Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om Cirkus/Mumorsan är ond så hade hon ju kunnat rösta på mig idag, eftersom det diskuteras väldigt mycket om mig och Joker idag. Å hade hon varit Joker kollega så hade det ju varit smartare att försöka starta ett drev mot mig istället.

Så det är iaf tre jag är säkra på.

Och Joker, varför lägga en andraröst på sin kollega? När det dessutom bara fanns en röst för dagen tidigare och det hade kunnat gå hur som med resten av rösterna? Verkar ju inte heller logiskt.

Ledsen MM men jag köper inte riktigt dina teorier, ingen (förutom ulvarna) kan ha sådan koll på leken redan dag2 att man kan veta allas sida. Och om man är ulv så skulle man inte skrika ut vilka man vet är ulvar utan skulle då försöka kasta misstankar åt annat håll.

Att sedan basera teorierna utifrån hur rösterna skett i två röstningar där det första dagen var mestadels bop:ar och andra dagen blev det tydligt två sidor, de som ville ha ut Hedinn och de som vill se mer av Hedinn (eftersom denne inte stått högst upp på misstankesidan). Jag är övertygad om att det döljer sig ulvar både bland de som röstat på Hedinn och de som röstat på Joker, om inte annat för att skaffa sig alibi.

Sedan känns det också väldigt konstigt att du godförklarar Habina bara för att hon lade första rösten på Joker igår. En röst som hon lade när det var 11 personer kvar att rösta och utfallet var helt ovisst och sedan säga att hon lade upp Joker för röstning?

Jag vet inte var jag har dig, men min magkänsla just nu lutar åt att du försöker distansera dig från Joker..

Hallow allahopa, jag ska ta mig en titt på leken när jag sitter på jobbet imorrn ( :angel: ) men det verkar ju som att massa spännande händer överallt!

Ledsen MM men jag köper inte riktigt dina teorier, ingen (förutom ulvarna) kan ha sådan koll på leken redan dag2 att man kan veta allas sida. Och om man är ulv så skulle man inte skrika ut vilka man vet är ulvar utan skulle då försöka kasta misstankar åt annat håll.

Att sedan basera teorierna utifrån hur rösterna skett i två röstningar där det första dagen var mestadels bop:ar och andra dagen blev det tydligt två sidor, de som ville ha ut Hedinn och de som vill se mer av Hedinn (eftersom denne inte stått högst upp på misstankesidan). Jag är övertygad om att det döljer sig ulvar både bland de som röstat på Hedinn och de som röstat på Joker, om inte annat för att skaffa sig alibi.

Sedan känns det också väldigt konstigt att du godförklarar Habina bara för att hon lade första rösten på Joker igår. En röst som hon lade när det var 11 personer kvar att rösta och utfallet var helt ovisst och sedan säga att hon lade upp Joker för röstning?

Jag vet inte var jag har dig, men min magkänsla just nu lutar åt att du försöker distansera dig från Joker..

Jag har fortfarande inget med joker att göra.

Kan säga redan nu att jag redan har valt vem jag ska rösta på imorgon om jag är kvar om det inte dyker upp något som gör att jag ändrar mig. Men säger inget förens efter natt-DL. Vill ju se så jag lever först.

Men ska ändå skriva ner mina tankar om jag skulle käkas. Kanske kan det hjälpa er andra goda om jag ryker.

_CB_'s röst och MM's utslagsröst på Hedinn känns ändå bland det mest uppseendeväckande just nu. Det skulle kunna vara ett försök till att rädda en kollega från MM's sida. I och med att de tre sista rösterna kom inom tre minuter från varandra är det inte säkert att alla han se de röster som trillade in. Och Mm motiverar sin röst med känsla, vilket kan vara rätt, men också känns ganska vagt som motivering... (dessutom blir jag alltid lite extra misstänksam när jag blir godförklarad)

Dessutom vet jag inte om jag köper alla hennes "godförklaringar". Att en ulvkollega inte skulle lägga en första röst på en annan kollega tror jag inte på. Att de kanske inte planerat att det skulle gå så långt som till lynch är en annan sak.

Och jag håller med Paddi om att:
. Jag är övertygad om att det döljer sig ulvar både bland de som röstat på Hedinn och de som röstat på Joker, om inte annat för att skaffa sig alibi.
Det är ju inte omöjligt att ulvarna i något skede av röstningen valt att offra Joker, av en eller annan anledning, och därför passat på att ge en eller två alibi-röster till sig själva.

_CB_ röstade på Hedinn, hon teoriade om henne, men verkade ogilla drevet, röstade trots detta på Hedinn utan att kommentera Hedinns svar på _CB_'s fråga. Det känns skumt.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro :p Lite misstänksam på MM blir jag ju, i går räddade hon Joker. Och idag verkar det som om hon försökte rädda Joker igen. Men samtidigt om hon vore ulv så är det ju kanske inte så smart att rädda en ulvkollega i ett sånt läge. Speciellt om man gjorde samma sak dagen innan. Dessutom är hon snabbt med att försvara sig själv.

Hedinn tror jag är god men samtidigt så vore det ju väldigt bra för ulvarna om hon blev helt godförklarad. Jag tror mest på att någon av de första som röstade på Hedinn är onda. Just för att jag tänker att det är enklast att komma undan om man lägger en tidig röst. Men det kanske är fel tänkt av mig. Så då blir det Jfrelin som jag tror är ond.

Jag har ju mina teorier och beroende på om någon käkas och vem det blir så lär jag kanske ändra mina tankegångar.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro :p Lite misstänksam på MM blir jag ju, i går räddade hon Joker. Och idag verkar det som om hon försökte rädda Joker igen. Men samtidigt om hon vore ulv så är det ju kanske inte så smart att rädda en ulvkollega i ett sånt läge. Speciellt om man gjorde samma sak dagen innan. Dessutom är hon snabbt med att försvara sig själv.

Hedinn tror jag är god men samtidigt så vore det ju väldigt bra för ulvarna om hon blev helt godförklarad. Jag tror mest på att någon av de första som röstade på Hedinn är onda. Just för att jag tänker att det är enklast att komma undan om man lägger en tidig röst. Men det kanske är fel tänkt av mig. Så då blir det Jfrelin som jag tror är ond.

Om man antar att Hedinn är god så finner jag också Jfrelin som ond.
Eftersom Habina röstade på Joker igår. Det kan ju vara en alibiröst men så tidigt i leken och dessutom första röstningen?

Eftersom Habina röstade på Joker igår. Det kan ju vara en alibiröst men så tidigt i leken och dessutom första röstningen?

Ja speciellt eftersom Jfrelin var snabb med att påpeka att det vore perfekt om både Hedinn och Joker var onda. Men det kan ju även vara så, vilket gör den här leken så himla svår:p Samtidigt tycker jag att det känns som om Hedinn är god.

Skulle Habina vara ond för att hon röstade på Joker igår? Det tror inte jag för det känns dumt med en alibiröst första dagen, känns inte som om någon kommer bry sig om den.

Ja speciellt eftersom Jfrelin var snabb med att påpeka att det vore perfekt om både Hedinn och Joker var onda. Men det kan ju även vara så, vilket gör den här leken så himla svår:p Samtidigt tycker jag att det känns som om Hedinn är god.

Skulle Habina vara ond för att hon röstade på Joker igår? Det tror inte jag för det känns dumt med en alibiröst första dagen, känns inte som om någon kommer bry sig om den.

Och just det skulle ju göra det perfekt för Habina, om hon nu är ond.

@Matmissbrukaren jag förstår inte riktigt varför just Jfrelin skulle vara ond om Hedinn är god?

Snabb och snabb. Jag menar att man inte ska bortse från det scenariot att både Hedinn och Joker kan vara onda. Hedinn lägger sin röst på Joker när hon själv har 4 röster på sig.
MM röstar på Hedinn 2 minuter innan DL.
Carro_lina lägger sin röst på Joker 1 min innan och jämnar ut. Denna röst kan lika gärna vara en alibiröst för att ta fram lottning mellan Hedinn och Joker, om båda skulla vara onda och Carro_lina är deras kollega. Hade Hedinn åkt och visat sig vara ond hade Joker varit godförklarad och nu när Joker åkte så verkar det som om både Hedinn och carro_lina verkar hamna på de godas sida.

Och just det skulle ju göra det perfekt för Habina, om hon nu är ond.

@Matmissbrukaren jag förstår inte riktigt varför just Jfrelin skulle vara ond om Hedinn är god?

För att hon lagt röster på två goda. Mig och Hedinn.

Jag väntar mest på att se om någon äts inatt eller inte. Sen teoriar jag efter det igen om jag är kvar. Det finns vissa jag tror inte blir käkade just för att dom är ulvar. Men det återstår att se!

Oj! Vad dramatiskt det blev! Skönt att jag hade rätt i mina misstankar om joker, även om jag var mer säker på hedinn.

Precis som matmissbrukaren är jag rätt klar på vem jag röstar på, jag fortsätter sikta på hedinn. Att hon alibiröstar på sin ulvkollega joker gör mig bara mer säker.

God natt, imorgon måste jag försöka strukturera upp tankarna om vem som mer är ulv, nu är jag för trött för att tänka klart.

Btw, själv skulle jag inte heller våga godförklara mig själv redan, men en ulv i taget va? :D

Är det ingen som tänkt tanken att jag kan veta saker trots att jag är god? Att jag vet saker betyder ju inte automatiskt att jag är ond. Ni har ju ingen aning om vilka roller som finns i spelet.

Oj! Vad dramatiskt det blev! Skönt att jag hade rätt i mina misstankar om joker, även om jag var mer säker på hedinn.

Precis som matmissbrukaren är jag rätt klar på vem jag röstar på, jag fortsätter sikta på hedinn. Att hon alibiröstar på sin ulvkollega joker gör mig bara mer säker.

God natt, imorgon måste jag försöka strukturera upp tankarna om vem som mer är ulv, nu är jag för trött för att tänka klart.

Btw, själv skulle jag inte heller våga godförklara mig själv redan, men en ulv i taget va? :D

Hedinn drar sig inte för att alibirösta. Det har jag sett innan.

Är det ingen som tänkt tanken att jag kan veta saker trots att jag är god? Att jag vet saker betyder ju inte automatiskt att jag är ond. Ni har ju ingen aning om vilka roller som finns i spelet.

Jo du kan vet saker, vilket faktiskt alla spelare har möjlighet att göra (och den möjligheten väger jag in för varje spelare) - men du kan inte veta allt så här tidigt i leken och därför ogillar jag att du kastar misstankar omkring dig utan att ha någon riktig substans bakom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025