Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blacksmith
farm
Det skulle kunna vara så att du, Joker och Matmissbrukaren är onda tillsammans, men jag tycker det låter lite väl långsökt att ni kommit överens om att rösta ut bumpo. Jag lutar mer åt att du och joker är onda och Matmissbrukaren röstade på bumpo just för att bumpo inte var aktiv. Men det kan också vara så att alla tre är goda och jag är helt förvirrad. :)

Därför avvaktar jag mer er ett tag och fokuserar på Hedinn, som jag tycker känns mer misstänksam just nu.

Håller med i det du säger. Men jag tror inte alla är goda som röstade på Bumpo. Men varför skulle jag som ulv sätta sista spiken i kistan för Bumpos del? Det om något drar ju blickarna till sig. Då är det väl bättre med en lotting och hoppas på det bästa.

Håller med i det du säger. Men jag tror inte alla är goda som röstade på Bumpo. Men varför skulle jag som ulv sätta sista spiken i kistan för Bumpos del? Det om något drar ju blickarna till sig. Då är det väl bättre med en lotting och hoppas på det bästa.

Ibland tror jag vi låser fast oss vid att ulvarna inte vill dra blickarna till sig, när de egentligen gör exakt det. Just nu lutar jag åt att du inte är ulv, men jag ser det ändå inte som omöjligt att du drog blickarna till dig medvetet och fick ut en god, när du var ulv. Inget är omöjligt i en lek, alla situationer skulle kunna ända.

Men jag håller det inte för troligt, möjligen att blacksmithfarm och joker är goda och du ond, men tog chansen och fick ut en god genom att rösta på bumpo. Fast då skulle du förstås lika gärna kunnat rösta på joker också. :p Nä, jag vet inte alls längre, men någon av er tre tror jag är ond.

Nej, det känns väl ganska otroligt, men jag förstår inte vad Habina menade annars? Hur skulle jag annars kunnat veta att bumpo skulle åka ut/få fler röster om inte du och jag och Joker var onda?

Säger inte att du är ond, men jag tycker mer att andrarösten på Bumpo är mer misstänksam. Joker hade en röst på sig och valde att låta Bumpo få två på sig ifall hon själv skulle få en till på sig och det skulle bli lottning.
Jag kan säga att jag valde mellan Bumpo och Joker. Om jag istället röstat på Joker så fallerar ju allas teorier om att jag är Joker.

Ibland tror jag vi låser fast oss vid att ulvarna inte vill dra blickarna till sig, när de egentligen gör exakt det. Just nu lutar jag åt att du inte är ulv, men jag ser det ändå inte som omöjligt att du drog blickarna till dig medvetet och fick ut en god, när du var ulv. Inget är omöjligt i en lek, alla situationer skulle kunna ända.

Men jag håller det inte för troligt, möjligen att blacksmithfarm och joker är goda och du ond, men tog chansen och fick ut en god genom att rösta på bumpo. Fast då skulle du förstås lika gärna kunnat rösta på joker också. :p Nä, jag vet inte alls längre, men någon av er tre tror jag är ond.

Jag tror också möjligheten är rätt stor att antingen BSF eller Joker är ond. Joker räddade ju sitt skinn genom att rösta på Bumpo som fick en andraröst, och som också var den enda med två röster efter hon lagt sin röst där. Pompompurin la sin röst på Joker efter det.

Oj vad mycket det var att läsa in sig på, nu har leken satt igång minsann!

Bumpo var alltså bybo och hann aldrig skriva något. De som röstade på bumpo var BSF, Joker och MM. Alla BOP:ar på en inaktiv, vilket gör det svårt att säga något om rösterna. Joker hade vid det laget fått två röster på sig av Habina och Pompom. Enligt BSF kan alltså MM:s röst på bumpo vara en räddningsröst av Joker. Jag kan förstå det resonemanget, det slog mig också vid en första anblick.

Sedan käkades Pompom som visade sig vara Spionlärling. Hedinn hade tidigare lagt en röst på Pompom. Att just Pompom käkades kan på så vis vara ett sätt för ulvarna att rikta blickarna mot Hedinn, eller också vara en teknik för att vi ska tro just det och Hedinn på så vis ska bli "tryggad", vilket är ett riskabelt spel. Men å andra sidan har detta än så länge dolts ganska bra och man har istället haft diskussioner och riktat blickarna mot ett samband mellan Joker och MM. Den enda som tagit upp Hedinns röst på Pompom hittills är just Joker. BSF kommer då in med just argumentet att det vore dumt av ulvar med den uppmärksamheten.

Jag förstår dock även Jokers tanke om att Hedinn försvarat denne för att få med sig två goda, jag reagerar själv på när folk försvarar mig i ulvlekar då det ofta är ett sätt för ulvar att få med sig goda.

(Är (faktiskt) fortsatt misstänksam mot carro_lina, som jag gärna vill se mer av. Hon kommer in och gör ett försiktigt tillägg för att öka misstankarna mot MM. Måste bara notera det, mest så jag inte glömmer mina tankegångar själv senare.)

Det intressantaste som hänt hittills tycker jag är Paddingtons iakttagelse att både Joker och Cirkus hade kontaktat LL per PM. Hedinn påpekar att det räcker att ett av nicken kontaktar LL för att det ska räknas. Vilket skulle kunna göra att det lika gärna kan vara någon annan som innehar dubbelnicket. Men om Cirkus inte har hunnit meddela LL lär heller inte heller dubbelnicket ha hunnit göra det. Jag ser även fler kopplingar mellan Joker och Cirkus vilket gör att jag tror att de är goda snarare än onda, då jag inte tror att de onda skulle vilja att en koppling mellan dubbelnicken var synlig. Detta gör, trots att jag reagerat på både Joker och Cirkus ibland, att jag börjar fundera på om de verkligen kan vara onda.

Hedinn funderar på om Joker och MM är dubbelnick och drar slutsatsen att de isf är onda och därav deras diskussion början av leken. Vilket drar misstankar mot MM. För som Hedinn skriver så vill inte goda att sambandet ska vara för uppenbart, utan det skulle vara en bonus endast för ulvar.
Att Hedinn snöat in något på att MM och Joker skulle vara dubbelnick och då även ulvar gör mig lite osäker på Hedinn. Jag kan förstå hur slutsatsen dragits, men med tanke på att det lika gärna kan vara någon annan som innehar dubbelnick tycker jag att det i slutändan mest blir till ett sätt att få misstankar mot MM.

Nu vet jag förvisso inte alls MM:s roll, hon kan förvisso vara ond. Men jag tycker att det är lite för höga växlar som dras. På samma sätt fick jag känslan att Hedinn drog på höga växlar i rösten på Pompom igår. Jag blev förvånad över röstvalet helt enkelt, då hen verkat mer misstänksam mot Habina och sedan grundade rösten på att Pompom inte besvarat en fråga.
Jag funderar också på varför Hedinn inte ifrågasatte mig, utan endast Pompom och Habina som faktiskt följde mina första teorier? Men så var det första dagen och svårt att lägga en bra grundad röst förstås?

Ser att det satts igång diskussioner om just ämnena jag varit inne på under tiden jag suttit och gått igenom leken och mina tankar. :p Att det ska ta sådan tid då!

Säger inte att du är ond, men jag tycker mer att andrarösten på Bumpo är mer misstänksam. Joker hade en röst på sig och valde att låta Bumpo få två på sig ifall hon själv skulle få en till på sig och det skulle bli lottning.
Jag kan säga att jag valde mellan Bumpo och Joker. Om jag istället röstat på Joker så fallerar ju allas teorier om att jag är Joker.

Varför är det mer misstänkt? Om jag hade en röst skulle jag också rösta på någon annan som redan hade en röst. Just det tycker jag inte är nog för att göra Joker ond.

Blacksmithfarm röstar på bumpo
Jfrelin röstar på Matmissbrukaren
Habina röstar på joker
_CorpseBride_ röstar på carro_lina
Hedinn röstar på Pompompurin
Paddington röstar på blacksmithfarm
Caisa röstar på Jfrelin
Carrro_lina röstar på CaisaLundblad
Joker röstar på bumpo
cirkus röstar på Paddington
pompompurin röstar på Joker
Matmissbrukaren röstar på Bumpo

Om man ska anta att Joker är ond så är det ju dumt att rösta som sin kollega BSF, så att dom är kollegor kan man nog utesluta. Sen var ju inte Bumpo hennes kollega eftersom vi vet att hon var god. Jag själv är inte Joker. Pompompurin var god, så det lämnar ju att Joker potentiella kollegor skulle vara Carrro_lina, Jfrelin eller Caisa, eftersom hon inte kan lägga en andraröst på dom så en kollega åker ut.

Joker

Hade en diskussion med mig igår. Kändes som att hon ifrågasatte min lista men senare fattade jag själv vad hon menade med det hon skrev. Håller med Caisa om att Hedinn är misstänksamt neutral. Ifrågasäter om Hedinn verkar leta ulvar, och det gör jag med eftersom det enda som diskuteras är en eventuell sammankoppling mellan mig och Joker.

Slutsats: Alla diskuterar om jag är Joker och ulvarna vill gömma sig i diskussionen.

Håller med mig...? :confused: :p

@Blacksmithfarm

Bumpo var god. Om Joker är ond så är troligtvis någon av dom andra som redan fått röster på sig innan hon röstade hennes kollega och hon kunde ju inte lägga sin röst där direkt. Och nej, jag tror inte ni är kollegor, faktiskt. Men jag utesluter inte att någon av er är ond.

@Blacksmithfarm

Bumpo var god. Om Joker är ond så är troligtvis någon av dom andra som redan fått röster på sig innan hon röstade hennes kollega och hon kunde ju inte lägga sin röst där direkt. Och nej, jag tror inte ni är kollegor, faktiskt. Men jag utesluter inte att någon av er är ond.

Nu är jag med igen, fick för mig att Joker redan hade två röster när hon la sin röst. Men så var det ju inte. Då förstår jag mer hur du tänker. :)

Sedan käkades Pompom som visade sig vara Spionlärling. Hedinn hade tidigare lagt en röst på Pompom. Att just Pompom käkades kan på så vis vara ett sätt för ulvarna att rikta blickarna mot Hedinn, eller också vara en teknik för att vi ska tro just det och Hedinn på så vis ska bli "tryggad", vilket är ett riskabelt spel. Men å andra sidan har detta än så länge dolts ganska bra och man har istället haft diskussioner och riktat blickarna mot ett samband mellan Joker och MM. Den enda som tagit upp Hedinns röst på Pompom hittills är just Joker. BSF kommer då in med just argumentet att det vore dumt av ulvar med den uppmärksamheten.

Jag förstår dock även Jokers tanke om att Hedinn försvarat denne för att få med sig två goda, jag reagerar själv på när folk försvarar mig i ulvlekar då det ofta är ett sätt för ulvar att få med sig goda.

Hedinn funderar på om Joker och MM är dubbelnick och drar slutsatsen att de isf är onda och därav deras diskussion början av leken. Vilket drar misstankar mot MM. För som Hedinn skriver så vill inte goda att sambandet ska vara för uppenbart, utan det skulle vara en bonus endast för ulvar.
Att Hedinn snöat in något på att MM och Joker skulle vara dubbelnick och då även ulvar gör mig lite osäker på Hedinn. Jag kan förstå hur slutsatsen dragits, men med tanke på att det lika gärna kan vara någon annan som innehar dubbelnick tycker jag att det i slutändan mest blir till ett sätt att få misstankar mot MM.

Nu vet jag förvisso inte alls MM:s roll, hon kan förvisso vara ond. Men jag tycker att det är lite för höga växlar som dras. På samma sätt fick jag känslan att Hedinn drog på höga växlar i rösten på Pompom igår. Jag blev förvånad över röstvalet helt enkelt, då hen verkat mer misstänksam mot Habina och sedan grundade rösten på att Pompom inte besvarat en fråga.
Jag funderar också på varför Hedinn inte ifrågasatte mig, utan endast Pompom och Habina som faktiskt följde mina första teorier? Men så var det första dagen och svårt att lägga en bra grundad röst förstås?
Hedinn kan nog spela ett väldigt riskabelt spel. Jag tycker att insnöandet ihop med att hon trycker hårt på ondheten i frågan tyder på att hon kan vara ond själv. Jag tycker verkligen inte att det verkar som att Hedinn letar ulvar utan sprider misstankar samtidigt som hon försöker verka neutral.

Joker röstar på Hedinn

Jfrelin

Lägger en BOP på mig och är väldigt på med teorier idag om att jag skulle vara Joker och det känns som att hon försöker dra blickarna ifrån sig. Jag förstår inte riktigt varför alla tror att jag skulle vara Joker men det är ju bra att dra igång en diskussion om det för att själv inte synas. Tror att jag kan vara god och även är Joker och kan ha velat rädda mig själv om vi är goda. Lägger upp tre olika teorier om mig och Joker.

.

Vilka blickar? Mig veterligen var jag inte med i en enda diskussion innan jag började teoria? Inget hade ju direkt skrivits i tråden sen DL och nattuppdateringen och någonstans måste man ju börja.
Jag har aldrig spelat med dubbelnick så jag vet inte hur det funkar.
Jag poängterar bara en teori som är motsatsen till Hedinns. Alltså en där du och Joker skulle vara goda.

Jag måste rösta nu för snart slutar jag och ska åka hem och till stallet och är inte hemma förrän sent ikväll.

Jfrelin röstar på Hedinn för att jag inte fattar varför MM och Joker måste vara onda, enl hennes teori, och för att hon inte "vill" förstå vad jag menar.

Hedinn kan nog spela ett väldigt riskabelt spel. Jag tycker att insnöandet ihop med att hon trycker hårt på ondheten i frågan tyder på att hon kan vara ond själv. Jag tycker verkligen inte att det verkar som att Hedinn letar ulvar utan sprider misstankar samtidigt som hon försöker verka neutral.

Joker röstar på Hedinn

Din röst gör mig mer osäker nu på att Hedinn skulle vara ond, men samtidigt är det ett vågat spel av dig att lägga en andraröst.
Och inte röstar väl Hedinn på sig själv, så att du och Hedinn är samma person blir ju mer osannolikt just nu. Om inte ni båda är onda och vill ha ett alibi.

Får jag inte det?
Man kan istället skriva att jag har samma tankar som dig, om det låter bättre.

Nej, alltså... Du skrev att Joker höll med mig om att Hedinn var misstänkt neutral? Eller var det du som "höll med mig om att hon var misstänkt neutral"? För vad jag vet har jag bara frågat Habina om Hedinn normalt sett inte brukar vara neutral? Huruvida jag tycker det gör henne mer misstänkt än vanligt har jag inte yttrat mig om... (just för att jag vill läsa igenom allt en gång till först) :cautious: Däremot höll Joker med Habina om att Hedinn var misstänkt i inlägg #133 . ;)
Eller va? Vart menar du att du har samma tankar som mig? Nu blev jag ännu mer förvirrad. :p

Det var värst vad Hedinn får röster på sig nu, och speciellt tidigt eftersom det är några timmar kvar innan DL.
Jag kan inte tro att ni alla är goda.

Nej, alltså... Du skrev att Joker höll med mig om att Hedinn var misstänkt neutral? Eller var det du som "höll med mig om att hon var misstänkt neutral"? För vad jag vet har jag bara frågat Habina om Hedinn normalt sett inte brukar vara neutral? Huruvida jag tycker det gör henne mer misstänkt än vanligt har jag inte yttrat mig om... (just för att jag vill läsa igenom allt en gång till först) :cautious: Däremot höll Joker med Habina om att Hedinn var misstänkt i inlägg #133 . ;)
Eller va? Vart menar du att du har samma tankar som mig? Nu blev jag ännu mer förvirrad. :p

Jag får också gå tillbaka och läsa för jag är lika förvirrad som dig nu :p

Habina röstar på Hedinn
Joker röstar på Hedinn
Jfrelin röstar på Hedinn

Det liknar ett drev... Jag försvarar inte Hedinn men detta känns olustigt.

Fast Jokers röst inkom samtidigt som jag skrev mitt inlägg dessutom har jag teoriat mot Hedinn idag innan ni andra kom in så min röst är väl inte direkt drevig. Kan ju inte bara släppa min teori för att 2 andra röstar? Det blir ju väldigt märkligt.

Fast Jokers röst inkom samtidigt som jag skrev mitt inlägg dessutom har jag teoriat mot Hedinn idag innan ni andra kom in så min röst är väl inte direkt drevig. Kan ju inte bara släppa min teori för att 2 andra röstar? Det blir ju väldigt märkligt.

Då antar jag att du inte visste om att Joker röstat på Hedinn, vilket gör att du trodde att du la en andraröst. Bara något jag noterar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar