Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njae, jag reagerade inte på själva BoP-en - det kan man väl göra utan att credda nån annan specifikt? Att credda i allmänhet, ja, men att både credda och nämna att en specifik fick blickar på sig iom detta tycker jag är lite udda.

Anledningen till att jag nämnde bara Habina var för dels att hon var den första av få som inte bop:ade och för att hon hamnade i blickfånget eftersom både Hedinn, Caisa och Corpse plockade upp att hon röstar på Jokern. Att corpse motiverade sin röst på carro_lina upptäckte jag inte förrän nu när jag gick igenom leken igen.

Då antar jag att du inte visste om att Joker röstat på Hedinn, vilket gör att du trodde att du la en andraröst. Bara något jag noterar.

Måste hålla med om att teorierna mot Hedinn kom plöstligt och att det var många som hoppade på dem. Men samtidigt funderar jag själv över Hedinn.. Är ju inte säker vilket gör att det känns olustigt med vad som liknar början på ett drev. Jag hade velat höra fler teorier från andra nu och att Hedinn stackaren kommer in och ger lite svar också för att jag ska kunna räta ut mina egna tankar. :p

@Matmissbrukaren och jag har noterat att du la en avgörande röst på Bumpo som var god. Innan lynchen ikväll så betyder inte min röst speciellt mycket. Är väl fortfarande 7 som ska rösta? Hur hade du gjort i min sits? Övergivit teorien eller hållit fast? Vad är det som säger att Habina inte läste av att vi är fler som tycker att Hedinn är märklig och passade på att rösta först?
Jag noterar även att du verkar mer inriktad på mig som teoriat för att du ska vara god än mot Hedinn som verkar tro att du är ond. Dessutom vill du att folk ska släppa dig och Joker och koncentrera oss på att hitta ulvar. Vad är det som säger att det inte är precis det vi gör?

Jag har läst ikapp nu och börjat grubbla lite. Min teori, som förvisso är en väldigt svag sådan, kanske inte är helt fel ändå? Blacksmithfarm skriver att hon bop:ar, men på en god som sedan åker ut. Joker "försvarar" (vet att det är starkt ord, men jag har teoriat om det innan) att blacksmithfarm (och Jfrelin) endast bop:ar och röstar sedan också på bumpo.

Jag är lite fundersam varför Matmissbrukaren egentligen röstade på bumpo, det är helt klart något som räddar joker. Men jag har svårt att se att matmissbrukaren måste vara ond för det, kanske är de tvillingar (vi har ju ingen aning om hur rollistan kan se ut) och då blir det självklart att matmissbrukaren räddar joker. Kruxet med den teorin gör att min ovanstående teori om blacksmithfarm och joker faller. ;)

Men den som ger mig mest knepiga vibbar, just för att hon känns så neutral, är Hedinn. Måste läsa igenom allt igen och se om jag får något grepp om henne. :o

Jag är ledsen, men jag hänger inte riktigt med - vad är din teori om BSF och Jokern??

Att vi skulle ha tvillingar med i en lek m dubbelnick tycker inte jag känns helt logiskt. Totalt är vi 13 spelare - ponera att om LL följer "reglerna" för fördelning så borde vi ha 4st i lyan/alt ngn ensamulv. Det gör att vi har 4 personer som pratar med varandra redan. Sedan har vi två par med dubbelnick vilket gör ytterligare fyra personer som känner till någon annans identitet. Det gör totalt 8 av 13 som redan har insikt i någon annans identitet att då lägga på ett tvillingpar som gör att 10 av 13 har koll på fler än en roll känns inte helt logiskt.

Om det är ett tvillingpar i lyan så minskar ju ovanstående med två personer - men jag tycker iaf inte att det borde vara tvillingar med.

Jag är ledsen, men jag hänger inte riktigt med - vad är din teori om BSF och Jokern??

Att vi skulle ha tvillingar med i en lek m dubbelnick tycker inte jag känns helt logiskt. Totalt är vi 13 spelare - ponera att om LL följer "reglerna" för fördelning så borde vi ha 4st i lyan/alt ngn ensamulv. Det gör att vi har 4 personer som pratar med varandra redan. Sedan har vi två par med dubbelnick vilket gör ytterligare fyra personer som känner till någon annans identitet. Det gör totalt 8 av 13 som redan har insikt i någon annans identitet att då lägga på ett tvillingpar som gör att 10 av 13 har koll på fler än en roll känns inte helt logiskt.

Om det är ett tvillingpar i lyan så minskar ju ovanstående med två personer - men jag tycker iaf inte att det borde vara tvillingar med.

Håller med om att det vore konstigt m vi har tvillingar också iom dubbelnicken.

Men hur vet du att det finns två par med dubbelnick? Har jag missat något?

Ja, det här var ju lite oväntat... För att förtydliga har jag inte ansett att Matmissbrukaren och Joker måste vara samma person. Jag spann vidare på de tankar som dök upp imorse och konstaterade främst att om det är så att de är samma person så tror jag mer på att de är onda båda två. Jag tycker även att jag sen poängterade att det såklart inte måste vara så, men att jag tycker det i så fall känns mer sannolikt. Men uppenbarligen poängterade jag inte det nog mycket. ;)

Jag är dessutom långt ifrån säker på att de är samma, tvärtom. Det var en ren hypotetisk tanke, inget jag vet om jag tror på själv.

Att jag upplevs neutral vet jag inte vad jag ska säga så mycket om... Det tycker jag nog att de flesta gör i den här leken? Jag är helt enkelt inte så säker på så mycket, jag väger det mesta mot varandra, flera spelare är nya för mig och det är många jag inte hittar nåt anmärkningsvärt hos. Dubbelnicken har ju dessutom hjälpt till att förvirra det hela och ska jag vara helt ärlig har jag svårt att placera någon över huvud taget i nuläget.

Det jag, inte helt konstigt kanske, reagerar på mest just nu är de tre rösterna på mig. Det känns ju ytterst osannolikt att tre goda skulle rösta så? En eller två kan jag gå med på, men med tre röster så känns det ju spontant som att åtminstone en ond passat på att följa med för att starta ett drev. Det känns olustigt, kanske främst för att det är svårt att veta vem som är god och vem som är ond, för tre onda känns ju ännu mer osannolikt än att det skulle vara tre goda...

@Paddington

Det är min teori från dag 1 jag syftar på. Dvs att joker är snabb att påpeka att (bland annat) blacksmithfarm bop:at när hon röstade, som för att säga "även om den som åker ut är god, så var inte blacksmithfarm ond, utan råkade bara bop:a på en god"

Som jag förstod det (och som jag tänkte) är väl att diskussionen de två emellan i så fall var ett spel för att få folk att tro att de inte har någon koppling. Är det så bör de ju inte vara goda, för som god vinner man ju inget på att ta avstånd från sitt dubbelnick på det sättet, utan det är ju som ond man tjänar på det om ena åker ut, visar sig ond och den andra kan bli godförklarad.

Nja, det kan finnas anledningar att som god ta avstånd från sig själv: I förra dubbelnicksleken som jag var med i så hade jag dubbelnick å kände att jag absolut inte hade tid/möjlighet att leka m två nick (min hjärna kokade helt enkelt), så jag valde att offra mitt andra nick genom att spela helt uppåt väggarna m det och röstade på mig själv i lynchen. Så ibland kan man som god välja att ta avstånd från sig själv.

Jag gillar inte när det blir drev. jag tycker inte att Hedinn har gjort så konstiga grejer, jag tycker att hon varit neutral och det är också det som tex Joker trycker på - att hon är liksom för neutral. Jag tror att ulvarna ser en chans här att få ut en rutinerad spelare på ett lite enkelt vis. att Hedinn snöar in tycer jag inte heller hon visar på vissa möjligheter. Joker lägger en andraröst på Hedinn utan att ha tittat på så många andra, men anser att just Hedinn inte verkar leta ulvar, det är svajjigt

Nånting som Jfrelin skrivit skaver men jag kan inte sätta fingret på det just nu, men jag förstår att hon inte tänker släppa dem bara för att två redan röstat på den hon ser som mest skum.

Jag måste rösta nu för jag ska till stallet. Och idag

cirkus röstar på Joker

Nja, det kan finnas anledningar att som god ta avstånd från sig själv: I förra dubbelnicksleken som jag var med i så hade jag dubbelnick å kände att jag absolut inte hade tid/möjlighet att leka m två nick (min hjärna kokade helt enkelt), så jag valde att offra mitt andra nick genom att spela helt uppåt väggarna m det och röstade på mig själv i lynchen. Så ibland kan man som god välja att ta avstånd från sig själv.
Absolut, därav att jag inte heller ser det som enda möjligheten, bara mer sannolikt. Men som sagt, jag kan ju ha fel, det är inte alla som tänker som jag gör. ;)

Har väl dock svårt att tro att någon med dubbelnick i den här leken skulle tycka det blev för mycket, då hade man väl inte anmält sig med två från början? Det kan man väl komma på senare också, visserligen, men det var ju precis i början i så fall.

Nää, just i den här leken är det nog inte så eftersom den kom igång så snabbt (och jag har inte sett ngn spela käpprätt åt skogen heller ;) ). Men jag vill visa på att det finns andra möjligheter att man tar avstånd från sitt dubbelnick - det behöver inte bero på att man är ond.

Nu vart det plötsligt stressigt här. Har lovat äta med en vän och sedan kommer pv.

Hinner inte sätta mig in mer i leken nu och det känns dumt att överge tidigare tankebanor för att andra kanske har desamma. Den jag har uppfattat som mest misstänkt hittills är väl Hedinn. Därför går även min röst dit.

CorpseBride röstar på Hedinn

För närmare beskrivning och motivering se mitt tidigare inlägg med tankar efter förra dl.

@_CorpseBride_ Du har inte alls reflekterat över mitt svar ovan? Det var ju vad du efterfrågade tidigare och det vore ju lite trist om du röstar utan att ta det i beräkning.

Precis som MM och Cirkus reagerar jag också på alla snabba röster mot Hedinn och det känns nästan som ett drev. Jag köper Jfrelins förklaring att man röstar på den man tycker är mest skum och även om det kommit in flera röster så kan man inte bara uppfinna en teori om någon annan utan det är bättre att hålla fast vid den man tycker är mest misstänkt. Men tre röster på så kort tid skaver i mig - ngt känns inte helt rätt. Jag vet inte var Hedinn står och jag tycker inte att denne skrivit ngt som får mig att misstänka denne heller.

Joker börjar jag fundera lite över - lägger andra rösten på bumpo igår som denne skriver är en bop och idag lägger denne andra rösten på Hedinn?

Även Habina börjar jag fundera lite över. Habina är den som drar igång misstankarna mot Hedinn genom att skriva 3-4 inlägg efter varandra om Hedinn, lägger sedan första rösten på denne som Joker hakar på och sedan även jfrelin. Efter att ha röstat på Hedinn börjar dra upp misstankar om att BSF, Joker och MM kan vara onda:

@Blacksmithfarm Det skulle kunna vara så att du, Joker och Matmissbrukaren är onda tillsammans, men jag tycker det låter lite väl långsökt att ni kommit överens om att rösta ut bumpo. Jag lutar mer åt att du och joker är onda och Matmissbrukaren röstade på bumpo just för att bumpo inte var aktiv. Men det kan också vara så att alla tre är goda och jag är helt förvirrad. :)

Därför avvaktar jag mer er ett tag och fokuserar på Hedinn, som jag tycker känns mer misstänksam just nu.

Själv kan jag inte alls dra några sådana här slutsatser än, att redan nu dag2 pekar ut folk som ganska så säkert onda och sedan helgardera sig med att alla tre är goda? Nja, känns inte helt ok i min maggrop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar