Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro Lite misstänksam på MM blir jag ju, i går räddade hon Joker. Och idag verkar det som om hon försökte rädda Joker igen. Men samtidigt om hon vore ulv så är det ju kanske inte så smart att rädda en ulvkollega i ett sånt läge. Speciellt om man gjorde samma sak dagen innan. Dessutom är hon snabbt med att försvara sig själv.
Jag tror ju inte att hon skulle göra så om det var en vanlig ulvkollega - däremot om Joker är hennes alter ego så skulle det inte vara så konstigt och jag misstänker att det kan vara så. Det är lite för många saker som talar för det och en sak kan vara en slump, två kan vara en tillfällighet men tre - well, då börjar jag se ett mönster...
1 - jag tycker diskussionen i början mellan MM och Joker känns lite för "tillrättalagd" och halvt regisserad. Jag skrev tidigare att jag hade reagerat på om MM inte reagerat på Joker - men det jag känner efter att ha läst igenom ett antal ggr är att hon släpper diskussionen lite för lättvindigt (för att vara henne)
2 - Både dag1 och dag2 ser det ut som hon lägger räddningsröster för Joker. Dag1 är det den avgörande rösten på bumpo (som gör att Joker slipper lottning), och dag2 lägger hon en utjämningsröst så det blir lika mellan Hedinn och Joker (sedan lägger ngn annan sista rösten på joker).
3 - Att redan dag2 säga sig ha koll på vilken sida alla står på, men kikar man närmare på teorierna så är det ingen substans bakom utan bara lite löst om hur alla har röstat. Speciellt reagerar jag (naturligvis) på påståendet om att jag är ond:
Inget att backa upp den misstanken med? Inte ta hänsyn till teorier eller annat? Och sedan säga att man sitter på specialinfo? Ja, visst - man kan sitta på specialinfo, men inte så mycket och speciellt inte om det bara varit en nattDL....Det lämnar alltså _corpsebride_, Paddington och Jfrelin åt onda sidan.
4 - slutligen, något som skär i mina ögon är den indirekta godförklaringen av sig själv "om jag överlever natten".