Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner att jag tappat lusten lite att leka. Men jag är gärna med @glömmerallt somm LL/hjälpreda och om @Paddington vill ha avlastning är jag också gärna med :)

Jättetrist att du tappat leklusten men du kanske får tillbaka den i framtiden. Med mitt dåliga måeende kommer jag nog inte orka hålla i någon lek på ett tag så det är ju toppen om du kan hjälpa Paddington. :)

Tråkigt om du tappat lusten, men jag vill gärna ha en hjälpreda/avlastning om jag ska hålla i ngn lek framöver :)

Bollen__ är toppen som hjälpreda du kommer få mycket bra hjälp där.:)

Jag är också en som verkligen uppskattar dina lekar och inte bara för de roliga teman du har även om jag giller de också utan för att du känns så trygg och stabil som LL. Dina lekar känns genomtänkta och du sköter dem bra. Dessutom känns du lätt att fråga om det är något jag undrar över i en lek. De bitarna är för mig mycket viktigare än roliga teman och gör att jag gärna anmäler mig till just dina lekar.

Jättetrist att du tappat leklusten men du kanske får tillbaka den i framtiden. Med mitt dåliga måeende kommer jag nog inte orka hålla i någon lek på ett tag så det är ju toppen om du kan hjälpa Paddington. :)

Bollen__ är toppen som hjälpreda du kommer få mycket bra hjälp där.:)

Jag är också en som verkligen uppskattar dina lekar och inte bara för de roliga teman du har även om jag giller de också utan för att du känns så trygg och stabil som LL. Dina lekar känns genomtänkta och du sköter dem bra. Dessutom känns du lätt att fråga om det är något jag undrar över i en lek. De bitarna är för mig mycket viktigare än roliga teman och gör att jag gärna anmäler mig till just dina lekar.

Hoppas du mår bättre snart :love: så sparar vi vår lek tills du känner att du orkar :)

Sedan undrar jag lite runt senaste leken men tänkte jag tar det hör för att få till en mer allmän diskussion :)

Hur tänker ni runt roller som har förmågor som inte syns i rollbeskrivningen? Vi hade ju två exempel i senaste leken där saker hände baserat på rollers förmågor som ingen visste om och jag är ganska tveksam runt det. Brukar det kunna vara så?

Jag har inte alls orkat läsa senaste leken så vet inte vad som hänt där även om jag av den här tråden kan märka att det hänt något så jag kan inte utala mig om den situationen. Men det låter inte som något som brukar hända.

Däremot har det ju funnits lekar med dolda rollistor eller delvis dolda rollistor, men då är det ju tydligt redan från början att allt inte är öppet. Sen kan ju vissa roller beskrivas lite otydligt det är ju ofta oklart exakt vilken info som spionen får t.ex.

Jag har som LL delat ut kompensation(tex sia till ulvarna) utan att nämna i tråden att det är utdelat eftersom kompensation ofta beror på hintar och jag vill undvika att uppmärksamma folk på hintar som en del kanske missat då det stör leken. Så då har det ju hänt sådant som inte gått att utläsa av rollistan. Men vid de tillfällena är ju poängen att kompensationen inte ska upptäckas så då försöker en ju välja något som inte allmänt märks av i tråden för då går ju poängen med att hålla kompensationen hemlig förlorad.

När jag började spela så var det vanligt med fler bybor-roller men sedan kom det ett önskemål om fler specialroller eftersom det var så tråkigt att vara bybo...

Personligen tycker jag det är roligare som det inte är så mycket specialinfo i omlopp, men vi LLs försöker så mycket som möjligt tillgodose deltagarnas önskemål.... :angel:

Jag gillar att vara bybo, det är en av mina favoritroller. :laugh:

Det går att göra lekar där alla har specialroller utan att det blir för mycket info. Blir lite klurigare med vilka roller en har med och endel kanske behöver försvagas men det går även vid ganska många deltagare, jag har spånat en del kring det så vill någon ta del av ideerna går ni säga till.

Va! :nailbiting: Menar du att jag inte längre kan skylla mina fruktansvärda misstag på nybörjarotur längre? :eek:

Nä du får skylla på @Mammas istället :angel: det har jag gjort många gånger genom åren:angel: :o :rofl: å det är inte nödväntigt att hon är med (men jag saknar dig i lekarna @Mammas :love: ) och leker. :p

Du har inte kunnat skylla på nybörjarmisstag sedan vi tre var ulvar tillsammans det var en sådan där lya som fastna hos mig trots att jag knappast minns något av leken. :D :)

en bra lya kan göra en lek extra kul!
Eller ja det tycker jag oavsett hur man kan få vara med i kulisserna även om man åker ut, det är just det där med att få vara delaktig ändå som gör det!:)

Ja, jag tror det var i en av mina första lekar som jag blev väckt av spökväckaren. Det var också himla kul, att få hjälpa till i leken fast jag egentligen blivit käkad. :)

Nä du får skylla på @Mammas istället :angel: det har jag gjort många gånger genom åren:angel: :o :rofl: å det är inte nödväntigt att hon är med (men jag saknar dig i lekarna @Mammas :love: ) och leker. :p

Du har inte kunnat skylla på nybörjarmisstag sedan vi tre var ulvar tillsammans det var en sådan där lya som fastna hos mig trots att jag knappast minns något av leken. :D :)
och jag har haft förmånen att få vara tvilling med @Mammas i @Monstermom s lek, där jag iofs foulade ut mig själv, (medvetet) för jag gjorde så dumt mot @Artline , det har jag riktigt, riktigt dåligt samvete över än ska du veta @Artline !
och där var min down-period i lekandet jag kände mig sååååå oerhört dum, eländig bara för att ha gjort så urbota dåligt mot någon , bara för jag blev " carried away" och försöker verkligen tänka på det numera, det tar några lekar att verkligen inte ta det personligt, eller bli för inne i det så man inte tänker sig för vad det är man skriver. Jag är också påverkad att ta det personligt ibland det som skrivs om mig, och jag är medveten om att det är mitt problem, men det hindar inte att det ta hårt på mig. Men med någon dags distans till det hela så är det borta:)

Tack så jättemycket GA :bow: :love:

Å jag tycker det blir kanon med att få @bollen_ som stöd i lekledandet :)

Lägger in en teaser.....

@bollen__ har bestämt att temat för leken blir "Stadskampen - Slaget om Eurovision Song Contest Finalen 2016"

SVT har sagt att denna lek troligen kommer att bli avgörande och ligga till grund för det riktiga beslutet - det säger iaf en mycket insatt källa på en icke-specificerad skvallerblaska....:angel:

Lägger in en teaser.....

@bollen__ har bestämt att temat för leken blir "Stadskampen - Slaget om Eurovision Song Contest Finalen 2016"

SVT har sagt att denna lek troligen kommer att bli avgörande och ligga till grund för det riktiga beslutet - det säger iaf en mycket insatt källa på en icke-specificerad skvallerblaska....:angel:

Bra tema!
Fast jag vet inte hur jag hamnade på anmälningslistan - visserligen heter mitt föl EsciMåns, men det kvalificerar väl inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar