Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skumläser ofta via mobilen när jag till exempel går till/från hagen och då kan jag läsa saker som jag reagerar på, men inte kan skriva ned just då. Det är lite dumt ibland, speciellt som nu när jag vet att jag hajade till för något och inte kan hitta det igen. Därför blir det tyvärr lite "flum" ibland när jag skriver.
Okej, det förstår jag. :)

Det är ju bara att använda hjärnan. Några av rösterna talar för sig själva.

Jag som då uppenbarligen inte kan använda hjärnan, behöver lite hjälp på traven. Vilka röster är det som talar för sig själv? Jag känner mig inte särskilt mycket klokare efter dl2 än jag var efter dl1, mer än att det bör finnas någon/några ulvar bland de som röstade på joker. Precis som det måste finnas någon/några ulvar som röstade på hedinn.

Själv kan jag inte alls dra några sådana här slutsatser än, att redan nu dag2 pekar ut folk som ganska så säkert onda och sedan helgardera sig med att alla tre är goda? Nja, känns inte helt ok i min maggrop.

Missade att bemöta det här igår. Jag har inte dragit några slutsatser ännu om de tre spelarna. Visst joker visade sig vara ond, men det behöver inte betyda att blacksmithfarm och matmissbrukaren också är det. Det är, om du läser mitt resonemang ordentligt, en teori jag har. Jag "lutar mer åt", jag är inte tvärsäker. Det är därför jag skriver att det lika gärna kan vara så att alla tre är goda. Men nu visade sig joker vara ond och därför funderar jag på om min tunna teori kanske inte är så tunn längre.

Jag hade en teori om att Cirkus & Joker var dubbelnick. För att Cirkus och Joker båda hade en bild av en clown på sin avatar och jag tänkte att en Joker dessutom är en form av clown... och clowner brukar hänga på cirkusar... Jag tänkte att det kanske var ett sätt att meddela att de hörde ihop.

Att ulvar skulle göra det kändes uteslutet, de borde inte vilja uppmärksamma något sådant. Så då trodde jag de var goda bägge två och ville meddela detta till goda sidan "lite diskret". :p Haha värsta långsökta teorin...

Jag reagerade sedan lite på Jokers spelstil, men valde ändå att trodde ändå att hen borde vara god med tanke på... clowner... Så eftersom jag såg många frågetecken runt Hedinn också och även Joker riktade misstankar dit (som jag ändå trodde var god) blev det, trots att jag var osäker, Hedinn rösten hamnade på. Ville tillägga detta för att ge en större inblick i hur jag tänkte igår. Sedan följde då paniken där jag var tvungen att lägga en röst. :p (Ja, jag vet att jag har lite långsökta och konstiga teorier ibland...)
Men igår kväll (vid 18) svarade du detta när Matmissbrukaren upplyste dig om att Pompom och Joker var dubbelnick (efter frågan hur vi visste att det fanns två):
Jaha oj, det har jag missat! Åh nu känns allt ännu mer förvirrat. Känns som att det sår mellan två sidor i den här lynchen iom drevet. Men vilken sida som är rätt blir jag inte klok på.
Eller vad menade du då att du hade missat?

Men igår kväll (vid 18) svarade du detta när Matmissbrukaren upplyste dig om att Pompom och Joker var dubbelnick (efter frågan hur vi visste att det fanns två):

Eller vad menade du då att du hade missat?

Ja, jag hade missat att det fanns ett till dubbelnick. Jag trodde bara Joker var det och hade fått för mig att Pompom var någon ny spelare, har ju inte koll på alla som spelar nuförtiden. Hade inte varit några diskussioner runt Pompoms dubbelnick så ja, jag missade att det fanns två som hade det. Var det svar på din fråga?

Ja, jag hade missat att det fanns ett till dubbelnick. Jag trodde bara Joker var det och hade fått för mig att Pompom var någon ny spelare, har ju inte koll på alla som spelar nuförtiden. Hade inte varit några diskussioner runt Pompoms dubbelnick så ja, jag missade att det fanns två som hade det. Var det svar på din fråga?
Okej, ja, det var det. :)

*Förtydligande: Jag trodde att det bara var en spelare som hade ett dubbelnick. :)

Nu verkar mitt buke fått fnatt. :crazy: Försökte få något slags sammanhang av det jag läste (från gårdagens röstning och framåt) men det gick inte ihop sig. Måste ha någon inställning fel, för meddelandena kommer inte längre i datumordning. :banghead:

Hur som... Några små tankar vill jag ändå försöka få ned. Först och främst blir jag förvirrad över Matmissbrukaren som verkar ha hela scenariot klart för sig, exakt vilka som är onda och tycker det är glasklart. Jag ser inte detta och hoppas att hon kan förklara så även jag förstår vad det är hon ser. För jag har svårt att tänka mig en roll där personen får veta allas roller efter första dl. :laugh:

Paddington resonerar kring matmissbrukaren som ond, jag kan följa med bra i resonemanget och det gör att jag funderar på om min teori inte var så tokig ändå. Kan verkligen joker, blacksmithfarm och matmissbrukaren kommit överens om att rösta ut bumpo? :crazy:

Just nu lutar det åt att de är mer onda än goda, men det kan ändra sig när jag läst mer om deras resonemang. Tiden rinner iväg för mig och jag tycker fortfarande att Hedinn skaver. Jag upplever att hon ifrågasätter en del saker, men utan att riktigt leta onda. Rösten på joker igår säger egentligen ingenting, det kan vara en god som röstar för att rädda sig själv, eller en ond som röstar på en kollega för att rädda sig själv. Jag skulle nog också gjort det i den situationen, man vill ju vara kvar och leka...

Nu är betänketiden ute för mig, kommer inte vara i närheten av något internet förrän efter 22, ser fram emot en förklaring från matmissbrukaren så jag blir lite klokare på hur hon menar. Sedan måste jag kika lite mer på blacksmithfarm för att se om min teori ändå håller. Men till dess,

Habina röstar på Hedinn

Förlåt för att jag varit så inaktiv idag! Jag har sjukt mycket på Tisdagar och Onsdagar, övriga veckodagar brukar vara lugnare, ska försöka läsa ikapp mig och se om jag kommer fram till nåt.

Men oj vad tyst det är idag! Mindre än en timme var till dl väl?
Och jag som hade velat höra mer från så många...

Blir inte riktigt klok på hela grejen med Hedinn. Men jag måste säga att det känns riskabelt att sätta två ulvar mot varandra på det viset i en lynchning.

Habina verkar dock ha fastnat i sin tanke om Hedinn som ond vilket också gör mig fundersam.
Vad jag förstod så började hennes misstankar för att Hedinn kändes neutral, vilket känns lite luddigt. Och likt många andra teorier runt Hedinn verkar misstankarna baseras på en känsla.
Att Hedinn röstade på Pompom som sedan käkades och reflekterade över MM och Jokers roller verkar ha blivit något som misstankarna kretsar kring också. Enligt Habina kan ätandet av Pompom vara ett sätt för ulvarna att trygga Hedinn som röstade på Pompom.
Men jag tänker att det också kan vara ett sätt att rikta blickarna mot en god. Likt det kan vara i diskussionen kring MM och Joker som jag nu tittat lite närmare på nu. Där Hedinn skulle kunna vara ond som drar lite lösa tankar för att mana andra, men jag reagerar så här i efterhand också på att många direkt "antog" att Hedinn "god/ondförklarade".

Samtidig har Habina haft ständigt återkommande diskussioner om en sammankoppling mellan dem som röstade ut Bumpo i början. Det hade varit ett smart drag av lyan. Men jag undrar varför dessa ständigt återkommande teorier och sedan slutar de alltid med en röst på Hedinn? :p
Det gör mig osäker på om Habina är ond som kastar misstankar eller om hon kanske faktiskt vet/har listat ut något.

Även Paddington verkar vara inne på ett liknande spår. Jag tycker att hon kommit med många bra tankar hittills... Samtidigt som hon också gör mig osäker då det känts som hon "försvarat" mig ibland. Men även där kan det lika gärna vara någon som vet/listat ut något som en ond...

Sedan kommer MM:s uttalande som låter som en tabbe från en ulv?
Isf skulle Habina och Paddingtons teorier stämma.

Men MM:s paniska inlägg gör mig frågande.. Det känns inte som att en ond riktigt får en sådan panik över att bevisa sig god.. Och jag vet inte om jag fullt litar på att Hedinn skulle vara ond heller...
Allt som allt känns det som att det lika gärna skulle kunna vara två goda som ulvarna sett till att det ser knasigt ut för med tanke på röster osv. Det skulle kunna vara så att det är som MM säger, att de är något på spåren också och att ulvarna därför försöker skapa misstankar mot dem och få dem lynchade istället...

Jag blir galen! Fler tankar tack? :p

@_CorpseBride_ Jag känner mig ungefär lika förvirrad som du. Hade också velat höra lite mer tankar från andra, speciellt de jag inte fått så mycket uppfattning om tidigare, vissa har varit väldigt tysta.

Hade framför allt önskat att höra från Matmissbrukaren nu, för just nu känner jag att det är däråt det lutar för min del. Det är helt enkelt för mycket som inte "stämmer" i det hon skrivit. Säker ena stunden och osäker sen och många tankar om vem som är ond/god utan (vad jag kan utläsa) så mycket substans bakom.

Jag ska försöka hänga med fram till DL också, och hoppas, som du, på fler tankar från andra. Men för säkerhets skull, om jag inte skulle hinna in senare så röstar jag nu.

Hedinn röstar på Matmissbrukaren

Ledsen CB, det kommer inte så många kloka tankar från mig ikväll. Jag tappade lite lusten för leken när jag läste igenom den å behövde gå iväg ett tag, nu är det inte så långt kvar till DL och jag känner att jag inte har tiden eller lusten för några djupare analyserjust nu.

Habinas tankar om att alla tre som röstade på bumpo dag1 skulle vara ulvar tycker jag känns lite osannolik. Jag har nog aldrig varit med om en enda gång i ulvlekar att de har samlats så under första dagen. BSF lade allra första rösten i leken och jag lutar faktiskt att det sätter denne åt det godare hållet. Förstår inte heller hennes (Habinas) tankar om Hedinn - jag har inte sett det hon tycker sig se, och vad det ser ut som grundar sig misstankarna på att Hedinn byggde vidare på mina och BSF tankar om MM och Joker. Jag skulle nog behöva mer input i denna fråga innan jag bestämmer mig.

Var Habina sedan står vet jag inte, jag lärde mig i förra leken att jag inte riktigt förstår hur hon tänker och jag måste nog sätta mig in mer i hennes tänk innan jag bestämmer mig.

För övrigt så har inte BSF skrivit ngt som får mig att reagera.

Caisa har helt gått under min radar, liksom Jfrelin och carro - så dessa måste jag kika mer på. När det gäller dig CB, så vet jag att det var ngt jag reagerade på och som någon annan också tagit upp, men jag orkar inte gå tillbaka och fundera över det just nu.

Det lämnar MM och eftersom jag redan skrivit så mycket om mina misstankar om denne så är det där min röst hamnar idag...

Paddington röstar på MM

Sitter och velar mellan ungefär samma spelare som igår.

Habina

Har jag inte blivit mycket klokare på. Hon lägger en röst på Hedinn idag igen. Det är ju inte omöjligt att både Hedinn och Joker är/var onda.

_CorpseBride_
Hennes röst på Hedinn känns fortfarande obekväm, men visst är hon som jag minns det lite velig och det kan stämma som hon har förklarat det.

Matmissbrukaren

Jag vet inte, hon känns ond. Hon skriver några gånger om saker som "ulvarna inte skulle ha gjort" men jag håller inte med henne om allt. Just att "ulvarna skulle aldrig göra..." gör att det finns en chans för ulvarna att komma undan med att göra just det (vad det nu är). Dessutom kan jag inte riktigt släppa hennes "räddningsröster".

Det får helt enkelt bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på Matmissbrukaren

Jag är typ lika förvirrad som förut typ :p Det är ganska många som inte har skrivit något som jag har reagerat på och jag tror säkert att det döljer sig någon ulv där. Samtidigt är det flera som jag tycker sticker ut. Corpsebrides förklaring till hennes röst igår känns väldigt invecklad och konstig. Habinas röst på Hedinn idag känns lite märklig på något sätt. Förstod inte varför Hedinn var misstänkt igår och det gör jag inte nu heller. Men det är ändå MM som jag har reagerat mest på. Hon har räddat Jokern som var ond två gånger samtidigt som hon känner sig tvungen att tala om att hon är god.

Carrro_lina röstar på Matmissbrukaren.

Jag har haft kaos idag på jobbet och kom precis från stallet så jag har inte hunnit skriva något men tycker inte det framkommit så himla mycket mer idag än det spåret jag var på igår. Jag tycker fortfarande att Hedinn inte riktigt verkar helt okej. Lite lösryckta tankar och nu en teori mot MM som i princip godförklarat Hedinn, Jag själv brukar ha svårt att hitta teorier om de som har mig på sin goda sida för de hamnar automatiskt som goda hos mig. Om de fattat att jag är god så måste de ju också va det typ :p

Jag tänker dock följa det jag röstade på igår och det mest för att jag tror Habina kanske vet något. Det var känslan jag fick innan DL igår och som jag skrev så tycker jag fortfarande att Hedinn är mest lurig i mina ögon.

MM och jag har skrivit lite mot varandra och kanske varit lite tuffa men jag tror mest att vi har ganska lika spelstil och blir lite förbannade när folk börjar sätta oss på onda sidan.

Jfrelin röstar på Hedinn

Okej, jag kommer inte hinna analysera allt som skrivits, men jag börjar här nu:

DL1
Blacksmithfarm röstar på bumpo
Jfrelin röstar på Matmissbrukaren
Habina röstar på joker
_CorpseBride_ röstar på carro_lina
Hedinn röstar på Pompompurin
Paddington röstar på blacksmithfarm
Caisa röstar på Jfrelin
Carrro_lina röstar på CaisaLundblad
Joker röstar på bumpo
cirkus
röstar på Paddington
pompompurin röstar på Joker
Matmissbrukaren röstar på Bumpo

DL2
Habina röstar på Hedinn
Joker röstar på Hedinn
Jfrelin röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Joker
_corpsebride_ röstar på Hedinn
Blacksmithfarm röstar på Joker
Hedinn röstar på Joker
Paddington röstar på Joker
Caisa röstar på Joker
Matmissbrukaren röstar på Hedinn
carrro_lina röstar på Joker

Konstaterade goda i tjock text, konstaterat ond understryken. (Hur ändrar man textfärg? :eek: )

I mitt inlägg #182 samt i #201 hade jag lite sammanfattade tankar igår, och som jag nämnde i min röstmotivering igår så var det i det läget varken Hedinn eller Joker som stod högst på min lista.
De jag fann mest märkliga då var Habina och MM. Jag har skummat lite mer, och läst allt nytt, och känner att jag måste hinna titta närmare på Jfrelin, BSF har jag inte reagerat på alls hittills och Paddi tycker jag inflikat en del intressanta tankar och inget jag har reagerat på där heller. Carrro och corpse... Känner jag inte att jag vet alls vart jag har. Corpse har förklarat sin röst igår, så just nu håller jag nog ingen av dem som mer god eller ond.

Habina fortsätter ungefär som igår, där hon har tankar och teorier "som hon inte tror är helt fel ute", men fortsätter trots det på sitt spår på Hedinn. Jag hänger inte alls med i vad hon grundar sina misstankar på, men jag är inte säker på vart jag har Hedinn heller... Men lite märkligt finner jag det, men jag brukar finna Habina lite märklig ibland... åh ena sidan, åh andra sidan...

MM Hamnade högt på min lista igår när hon sa att Joker hållit med mig om något som jag överhuvudtaget inte sagt. Det kan ha varit ett misstag av en god, och det kan ha varit ett misstag av en ond. Men som jag skrev i mitt inlägg igår (182) var det inte det enda jag reagerat på. Efter DL igår har hon fortsatt betett sig lite märkligt, som flera påpekat. Hade det varit senare i leken hade det kanske varit en grej, men hon verkar först väldigt säker på vilka som är onda/goda, trots att ingen god spelare bör kunna ha så mycket info så tidigt i leken, för att sen bli osäker igen, hon godförklarar sig själv indirekt... Jag reagerade på inlägg #236 , varför skulle en god specialroll vilja dra blickarna till sig så tydligt så tidigt i leken? Jag tycker det är givet att man tänker tanken att en spelare som verkar säker på sin sak skulle kunna ha specialinfo, men hon verkade helt enkelt för säker på för många saker för att det inte ska kännas olustigt....

Då det är den jag finner konstigast just nu, och jag vill se mer av Habina innan jag tar ett beslut där så

Caisa röstar på Matmissbrukaren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar