Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
carrro_linas röst igår funderar jag också lite kring. Det är en sån där "smälta in"-röst känns det som.
_CB_s röst i förrgår samt hennes helgardering igårkväll skaver också.

Om vi leker med tanken att carro, _CB _ och Jf är onda tillsammans så vet de ju att MM är god.
Så carro röstar på Mm och smälter in, Jf röstar på Hedinn.
Då är det Caisa och _CB_ kvar att rösta.
Kan det vara så att _CB_ inväntade Caisas röst för att avgöra vart hon själv skulle lägga sin röst bäst? Men så missar hon DL istället... (nej, jag tror inte hon gjorde det med flit)

Eller så kan det vara Hedinn som är ond - och då hjälper carro till att säkra henne kvar i leken.

Ja, men om vi ponerar att du är ulv, så skulle du och dina kollegor kunnat prata ihop er om att du skulle rösta på Hedinn och de andra på matmissbrukaren för att sprida riskerna lite. Eller så är du god och tycker också att Hedinn känns knepig. :)

Fast jag röstade faktiskt på Hedinn dagen innan. Det var ju ingen ny grej jag hittade på.

Fast jag röstade faktiskt på Hedinn dagen innan. Det var ju ingen ny grej jag hittade på.

Ja... :nailbiting: Försöker förstå hur det scenariot skulle fungera om du var ulv. Skulle två ulvar (joker och du) komma överens om att rösta på en tredje ulv (hedinn) bara för att jag lagt första rösten på Hedinn? Nä, det låter jättekonstigt. :crazy: Måste erkänna att det här sätter dig mer åt det goda hållet, men fy på dig om du lurar mig fullständigt nu. :p

Jag tycker det är väldigt märkligt att CB missade deadline. Hon var inne och skrev strax innan och bad om mer tankar för att kunna lägga sin röst. Velande ulv som behöver lite hjälp med teorier?

Citat från CB inlägg #271:
Men MM:s paniska inlägg gör mig frågande.. Det känns inte som att en ond riktigt får en sådan panik över att bevisa sig god.. Och jag vet inte om jag fullt litar på att Hedinn skulle vara ond heller...
Allt som allt känns det som att det lika gärna skulle kunna vara två goda som ulvarna sett till att det ser knasigt ut för med tanke på röster osv. Det skulle kunna vara så att det är som MM säger, att de är något på spåren också och att ulvarna därför försöker skapa misstankar mot dem och få dem lynchade istället...

Här känns det lite som om hon safear upp genom att skriva om MM och Hedinn och röstar sedan inte alls.

Eftersom jag satt och diskuterade med mig själv mer eller mindre hela dagen igår så ville jag höra mer från alla som inte hade visat sig, ja. Dessutom ville jag som sagt höra MM:s teorier eftersom jag misstänkte att hon var god iom sitt paniska beteende mot slutet. Har aldrig sett en ulv bete sig så. Jag trodde dock att hon skulle ha en annan roll än bybo.. Men så kommer jag att tänka på att vi hade en brevbärare, så möjligheten finns väl att hon någon gång fick en gåva som gjorde att hon började teoria. Att det startades ett drev mot henne gör att jag tror på teorin jag hade som du citerar. Jag ska därför gå igenom vad MM skrivit en gång extra idag.

Sedan har jag faktiskt ett liv IRL också, tro det eller ej. :p
Ville inte rösta på MM eller Hedinn igår eftersom jag misstänker att de är/var goda, varav jag ville se mer från er andra som jag är osäker på. Men sedan dök pv upp med nyheter och vi diskuterade en i övrigt jobbig dag. Två minuter efter DL säger han; "hade du inte nåt du skulle passa i den där leken du håller på med?". :p
Det lustiga var att jag på skoj då sa till honom att de onda nog skulle börja försöka skapa teorier om att jag nu missade att lägga min röst. Sedan kommer jag in och ser att det är något du försöker misstänkliggöra direkt. Vilket gör mig ganska misstänksam mot dig för tillfället.

Att missa en röstning förstår jag faktiskt inte hur det skulle vara "ulvigt"? Jag vill väl rösta oavsett om jag är god eller ond, om inte annat för att få vara kvar i leken?
Däremot tycker jag det är märkligt att försöka dra igång misstankar om en missad röst. Ska ta och titta närmare på dig också under dagen.

carrro_linas röst igår funderar jag också lite kring. Det är en sån där "smälta in"-röst känns det som.
_CB_s röst i förrgår samt hennes helgardering igårkväll skaver också.

Om vi leker med tanken att carro, _CB _ och Jf är onda tillsammans så vet de ju att MM är god.
Så carro röstar på Mm och smälter in, Jf röstar på Hedinn.
Då är det Caisa och _CB_ kvar att rösta.
Kan det vara så att _CB_ inväntade Caisas röst för att avgöra vart hon själv skulle lägga sin röst bäst? Men så missar hon DL istället... (nej, jag tror inte hon gjorde det med flit)

Eller så kan det vara Hedinn som är ond - och då hjälper carro till att säkra henne kvar i leken.

Carrro_Lina känns väldigt anonym måste jag säga. Har inte alls skrivit mycket och det är jättesvårt att bilda sig en uppfattning om henne.

Ja... :nailbiting: Försöker förstå hur det scenariot skulle fungera om du var ulv. Skulle två ulvar (joker och du) komma överens om att rösta på en tredje ulv (hedinn) bara för att jag lagt första rösten på Hedinn? Nä, det låter jättekonstigt. :crazy: Måste erkänna att det här sätter dig mer åt det goda hållet, men fy på dig om du lurar mig fullständigt nu. :p

Måste bara försöka förstå vad du menar. Menar du att Jfrelin skulle vara god eftersom att du är övertygad om att Hedinn är ulv? Kan du förklara lite närmare varför du känner dig så övertygad?

@_CorpseBride_
Klart man kan missa en DL, det finns ju ett liv utanför leken, det som jag tyckte var lite konstigt var att du varit inne och skrivit lite och teoriat men inte hittat någon som du vågade rösta på, då hade du ju lagt en röst, ganska kort innan DL utan ville att fler skulle skriva. Att behöva hjälp av andra kan jag tycka är ulvigt.
Märkligt att du tycker jag skapar misstankar om dig. Är det inte så leken fungerar att man teoriar om saker som händer? Hade någon annan missat en DL så hade du säkerligen ifrågasatt det också.

:pAttan att man inte kan vara anonym på nya Buke!

Passar på att be om ursäkt för att jag fick be om att bli ersatt i förra leken, men jag hade gravt underskattat hur mycket tid som gick åt till mina planerade aktiviteter. Och tydligen kan jag inte leka utan att vara (över)aktiv.

Hann aldrig fatta att förra leken tagit slut och en ny börjat.

Ok, nu skall jag försöka få ihop lite tankar kring de kvarvarande.
Hedinn. Lutar fortfarande åt att hon är ond. Har röstat på goda två gånger och skulle lätt kunnat alibiröstat på joker eftersom alla röstade antingen på henne eller joker. Skulle hon och joker kunna vara dubbelnick?
CaisaLundblad. Reagerat på matmissbrukaren (vilket jag tror flera av oss gjorde) och skriver även att _corpsebride_ skaver. Förstår sig inte på mig, men det brukar hon inte göra. :D Röstar på matmissbrukaren, men jag följer helt med i hur hon resonerar och varför hon röstar på matmissbrukaren. Vilket skrämmer mig, jag har blivit lurad av CaisaLundblad tidigare när hon varit ond och verkat så snäll och god och fluffig... :nailbiting:
Paddington. Skriver klokt. Känns som hon letar onda, men samtidigt är hon så pass erfaren att hon skulle kunna vara en lömsk ulv. Sätter henne neutral så länge.
Blacksmithfarm. Har skrivit en del kloka funderingar och det känns som att hon letar onda. Tycker att _CorpseBride_s röst på hedinn var skum. Röstar på matmissbrukaren och jag förstår även denna röst. Vet inte alls var jag har blacksmithfarm, men just nu åt det godare hållet.
carrro_lina. Skriver att hon var försiktig som ulv och jag får känslan av att hon är försiktig nu igen... Hon tror att Jfrelin är ond baserat på hur det har röstats. Resonerar lite kring att jag skulle kunna vara ond och lagt alibiröst på joker, men att det känns långsökt. Kan instämma i det. ;) Röstade på goda matmissbrukaren, men hennes resonemang varför köper jag. Just nu åt det godare hållet.
Jfrelin. Har lyckats resonera sig fram till den goda sidan i min bok, så jag håller henne åt goda hållet tills vidare. Se bland annat #302 och #303.
_CorpseBride_. Kan ärligt erkänna att hon gått mig lite förbi, men nu när jag läser vad andra resonerat kring henne så blir jag misstänksam. Framförallt som CaisaLundblad så fint sammanfattar i #201, hon vill höra hedinns försvar men verkar sedan ändå inte bry sig om det.

Alltså... :arghh:

@_CorpseBride_
Klart man kan missa en DL, det finns ju ett liv utanför leken, det som jag tyckte var lite konstigt var att du varit inne och skrivit lite och teoriat men inte hittat någon som du vågade rösta på, då hade du ju lagt en röst, ganska kort innan DL utan ville att fler skulle skriva. Att behöva hjälp av andra kan jag tycka är ulvigt.
Märkligt att du tycker jag skapar misstankar om dig. Är det inte så leken fungerar att man teoriar om saker som händer? Hade någon annan missat en DL så hade du säkerligen ifrågasatt det också.

Jag var osäker vem jag skulle lägga en röst på som sagt. Jag ville höra MM:s teorier eftersom hon menade att hon var något på spåren och jag ville dessutom se mer igen av bland annat carro, som jag fortfarande är misstänksam mot. Jag fick känslan av att många satt och gömde sig istället för att skriva ut sina teorier, sedan blev det drev precis i slutet istället.
Sedan trodde jag ju givetvis att jag skulle rösta, men glömde som sagt bort tiden? Jag tycker snarare att det är märkligt att du tycker att det är märkligt att jag känner att du försöker skapa misstankar mot mig då du kommer in med tankar på så svag grund. Du skriver själv att det inte är konstigt att missa en DL, men att det samtidigt är något du ifrågasätter? Nej, jag kan verkligen inte förstå vad som skulle vara misstänkt med att missa en röstning. Då tycker jag som sagt att det är misstänkt att reagera på något sådant och börja försöka skapa teorier runt det.

Jag tycker det är väldigt märkligt att CB missade deadline. Hon var inne och skrev strax innan och bad om mer tankar för att kunna lägga sin röst. Velande ulv som behöver lite hjälp med teorier?

Citat från CB inlägg #271:
Men MM:s paniska inlägg gör mig frågande.. Det känns inte som att en ond riktigt får en sådan panik över att bevisa sig god.. Och jag vet inte om jag fullt litar på att Hedinn skulle vara ond heller...
Allt som allt känns det som att det lika gärna skulle kunna vara två goda som ulvarna sett till att det ser knasigt ut för med tanke på röster osv. Det skulle kunna vara så att det är som MM säger, att de är något på spåren också och att ulvarna därför försöker skapa misstankar mot dem och få dem lynchade istället...

Här känns det lite som om hon safear upp genom att skriva om MM och Hedinn och röstar sedan inte alls.

Ja, detta känns för mig som ett sätt att försöka inplantera misstankar och hoppas på att fler hakar på.

Jag har samma funderingar. En ulv kan ju mycket väl lägga rösten på annat håll för att "inte vara med och rösta ut goda MM", eftersom den sitter på facit.

Visserligen skrev hon att de första (tre?) rösterna på MM kom medan hon skrev sitt inlägg, men ändå, det kan ju inte varit helt otydlig att det lutade däråt för många innan.

Hmm du tänker att hon vill undvika misstankar genom att inte vara med och rösta ut en god?

Nu hoppas jag visserligen att ingen missar en röstning med flit, men bara själva "jag misstänker ingen av dem" skulle ju kunna vara en helgardering för det.

Hoppas jag får till det här med dubbelcitering nu... Har haft någonting som skavt sedan senaste genomläsningen, men återigen ville min hjärna spela mig ett spratt och inte få mig att hitta vad det egentligen var. Men eftersom jag hade lite extra tid idag, så läste jag ytterligare två (!) gånger och insåg att det är ovanstående som skaver. Hedinn instämmer och "sår misstankar" mot två spelare på ett oerhört skickligt och (i mina ögon) ulvigt sätt. Först är det jag som resonera lite kring Jfrelin och sedan är det Jfrelin som resonerar kring _CorpseBride_. Hedinn uppmuntrar våra misstankar, så vi skall fortsätta tänka i de banorna och (förhoppningsvis) inte misstänka henne istället.

Är det inte lite märkligt att MM inte skrev något i tråden alls sen 10:45 igår. Trollad? Fast trollning borde ju gälla direkt efter DL.

Jo. Men trollad? dels som du säger borde det gälla direkt. Vilket det kanske å andra sidan gjorde, om man tänker att hon uppfattades som velig. Hon kanske helt enkelt inte kunde låta så säker på sin sak längre?
det hade varit möjligt... MEN. Sedan tänker jag att det vore konstigt om en god trollade henne? Och de onda borde väl inte ha sådana specialkrafter också?

@_CorpseBride_ Fast leken går väl ut på att hitta onda? Och för att hitta onda måste man skriva ut saker man tycker är märkligt och sen se vad man får för svar. Jag tycker det är märkligt att du är inne 20:20 men inte vill rösta då. Det är ändå nära inpå DL. Jag köper din förklaring och det är inte den missade DL som är konstig utan att du inte kl 20:20 kände att du hade någon att rösta på.

Jo. Men trollad? dels som du säger borde det gälla direkt. Vilket det kanske å andra sidan gjorde, om man tänker att hon uppfattades som velig. Hon kanske helt enkelt inte kunde låta så säker på sin sak längre?
det hade varit möjligt... MEN. Sedan tänker jag att det vore konstigt om en god trollade henne? Och de onda borde väl inte ha sådana specialkrafter också?

Det kanske hända något IRL för MM? Hon har ju varit himla aktiv innan och jag tror inte hon sket i att försvara sig. Men som sagt trollning borde ju gälla direkt efter DL om det inte var så att MM läste ev instruktion från LL senare.
En god kan ju ha trollat henne om de trodde hon var ond?

@_CorpseBride_ Fast leken går väl ut på att hitta onda? Och för att hitta onda måste man skriva ut saker man tycker är märkligt och sen se vad man får för svar. Jag tycker det är märkligt att du är inne 20:20 men inte vill rösta då. Det är ändå nära inpå DL. Jag köper din förklaring och det är inte den missade DL som är konstig utan att du inte kl 20:20 kände att du hade någon att rösta på.

Jag har ju förklarat varför. Eftersom jag var tvungen att prata med mig själv mer eller mindre hela dagen tycker jag inte att det är så konstigt att jag vill se något från alla som satt och gömde sig? Men framförallt ville jag höra MM:s teorier då hon varit så säker på sin sak och jag misstänkte att ulvarna ville ha ut henne i ett drev. Jag trodde sam sagt inte att jag skulle missa röstningen och kände att jag kunde vänta en tio minuter för att se OM det skulle komma upp något mer, exempelvis MM:s teorier. Sedan tycker jag det är konstigt att du trycker på att det är misstänkt att jag är osäker och inte vet något med 100% säkerhet. Ulvarna är ju ganska väl upplysta om allas roller. Medan alla goda roller inte är det...

Ang. trollning så måste man ju givetvis rösta även om man blir trollad. Om det nu finns en trollkarl.

Jag har ju förklarat varför. Eftersom jag var tvungen att prata med mig själv mer eller mindre hela dagen tycker jag inte att det är så konstigt att jag vill se något från alla som satt och gömde sig? Men framförallt ville jag höra MM:s teorier då hon varit så säker på sin sak och jag misstänkte att ulvarna ville ha ut henne i ett drev. Jag trodde sam sagt inte att jag skulle missa röstningen och kände att jag kunde vänta en tio minuter för att se OM det skulle komma upp något mer, exempelvis MM:s teorier. Sedan tycker jag det är konstigt att du trycker på att det är misstänkt att jag är osäker och inte vet något med 100% säkerhet. Ulvarna är ju ganska väl upplysta om allas roller. Medan alla goda roller inte är det...

Innan skrev du dessutom ordagrant att du tyckte att det var misstänkt att jag "missade dealine". Nu har du ändrat det?

@_CorpseBride_ läser igenom alla mina inlägg nu och jag har inte skrivit misstänkt någonstans. Jag har skrivit att det var märkligt att du missade DL, sen förklarade du och då kontrade jag med att det var märkligt att du inte röstat.

Misstänkt måste du ha hittat på själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar