Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det hela är rätt klart nu. Jag vet var jag står och jag är 99 % säker att Jfrelin är god. Min gissning är att hon fått en sia av brevbäraren och siat mig, eftersom hon sedan DL2 följt min röstning. Jag har enormt svårt att se hur lyan kommer överens om att både Joker och Jfrelin skulle rösta på Hedinn i DL2 så Hedinn får tre röster direkt. Det är väldigt högt ulvspel, det kunde ha slutat med att Hedinn rök redan då.

Kvar är alltså Blacksmithfarm och CaisaLundblad. Den senare har jag svårt att få grepp om fortfarande, men den förra har, i och med sina plötsliga misstankar om först _CorpseBride_ som ond, följt av Carrro_lina som ond. Hela tiden med "ursäkter" om att hon missförstått. När det nu är ganska klart att ingen verkar lägga mig åt den onda sidan, kan hon inte misstänka någon annan än Jfrelin. För misstänker hon CaisaLundblad som är i lyan med henne så riskerar CaisaLundblad att ryka.

Därför tänker jag rösta nu, då inget kan ändra min åsikt.

Habina röstar på Blacksmithfarm

Men hallå vänta här nu. :crazy:

Är det bara en ulv kvar? Att Jfrelin eller Habina skulle vara ulv tror jag inte, isåfall har de lurat brallorna av mig. :crazy: Fast iofs... Med Hedinn som ulvkollega är nog det mesta möjligt i det här skedet... :cautious:

BSF står högt på listan som ulv i mina ögon, just för att jag egentligen tror Habina och Jfrelin är goda... Hennes snabba röst imorse skaver, tillsammans med rösten igår på goda CB... Och nu är hon blixtsnabb att börja kasta misstankar mot Jfrelin? Och det känns som om BSF säger att allas teorier är att "så misstankar", men hon har en träffsäkerhet på 100% i lynchen i den här leken (alltså, hon har varit med och röstat ut alla som lynchats), så vem är det som "sår misstankar"? :cautious:
Men Jfrelin går emot ganska hårt, vilket även gör mig lite misstänksam mot henne. (Men jag hade nog också reagerat starkt om någon jag trodde var ulv röstade på mig i den här fasen i leken och på det sättet, alltså blixtsnabbt och utan teori som kom efter ifrågasättandet.) Och även om jag också lutar åt att Habina är god, vågar jag ändå inte gå så långt som att säga att hon är 100% godförklarad. :nailbiting: Är alla rösterna på Hedinn alibi? :confused:
OM Habina är ond, så skulle rösten första DL på Joker kunna varit en alibiröst, och sen kom de (tillsammans med heddan) på något tokhögt, lurigt ulvspel tillsammans som skulle förklarar resten av rösterna på Hedinn frå Habina. När man är godförklarad är man ju ursäktad om man "råkar" rösta ut goda CB sen? Hade istället Habina lynchats i något skede hade Heddan inte varit lika misstänkt...
ARRGH! :arghh: Nej, det känns som att jag överanalyserar det på tok för mycket nu, men...

Den största frågan jag ställer mig själv just nu dock är... varför skulle Hedinn gå med på ett så fruktansvärt vågat ulvspel? (Framförallt om jag ser på möjligheten att både Jfrelin OCH Habina är onda) Fast det kanske hon inte gjorde i och för sig... men gjorde hon inte det och de agerade av sig själva skulle nog Hedinn reagerat mer mot dem än jag tycker hon gjort. :crazy:

Jag fattar nada. Måste gå igenom hela leken igen. :banghead:

(Tittar in och skriver från mobilen, så ursäktar för ev stavfel...)

Det verkar som du tycker att det är troligare att Habina är ond än Jfrelin. Varför?

Jfrelin röstade efter habina varje Lynch som habina röstade på hedinn. Det, om inget annat, gör i mina ögon Jfrelin till den mest misstänkta av de två.

Jag tycker det hela är rätt klart nu. Jag vet var jag står och jag är 99 % säker att Jfrelin är god. Min gissning är att hon fått en sia av brevbäraren och siat mig, eftersom hon sedan DL2 följt min röstning. Jag har enormt svårt att se hur lyan kommer överens om att både Joker och Jfrelin skulle rösta på Hedinn i DL2 så Hedinn får tre röster direkt. Det är väldigt högt ulvspel, det kunde ha slutat med att Hedinn rök redan då.

Kvar är alltså Blacksmithfarm och CaisaLundblad. Den senare har jag svårt att få grepp om fortfarande, men den förra har, i och med sina plötsliga misstankar om först _CorpseBride_ som ond, följt av Carrro_lina som ond. Hela tiden med "ursäkter" om att hon missförstått. När det nu är ganska klart att ingen verkar lägga mig åt den onda sidan, kan hon inte misstänka någon annan än Jfrelin. För misstänker hon CaisaLundblad som är i lyan med henne så riskerar CaisaLundblad att ryka.

Därför tänker jag rösta nu, då inget kan ändra min åsikt.

Habina röstar på Blacksmithfarm

Det är precis vad de vill att du ska tro.
Har du bestämt dig så är det som det är. Jag förstår dig till viss del, i o m att jag hade fel om cb... Jag trodde att pafdi kanske fått reda på ngt, via brevbärare...

(Tittar in och skriver från mobilen, så ursäktar för ev stavfel...)

Det verkar som du tycker att det är troligare att Habina är ond än Jfrelin. Varför?

Jfrelin röstade efter habina varje Lynch som habina röstade på hedinn. Det, om inget annat, gör i mina ögon Jfrelin till den mest misstänkta av de två.

Va? Jag har ingen aning om vem av dem jag håller mest/minst misstänkt. Jag har mycket svårt att hitta ett troligt scenario där Habina är ond, men detsamma gäller Jfrelin. Jag har bara försökt hitta möjliga scenarion till de båda två. Vad som helst kan hända i ulvspel, jag lämnar till och med möjligheten öppen för att de 2 sitter i lyan och du är god... :cautious:

Habina har ju lagt relativt tidiga röster också varje lynch, så det resonemanget känns lite ostadigt. :crazy:

@Habina
Om både Jfrelin och Caisa röstar på mig. Tänker du annorlunda då?
:)
För de onda borde inte ge sig. De borde satsa på lottning, visst? ;)

Nu förstår jag ingenting, varför skulle onda satsa på lottning? :confused:

Om jag är ond vill den andra rädda mig. Två röster var ger lottning. Förutsatt att det är två onda kvar borde det väl landa där om jag vore ond?
Men är jag god får jag tre röster och då vinner onda. Om inte habina ändrar sig.

Hemma från tävlingen.
Det är väl ingen surprise vart min röst kommer att hamna. Teorier sen innan.

Jfrelin röstar på BSF

Aargh! :arghh: :nailbiting:

Nåja... håller med Habina om att om hon eller Jfrelin har lurats så bra så förtjänar de att vinna. :cry:

Då jag tror att Jfrelin och Habina är goda, och det lämnar BSF så:

Caisa röstar på BlackSmithFarm

Rollista:
Hedinn - ulv och har dubbelnicket Joker
Habina - byfåne (en sia, en extra röst)
CaisaLundblad - ulv
Matmissbrukaren - bybo och har dubbelnicket Pompom
Paddington - Röstfifflare (en extra röst varje dag)
bumpo - bybo
Blacksmithfarm - siarlärling (siar varannan natt med start natt ett)
carrro_lina - ängel
Jfrelin - ulv
cirkus - brevbärare (hade två paket att dela ut: ett beskydd och en spionrad)
_CorpseBride_ - bybo
Pompompurin - spionlärling
Joker - ulv

Tror jag fick alla rätt? Kommer sammanfattning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar