöll så mycket teorier. Det känns snarare som ett sätt att få folk att inte tänka att det var så att ulvarna faktiskt ville ha ut MM i lynch och att rikta blickarna någon annanstans.
Jag kan inte vara säker på dig, det är klart att du kan vara god och ute på fel spår. Men nja, det känns inte bra teorierna mot mig som du slänger ur dig på ett ganska aggressivt sätt och sedan försvarar med att de inte skulle vara så farliga eftersom du använt ordet "märkligt" exempelvis. Det känns som sagt som att du försökt skapa misstankar, men försöker att inte hamna i blickfånget själv då du gör så.
Sedan vet jag också att det är lätt att bli väldigt misstänksam mot folk som kastar misstankar mot en då man är god och att det inte alltid behöver vara en ond som tänker i de banorna egentligen.
Återkommer därför då jag gått igenom lite mer i leken.
Jag blev ännu mer förvirrad nu när MM visade sig vara ond. Tyckte hon var den enda som egentligen stack ut igår. Det var fem som röstade på MM och bara två som röstade på Hedinn. Habina har röstat på Hedinn två dagar i rad. Om Habina är ulv så vore det ju en ganska dum sak att rösta på samma goda hela tiden. Och det kan ju hända att Habina vet något som inte vi andra vet... Samtidigt tror jag att jag kan ha varit för snabbt med att godförklara Hedinn igår bara för att Joker var ond. Precis som Jfrelin skrev så vore det ju perfekt för ulvarna.
Jfrelin tyckte jag kändes ond igår, men idag är jag lite mer osäker. Har liksom Habina röstat på Hedinn två dagar i rad. La den andra rösten på Hedinn igår och påstår själv att hon trodde hennes röst jämnade ut. Kan ju vara något hon säger för att det ska verka som om hon la en utjämnande röst. Tycker det är märkligt att _CB_ missade DL, vilket jag inte riktigt håller med om. _CB_ la en med konstig motivering på Hedinn igår, vilket jag tycker känns lite misstänktsamt.
Caisa och BSF har jag inte uppmärksammat så mycket. Tycker ingen av dom har skrivit något konstigt.
Måste rösta nu eftersom jag ska iväg.
Igår var jag nästan säker på att Jfrelin och MM var onda och även fast MM var känns Jfrelin fortfarande ond. Plus att jag är säker på att någon av de som röstade på Hedinn igår är onda. Och det känns mer troligt att Jfrelin är ond än Habina då hennes motivering är lite bättre.
Carrro_lina röstar på Jfrelin
Snart Torsdag... snart Torsdag...
Jag börjar känna mig lite olustig. Framförallt mer än redigt förvirrad.
De här ständiga rösterna på Hedinn har jag lite svårt att förstå, inte att hon får röster, utan att det är så många med så lite substans? Nu vet jag verkligen inte VAD jag ska tro!
Habina blir i mina ögon bara skummare och skummare, men jag VET ju att hon brukar vara skum, men denna fixering vid Hedinn makes no sense för mig. Tycker hennes motiveringar fortsätter vara svaga dessutom, vilket gör mig ännu mer förvirrad. Brukar man inte skriva ut sina tankar och reaktioner?
Hedinn är alltid lurig, hon är fullt kapabel att lura brallorna av mig, och jag vet verkligen inte vart jag har henne, alls. Habina verkar veta precis dock... Gissar hon? Är hon en ond som vill ha ut en gammal räv? God som trots allt har någon info?
Paddington tycker jag glidit med, jag har läst vad hon skrivit, nickat lite och sen gått vidare. Det var först idag jag tyckte hon skrivit nåt lite konstigare och jag skulle vilja hinna gå igenom hennes inlägg lite noggrannare. Kan hända hon är god som många verkar tro, men hon är en skicklig spelare och jag tror inte hon skulle kännas speciellt misstänkt om hon var ond heller...
Alltså... Nu har jag suttit och läst igenom leken i 2 h och det gör mig inte direkt klokare. Det har väl gjort att jag har blivit mer undrande över Hedinn och Paddington dock.
Oavsett så har jag svårt att tro att Habina skulle ligga på om Hedinn som hon gör som ond, det är alldeles för konstigt. Jag gissar på att Habina vet något och lägger min röst där ikväll.
_CorpseBride_ röstar på Hedinn
Återkommer mer ingående om mina tankegångar, ville bara se till att inte missa röstning idag också!
Allt som allt så tror jag att Habina kan veta något.
Med Hedinn tycker jag att det har funnits många frågetecken runt hela leken igenom. Jag har inte riktigt velat tro på att hon kan vara ond, men när jag ser tillbaka ser jag vad Habina pratar om när det kommer till möjligheten att Hedinn kan ha varit Joker.
Paddington gör mig misstänksam dels för att MM började ifrågasätta henne. Men ffa för att hon har ifrågasatt Habina och MM och att de skulle veta något ända fram till nu. Visar det sig nu att Hedinn inte är ond fallerar väl även en del av de teorierna. Men är Hedinn ond tror jag att Paddington är det också eftersom hon även försvarat Hedinn något ibland.
Jahapp, då var det tydligen dags att sprida misstankar mot mig istället enligt lyan.
Eftersom vi är så få kvar hoppas jag att goda inte låter sig luras utan att vi lyckas luska ut de sista ulvarna tillsammans!
Iom mina teorier mot Paddington igår, som givetvis reagerade på dessa eftersom det visade sig sedan att jag hade fel, förstår jag att det var ett lätt val att käka henne.
Jag inser att MM antagligen aldrig fick reda på något. Jag trodde iom att hon hade fel om Hedinn, att det var Paddington hon hade fått reda på något om eftersom hon flera ggr var så säker på vem hon skulle rösta på.
Nu tänker jag väl snarare att lyan antagligen tyckte att det vore bra om vi hoppade på hennes teorier.
Även jag vill nog sätta Habina och Jfrelin som goda efter detta. Habina är väl ganska uppenbart efter gårdagen. Jfrelin för att jag anser att det är mycket som talar för det. Bland annat just att MM misstänkte mig, Jfrelin och Paddington som onda. Hon visade sig ha fel om två av oss.
Jag förstår att Paddington reagerade på att jag trodde att hon var ond med tanke på att hon visade sig vara god. Angående mina teorier, så visar väl det fetmarkerade att jag just lyssnar på vad andra har att säga, men blandar detta med mina egna teorier och slutsatser.
Angående rösten på Hedinn så skrev Paddington tidigare i leken att hon förstod den efter min förklaring, så jag tror detta kom iom att jag så starkt trodde att hon var ond i den senaste röstningen.
Uppenbarligen missade Paddington något väsentligt... Och jag också... Hennes sista kommentar gör mig misstänksam mot BSF. För mig har hon hittills flytit med neutralt i bakgrunden av leken och lagt lite misstankar här och var utan att jag egentligen uppmärksammat eller reflekterat över henne.
Både Carro och Paddington skrev igår att de: "Inte kunde se något de reagerat över med BSF", vilket gör mig ännu mer osäker.
Skulle Jfrelin vara ond har hon ett fint alibi, men jag tror faktiskt inte det. Om hon nu inte lurat mig totalt. Ska se över henne och BSF. Carro och Caisa känns osäkra som vanligt. Carro lade en ensam röst på Jfrelin igår. Kanske var det som Paddington för att försöka ändra riktning i början av röstningen. Carro har jag som sagt varit misstänksam mot sedan dag 1, så för mig är mina högst misstänkta just nu Carro och BSF. Caisa känns som sagt väldigt snäll och jag har svårt att uppmärksamma något hon skrivit. Visst kan det vara en ulv som smiter med på det viset, men det kan ju lika gärna vara en god.
Usch, känns som jag har mycket att gå igenom idag... igen...
Det står och väger mellan Caisa och Carrro. Undrar över den udda rösten på Jfrelin igår från Carrro som verkligen stack ut i en annars helt överens röstning. BSF kan ha en poäng eftersom Carros röst kom som nr2 - vilket kan ha varit ett sätt att sprida misstankar mot Jfrelin och se om fler hänger på. I övrigt hinner jag inte gå igenom dem mer just nu.
CB - står högst på min misstankelista just nu. Känslan jag får när jag tittar tillbaka på leken (utan att läsa alla inlägg igen) är att CB inte verkar så intresserad av att läsa allas teorier och inlägg utan gärna hoppar på andras teorier och väljer att dra sina egna slutsatser utan att kolla upp fakta. Ett exempel är dennes röst på Hedinn dag3, CB ställde en fråga till Hedinn, Hedinn skrev ett svar. CB var in och skrev inlägg efter Hedinns svar, men denne röstar iaf på Hedinn, utan att reflektera över vad denne skrivit. DÅ visste vi inte att Hedinn var ond och om CB var god så anser jag att man försöker ta hänsyn till allt innan man röstar speciellt om man inte har så mycket att gå på. MEN om CB redan visste att Hedinn var ond(att de är i lyan tillsammans) så behövde hon inte invänta Hedinns svar utan kunde lägga en alibiröst på Hedinn (om det senare skulle visa sig att Hedinn var ond - vilket hon var).
Jag tycker även hennes inlägg igår med lösa misstankar mot mig och som det verkar helt baserade på MMs misstankar (som inte heller hade ngn teori bakom sig), visar på att hon inte är genuint intreserad av att hitta onda utan verkar mest försöka skapa misstankar och hoppas att någon plockar upp dem.
Jahapp, då var det tydligen dags att sprida misstankar mot mig istället enligt lyan.
Eftersom vi är så få kvar hoppas jag att goda inte låter sig luras utan att vi lyckas luska ut de sista ulvarna tillsammans!
Iom mina teorier mot Paddington igår, som givetvis reagerade på dessa eftersom det visade sig sedan att jag hade fel, förstår jag att det var ett lätt val att käka henne.
Jag inser att MM antagligen aldrig fick reda på något. Jag trodde iom att hon hade fel om Hedinn, att det var Paddington hon hade fått reda på något om eftersom hon flera ggr var så säker på vem hon skulle rösta på.
Nu tänker jag väl snarare att lyan antagligen tyckte att det vore bra om vi hoppade på hennes teorier.
Även jag vill nog sätta Habina och Jfrelin som goda efter detta. Habina är väl ganska uppenbart efter gårdagen. Jfrelin för att jag anser att det är mycket som talar för det. Bland annat just att MM misstänkte mig, Jfrelin och Paddington som onda. Hon visade sig ha fel om två av oss.
Jag förstår att Paddington reagerade på att jag trodde att hon var ond med tanke på att hon visade sig vara god. Angående mina teorier, så visar väl det fetmarkerade att jag just lyssnar på vad andra har att säga, men blandar detta med mina egna teorier och slutsatser.
Angående rösten på Hedinn så skrev Paddington tidigare i leken att hon förstod den efter min förklaring, så jag tror detta kom iom att jag så starkt trodde att hon var ond i den senaste röstningen.
Uppenbarligen missade Paddington något väsentligt... Och jag också... Hennes sista kommentar gör mig misstänksam mot BSF. För mig har hon hittills flytit med neutralt i bakgrunden av leken och lagt lite misstankar här och var utan att jag egentligen uppmärksammat eller reflekterat över henne.
Både Carro och Paddington skrev igår att de: "Inte kunde se något de reagerat över med BSF", vilket gör mig ännu mer osäker.
Skulle Jfrelin vara ond har hon ett fint alibi, men jag tror faktiskt inte det. Om hon nu inte lurat mig totalt. Ska se över henne och BSF. Carro och Caisa känns osäkra som vanligt. Carro lade en ensam röst på Jfrelin igår. Kanske var det som Paddington för att försöka ändra riktning i början av röstningen. Carro har jag som sagt varit misstänksam mot sedan dag 1, så för mig är mina högst misstänkta just nu Carro och BSF. Caisa känns som sagt väldigt snäll och jag har svårt att uppmärksamma något hon skrivit. Visst kan det vara en ulv som smiter med på det viset, men det kan ju lika gärna vara en god.
Usch, känns som jag har mycket att gå igenom idag... igen...
Carrro skriver först att hon är osäker på Jfrelins eventuella ondhet. men sedan röstar hon på henne i alla fall för att hon (carrro) är "säker på att någon av de som röstade på Hedinn är onda."
carrro får jag fortfarande inget grepp om, antingen flyter hon med som en ulv i utkanten eller så är hon bara en anonymare god?
Habina - Senast verkade jag "god och snäll och fluffig" (! om jag minns orden rätt) Varför åt onda sidan nu?
Dags för mig att rösta nu då...
Det positiva med att ulvarna käkade Paddi är att vi nu vet att hon hade en god roll.
Vi har/hade samma tre misstänkta. Så jag tänker fortsätta på det spåret.
Med tanke på att jag har Jfrelin åt det godare hållet så känns det för mig snarare som att _CB_ är den onda somförsöker få den goda Jf att verka misstänkt, snarare än tvärt om.
Carrro skriver först att hon är osäker på Jfrelins eventuella ondhet. men sedan röstar hon på henne i alla fall för att hon (carrro) är "säker på att någon av de som röstade på Hedinn är onda."
Känns lite som att Caisa vill få oss att bli misstänksamma mot Habina och Paddington, något som även Hedinn verkade försöka med.
Återigen kastas tvivel mot Paddington...
Återigen - misstankar mot Paddington...
Och nu blev inlägget för långt, så jag delar det i två...
Här kommer resten:
Visst, Paddi uttrycker viss oro till att hon hamnar med samma lista som mig. Men min känsla är att _CB_ gör allt för att vända fokus från sig själv just nu. Jag menar hon är som det ser ut Paddis främsta misstänkta:
Om hon dessutom tror att Jfrelin är god - varför lägga extra enregi på att "gå igenom" henne (och mig)?
För det tredje var det jag som först skrev om att Carrro kunde ha gjort ett försök att ändra riktning på röstningen - och Paddi höll med mig.
Allt som allt så känns det som att Paddi är/var på rätt spår. Därför:
Blacksmithfarm röstar på _CorpseBride_
Nä, du hängde inte med i hur jag menade. Jag menade att sist du verkade så där god och snäll och fluffig, så var du ond. Därför oroar jag mig för att du är det igen.
CB la en väldigt sen röst på Hedinn igår när det redan var klart att Hedinn skulle lynchas.
DL innan missade hon men då ville hon inte lägga sin röst varken på MM eller Hedinn och vill ha mer uppslag.
Lynchen innan dess röstade hon också på Hedinn men då hade Hedinn redan 3 röster och Joker 1. Senare kom det ju in fler röster på Joker men det var ju redan ett drev mot Hedinn då. Tror detta mycket väl kan vara en alibiröst. Både Joker och Hedinn var ju ulvar.
Alltså hela det här känns som ett försvarstal. Vi börjar kolla på dig, inte för att vi är ulvar, utan för att du spelar väldigt misstänkt.
Att gå in och skriva sådär innan någon ens har börjat teoria efter natten tycker jag är väldigt konstigt.
Måste rösta redan nu då jag ska iväg och träna med hästen och hinner nog kanske inte hem innan DL ikväll.
Jfrelin röstar på _CorpseBride_