Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Det blev ett val jag fick göra. Jag behövde få se mer av alla. Bumpo med, men eftersom hon inte varit aktiv så fick hon min röst, så kan ni andra aktiva få leka lite till. Jag tycker leken är roligast så.

Visst är det roligast om de aktiva är kvar i leken.

Ja precis. I det fallet känns det inte som att det gör något att en god skulle kunna åka ut. Leken blir inte bättre för att man har en god som är inaktiv. Bättre då med en aktiv ulv.
Tycker mycket av leken försvinner när det är någon som man aldrig kan få fram något av.

Men jag får hellre ut en aktiv ulv än en icke-aktiv god.

Jo, så klart. Jag förstår hur du menar. I första hand för min del vill jag bara ha en lek som är igång. Sen får gärna alla ulvar ryka en efter en :p

Haha, Cirkus sa precis vad jag tänkte. :D

Det känns lite off att man kan gilla folks inlägg i en ulvlek... Ska man behöva börja analysera det med? O_o

Det är såklart det bästa, men jag förstår MMs resonemang. Har man ingen aning, eller tycker någon känns mer misstänkt än nån annan, är det väl inte fel att lägga rösten på en inaktiv. De aktiva är ju betydligt enklare att bilda sig en uppfattning om, en som är inaktiv kan det vara svårt med.

Och då kan det ju lika gärna handla om att man väljer mellan en inaktiv god och en aktiv god och då är nog det första ett bättre val.

Jag känner igen det där... från när jag var ny... och ulv i början. Haha så tyvärr, för mig blir det något som jag blir lite misstänksam på. :p

Visst kan jag förstå ditt resonemang men samtidigt tycker jag det finns andra som också har varit ganska försiktiga i det dom har skrivit.

Angående MM:s röst så kan jag förstå hennes resonemang att det blir av roligare lek men aktiva personer. Samtidigt så känns det som ett lätt byte att röst på den som har varit minst aktiv. Det var ju ändå hennes röst som gjorde att bumpo åkte ut.

*spök*
Jag ber om ursäkt, men jag hann inte uppfatta dl-tiden innan jobbet och det var en intensiv kväll ikväll. Heja goda sidan!!
*slutspök*

Det känns lite off att man kan gilla folks inlägg i en ulvlek... Ska man behöva börja analysera det med? O_o
Nä fy, det vet jag inte om jag orkar analysera, man kan gilla i efterhand, man kan sluta gilla... :crazy:

Tänkte dela med mig av mina tankar så här långt.

När jag läste rösterna gick mina tankar ungefär såhär:

Joker röstade på bumpo - den första "andrarösten".
Hon skriver att det är en Bop, vilket jag på sätt och vis tror på, men jag tror hon Bop:at bland de andra som hade varsin röst. Och det säger jag inte mycket om - jag hade antagligen gjort likadant.

Pompompurin
röstade på Joker - aha, hon vill rädda bumpo :idea:
Pompompurin är ett dubbelnick, kanske ville hon rädda sitt andra jag? Det säger ju inget om vilken sida hon och hennes andra nick tillhör.

Matmissbrukaren
röstade på bumpo - aha hon vill rädda Joker :p
Matmissbrukaren är inte ett dubbelnick, hennes anledning till att rädda Joker skulle kunna vara att det är hennes dubbelnick (om hon har ett), de sitter i lyan tillsammans - eller så kanske vi har tvillingar i leken.
Jag ser det dock som otroligt att vi har både tvillingar och dubbelnick
Hon förklarar sin röst med att hon helst vill ha kvar aktiva i leken, och det kan jag förstå. Och jag kan förstå om hon vill rädda sitt dubbelnick (om hon har ett) - men det gör inte att jag helt kommer att släppa mina funderingar.
En sak till - om Joker är Mm's dubbelnick så har hon använt båda sina röster för att rädda Joker kvar i leken...
Och ytterligare en sak till - om de (Joker och Mm) hör ihop har Mm "bråkat" med sig själv. Nja, vet inte om detta (mina funderingar alltså) håller... Men det är å andra sidan inte omöjligt, det vore perfekt om den ena åker ut speciellt om hon är ond och därmed lyckas godförklara sitt andra nick.

Får fundera vidare på detta imorgon - nu ska jag sova. :)

Matmissbrukaren röstade på bumpo - aha hon vill rädda Joker :p
[....]
Och ytterligare en sak till - om de (Joker och Mm) hör ihop har Mm "bråkat" med sig själv. Nja, vet inte om detta (mina funderingar alltså) håller... Men det är å andra sidan inte omöjligt, det vore perfekt om den ena åker ut speciellt om hon är ond och därmed lyckas godförklara sitt andra nick.

Intressant. Jag har läst igenom konversationen mellan Jokern och MM flera ggr och det är något i den som fått mig att fundera över om den inte känts lite för regisserad för att vara "på riktigt". Kan inte sätta fingret på vad det är, men en sak är att precis som MM skriver själv tidigare i tråden så brukar hon gå på ganska så hårt och den här gången kändes de som om hon släppte diskussionen lite för snabbt och för enkelt.

Jag vet inte vilket sida MM står på eller om Jokern är hennes dubbelnick, eller om de två råkar vara i lyan m två olika spelare - men det är en intressant tanke...

Eftersom alla har skrivit i leken eller svarat på mitt pm så kör vi dagDL 21.00 ikväll.

En annan sak jag funderar över när det gäller dubbelnicken - det var bara Cirkus och Jokern som inte skrivit i leken när LL spikade DL-tiden, utan de hade kontakt m LL via PM, undrar om det kan ha någon betydelse?

@Blacksmithfarm @Paddington
Intressanta tankar. Håller med om att det låter osannolikt med både tvillingar och dubbelnick, men säker ska man väl inte vara. Att folk kan diskutera med sitt eget dubbelnick tror jag heller inte bör uteslutas, åtminstone inte som ond, då är det väl snarare tvärtom, en ganska smart grej att göra för att skydda det andra nicket från misstankar om det ena åker ut och visar sig vara ulv.

Intressant iakttagelse kring cirkus och Jokern i början, Paddi. Vet dock inte om det säger något? Det räcker ju för Niyama att veta att huvudnicket är med på noterna för att veta att även dubbelnicket är det, antar jag. Så det kan ju även ha varit en slump. Men klart intressant tanke.

Gällande cirkus reagerar jag nog mer på detta:
Paddington hon tycker att det är cred till Habina att hon försöker sig på att inte BoPa utan hellre röstar med svag motivering fast det gör att hon (Habina enl Paddi) hamnar i blickfånget , men ändå så BoP-ar hon själv. Är Paddi rädd att hamna i blickfånget mån tro?

cirkus röstar på Paddington
Jag ser det inte som något konstigt att BOP:a själv när man gett cred till någon för att inte göra det, det är väl snarare ett tydligt "hjälp jag tycker inte det finns nåt att gå på, jag måste lägga en BOP, fantastiskt bra av er som lyckas teoria" typ. Jag hade nog reagerat mer på om man först gett cred till någon för att inte BOP:a och sen komma med en teori själv, lite som att klappa sig själv på axeln och försöka säga till alla andra att "jag vet att jag får blickar på mig för detta, men jag gör det ändå och det finns inget ni behöver bry er om gällande det". Ungefär. Så jag hänger inte med på cirkus resonemang där, faktiskt.

Jag upplevde inte att Pompom svarade på min fråga om vad för halmstrån Joker greppade efter, så jag förstår ännu inte dennes resonemang utan det kändes mer som ett försök att hitta en syndabock.

Hedinn röstar på Pompompurin

Vad jag menade var att det är svårt att hitta något första dagen, och att Joker då kanske försökte få upp ett spår via att starta en diskussion om listan som MM gjorde. jag kan så klart ha helt fel, och tydligen verkade det vara ett missförstånd mellan dom båda då MM senare skrev att hon fattade vad joker menade. Men just då fanns det inget annat jag reagerat på så därför hamnade min röst där.

@Blacksmithfarm @Paddington

Gällande cirkus reagerar jag nog mer på detta:

Jag ser det inte som något konstigt att BOP:a själv när man gett cred till någon för att inte göra det, det är väl snarare ett tydligt "hjälp jag tycker inte det finns nåt att gå på, jag måste lägga en BOP, fantastiskt bra av er som lyckas teoria" typ. Jag hade nog reagerat mer på om man först gett cred till någon för att inte BOP:a och sen komma med en teori själv, lite som att klappa sig själv på axeln och försöka säga till alla andra att "jag vet att jag får blickar på mig för detta, men jag gör det ändå och det finns inget ni behöver bry er om gällande det". Ungefär. Så jag hänger inte med på cirkus resonemang där, faktiskt.

Njae, jag reagerade inte på själva BoP-en - det kan man väl göra utan att credda nån annan specifikt? Att credda i allmänhet, ja, men att både credda och nämna att en specifik fick blickar på sig iom detta tycker jag är lite udda.

Nä fy, det vet jag inte om jag orkar analysera, man kan gilla i efterhand, man kan sluta gilla... :crazy:

Tänkte dela med mig av mina tankar så här långt.

När jag läste rösterna gick mina tankar ungefär såhär:

Joker röstade på bumpo - den första "andrarösten".
Hon skriver att det är en Bop, vilket jag på sätt och vis tror på, men jag tror hon Bop:at bland de andra som hade varsin röst. Och det säger jag inte mycket om - jag hade antagligen gjort likadant.
Pompompurin röstade på Joker - aha, hon vill rädda bumpo :idea:
Pompompurin är ett dubbelnick, kanske ville hon rädda sitt andra jag? Det säger ju inget om vilken sida hon och hennes andra nick tillhör.
Matmissbrukaren röstade på bumpo - aha hon vill rädda Joker :p
Matmissbrukaren är inte ett dubbelnick, hennes anledning till att rädda Joker skulle kunna vara att det är hennes dubbelnick (om hon har ett), de sitter i lyan tillsammans - eller så kanske vi har tvillingar i leken.
Jag ser det dock som otroligt att vi har både tvillingar och dubbelnick
Hon förklarar sin röst med att hon helst vill ha kvar aktiva i leken, och det kan jag förstå. Och jag kan förstå om hon vill rädda sitt dubbelnick (om hon har ett) - men det gör inte att jag helt kommer att släppa mina funderingar.
En sak till - om Joker är Mm's dubbelnick så har hon använt båda sina röster för att rädda Joker kvar i leken...

Får fundera vidare på detta imorgon - nu ska jag sova. :)

Vore det inte korkat att rösta på samma om Joker skulle vara mitt dubbelnick?
Det om något drar väl blickarna till sig.

Så teorin är att jag även är Joker, och räddade Joker för att jag och Joker är ulvar tillsammans? bara så jag uppfattat det rätt? :)

Så teorin är att jag även är Joker, och räddade Joker för att jag och Joker är ulvar tillsammans? bara så jag uppfattat det rätt? :)

tänker lite rakt ut i luften...

Och OM det var så att Joker är MM's dubbelnick, vad är det som säger att de är vara ulvar? Om det nu är så att MM röstat för att rädda sitt dubbelnick så kan väl de lika gärna vara goda? Eller har jag missat någon väsentlig tankegång här?

tänker lite rakt ut i luften...

Och OM det var så att Joker är MM's dubbelnick, vad är det som säger att de är vara ulvar? Om det nu är så att MM röstat för att rädda sitt dubbelnick så kan väl de lika gärna vara goda? Eller har jag missat någon väsentlig tankegång här?
Som jag förstod det (och som jag tänkte) är väl att diskussionen de två emellan i så fall var ett spel för att få folk att tro att de inte har någon koppling. Är det så bör de ju inte vara goda, för som god vinner man ju inget på att ta avstånd från sitt dubbelnick på det sättet, utan det är ju som ond man tjänar på det om ena åker ut, visar sig ond och den andra kan bli godförklarad.

Så OM Joker är MMs dubbelnick så lutar det väl åt att de båda är onda. Sen kan givetvis båda vara goda också, men då skulle jag tro att de inte hör ihop.

Jag funderar lite på hedinn. Hon kommer med en del teorier och vettiga tankar och det är svårt att hitta nåt som sticket ut, förutom kanske ett väl hårt försvarande av mig i början. Varför? Om hon är ond kan det vara för att få två goda vänligt inställda till henne, hon försvarar en och får en till på köpet.

dessutom röstade hon på pompompurin som sen käkades.

Puh jag har glömt hur mycket som skrivs i ulvlekar :p Jag kommer som sagt nästan endast vara aktiv på dagarna, när jag har tid över på jobbet. Jag vet att det är lite struligt då det blir svårt för er andra att bilda en uppfattning om mig men jag ska försöka vara så aktiv jag kan.

Efter att ha läst igenom tråden så känns det mest tillhands att om MM skyddade Joker med sin röst på Bumpo så är nog sannolikheten att hon är god ganska så stor. Om Joker är hennes dubbelnick så vet hon ju om vilken sida de är på och vilka roller de har och även fast hon inte visste vad Bumpo var så skyddar man ju sig själv först. Det skulle jag gjort iallafall. Om hon och Joker hör ihop så vore det ju oerhört korkat att i sista stund komma in i lägga en röst där en god åker ut om man själv är ond. Den rösten får ju verkligen ögonen på sig och är alltid något resten kan börja bygga teorier om och det kan bli ett ganska lätt byte för ulvarna att starta en lynchning mot.

Ser att @Hedinn teoriet lite om detta men kommit fram till att båda isådanafall skulle vara onda. Why?

Till båda: Jag skrev inte att det automatiskt gör er (om ni hör ihop) till ulvar.
@Matmissbrukaren Att rösta på samma med båda nicken kan ju på sätt och vis bra - för då kan du använda det argumentet du precis gjorde, samtidigt som du räddat dig själv. Så just det säger varken bu eller bä för min del.

Som jag förstod det (och som jag tänkte) är väl att diskussionen de två emellan i så fall var ett spel för att få folk att tro att de inte har någon koppling. Är det så bör de ju inte vara goda, för som god vinner man ju inget på att ta avstånd från sitt dubbelnick på det sättet, utan det är ju som ond man tjänar på det om ena åker ut, visar sig ond och den andra kan bli godförklarad.
Så OM Joker är MMs dubbelnick så lutar det väl åt att de båda är onda. Sen kan givetvis båda vara goda också, men då skulle jag tro att de inte hör ihop.

Precis. I och för sig är det ju bra även för de goda dubbelnicken att inte länkas tillsammans - gör de det har ulvarna en lättare nattmacka. Om de vågar tro på att den inte skyddas av ängeln (om vi har någon).

Jag funderar lite på hedinn. Hon kommer med en del teorier och vettiga tankar och det är svårt att hitta nåt som sticket ut, förutom kanske ett väl hårt försvarande av mig i början. Varför? Om hon är ond kan det vara för att få två goda vänligt inställda till henne, hon försvarar en och får en till på köpet.
dessutom röstade hon på pompompurin som sen käkades.

Rösten är det som gör att jag tvivlar på att hon är ulv. Det kan vara riskfyllt av ulvarna att käka en som någon av dem röstat på - just av den anledningen att det drar blickarna till dem.

Efter att ha läst igenom tråden så känns det mest tillhands att om MM skyddade Joker med sin röst på Bumpo så är nog sannolikheten att hon är god ganska så stor. Om Joker är hennes dubbelnick så vet hon ju om vilken sida de är på och vilka roller de har och även fast hon inte visste vad Bumpo var så skyddar man ju sig själv först. Det skulle jag gjort iallafall. Om hon och Joker hör ihop så vore det ju oerhört korkat att i sista stund komma in i lägga en röst där en god åker ut om man själv är ond. Den rösten får ju verkligen ögonen på sig och är alltid något resten kan börja bygga teorier om och det kan bli ett ganska lätt byte för ulvarna att starta en lynchning mot.

Bara så att jag förstår dig rätt. Menar du att (om vi förutsätter att Mm och J är onda tillsammans) Mm då skulle offra sitt ena nick för att sedan kunna säga "Jag är god. Jag diskuterade ju med Joker - det hade jag inte gjort om det var mitt dubbelnick" ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar