Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu har jag läst igenom att ni har skrivit på bussen hem. Det här med dubbelnick gör det extra förvirrande för mig. Det har varit en hel del diskussioner om hurvida Joker och MM skulle höra ihop. Men det känns inte riktigt som om de skulle rösta på samma om det vore så. Såvid dom inte är goda och då spelar det ju inget roll. Igår tycke jag MM verkade misstänkt eftersom hon reagerade så mycket på det som Joker skrev, nu tycker jag dock att det känns lite mer som om det är hennes spelstil. Om hon hade varit ond hade det ju vara enkelt att bara bop-a första dagen som så många andra gjort och sluppit fått uppmärksamhet för att hon avgjorde.

I dom få lekar som jag har varit med i så har jag bara varit ulv en gång så jag har egentligen inte så mycket att gå på hur ulvarna tänker. Då var jag väldigt försiktig och försökte att inte dra till mig uppmärksamhet. Måste läsa igenom allt en gång till och se vilka jag tycker verkar misstänkta.

Läst igenom tråden nu, och ett par skaver lite, men ingen skaver jättemycket.

Habina lade igår en röst på Jokern som jag inte förstod, men det var första DL och det är såklart alltid svårt första DL. Idag lägger hon ytterligare en röst jag tyckte var lite udda, inte rösten i sig, utan vad hon skriver runt omkring. I inlägg #129 skriver hon "Min teori, som förvisso är en väldigt svag sådan, kanske inte är helt fel ändå?" om hennes tidigare teori om Joker och BlackSmithFarm. Men sen byter hon ändå spår, och röstar på Hedinn som hon tycker känns mer misstänkt. I inlägg #139 skriver hon igen att hon är misstänksam mot MM, Joker och BSF men att de 3 förvirrar henne. Så därför fokuserar hon på Hedinn istället. :confused: Jag hänger inte med i resonemanget, men det är ju inte första gången jag inte riktigt förstår Habina heller. :laugh:

Hedinn är alltid lurig och svår att veta vart man har, hon har fått 4 röster och det är fortfarande 2 timmar till första DL. Jag vet inte... Men det hela sitter inte riktigt rätt hos mig. Hon kan absolut vara ulv, men är hon det inte är hon en värdefull spelare att ha kvar och jag är helt enkelt inte tillräckligt övertygad. Förstår inte alls det här drevet. :crazy:

MatMissbrukaren Att MM reagerade på Jokerns uttalande igår tycker jag inte var konstigt, däremot tyckte jag hon var mer "udda" när hon släppte det så snabbt igen och verkade "skojja bort" det lite i #58 , men jag tänkte inte mer på det då. Idag känns hon dock också lite "off" när hon säger rakt ut att "Jag själv är inte Joker." i #147, är hon inte det, eller säger hon det för att hon är det? Sen i hennes teoriinlägg #134 så skriver hon först att jag verkar neutral och glider med, för att sen när hon skriver om Joker skriver att Joker håller med mig om att Hedinn är misstänkt neutral. Eftersom jag inte skrivit att jag tyckt Hedinn varit "misstänkt neutral" eller att Joker någonstans hållit med mig om någonting vad jag kunnat minnas, ifrågasätter jag vad hon menar i inlägg #148 :

Håller med mig...? :confused: :p

Får jag inte det?
Man kan istället skriva att jag har samma tankar som dig, om det låter bättre.

Nej, alltså... Du skrev att Joker höll med mig om att Hedinn var misstänkt neutral? Eller var det du som "höll med mig om att hon var misstänkt neutral"? För vad jag vet har jag bara frågat Habina om Hedinn normalt sett inte brukar vara neutral? Huruvida jag tycker det gör henne mer misstänkt än vanligt har jag inte yttrat mig om... (just för att jag vill läsa igenom allt en gång till först) :cautious: Däremot höll Joker med Habina om att Hedinn var misstänkt i inlägg #133 . ;)
Eller va? Vart menar du att du har samma tankar som mig? Nu blev jag ännu mer förvirrad. :p

Jag får också gå tillbaka och läsa för jag är lika förvirrad som dig nu :p

@CaisaLundblad

Jag har letat och hittar inte vad jag håller med dig om, så vi kan dra slutsatsen att min hjärna slutade fungera en sekund där :p

Och ja, jag sitter som ett ännu större frågetecken än från början, och jag tycker det känns lite konstigt för riktigt såhär "virrig" brukar jag inte tycka MM är? När jag lägger ihop de smågrejerna börjar jag reagera, helt enkelt. Honest mistakes eller en förvirrad ond?

Det är de tankarna jag har just nu. Jag vill titta lite närmare på Corpse också som jag har för mig att jag hajjade till lite på tidigare, men jag ska ta ut hästarna först. :)

Läst igenom tråden nu, och ett par skaver lite, men ingen skaver jättemycket.

Habina lade igår en röst på Jokern som jag inte förstod, men det var första DL och det är såklart alltid svårt första DL. Idag lägger hon ytterligare en röst jag tyckte var lite udda, inte rösten i sig, utan vad hon skriver runt omkring. I inlägg #129 skriver hon "Min teori, som förvisso är en väldigt svag sådan, kanske inte är helt fel ändå?" om hennes tidigare teori om Joker och BlackSmithFarm. Men sen byter hon ändå spår, och röstar på Hedinn som hon tycker känns mer misstänkt. I inlägg #139 skriver hon igen att hon är misstänksam mot MM, Joker och BSF men att de 3 förvirrar henne. Så därför fokuserar hon på Hedinn istället. :confused: Jag hänger inte med i resonemanget, men det är ju inte första gången jag inte riktigt förstår Habina heller. :laugh:

Hedinn är alltid lurig och svår att veta vart man har, hon har fått 4 röster och det är fortfarande 2 timmar till första DL. Jag vet inte... Men det hela sitter inte riktigt rätt hos mig. Hon kan absolut vara ulv, men är hon det inte är hon en värdefull spelare att ha kvar och jag är helt enkelt inte tillräckligt övertygad. Förstår inte alls det här drevet. :crazy:

MatMissbrukaren Att MM reagerade på Jokerns uttalande igår tycker jag inte var konstigt, däremot tyckte jag hon var mer "udda" när hon släppte det så snabbt igen och verkade "skojja bort" det lite i #58 , men jag tänkte inte mer på det då. Idag känns hon dock också lite "off" när hon säger rakt ut att "Jag själv är inte Joker." i #147, är hon inte det, eller säger hon det för att hon är det? Sen i hennes teoriinlägg #134 så skriver hon först att jag verkar neutral och glider med, för att sen när hon skriver om Joker skriver att Joker håller med mig om att Hedinn är misstänkt neutral. Eftersom jag inte skrivit att jag tyckt Hedinn varit "misstänkt neutral" eller att Joker någonstans hållit med mig om någonting vad jag kunnat minnas, ifrågasätter jag vad hon menar i inlägg #148 :

Och ja, jag sitter som ett ännu större frågetecken än från början, och jag tycker det känns lite konstigt för riktigt såhär "virrig" brukar jag inte tycka MM är? När jag lägger ihop de smågrejerna börjar jag reagera, helt enkelt. Honest mistakes eller en förvirrad ond?

Det är de tankarna jag har just nu. Jag vill titta lite närmare på Corpse också som jag har för mig att jag hajjade till lite på tidigare, men jag ska ta ut hästarna först. :)

Jag förstår inte riktigt var jag har varit förvirrad? Att jag släppte det med Joker igår förklarade jag ju. Jag skrev ett inlägg sen om att jag fattade vad hon menade, så varför skulle jag spinna vidare på det då?
Med dig vet jag inte riktigt vad jag tänkte. Det blev något fel där. I övrigt tycker jag att jag har varit klar i huvudet och kommit med mina teorier.
Förstår inte alls varför du försöker få det att framstå som att jag inte spelar som jag brukar, när jag gör det. Vill du ha bort blickarna från dig själv?

Habina
Citerar inlägget @Hedinn så du hänger med i hur jag menar. Ovanstående läser jag som "det går inte att utläsa något ur listan, så min ulvkompis xxx som röstade på en god men låtsades bop:a kommer undan".
Tycker Habina lägger många ord i munnen på Joker... Det känns lite misstänkt i sig. Jag vet att det är (alltför) lätt att man vänder sig mot någon som har misstankar mon en själv - så jag har det i bakhuvudet, men tycker ändå att Habina känns misstänkt.

Matmissbrukaren
Även om jag förstår hennes förklaring att hon röstar på en inaktiv för att leken blir bättre så håller jag inte med om att det är bättre med en aktiv ulv än en inaktiv god. Inte om man ser till att det är bra att vara många goda. Visst är det lättare att teoria om fler är aktiva, men jag håller inte med Mm i hennes resonemang.

Hedinn
Har fått många röster nu, känns lite olustigt. Jag har inte reagerat så mycket på vad hon skrivit - och det gör att det känns ännu konstigare.

_CorpseBride_
Hennes röst på Hedinn känns obekväm. Visst, man ska inte behöva överge sina teorier för att andra har röstat på den man teoriar om...

carrro_lina
Har jag inte sett så mycket från. Det känns inte så bra, jag vet inte var jag ska placera henne riktigt.
Nyss kom hon in och skrev att den enda gången hon var ulv så var hon försiktig för att inte dra till sig uppmärksamhet. Jag har inte spelat med henne förut, men det känns som det är precis det hon gör i denna leken - försöker undvika uppmärksamhet, alltså...

Joker
Lägger andraröster, både på bumpo och Hedinn. Rösten på bumpo skriver hon är en BoP. Hon hade teoriat om Hedinn innan Habina la första rösten.

Nej, jag får nog läsa igenom en vända till...

Eftersom att Habina, Joker, Jfrelin och CorpseBride lagt någon slags strömröster på mig så blir det dem jag fokuserar på nu. Jag kan inte tänka mig att det är fyra goda spelare som lagt de rösterna.

Tar en i taget för att underlätta för mig själv...

CorpseBride har jag upplevt väldigt försiktig och neutral fram till nu. Hon funderade lite kring mig tidigare, men jag upplevde det aldrig som några extrema misstankar direkt, kändes mest som funderingar som hon ville ha svar på. Jag svarade, vilket hon sen inte bemötte utan la en röst på mig. Det känns enkelt på nåt vis.

Speciellt då hon skriver detta:
Måste hålla med om att teorierna mot Hedinn kom plöstligt och att det var många som hoppade på dem. Men samtidigt funderar jag själv över Hedinn.. Är ju inte säker vilket gör att det känns olustigt med vad som liknar början på ett drev. Jag hade velat höra fler teorier från andra nu och att Hedinn stackaren kommer in och ger lite svar också för att jag ska kunna räta ut mina egna tankar. :p
Som jag svarar på, inte alls långt efter (ca en kvart) med ett långt inlägg. Nästan en timme efter jag postat det så röstar hon, på mig, utan att över huvud taget nämna något av det jag skrev.

Jfrelin upplevde jag lite aggressiv när Matmissbrukaren ifrågasatte hennes röst på mig. Kom med lite ursäkter om att hon skrev samtidigt som Joker och trodde därmed att hon la andrarösten och inte tredje. Jag har dock aldrig spelat med henne förut och kan inte avgöra om det hela är ulvigt eller om det är så hon spelar, vilket ju gör det hela lite svårare.

Det här reagerar jag väl mest på:
Jfrelin röstar på Hedinn för att jag inte fattar varför MM och Joker måste vara onda, enl hennes teori, och för att hon inte "vill" förstå vad jag menar.
Detta var efter att jag flera gånger poängterat att det inte alls måste vara så att MM och Joker är onda, men att om de är samma person ser jag det som mer sannolikt än att de är goda. Alltså inget jag ser som ett måste som Jfrelin påstår.

Joker är ju lite svår att få grepp om. Hon (visst är det väl inga män inblandade i leken så det är okej att skriva så?) är dock den första som drar upp misstankar mot mig, vilket jag anser är extremt svaga såna. Till en början handlade det enbart om att jag "försvarade" henne i början av leken och att jag la en röst på Pompom som käkades den natten.
Jag funderar lite på hedinn. Hon kommer med en del teorier och vettiga tankar och det är svårt att hitta nåt som sticket ut, förutom kanske ett väl hårt försvarande av mig i början. Varför? Om hon är ond kan det vara för att få två goda vänligt inställda till henne, hon försvarar en och får en till på köpet.

dessutom röstade hon på pompompurin som sen käkades.
Senare, efter Habinas (tror jag, orkar inte skutta tillbaka och kontrollera nu) misstankar mot mig lägger hon till att hon tycker att jag snöar in på MM/Joker och inte tycker att jag letar onda.

Just att det kommer först senare, när någon annan hakat på, får mig att fundera på om det var en plantering av en misstanke som hon hoppades att fler skulle snappa upp och kunna göra anda, eventuellt goda, till syndabockar om hon lyckades, men utan att dra för mycket uppmärksamhet till sig själv om ingen hakade på.

Habina dök ju in efter Joker idag med liknande teorier. Hon började med att komma med en teori kring BSF och Joker, främst. Sen lägger hon till att jag ger henne mest knepiga vibbar, enbart pga att jag känns neutral..?
Jag har läst ikapp nu och börjat grubbla lite. Min teori, som förvisso är en väldigt svag sådan, kanske inte är helt fel ändå? Blacksmithfarm skriver att hon bop:ar, men på en god som sedan åker ut. Joker "försvarar" (vet att det är starkt ord, men jag har teoriat om det innan) att blacksmithfarm (och Jfrelin) endast bop:ar och röstar sedan också på bumpo.

Jag är lite fundersam varför Matmissbrukaren egentligen röstade på bumpo, det är helt klart något som räddar joker. Men jag har svårt att se att matmissbrukaren måste vara ond för det, kanske är de tvillingar (vi har ju ingen aning om hur rollistan kan se ut) och då blir det självklart att matmissbrukaren räddar joker. Kruxet med den teorin gör att min ovanstående teori om blacksmithfarm och joker faller. ;)

Men den som ger mig mest knepiga vibbar, just för att hon känns så neutral, är Hedinn. Måste läsa igenom allt igen och se om jag får något grepp om henne. :o
Sen skriver hon även att hon har nåt i bakhuvudet som hon "sparade till senare" som hon skulle försöka hitta. Varför spara något till senare om man reagerar? Vad tjänar man på det, som god? Vill man inte uppmärksamma allt då, så fort som möjligt, speciellt om det finns risk att man kan käkas eller så?
Jo, det är därför det känns så svårt. :nailbiting: Har något i bakhuvudet som jag vet att jag sparade till senare, men vi får se om jag hittar igen det när jag läser igenom igen.
Hon verkar dessutom inte hitta något, utan röstar sen utifrån känslan och att jag röstade på Pompom dag ett.

okej nu har jag läst igenom allt igen. Ska försöka strukturerar upp det lite så att jag har mer koll.

Precis som ni andra tycker jag det är konstigt att Hedinn fått så många röster tidigt. Som ulv skulle det nog vara lätt att gömma sig bakom någon av de rösterna.

Habina röstade tidigt och jag kan delvis förstå hennes röst. Joker och Jfrelins röster tycker jag är lite mer uppseendeväckande. Dels för att jag tänker att ulvar gärna lägger andra eller tredjeröster eftersom drar mindre uppmärksamhet till sig. Jfrelins röst förstår jag inte riktigt. Ser inte att Hedinn skriver att MM och Joker måste vara onda utan bara att det kan vara så. Corpsebride lägger den fjärde rösten på Hedinn, vilket jag inte tänker att ulvar gör. Känner mig ganska säker på att iaf någon av de fyra är ulvar med inte riktigt vem.

Jag förstår inte riktigt var jag har varit förvirrad? Att jag släppte det med Joker igår förklarade jag ju. Jag skrev ett inlägg sen om att jag fattade vad hon menade, så varför skulle jag spinna vidare på det då?
Med dig vet jag inte riktigt vad jag tänkte. Det blev något fel där. I övrigt tycker jag att jag har varit klar i huvudet och kommit med mina teorier.
Förstår inte alls varför du försöker få det att framstå som att jag inte spelar som jag brukar, när jag gör det. Vill du ha bort blickarna från dig själv?

Jag försöker inte få det att framstå som att du inte spelar som du brukar, jag skriver ner det jag reagerat på, och nej, jag tyckte inte det kändes som "du" att beskriva en händelse som rent ut sagt inte stämmer och sen inte riktigt veta alls vad du menade. Det hade jag reagerat på oavsett vem som gjort det. Och ja, du förklarade grejen med Joker, det betyder inte att man inte uppmärksammar det. Jag reagerade ju även på din röstmotivering på Bumpo igår, som du också förklarade. Jag hade antagligen inte brytt mig så mycket i nån av de grejerna (förutom det med mig) om det inte var flera små saker, helt enkelt.
Sen vet inte jag om det betyder att du är ond, som jag skrev kan det vara ett honest mistake också. Men reagerar gör jag ju ändå, för det känns konstigt. :p

Habina röstade tidigt och jag kan delvis förstå hennes röst. Joker och Jfrelins röster tycker jag är lite mer uppseendeväckande. Dels för att jag tänker att ulvar gärna lägger andra eller tredjeröster eftersom drar mindre uppmärksamhet till sig. Jfrelins röst förstår jag inte riktigt. Ser inte att Hedinn skriver att MM och Joker måste vara onda utan bara att det kan vara så. Corpsebride lägger den fjärde rösten på Hedinn, vilket jag inte tänker att ulvar gör. Känner mig ganska säker på att iaf någon av de fyra är ulvar med inte riktigt vem.
Hur tänker du kring att Joker var den första att dra upp misstankar om mig, även om Habina var först att rösta?

Det hade jag missat, men det stämmer ju. Joker börjar ju att dra upp misstankarna medan Habina kom in senare. Hennes röst verkar ju mest vara baserad på känsla samtidigt som hon skriver att hon har en teori men så vitt jag förstår handlar den om Blacksmithfarm och Joker. Kanske ett sätt att få ut en god genom att lägga en röst på någon som redan är misstänkt

lite OT men förut fanns det någon funktion så att man kunde få fram alla inlägg som någon har skrivit i en tråd. Finns den inte kvar längre.

Okej, känner att tiden börjar rinna iväg nu.

I mitt tidigare inlägg reagerade jag på MM, _CB_, carrro och joker.
Av de fyra är det nog ändå Joker som sticker ut mest i mina ögon just nu.
Joker har inte skrivit så jättemycket (använde sökfunktionen och fick fram 8 inlägg...) Största delen av första dagen är diskussionen med Mm.
Idag har hon börjat teoria om Hedinn:
Jag funderar lite på hedinn. Hon kommer med en del teorier och vettiga tankar och det är svårt att hitta nåt som sticket ut, förutom kanske ett väl hårt försvarande av mig i början. Varför? Om hon är ond kan det vara för att få två goda vänligt inställda till henne, hon försvarar en och får en till på köpet.

dessutom röstade hon på pompompurin som sen käkades.

Jag skulle också tro det. Det är nåt som inte känns helt bra med henne :crazy: Blacksmithfarm och Paddington tog upp möjligheten om MM/mig, sen kändes det som om Hedinn tog de tankarna till andra nivåer och allt verkar kretsa kring det. Letar hon verkligen efter ulvar då? :confused:

Hedinn kan nog spela ett väldigt riskabelt spel. Jag tycker att insnöandet ihop med att hon trycker hårt på ondheten i frågan tyder på att hon kan vara ond själv. Jag tycker verkligen inte att det verkar som att Hedinn letar ulvar utan sprider misstankar samtidigt som hon försöker verka neutral.

Joker röstar på Hedinn

Först funderar hon bara. Tycker inte att hon (Hedinn) sticker ut annat än att hon (enl. Joker) försvarade Joker mot MM. Sedan, när Habina börjar skriva om Hedinn så drar Joker på lite mer, att Hedinn tog mina och Paddis tankar till andra nivåer. Väntade hon in reaktioner innan hon vågade dra igång mer? Hedinn skriver att hon tror det. Slutligen skriver hon (Joker) att Hedinn kanske spelar riskabelt genom att "inte leta ulvar och vara neutral".

Nej. Jag tycker detta känns skumt, det plus att båda Jokers röster är andraröster:

Blacksmithfarm röstar på Joker

Alltså åh, jag känner mig totalt förvirrad. Men efter att ha läst igenom mina senaste inlägg ungefär fem gånger så måste jag ändå säga att det känns som att Joker planterar en misstanke lite lagom diskret och sen bygger på den när fler hakar på. Det är nog hon som är den mest misstänkta av dessa, trots allt.

Hedinn röstar på Joker

Alltså åh, jag känner mig totalt förvirrad. Men efter att ha läst igenom mina senaste inlägg ungefär fem gånger så måste jag ändå säga att det känns som att Joker planterar en misstanke lite lagom diskret och sen bygger på den när fler hakar på. Det är nog hon som är den mest misstänkta av dessa, trots allt.

Hedinn röstar på Joker
Är det verkligen så, eller lägger du bara den rösten för att rädda dig själv?

Inser att jag inte kommer att bli så värst mycket klokare idag. De som dragit till sig mina ögon mest idag är Joker och Habina. Joker för sin bägge andra röster bland annat på bumpo, men även som någon annan skrev här att det var Joker som började teoria mot Hedinn och Habina hakade på. Och sedan Habina som kastar misstankar runt omkring sig mot både Hedinn, Bsf, Joker och MM.

Paddington röstar på Joker

Habina röstar på Hedinn
Joker röstar på Hedinn
Jfrelin röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Joker
_corpsebride_ röstar på Hedinn
Blacksmithfarm röstar på Joker
Hedinn röstar på Joker
Paddington röstar på Joker

Är det verkligen så, eller lägger du bara den rösten för att rädda dig själv?
Ja, alltså, givetvis vill jag rädda mig själv också. I det här läget vore det ju ganska dumt av mig att rösta på någon annan när det ser ut att komma att stå mellan oss. Skulle någon komma på nåt revolutionerande nu innan DL och utgångsläget skulle ändras så skulle jag väl kunna ändra min röst också om jag såg det som lämpligt. Jag vet var jag själv står, men inte någon annans roll, så jag räddar självklart mig själv om jag kan. Men du är en av mina högst misstänkta också och jag anser inte att de två behöver säga emot varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 646
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar