Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar lite på hedinn. Hon kommer med en del teorier och vettiga tankar och det är svårt att hitta nåt som sticket ut, förutom kanske ett väl hårt försvarande av mig i början. Varför? Om hon är ond kan det vara för att få två goda vänligt inställda till henne, hon försvarar en och får en till på köpet.

dessutom röstade hon på pompompurin som sen käkades.
Som jag skrev när det var aktuellt så handlade det om att jag inte förstod resonemangen mot dig. Det handlar inte om att jag försvarar en person, utan om att jag ifrågasätter misstankar jag inte förstår. Misstankarna kan ju lika gärna vara ogrundade och komma från en ulv och genom att få dem att förklara sina tankar kan det underlätta utredandet om var de står. Personen som "försvaras" har därmed inget med det hela att göra, egentligen.

Ser att @Hedinn teoriet lite om detta men kommit fram till att båda isådanafall skulle vara onda. Why?
För att en ond med dubbelnick bör vara väldigt mån om att inte kopplas ihop med dubbelnicket, för om ena åker blir det ju då uppenbart att även den andra är ond.

Men som Blacksmithfarm skriver kan det ju även gälla en god med dubbelnick, även om jag tänker att ulvarna vet vilka som är goda ändå, så att man borde kanske vilja visa nåt om sin tillhörighet för att upplysa övriga goda. Samtidigt som en godförklarad givetvis inte gynnar ulvarna att ha kvar, så det kan ju öka risken att man blir käkad.

Det finns ju två sidor av det där, givetvis, så det behöver ju faktiskt inte alls vara så att MM är ond om det är hon som är Joker, men har jag svårt att se var man som god tjänar på att ta sånt extremt avstånd från sitt dubbelnick.

@Blacksmithfarm Nej jag menar om att MM är god och Joker är hennes dubbelnick så skulle hon väl göra allt för att rädda det. T.ex lägga en utslagsröst sent. Diskussionen mellan Joker och MM skedde tidigare i leken innan folk börjat rösta. Då kanske hon diskuterade med Joker för att man inte ska kunna koppla ihop dem.

@Jfrelin Ja, att missförstå sig själv skulle jag nog vilja påstå är det största avståndet man kan ta i ett sånt läge. ;) Men det kan ju ha varit medvetet för att kunna rädda sig själv om det blev nödvändigt, utan att det skulle bli för uppenbart... Men jag tycker ändå att det känns närmre till hands att göra det som ond.

Sen ska vi väl heller inte glömma möjligheten att Joker kan vara någon annan, kan vara vanskligt att snöa in för mycket på ett visst scenario.

@Hedinn Men alltså va? Jag fattar att MM kanske inte ville bli ihopkopplade med Joker i början, om det är hennes dubbelnick, och då kanske missförstod sig själv men sen kom ju röstningen och då måste man kanske agera annorlunda.

Mitt ex:
MM är god
Joker är hennes dubbelnick också god
I början av leken vill de inte bli ihopkopplade så hittar på ett missförstånd. Sen börjar röstning. Risk för Joker åker ut.
MM vet ju att hon är god samt att J0ker är god. Då räddar hon Joker iom att hon inte vet vad Bumpo har för roll men vet att Joker är god.
MM vet att denna röst kommer få ögonen på sig.

Ditt ex:
MM är ond
Joker är ond
Joker är hennes dubbelnick.
Missförstår varandra för att inte kunna bli ihopkopplade senare i leken.
Röstning börjar Joker är på väg ut. MM vill rädda sitt dubbelnick och lägger en avgörande röst på Bumpo. En röst som MM vet kommer få ögonen på sig..... It makes no sense.

Tredje exemplet:
MM är god/ond
Joker är inte hennes dubbelnick och MM har ingen aning om Joker är god eller inte.
Alla teorier faller

Jag förstår inte riktigt varför alla riktar in sig på att jag skulle vara Joker?
Som sagt, det vore korkat att rösta likadant om jag skulle ha ett dubbelnick.

Däremot finner jag det suspekt att många verkar vilja få det att jag är Joker. Det gör ju bara att jag misstänker er, för att ni vill ha ljuset borta från er själva. Därebland är ju Jfrelin och Hedinn. Speciellt Hedinn eftersom hon verkar så neutral. Det gör mig verkligen misstänksam. Skulle inte förvåna mig alls om hon själv är Joker och vill se till att själv inte sammankopplas med det som sitt egna Dubbelnick.

Och likaväl om jag skulle vara Joker, är det inte dumt av er att nämna det så ulvarna kanske skulle få upp det spåret om jag och Joker isf är goda? Inte heller speciellt smart. Nä, jag tror någon av er vill ha bort blickarna från er själva. Frågan är bara vem.

Jag har läst ikapp nu och börjat grubbla lite. Min teori, som förvisso är en väldigt svag sådan, kanske inte är helt fel ändå? Blacksmithfarm skriver att hon bop:ar, men på en god som sedan åker ut. Joker "försvarar" (vet att det är starkt ord, men jag har teoriat om det innan) att blacksmithfarm (och Jfrelin) endast bop:ar och röstar sedan också på bumpo.

Jag är lite fundersam varför Matmissbrukaren egentligen röstade på bumpo, det är helt klart något som räddar joker. Men jag har svårt att se att matmissbrukaren måste vara ond för det, kanske är de tvillingar (vi har ju ingen aning om hur rollistan kan se ut) och då blir det självklart att matmissbrukaren räddar joker. Kruxet med den teorin gör att min ovanstående teori om blacksmithfarm och joker faller. ;)

Men den som ger mig mest knepiga vibbar, just för att hon känns så neutral, är Hedinn. Måste läsa igenom allt igen och se om jag får något grepp om henne. :o

Alltså, jag fattar inte heller riktigt kopplingen MM/Joker? Har jag missat nåt alldeles uppenbart? Hon behövde väl inte nödvändigtvis ha försökt rädda Joker alls, utan bara gjorde ett val och röstade som hon redan förklarat tidigare? Givetvis är det ett möjligt scenario att Joker skulle vara MMs dubbelnick, men det känns som om många snöar in sig på det just nu. O_o

Habina: Hedinn tycker jag alltid är svår att bedöma, men brukar hon inte kännas neutral? Jag ska nog läsa igenom hela tråden några gånger känner jag. :p

Habina: Hedinn tycker jag alltid är svår att bedöma, men brukar hon inte kännas neutral? Jag ska nog läsa igenom hela tråden några gånger känner jag. :p

Jo, det är därför det känns så svårt. :nailbiting: Har något i bakhuvudet som jag vet att jag sparade till senare, men vi får se om jag hittar igen det när jag läser igenom igen.

Hedinn...? *sätter igång och läser från början igen*
Jag skulle också tro det. Det är nåt som inte känns helt bra med henne :crazy: Blacksmithfarm och Paddington tog upp möjligheten om MM/mig, sen kändes det som om Hedinn tog de tankarna till andra nivåer och allt verkar kretsa kring det. Letar hon verkligen efter ulvar då? :confused:

Hedinn

Försöker verka neutral. För att inte dra blickarna till sig? Diskuterar mycket om ifall jag skulle vara Joker. Jag kände även att hon försvarade Joker igår under Jokers och min diskussion.
Säger att hon haft strömavbrott, och det var då under tiden Joker var aktiv, så det är väl det som talar emot att hon själv skulle vara Joker, om inte skenet bedrar. Säger att Joker kan bli ett lätt byte efter diskussionen med mig men samtidigt är det ju dumt av Hedinn att försvara en kollege sådär, annat är det kanske om det är hennes Dubbelnick. Lägger sin röst på Pompompurin och det kanske är dumt att rösta på den som senare käkas om hon är ulv. Men samtidigt är det ju en grej som ulvarna skulle kunna göra, och då blir Hedinn ändå inte misstänkt för sin röst.

Habina

Har inte varit så aktiv ännu. La sin röst på Joker. Lite fundersam över min röst på Bumpo. Tycker att Hedinn är neutral och hon får inget grepp om henne.

CaisaLundblad

Henne har jag inte heller sett så mycket av än. Verkar mest neutral och glider med. Förstår inte varför alla diskuterar en möjlig sammankoppling mellan mig och Joker och tycker alla verkar ha snöat in sig på det.

Paddington

Tycker min och Jokers diskussion kan vara planerad och att jag släpper det för lätt. Men skrev tidigare att hon hade reagerat på mig om jag inte hade reagerat på det Joker skrev om min lista.

BOPar på BSF eftersom hon la första rösten, och det baserar jag på att hon själv skrev tidigare att hon inte hittar något att gå på, därav en BOP.

Blacksmithfarm

Tror att jag är Joker och ville rädda mig själv igår. Förstår inte varför man som god nämner detta, då ulvarna kan få vittring.

carrro_lina

Ser inget konstigt i Jokers kommenar om min lista utan finner det snarare märkligt att jag reagerar på det Joker skrev.

Jfrelin

Lägger en BOP på mig och är väldigt på med teorier idag om att jag skulle vara Joker och det känns som att hon försöker dra blickarna ifrån sig. Jag förstår inte riktigt varför alla tror att jag skulle vara Joker men det är ju bra att dra igång en diskussion om det för att själv inte synas. Tror att jag kan vara god och även är Joker och kan ha velat rädda mig själv om vi är goda. Lägger upp tre olika teorier om mig och Joker.

cirkus

Än så länge neutral då jag inte har något att gå på än.

_CorpseBride_

Ännu en som inte ser något konstigt med Jokers uttalande. Tycker det är lustigt att Habina hakade på den teorin, vilket jag själv inte finner så konstigt att hon gjorde eftersom det var det enda som stack ut just då, och hon var tvungen att röst tidigt. Tror dock att det kan vara ett missförstånd mellan mig och Joker då det händer ofta i början att goda misstolkar varandra. Röstar på Carro_lina med motiveringen att hon verkar försiktig och är aktiv utan att komma med inlägg med substans i.

Joker

Hade en diskussion med mig igår. Kändes som att hon ifrågasatte min lista men senare fattade jag själv vad hon menade med det hon skrev. Håller med Caisa om att Hedinn är misstänksamt neutral. Ifrågasäter om Hedinn verkar leta ulvar, och det gör jag med eftersom det enda som diskuteras är en eventuell sammankoppling mellan mig och Joker.

Slutsats: Alla diskuterar om jag är Joker och ulvarna vill gömma sig i diskussionen.

En annan tanke som slog mig, nu när jag läst igenom allt igen. Ponera att röstningen hade skett precis som den gjorde. Med undantaget att bumpo hann in till röstningen och för att rädda sig själv röstade på joker. Hade det förändrat något i hur vi ser på matmissbrukarens räddningsröst? *funderar utan att bli särskilt mycket klokare*

Jag måste tyvärr rösta tidigt idag, då jag skall iväg på vårens sista bokcirkel (jag och en hög pensionärer ;)).

Min tidigare teori kvarstår, men jag kan inte släppa känslan jag har gentemot Hedinn. Hon har försökt få MM och Joker ihopkopplade och därmed stämpat dem som onda. Jag tycker hon går på väldigt mycket i diskussionen som varit. Kan inte sätta fingret exakt på vad det är, men när hon dessutom röstade på en god som blir käkad, så ökar mina misstankar. Det sägs att "så gör inte ulvar", men det gjorde vi sist jag lekte och var ond, så varför skulle inte ulvarna kunna göra det den här gången också? Just för att det minskar misstankarna mot Hedinn.

Habina röstar på Hedinn

Jag tycker ni andra borde börja leta ulvar istället för att fokusera så mycket på om jag är Joker, låt inte ulvarna snöa in er på det. Vad gör det om jag är Joker och jag räddade mig själv om jag är god. Vad är det att fokusera på. Glöm inte alla andra!

... Blacksmithfarm skriver att hon bop:ar, men på en god som sedan åker ut.
Jag är lite fundersam varför Matmissbrukaren egentligen röstade på bumpo, det är helt klart något som räddar joker. Men jag har svårt att se att matmissbrukaren måste vara ond för det, kanske är de tvillingar (vi har ju ingen aning om hur rollistan kan se ut) och då blir det självklart att matmissbrukaren räddar joker. Kruxet med den teorin gör att min ovanstående teori om blacksmithfarm och joker faller. ;)

Men den som ger mig mest knepiga vibbar, just för att hon känns så neutral, är Hedinn. Måste läsa igenom allt igen och se om jag får något grepp om henne. :o

Hur menar du då? Att jag, Joker och MM är onda och har bestämt oss för att rösta ut bumpo?
Jag BoP:ade för att jag inte hade tid att vara kvar i leken igår, det var dessutom första rösten.

För övrigt har jag inte spelat med BoP så mycket (endast förra leken...) så jag vet inte om detta var en "klassisk första röstning" eller inte. Men om jag ska jämföra vad jag kommer ihåg från andra lekar (med BoP-förbud) så var det sällan en såhär spridd röstning ens första dagen.
Det gör att jag funderar på ifall (många av) de onda istället gömmer sig bland de som inte lagt andra/tredje-röster. Okej, det är 9 av 13 spelare, men i alla fall. Det är bra för de onda om de kan gömma sig så länge som möjligt.

Och angående att försöka koppla ihop dubbelnicken så vet jag att det ofta (i de lekar jag varit med i) lyfts fram att ulvarna har mycket nytta av att få reda på denna infon. Om vi bara har ulvar som onda ser jag inte riktigt vad det har för betydelse? Risken är väl snarare större att ängeln skyddar den som ev. godförklarats? Eller missar jag något annat?

Jag tycker ni andra borde börja leta ulvar istället för att fokusera så mycket på om jag är Joker, låt inte ulvarna snöa in er på det. Vad gör det om jag är Joker och jag räddade mig själv om jag är god. Vad är det att fokusera på. Glöm inte alla andra!
Hur menar du då? Att jag, Joker och MM är onda och har bestämt oss för att rösta ut bumpo?
Jag BoP:ade för att jag inte hade tid att vara kvar i leken igår, det var dessutom första rösten.

För övrigt har jag inte spelat med BoP så mycket (endast förra leken...) så jag vet inte om detta var en "klassisk första röstning" eller inte. Men om jag ska jämföra vad jag kommer ihåg från andra lekar (med BoP-förbud) så var det sällan en såhär spridd röstning ens första dagen.
Det gör att jag funderar på ifall (många av) de onda istället gömmer sig bland de som inte lagt andra/tredje-röster. Okej, det är 9 av 13 spelare, men i alla fall. Det är bra för de onda om de kan gömma sig så länge som möjligt.

Och angående att försöka koppla ihop dubbelnicken så vet jag att det ofta (i de lekar jag varit med i) lyfts fram att ulvarna har mycket nytta av att få reda på denna infon. Om vi bara har ulvar som onda ser jag inte riktigt vad det har för betydelse? Risken är väl snarare större att ängeln skyddar den som ev. godförklarats? Eller missar jag något annat?

Det är i mina ögon, osannolikt att alla ulvar röstar på samma så här tidigt i leken. Säger inte att det inte finns ulvar bland dom som röstade på Bumpo, men alla? Nej, det tror jag inte på.

@Blacksmithfarm Det skulle kunna vara så att du, Joker och Matmissbrukaren är onda tillsammans, men jag tycker det låter lite väl långsökt att ni kommit överens om att rösta ut bumpo. Jag lutar mer åt att du och joker är onda och Matmissbrukaren röstade på bumpo just för att bumpo inte var aktiv. Men det kan också vara så att alla tre är goda och jag är helt förvirrad. :)

Därför avvaktar jag mer er ett tag och fokuserar på Hedinn, som jag tycker känns mer misstänksam just nu.

Det är i mina ögon, osannolikt att alla ulvar röstar på samma så här tidigt i leken. Säger inte att det inte finns ulvar bland dom som röstade på Bumpo, men alla? Nej, det tror jag inte på.
Nej, det känns väl ganska otroligt, men jag förstår inte vad Habina menade annars? Hur skulle jag annars kunnat veta att bumpo skulle åka ut/få fler röster om inte du och jag och Joker var onda?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar