Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså åh, dumma nya buke! När jag äntligen lyckades få till med citat och allt så glömmer jag fetad text och kan inte ändra. :p

_CorpseBride_ röstar på carro_lina

Sådärja nu har jag äntligen lyckats varva ner efter en intensiv dag.

Jag har läst igenom leken och den börjar med en nästan sedvanlig ordväxling mellan två spelare, MM och Joker. Jag reagerar inte så särskilt på den - det känns lite som vanligt.

Däremot så undrar jag precis som Hedinn vad det är som skaver och vilket halmstrå som @Pompompurin menar?

Habinas röst på Joker känns som en förtäckt BoP - samtidigt så gillar jag att man försöker teoria i allafall lite grann även om man får BoPa.

Angående Cirkus så har hon en sjuk häst just nu, så det kan vara därför hon inte tittat in än. Ursäktar henne inte men så vet ni :)

Edit, och så dök du precis upp! :p

Just nu känner jag mig väldigt lost på hur jag ska rösta. Känns som om det varit väldigt "trevande" så här långt och inget som direkt fastnat på min näthinna. Utbytet mellan jokern och MM har ni andra redan kommenterat och jag tyckte inte att den diskussionen säger något om vilka ev roller de har. I förra leken hakade jag snabbt på vad Habina skrev vilket visade sig vara helt fel, så även om hon drar CBs resonemang vidare även fast CB övergivet tanken på att Jokerns inlägg var "misstänkt" så vill jag vänta och se var jag har Habina. Gilla att hon försöker sig på att inte bopa (ska ha cred för det), men samtidigt gör det att hon hamnar lite i blickfånget.

Hedinn är nog den som skrivit mest men inget som jag tycker står ut i mina ögon. Tycker även att Hedinns fråga till Habina i inlägg #54 är relevant, men ser inte att Habina svarat ännu.

De två som BOP:at finns det inte heller ngt att säga om så här långt eftersom de inte gjort några andra inlägg.

Så för tillfället så ser det ut som jag också måste bop:a.....

Jag upplevde inte att Pompom svarade på min fråga om vad för halmstrån Joker greppade efter, så jag förstår ännu inte dennes resonemang utan det kändes mer som ett försök att hitta en syndabock.

Hedinn röstar på Pompompurin

Sen så blir jag lite allmänt fundersam runt CorpseBride - visst - vimsig spelstil..och inte minns vad en spionrad är. Nåja, vimsig och glömsk kanske? Jag reagerar inte direkt på hennes röst på carro_lina, den är svagt motiverad, men det är ju oftast så det ser ut första dagen.

Försöker läsa samtidigt som jag betar unghingst. ;-)

Vill bara påpeka att jag inte "hakat på någon" utan också reagerat på joker. Hade redan börjat skissa på en teori när jag läste corpsebrides kommentar.

Ja, @Hedinn , så är min teori just nu. Tunn ;-)

Åh vad svårt det blev nu. Några har inte varit så aktiva så där kan jag inte säga så mycket än.

Även om jag reagerade på Joker så fattade jag nu hur hon menade när hon skrev. Habina kanske uppfattade det som jag gjorde först, och då förstår jag hennes röst på Joker. Samtidigt så vet jag fortfarande inte vad det var för mening med att dra upp min lista när den är betydelselös i spelet så att säga
Hedinn skriver vettiga reflektioner men det känns ändå som att hon försvarade Joker där en sekund. Men det kan ju vara min känsla av det hela.

Sen så blir jag lite allmänt fundersam runt CorpseBride - visst - vimsig spelstil..och inte minns vad en spionrad är. Nåja, vimsig och glömsk kanske? Jag reagerar inte direkt på hennes röst på carro_lina, den är svagt motiverad, men det är ju oftast så det ser ut första dagen.

Fast dag1 får vi ju bop:a, så att rösten är svagt motiverad tycker jag inte säger ngt var hon står. Tror alla röster idag kommer vara svagt motiverade eller rena bop:ar.

Pompompurin skulle jag vilja se mer av. Hon har ju inte kommit med så mycket än mer än det lilla om Jokers och min diskussion men jag tycker inte det går att läsa ut något av det. Detsamma gäller Bumpo. Hon har väl bara skrivit ett inlägg?

Jag håller med Paddi om att det är lite svårt att veta vart man har Habina (framförallt i början), när jag tror hon är god är hon ond och tvärtom. :p Och som jag sa tidigare, hellre svagt motiverad röst än en BOP.

Jag får nog lov att BOP:a själv dock, dessvärre.

Caisa röstar på Jfrelin

@Paddington exakt. Jag reagerar inte på vare sig var rösten hamnar eller på den svaga motiveringen. (jag tänkte högt typ, jag fnissade lite åt motiveringen för det var exakt en sån motivering som nån hade mot mig i en lek, typ att det var så neutralt att det blev skumt)

@_CorpseBride_ (gjorde jag rätt nu? :p)

När jag senast var med i några lekar(för två år sen) brukade jag få många röster eftersom mina inlägg var försiktiga . Måste lära mig att inte uttrycka mig så försiktigt :p.

I övrigt hänger jag inte riktigt med nu i början. Utbytet mellan MM och Joker verkade ju mest vara ett missförstånd. Sen tycker jag kanske att Habin drar lite väl långa slutsatser utav det som Joker skriver. Men åandra sidan finns det inte så mycket att gå på.

Så det blir tyvärr bop för mig också.

Carrro_lina röstar på CaisaLundblad

Det är ju flera som reagerat på mig, men om det är ulvar inblandade är svårt att veta. Jag hittar få riktigt misstänkta saker, känner mig mest förvirrad. Så jag kör på bop-metoden.

Joker röstar på bumpo

Blacksmithfarm röstar på Bumpo
Jfrelin röstar på Matmissbrukaren
Habina röstar på Joker
_CorpseBride_ röstar på carrro_lina
Hedinn röstar på Pompompurin
Paddington röstar på Blacksmithfarm
Caisa röstar på Jfrelin
carrro_lina röstar på CaisaLundblad
Joker röstar på bumpo

Fick jag med alla som röstat nu?

Paddington hon tycker att det är cred till Habina att hon försöker sig på att inte BoPa utan hellre röstar med svag motivering fast det gör att hon (Habina enl Paddi) hamnar i blickfånget , men ändå så BoP-ar hon själv. Är Paddi rädd att hamna i blickfånget mån tro?

cirkus röstar på Paddington

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar