Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Habina röstar på Hedinn
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
Paddington röstar på MM
Blacksmithfarm röstar på Matmissbrukaren
Carrro_lina röstar på Matmissbrukaren
Jfrelin röstar på Hedinn
Caisa röstar på Matmissbrukaren

Saknas det två röster eller har jag missat dom?

Habina röstar på Hedinn
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
Paddington röstar på MM
Blacksmithfarm röstar på Matmissbrukaren
Carrro_lina röstar på Matmissbrukaren
Jfrelin röstar på Hedinn
Caisa röstar på Matmissbrukaren

Saknas det två röster eller har jag missat dom?

Men neeej, missade precis! :o Tänkte avvakta lite & glömde alldeles tiden. :(
Förlåt allsmäktige LL!! :bow:

Matmissbrukaren var bybo!

NattDL imorgon 9.00

Ajdå. :( Känns jättekonstigt att matmissbrukaren var bybo, hon verkade så tvärsäker så jag trodde hon var siare. Nu blir jag ännu mer förvirrad. :confused:

Känns olustigt att rösterna var så likriktade, samtidigt som jag måste hålla med om att matmissbrukaren betedde sig knepigt.

Blir till att läsa igenom ordentligt imorgon igen och se om något klarnar. Hade först en tanke om att Jfrelin borde vara åt det goda hållet, men visst skulle en ulv kunna rösta en "säker" andraröst på en annan än den som "alla" röstar på. :nailbiting:

ja, även jag är förvånad men av en helt annan anledning, var faktiskt säker på att hon var ulv utifrån det som hänt i leken och det hon skrev samt att hon inte kunde motivera sina misstankar etc.
Att hon inte var siare var jag helt säker på..

Håller med om att det känns lite olustig med så många röster på henne, vilket gör mig säker på att det döljer sig minst en men kanske flera ulvar där. Att ngn annan lade första rösten på MM gör inte att den blir godförklarade i min ögon, alla visste redan min inställning och var min röst troligen skulle hamna så det var lätt för lyan att haka på mina teorier, detta gör att jag börjar fundera över Hedinn som jag tidigare haft som neutral..

Blir till att läsa igenom ordentligt imorgon igen och se om något klarnar. Hade först en tanke om att Jfrelin borde vara åt det goda hållet, men visst skulle en ulv kunna rösta en "säker" andraröst på en annan än den som "alla" röstar på. :nailbiting:
Jag har samma funderingar. En ulv kan ju mycket väl lägga rösten på annat håll för att "inte vara med och rösta ut goda MM", eftersom den sitter på facit.

Visserligen skrev hon att de första (tre?) rösterna på MM kom medan hon skrev sitt inlägg, men ändå, det kan ju inte varit helt otydlig att det lutade däråt för många innan.

ja, även jag är förvånad men av en helt annan anledning, var faktiskt säker på att hon var ulv utifrån det som hänt i leken och det hon skrev samt att hon inte kunde motivera sina misstankar etc.

Håller med om att det känns lite olustig med så många röster på henne, vilket gör mig säker på att det döljer sig minst en men kanske flera ulvar där. Att ngn annan lade första rösten på MM gör inte att den blir godförklarade i min ögon, alla visste redan min inställning och var min röst troligen skulle hamna så det var lätt för lyan att haka på mina teorier, detta gör att jag börjar fundera över Hedinn som jag tidigare haft som neutral..
Att jag inte blir godförklarad för att ha lagt första rösten är jag ganska medveten om. Tvärtom tänkte jag att det mycket väl kunde vändas mot mig för att "vilja lägga förstarösten så det inte ser ut som att jag hakar på nåt drev". Men MM var den enda jag i det läget kände mig någorlunda "säker" på och med en halvtimme kvar till DL fanns det ju inte så mycket tid till att gå igenom annat om någon annan skulle komma med andra, skarpa tankar då.

MM hade dessutom betett sig väldigt skumt och det var väl de flesta överens om, ett bra tag innan röstningen. Jag tänkte väl snarare att det fanns någon som kanske visste nåt i det sällskapet men inte ville lägga en första/tidig röst för att göra det för uppenbart för ulvarna. Så var det uppenbarligen inte och det lär finnas åtminstone en ulv bland de som röstade på MM, det håller jag helt klart med om.

Vad menar du med säker andra röst? När jag la min röst så fanns din röst på Hedinn och 2 på MM. Medans jag skrev mitt inlägg inkom 2 röster till på MM. Min röst var alltså utjämnande, trodde jag.
BSFs röst inkom 20:43 Carrro_Linas 20:44 och min på Hedinn 20:45

I ett av mina inlägg så skrev jag att 3 röster inkom samtidigt. Menade såklart 2. Råkade räkna med min egen.

Jag tycker det är väldigt märkligt att CB missade deadline. Hon var inne och skrev strax innan och bad om mer tankar för att kunna lägga sin röst. Velande ulv som behöver lite hjälp med teorier?

Citat från CB inlägg #271:
Men MM:s paniska inlägg gör mig frågande.. Det känns inte som att en ond riktigt får en sådan panik över att bevisa sig god.. Och jag vet inte om jag fullt litar på att Hedinn skulle vara ond heller...
Allt som allt känns det som att det lika gärna skulle kunna vara två goda som ulvarna sett till att det ser knasigt ut för med tanke på röster osv. Det skulle kunna vara så att det är som MM säger, att de är något på spåren också och att ulvarna därför försöker skapa misstankar mot dem och få dem lynchade istället...

Här känns det lite som om hon safear upp genom att skriva om MM och Hedinn och röstar sedan inte alls.

Är det inte lite märkligt att MM inte skrev något i tråden alls sen 10:45 igår. Trollad? Fast trollning borde ju gälla direkt efter DL.

Jag tycker det är väldigt märkligt att CB missade deadline. Hon var inne och skrev strax innan och bad om mer tankar för att kunna lägga sin röst. Velande ulv som behöver lite hjälp med teorier?

Citat från CB inlägg #271:
Men MM:s paniska inlägg gör mig frågande.. Det känns inte som att en ond riktigt får en sådan panik över att bevisa sig god.. Och jag vet inte om jag fullt litar på att Hedinn skulle vara ond heller...
Allt som allt känns det som att det lika gärna skulle kunna vara två goda som ulvarna sett till att det ser knasigt ut för med tanke på röster osv. Det skulle kunna vara så att det är som MM säger, att de är något på spåren också och att ulvarna därför försöker skapa misstankar mot dem och få dem lynchade istället...

Här känns det lite som om hon safear upp genom att skriva om MM och Hedinn och röstar sedan inte alls.
Hmm du tänker att hon vill undvika misstankar genom att inte vara med och rösta ut en god?

Nu hoppas jag visserligen att ingen missar en röstning med flit, men bara själva "jag misstänker ingen av dem" skulle ju kunna vara en helgardering för det.

@Hedinn Tänker som så att om hon är ulv så sitter hon med facit och kan ha svårt att veta vart hon ska lägga sin röst och behöver hjälp av att vi andra börjat rösta så hon kan smyga in en röst. Senast hon skrev var det bara Habina som röstat och det på dig. Om ni är ulvkollegor kanske hon inte var sugen på att lägga den på dig iom att det skulle kunnat bli du som åkte då, i det läget fanns det ju bara en röst och det var den på dig, och MM hade hon försvarat lite så märkligt att slänga iväg en röst på henne. Några andra teorier hade hon ju inte heller förutom att hon tyckte Habina var skum som teoriade lite om andra men ändå röstade på dig och att hon höll med Paddington.

:confused:Ärligt talat förstår jag MM ännu mindre nu när hon visade sig vara en bybo än jag gjorde innan. Vad tusan...?

Det borde väl vara någon ulv som röstade på MM igår ja, annars skulle möjliga ulvar vara Habina, Jfrelin och CB men jag tror inte ulvarna skulle distansera sig så, i grupp dessutom?
Däremot reagerar jag på att det känns som att du lite försöker distansera dig från de andra som röstade på MM, det var många som reagerat på MM och inte bara igår. Varför skulle lyan hakat på just dina teorier menar du? Och i nästa andetag nämner du Hedinn som var den enda som röstade innan dig igår. Hur drog du just den parallelen? Jag hänger inte riktigt med i svängarna känner jag just nu. :crazy:

Tycker också CB's röstmiss var lite uppseendeväckande, men jag antar bara att ingen missar en röstning med flit så jag tror henne faktiskt. Om spelarna började gå runt och strunta i att rösta som en del av sin taktik hade det nog snabbt blivit tråkigt. :p Någon sån grej skulle dessutom jag också kunna lyckas göra. :D

Vad menar du med säker andra röst? När jag la min röst så fanns din röst på Hedinn och 2 på MM. Medans jag skrev mitt inlägg inkom 2 röster till på MM. Min röst var alltså utjämnande, trodde jag.
BSFs röst inkom 20:43 Carrro_Linas 20:44 och min på Hedinn 20:45

Ja, men om vi ponerar att du är ulv, så skulle du och dina kollegor kunnat prata ihop er om att du skulle rösta på Hedinn och de andra på matmissbrukaren för att sprida riskerna lite. Eller så är du god och tycker också att Hedinn känns knepig. :)

Det visade sig visst att jag hade fel om MM...
Skönt i alla fall att ulvarna missade nattkäket:)

Måste lägga min röst tidigt idag, eftersom jag är upptagen i eftermiddag/kväll.

Och Joker, varför lägga en andraröst på sin kollega? När det dessutom bara fanns en röst för dagen tidigare och det hade kunnat gå hur som med resten av rösterna? Verkar ju inte heller logiskt.
Om man antar att Hedinn är god så finner jag också Jfrelin som ond.
Eftersom Habina röstade på Joker igår. Det kan ju vara en alibiröst men så tidigt i leken och dessutom första röstningen?

Funderar kring detta. Ja, Mm var "bara" bybo, men cirkus var faktiskt brevbärare - kan Mm fått något från cirkus?
Men jag vet inte. Jag blir lite osäker på Hedinn. Oavsett om hon är god eller ond så har hennes röster de senaste två dagarna varit i alla fall delvis motiverade med att jämna ut ställningen. Det har i huvudsak stått mellan Hedinn och en annan spelare i lynchen (Joker resp. Mm).
Samtidigt verkar Mm tro att Habina är god - men Habina har röstat på Hedinn två dagar i rad nu. Så frågan är om Mm fått ett paket från brevbäreren - vad/vem har hon fått reda på? Det känns som om detta blir för tunt för att kunna basera någon form av röst på.

Habina har som sagt röstat på Hedinn två dagar i rad nu, så nu funderar jag på om hon vet något som inte jag vet?

Gah! Får läsa igenom lite till känner jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar