Oj vad mycket det var att läsa in sig på, nu har leken satt igång minsann!
Bumpo var alltså bybo och hann aldrig skriva något. De som röstade på bumpo var BSF, Joker och MM. Alla BOP:ar på en inaktiv, vilket gör det svårt att säga något om rösterna. Joker hade vid det laget fått två röster på sig av Habina och Pompom. Enligt BSF kan alltså MM:s röst på bumpo vara en räddningsröst av Joker. Jag kan förstå det resonemanget, det slog mig också vid en första anblick.
Sedan käkades Pompom som visade sig vara Spionlärling. Hedinn hade tidigare lagt en röst på Pompom. Att just Pompom käkades kan på så vis vara ett sätt för ulvarna att rikta blickarna mot Hedinn, eller också vara en teknik för att vi ska tro just det och Hedinn på så vis ska bli "tryggad", vilket är ett riskabelt spel. Men å andra sidan har detta än så länge dolts ganska bra och man har istället haft diskussioner och riktat blickarna mot ett samband mellan Joker och MM. Den enda som tagit upp Hedinns röst på Pompom hittills är just Joker. BSF kommer då in med just argumentet att det vore dumt av ulvar med den uppmärksamheten.
Jag förstår dock även Jokers tanke om att Hedinn försvarat denne för att få med sig två goda, jag reagerar själv på när folk försvarar mig i ulvlekar då det ofta är ett sätt för ulvar att få med sig goda.
(Är (faktiskt) fortsatt misstänksam mot carro_lina, som jag gärna vill se mer av. Hon kommer in och gör ett försiktigt tillägg för att öka misstankarna mot MM. Måste bara notera det, mest så jag inte glömmer mina tankegångar själv senare.)
Det intressantaste som hänt hittills tycker jag är Paddingtons iakttagelse att både Joker och Cirkus hade kontaktat LL per PM. Hedinn påpekar att det räcker att ett av nicken kontaktar LL för att det ska räknas. Vilket skulle kunna göra att det lika gärna kan vara någon annan som innehar dubbelnicket. Men om Cirkus inte har hunnit meddela LL lär heller inte heller dubbelnicket ha hunnit göra det. Jag ser även fler kopplingar mellan Joker och Cirkus vilket gör att jag tror att de är goda snarare än onda, då jag inte tror att de onda skulle vilja att en koppling mellan dubbelnicken var synlig. Detta gör, trots att jag reagerat på både Joker och Cirkus ibland, att jag börjar fundera på om de verkligen kan vara onda.
Hedinn funderar på om Joker och MM är dubbelnick och drar slutsatsen att de isf är onda och därav deras diskussion början av leken. Vilket drar misstankar mot MM. För som Hedinn skriver så vill inte goda att sambandet ska vara för uppenbart, utan det skulle vara en bonus endast för ulvar.
Att Hedinn snöat in något på att MM och Joker skulle vara dubbelnick och då även ulvar gör mig lite osäker på Hedinn. Jag kan förstå hur slutsatsen dragits, men med tanke på att det lika gärna kan vara någon annan som innehar dubbelnick tycker jag att det i slutändan mest blir till ett sätt att få misstankar mot MM.
Nu vet jag förvisso inte alls MM:s roll, hon kan förvisso vara ond. Men jag tycker att det är lite för höga växlar som dras. På samma sätt fick jag känslan att Hedinn drog på höga växlar i rösten på Pompom igår. Jag blev förvånad över röstvalet helt enkelt, då hen verkat mer misstänksam mot Habina och sedan grundade rösten på att Pompom inte besvarat en fråga.
Jag funderar också på varför Hedinn inte ifrågasatte mig, utan endast Pompom och Habina som faktiskt följde mina första teorier? Men så var det första dagen och svårt att lägga en bra grundad röst förstås?
Ser att det satts igång diskussioner om just ämnena jag varit inne på under tiden jag suttit och gått igenom leken och mina tankar.
Att det ska ta sådan tid då!