Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro :p Lite misstänksam på MM blir jag ju, i går räddade hon Joker. Och idag verkar det som om hon försökte rädda Joker igen. Men samtidigt om hon vore ulv så är det ju kanske inte så smart att rädda en ulvkollega i ett sånt läge. Speciellt om man gjorde samma sak dagen innan. Dessutom är hon snabbt med att försvara sig själv.

Jag tror ju inte att hon skulle göra så om det var en vanlig ulvkollega - däremot om Joker är hennes alter ego så skulle det inte vara så konstigt och jag misstänker att det kan vara så. Det är lite för många saker som talar för det och en sak kan vara en slump, två kan vara en tillfällighet men tre - well, då börjar jag se ett mönster...

1 - jag tycker diskussionen i början mellan MM och Joker känns lite för "tillrättalagd" och halvt regisserad. Jag skrev tidigare att jag hade reagerat på om MM inte reagerat på Joker - men det jag känner efter att ha läst igenom ett antal ggr är att hon släpper diskussionen lite för lättvindigt (för att vara henne)

2 - Både dag1 och dag2 ser det ut som hon lägger räddningsröster för Joker. Dag1 är det den avgörande rösten på bumpo (som gör att Joker slipper lottning), och dag2 lägger hon en utjämningsröst så det blir lika mellan Hedinn och Joker (sedan lägger ngn annan sista rösten på joker).

3 - Att redan dag2 säga sig ha koll på vilken sida alla står på, men kikar man närmare på teorierna så är det ingen substans bakom utan bara lite löst om hur alla har röstat. Speciellt reagerar jag (naturligvis) på påståendet om att jag är ond:
Det lämnar alltså _corpsebride_, Paddington och Jfrelin åt onda sidan.
Inget att backa upp den misstanken med? Inte ta hänsyn till teorier eller annat? Och sedan säga att man sitter på specialinfo? Ja, visst - man kan sitta på specialinfo, men inte så mycket och speciellt inte om det bara varit en nattDL....

4 - slutligen, något som skär i mina ögon är den indirekta godförklaringen av sig själv "om jag överlever natten".

Jag tror ju inte att hon skulle göra så om det var en vanlig ulvkollega - däremot om Joker är hennes alter ego så skulle det inte vara så konstigt och jag misstänker att det kan vara så. Det är lite för många saker som talar för det och en sak kan vara en slump, två kan vara en tillfällighet men tre - well, då börjar jag se ett mönster...

1 - jag tycker diskussionen i början mellan MM och Joker känns lite för "tillrättalagd" och halvt regisserad. Jag skrev tidigare att jag hade reagerat på om MM inte reagerat på Joker - men det jag känner efter att ha läst igenom ett antal ggr är att hon släpper diskussionen lite för lättvindigt (för att vara henne)

2 - Både dag1 och dag2 ser det ut som hon lägger räddningsröster för Joker. Dag1 är det den avgörande rösten på bumpo (som gör att Joker slipper lottning), och dag2 lägger hon en utjämningsröst så det blir lika mellan Hedinn och Joker (sedan lägger ngn annan sista rösten på joker).

3 - Att redan dag2 säga sig ha koll på vilken sida alla står på, men kikar man närmare på teorierna så är det ingen substans bakom utan bara lite löst om hur alla har röstat. Speciellt reagerar jag (naturligvis) på påståendet om att jag är ond:

Inget att backa upp den misstanken med? Inte ta hänsyn till teorier eller annat? Och sedan säga att man sitter på specialinfo? Ja, visst - man kan sitta på specialinfo, men inte så mycket och speciellt inte om det bara varit en nattDL....

4 - slutligen, något som skär i mina ögon är den indirekta godförklaringen av sig själv "om jag överlever natten".

Jag blir bara mer och mer misstänksam mot dig. Det visade sig att Cirkus var god, precis som jag trodde. Jag blev inte äten inatt för att jag är ulv, jag blev inte äten för att ulvarna tror jag blir ett lätt byte vid en lynch. Jag vet iaf vem jag ska rösta på. Men avvaktar och ser vad som händer under dagen.
Jag vet själv hur det funkar om man är ulv. Man kan inte äta den som är en på spåren för då fattar alla andra att den som blev äten hade en bra teori.
Cirkus hade inte kommit med så många teorier, eftersom hon inte hann med leken. Ett lätt byte att äta. Jag hoppas bara alla andra ser det med. Men det spelar egentligen ingen roll. Ryker jag ikväll så hoppas jag då att dom goda fattar att jag är något på spåren.

Jo du kan vet saker, vilket faktiskt alla spelare har möjlighet att göra (och den möjligheten väger jag in för varje spelare) - men du kan inte veta allt så här tidigt i leken och därför ogillar jag att du kastar misstankar omkring dig utan att ha någon riktig substans bakom.

Det är ju bara att använda hjärnan. Några av rösterna talar för sig själva.

Kan det vara så Paddan, att du är Joker själv? Du står på min ondlista så det skulle verkligen inte förvåna mig.
Att jag och Joker skulle regisserad ett "bråk". Please, då hade jag ställt till ett fan så mycket bättre bråk än om en liten lista.

Har haft liknande tankar som du.
Tror jag skrivit förut i leken att jag inte lekt så mycket med MM förut, vilket gör att jag inte kan bedöma hur hon spelar "normalt".

Mm skriver att hon, likväl som att vara ond, kan vara en god specialroll med extra information. Och visst kan hon det, men jag förstår inte vilken info? Inför röstningen har det varit en natt - en information. Om hon fått veta att någon var ond, så skulle hon röstat på denne istället ser det ut som hennes röstning skyddade Joker - som visade sig vara ond. Och hon gör en vändning om Hedinn efter lynchen - alltså vet hon inget säkert om Hedinn.

Jag vet själv hur det funkar om man är ulv. Man kan inte äta den som är en på spåren för då fattar alla andra att den som blev äten hade en bra teori.

Eller så är det det ulvarna vill få de goda att tro... Finns det en god som har en teori som är helt fel - då är det ju perfekt att äta denne, för att (i alla fall försöka) få de goda på fel spår. Så det argumentet köper jag inte.

Dessutom tycker jag fortfarande att _CB_'s röst känns skum. Men hon har inte skrivit något sedan sitt röstinlägg igår, så jag avvaktar och ser vad hon skriver idag.

Har haft liknande tankar som du.
Tror jag skrivit förut i leken att jag inte lekt så mycket med MM förut, vilket gör att jag inte kan bedöma hur hon spelar "normalt".

Mm skriver att hon, likväl som att vara ond, kan vara en god specialroll med extra information. Och visst kan hon det, men jag förstår inte vilken info? Inför röstningen har det varit en natt - en information. Om hon fått veta att någon var ond, så skulle hon röstat på denne istället ser det ut som hennes röstning skyddade Joker - som visade sig vara ond. Och hon gör en vändning om Hedinn efter lynchen - alltså vet hon inget säkert om Hedinn.

Eller så är det det ulvarna vill få de goda att tro... Finns det en god som har en teori som är helt fel - då är det ju perfekt att äta denne, för att (i alla fall försöka) få de goda på fel spår. Så det argumentet köper jag inte.

Dessutom tycker jag fortfarande att _CB_'s röst känns skum. Men hon har inte skrivit något sedan sitt röstinlägg igår, så jag avvaktar och ser vad hon skriver idag.

Jag håller med dig om _corpsebride_ och jag vill själv se mer av henne
Angående Hedinn så funderar jag på om dom kan ha alibiröstat på varandra. Så nej, henne är jag inte säker på
Sen tycker jag både Caisa och carrro_lina går under radarn just nu.

Och angående mig och Joker. Jag orkar inte hålla på att motbevisa att jag inte är Joker. Ni får tro det bäst ni vill. Ni lär ju se senare att det inte stämmer. Jag förstår inte bara hur man kan vara så korkad att man snöar in på att en människa skulle vara Joker, när vi är många fler kvar i leken. Öppna ögonen lite är ni snälla.

Du har en klar poäng och jag har fått lite samma tankar själv när jag läst igenom. Dessutom med godförklaringen av cirkus igår, att idag kunna säga "vad var det jag sa", ihop med alla kommentarer om att "en ulv gör inte så" får mig väldigt skeptisk. Gällande röstningen så är det ju just det, "en ulv gör inte så" vilket ju kan betyda att det är just vad den gör, av den anledningen.

Även godförklaringen av mig efter gårdagens lynch blev jag skeptisk till. Visst, klart att jag uppskattar sånt, men det kändes nästan för säkert och jag fick lite tanken om det kan handla om en ulv som ville vara först på den bollen för att det borde vara något "självklart". Speciellt ihop med det försiktiga backandet sen, då hon ändrade till "jag vet inte" när folk ifrågasatte...

_CB_ skulle jag vilja höra från nu, gällande rösten igår efter min förklaring på sakerna hon funderade kring. Vore intressant att höra hur hon tänkte kring det, för det är inte riktigt logiskt för mig och funderar därför på om det var ett sätt att diskret få chansen att försvara en ulvkollega.

Som Mumorsan sa: kom ihåg att det bara är en lek! Tänk på tonen, vi vill inte att det ska bli så otrevligt som för några lekar sen.

I'm back! :p

Ser att många har frågor angående min röst igår. Trodde nog att det skulle komma frågor runt den eftersom att jag inte hann med några närmare förklaringar.
Jag hade helt enkel inte hunnit reflektera så mycket mer runt vad som hänt i leken sedan mitt längre inlägg. I det var Hedinn den jag hade mest frågetecken runt, men jag var osäker. Sedan jäktade jag runt under dagen. Såg att Hedinn hade svarat mig och hann ögna igenom hennes inlägg innan jag var tvungen att lägga min röst. Men jag tyckte inte att Hedinns svar och det som hade hänt sedan dess gjorde att jag bara kunde ändra mina tankebanor utan att hinna se igenom leken mer ordentligt.
Hedinn var helt enkelt fortfarande den jag hade mest frågetecken runt och eftersom jag inte hann se över mer blev rösten lagd där.

Sedan ser jag nu att Joker visst var ond iaf. Och att Cirkus var brevbärare. Vilket nog gjorde att jag var på fel spår. Som jag sa innan gårdagens lynchning så kändes det som att det stod mellan gott och ont igår. Men jag kan givetvis inte vara säker eftersom att det mest var en känsla. Ser att det sedan dess har kommit teorier angående om Hedinn kan vara ond också och genom röstningen har fått ett fint alibi. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det. Känner att jag måste sätta mig in lite mer i vad som hänt först.

Då jag läser igenom reagerar jag iaf på att MM:s "aggressiva spelsätt" verkar ha börjat visa sig. :p Att hon kommer med så starka teorier och hintar om att hon har en god roll gör mig lite osäker eftersom hon riktat misstankar mot mig. Men sedan vet jag sedan tidigare lekar att jag blivit misstänksam på just sådant och hakat på i röstning av just sådana där det sedan visat sig att det visst stämde vad personen sagt, så trots att MM visat misstänksamhet mot mig vill jag inte riktigt tro att vad hon säger inte kan vara sant heller. Om det är som hon säger att hon vet något så kan det inte vara mycket, vilket skulle förklara att hon drar misstankar mot mig också, eftersom hon omöjligt kan ha koll på allas roller.
Om den teorin stämmer så funderar jag på om det inte kan vara så att jag hade "fel" om Hedinn också. Men eftersom jag själv knappast kan säga att jag vet något med säkerhet måste jag som sagt gå igenom vad som hänt lite mer genomgående igen. Återkommer, helt enkelt! :D

I'm back! :p

Ser att många har frågor angående min röst igår. Trodde nog att det skulle komma frågor runt den eftersom att jag inte hann med några närmare förklaringar.
Jag hade helt enkel inte hunnit reflektera så mycket mer runt vad som hänt i leken sedan mitt längre inlägg. I det var Hedinn den jag hade mest frågetecken runt, men jag var osäker. Sedan jäktade jag runt under dagen. Såg att Hedinn hade svarat mig och hann ögna igenom hennes inlägg innan jag var tvungen att lägga min röst. Men jag tyckte inte att Hedinns svar och det som hade hänt sedan dess gjorde att jag bara kunde ändra mina tankebanor utan att hinna se igenom leken mer ordentligt.
Hedinn var helt enkelt fortfarande den jag hade mest frågetecken runt och eftersom jag inte hann se över mer blev rösten lagd där.

Sedan ser jag nu att Joker visst var ond iaf. Och att Cirkus var brevbärare. Vilket nog gjorde att jag var på fel spår. Som jag sa innan gårdagens lynchning så kändes det som att det stod mellan gott och ont igår. Men jag kan givetvis inte vara säker eftersom att det mest var en känsla. Ser att det sedan dess har kommit teorier angående om Hedinn kan vara ond också och genom röstningen har fått ett fint alibi. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det. Känner att jag måste sätta mig in lite mer i vad som hänt först.

Då jag läser igenom reagerar jag iaf på att MM:s "aggressiva spelsätt" verkar ha börjat visa sig. :p Att hon kommer med så starka teorier och hintar om att hon har en god roll gör mig lite osäker eftersom hon riktat misstankar mot mig. Men sedan vet jag sedan tidigare lekar att jag blivit misstänksam på just sådant och hakat på i röstning av just sådana där det sedan visat sig att det visst stämde vad personen sagt, så trots att MM visat misstänksamhet mot mig vill jag inte riktigt tro att vad hon säger inte kan vara sant heller. Om det är som hon säger att hon vet något så kan det inte vara mycket, vilket skulle förklara att hon drar misstankar mot mig också, eftersom hon omöjligt kan ha koll på allas roller.
Om den teorin stämmer så funderar jag på om det inte kan vara så att jag hade "fel" om Hedinn också. Men eftersom jag själv knappast kan säga att jag vet något med säkerhet måste jag som sagt gå igenom vad som hänt lite mer genomgående igen. Återkommer, helt enkelt! :D

Ps. Får jag fråga vad brevbäraren var för roll? :o

(Kom förresten på sedan Cirkus att det var siarens roll jag blandade ihop med spionens! :p haha)

Ps. Får jag fråga vad brevbäraren var för roll? :o

Brevbäraren har paket att dela ut, det kan vara lite olika: ett beskydd, en sia, en extra röst, en spionrad, en förhäxning. Vilka paket som fanns i just denna lek och om något blev utdelat får ni inte veta :p Den som får paketet får alltså använda skyddet/sian/rösten etc som den vill.

Samtidigt om joker vore MMs alter ego så tänker jag att hon inte skulle ha räddat Joker två dagar i rad. Att det vore för uppenbart men samtidigt kanske hon inte hann se Caisas inlägg och trodde att hennes röst inte spelade någon roll. Att säga att man kanske har specialinfo verkar lite som ett sätt att få folk att tro på en när ens teorier inte riktigt håller

Aha, tack LL! Haha hur lost känner jag mig inte nu.. :p

Men jo! Kom på en till grej jag nog borde tillägga angående min röst igår nu när jag läser igenom leken igen!

Jag hade en teori om att Cirkus & Joker var dubbelnick. För att Cirkus och Joker båda hade en bild av en clown på sin avatar och jag tänkte att en Joker dessutom är en form av clown... och clowner brukar hänga på cirkusar... Jag tänkte att det kanske var ett sätt att meddela att de hörde ihop.

Att ulvar skulle göra det kändes uteslutet, de borde inte vilja uppmärksamma något sådant. Så då trodde jag de var goda bägge två och ville meddela detta till goda sidan "lite diskret". :p Haha värsta långsökta teorin...

Jag reagerade sedan lite på Jokers spelstil, men valde ändå att trodde ändå att hen borde vara god med tanke på... clowner... Så eftersom jag såg många frågetecken runt Hedinn också och även Joker riktade misstankar dit (som jag ändå trodde var god) blev det, trots att jag var osäker, Hedinn rösten hamnade på. Ville tillägga detta för att ge en större inblick i hur jag tänkte igår. Sedan följde då paniken där jag var tvungen att lägga en röst. :p (Ja, jag vet att jag har lite långsökta och konstiga teorier ibland...)

Jag håller med dig om _corpsebride_ och jag vill själv se mer av henne
Angående Hedinn så funderar jag på om dom kan ha alibiröstat på varandra. Så nej, henne är jag inte säker på
Sen tycker jag både Caisa och carrro_lina går under radarn just nu.

Men i inlägg #234 skrev du "För att hon lagt röster på två goda. Mig och Hedinn."?
Och innan det så röstade du på hen?

Jag hänger inte riktigt med i dina teorier. Du säger att du ska skriva ner dem för att de goda ska förstå något, men jag fattar ingenting när jag läser igenom alla dina inlägg. För mig känns det som att du hoppar mellan att god-och-ondförklara personer?
Vill du vara snäll och förklara lite tydligare vad det är för teori du har? Jag vill gärna förstå. :)

Annars så ska jag iväg till kyrkan en vända nu, håller fortfarande på att läsa igenom leken och gå igenom alla, så jag fortsätter då jag är tillbaka hemma igen. :)

Sen skriver hon även att hon har nåt i bakhuvudet som hon "sparade till senare" som hon skulle försöka hitta. Varför spara något till senare om man reagerar? Vad tjänar man på det, som god? Vill man inte uppmärksamma allt då, så fort som möjligt, speciellt om det finns risk att man kan käkas eller

Jag skumläser ofta via mobilen när jag till exempel går till/från hagen och då kan jag läsa saker som jag reagerar på, men inte kan skriva ned just då. Det är lite dumt ibland, speciellt som nu när jag vet att jag hajade till för något och inte kan hitta det igen. Därför blir det tyvärr lite "flum" ibland när jag skriver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025