Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
det med CorpseBride som jag reagerade på var just det Hedinn pekade på ovanför, att hon i inlägg #163 tyckte det drevliknande tillståndet mot Hedinn var olustigt, även om hon själv funderade över Hedinn. Hon vill gärna att fler teoriar och att Hedinn kommer in och försvarar sig. Hedinn kommer in och besvarar misstankarna mot sig, detta svarar inte Corpse på överhuvudtaget, däremot svarar hon på något helt annat skrivet av Matmissbrukaren, för att till slut i #177 lägga en fjärde röst på Hedinn ändå.

Det som skavde lite här var alltså att hon vill höra vad Hedinn har att säga men sen inte verkar reflektera över vad hon säger alls.

carrro_lina uppfattar jag som ganska försiktig och neutral, har skrivit 7 inlägg, la en bop-röst på mig igår. Vill se mer från henne helt enkelt. :)

Joker har skrivit 3 inlägg idag? (skrev precis ett till) och de handlar mest om Hedinn... Jag vet inte alls vad jag ska tro, Joker verkar tycka att Hedinn har tagit misstankarna om henne/MM till "nya nivåer", medan Hedinn anser att Joker var den som startade misstankarna mot henne? :crazy:

Habina röstar på Hedinn
Joker röstar på Hedinn
Jfrelin röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Joker
_corpsebride_ röstar på Hedinn
Blacksmithfarm röstar på Joker
Hedinn röstar på Joker
Paddington röstar på Joker

Okej... Det står tydligen lika, hur många är kvar att rösta? Jag håller varken Joker eller Hedinn som högst misstänkt just nu, men att lägga en värdelös ströröst i det här läget känns inte aktuellt. :crazy:
Jag skulle väl egentligen säga att de är ungefär lika misstänkta, men jag vet inte vem som har Joker som dubbelnick och under dagen skulle jag nog ändå säga att Joker känns lite skummare än Hedinn, Hedinn har i alla fall varit hyfsat aktiv och teoriat kring flera spelare.
Så:

Caisa röstar på Joker

För att hen verkar liiiite skummare än Hedinn.

Vem försöker rädda vem?

Ärligt talat reagerade jag på det Caisa skrev innan och hon verkar flyga under radarn, men den rösten gör ju varken till eller från i det här läget

Jag har reagerat mest på Hedinn idag men även nu på Joker med tanke på rösterna och någon försöker ju rädda någon. Så beroende på vem som åker ut så lär man ju hitta minst en ulv bland dom som röstat på den som åkt ut. Kanske två med för den delen.
Men jag får helt enkelt gå på min känsla.

Matmissbrukaren röstar på Hedinn

Någon av de fyra som röstade på Hedinn tycker jag är mest misstänkta just nu. Även om jag inte riktigt kan bestämma mig vem. Kan förstå rösterna på Joker, hon var först ut med att misstänka Hedinn och sen drev hon på det när Habina röstade. Även igår la hon en andra röst på en god, vilket kan vara ett sätt att undvika misstankar. Dessutom har hon inte skrivet så mycket.

carrro_lina röstar på Joker

Habina röstar på Hedinn
Joker röstar på Hedinn
Jfrelin röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Joker
_corpsebride_ röstar på Hedinn
Blacksmithfarm röstar på Joker
Hedinn röstar på Joker
Paddington röstar på Joker
Caisa röstar på Joker
Matmissbrukaren röstar på Hedinn
carrro_lina röstar på Joker

Ja, Cirkus frias i mina ögon nu. Hon skulle väl inte lägga upp sin kollega till röstning i det läget. Så jag tror mer på god än ond

Eftersom Joker och BSF var dom som röstade på Bumpo utöver mig och Joker visade sig vara ulv så hamnar även BSF åt det goda hållet

Carrro_lina la den avgörande rösten på Joker och borde väl inte offrat sin kollega i det läget? Lägger henne åt det goda hållet så länge.

Jfrelin känns mest misstänkt just nu eftersom hon röstat på två goda nu.
Även corpsebride eftersom jag tror carrro_lina är god.

Hedinn tror jag också i dagsläget är god.

MM: Röstat på 2 goda? Hur tänker du nu. Har du facit? Vad är det som säger att du är god? Vad säger att Hedinn inte är ulv? Skulle inte vara första gången ulvarna röstar på varandra för att förvirra.

Habina röstade på Joker igår. Varför lägga upp en kollega så

Det lämnar alltså _corpsebride_, Paddington och Jfrelin åt onda sidan.
Caisa är jag osäker på trots hennes röst idag. Men hon röstade på Jfrelin igår som jag tror är ond.

MM: Röstat på 2 goda? Hur tänker du nu. Har du facit? Vad är det som säger att du är god? Vad säger att Hedinn inte är ulv? Skulle inte vara första gången ulvarna röstar på varandra för att förvirra.

Jag vet väl själv om jag är ond?
Nej, det vet jag. Men det finns ulvar bland dom som röstade på Hedinn, så dom ligger högst upp på min lista. Sedan kör jag uteslutningmetoden.

Jag vet väl också själv att jag är god. Bara för att du säger att du är god betyder ju inte att du är det.

Habina röstade på Joker igår. Varför lägga upp en kollega så

Det lämnar alltså _corpsebride_, Paddington och Jfrelin åt onda sidan.
Caisa är jag osäker på trots hennes röst idag. Men hon röstade på Jfrelin igår som jag tror är ond.

och du lade avgörande rösten på bumpo igår - för att rädda Joker från lottning? Idag röstar du på Hedinn, som vi inte vet vilken sida denne står på - och i o m din röst så blir det jämt mellan Joker och Hedinn? Ser ut som om du nu lagt två räddningsröster åt Joker....

Vi har ju aldrig spelat förrut, tror jag, men jag har spelat många lekar och jag skulle aldrig vara så puckad som ulv att hänga på ett sånt tydligt drev som blev mot Hedinn. Det vore ju verkligen att skjuta sig själv i foten.
Jag står fast vid att jag när jag la min röst mot Hedinn så tyckte jag att hon var mest misstänkt och jag tänker inte bara godförklara henne pga att Joker åkte ut. Men det är jag det :D

Dom jag är mest säker på är Habina och Cirkus/Mumorsan. Varför skulle Habina lägga upp Joker så igår om det var en kollega och likadant med Cirkus idag. Det finns ingen logik i det. Då är det ju bättre att starta ett drev mot en annan god.
Sen tror jag inte två ulvar röstade på Bumpo igår så därför vågar jag sätta BSF av det goda hållet förtillfället.

och du lade avgörande rösten på bumpo igår - för att rädda Joker från lottning? Idag röstar du på Hedinn, som vi inte vet vilken sida denne står på - och i o m din röst så blir det jämt mellan Joker och Hedinn? Ser ut som om du nu lagt två räddningsröster åt Joker....

Självklart vet jag hur läget ser ut. Men jag vet ju var jag står.

Vi har ju aldrig spelat förrut, tror jag, men jag har spelat många lekar och jag skulle aldrig vara så puckad som ulv att hänga på ett sånt tydligt drev som blev mot Hedinn. Det vore ju verkligen att skjuta sig själv i foten.
Jag står fast vid att jag när jag la min röst mot Hedinn så tyckte jag att hon var mest misstänkt och jag tänker inte bara godförklara henne pga att Joker åkte ut. Men det är jag det :D

Haha, som ulv har jag hängt på just såna drev. Det drar jag mig inte för. Så därför tror jag mycket väl att andra kan göra så. Men om du skulle vara god så lämnar det ju i alla fall _corpsebride_ mest åt det onda hållet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod