Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @quarter4ever, det värmer verkligen :love:

Efter senaste leken och det som både jag och stackars @CaisaLundblad fick ta emot i bakgrunden så bestämde jag mig för att sluta hålla i lekar helt å hållet, men jag tycker ju det är så kul att skriva ihop teman.

Så jag tror inte ni förstår hur mycket det betyder nu med att ni (@Artline, @Snurrfian och @quarter4ever) säger att ni tycker mina lekar är kul :love::love:

tråkigt
jag kan själv prata med LL om jag tycker något är orättvist, men hoppas att jag inte skrivit något du uppfattade som otrevligt de gånger jag pratat ( tjatat :o ) med dig?
I så fall ber jag om ursäkt!

Efter senaste leken och det som både jag och stackars @CaisaLundblad fick ta emot i bakgrunden så bestämde jag mig för att sluta hålla i lekar helt å hållet, men jag tycker ju det är så kul att skriva ihop teman.

Så jag tror inte ni förstår hur mycket det betyder nu med att ni (@Artline, @Snurrfian och @quarter4ever) säger att ni tycker mina lekar är kul :love::love:

:love:
Du är en av anledningarna till att jag började leka. Jag blev sugen när du hade kalle anka leken. Men jag var med först i isfolket. I mina fyra första lekar (som var utspridda på nästan ett år tror jag) så var du lekledare i tre.

Jag var tvungen att titta vilken lek du hade sist, jag kommer ihåg att jag tillslut förstod att det var tjafs bakom kulisserna, men jag förstod inte riktigt varför. Jag är glad att det inte har fått dig att sluta för jag gillar verkligen att ha dig som LL och att spela med dig! :love: Det har varit så många härliga lekar!

@Paddington jag tycker också det varit jättekul när jag lekt och du varit LL! (och jag är inte ens ett fan av HP men det var så roliga temagrejor ändå!) Och det ska bli jätteroligt att få testa på LL-biten med dig! :love:

Jag var tvungen att titta vilken lek du hade sist, jag kommer ihåg att jag tillslut förstod att det var tjafs bakom kulisserna, men jag förstod inte riktigt varför. Jag är glad att det inte har fått dig att sluta för jag gillar verkligen att ha dig som LL och att spela med dig! :love: Det har varit så många härliga lekar!
jag vet att vi ylade högt i lyan över att vi tyckte det var helt hopplöst med två siare och dessutom en siare som blodgivaren väckt, vi hade eh - synpunkter på balansen, och fick väl ett visst gehör för våra åsikter om att vi kunde behöva lite uppmuntran efter den katastrofala inledningen då siaren Tog LenaH direkt, sedan bloopade Lobelia, och dessutom tog niyama på sina 2 sior BÅDA de onda utanför lyan:banghead::banghead::banghead: och stackars Lobelia fick pinas i 4 lyncher...
Men jag hoppas att jag inte var otrevlig då, jag försökte bara vädja så lättsamt jag kunde om förbarmande va jag kommer ihåg, men ibland så kanske man inte ser själv hur det kan uppfattas det som står skrivet, så därför jag understryker att jag i så fall inte menade något illa!

Det är lugnt @quarter4ever, och det är stor skillnad på lugn diskussion och förfrågningar och rena påhopp....

Det några ibland verkar glömma är att dels är det en lek, sedan att vi LL bara är människor också. Vi är LL för att vi tycker det är kul! Det händer att vi tänker fel eller gör fel bedömning och även om man som LL gör sitt allra bästa för att få balansen rätt och tänkt igenom de flesta scenarier å vad man tror ska hända i leken å hur olika roller ska ta ut varandra så är alla lekar beroende på de som spelar och hur ni DELTAGARE spelar era roller. Deltagarna spelar lixom inte efter det facit/vad vi tror ni ska göra, även om det "borde" vara på ett sätt. Det är oftast en av anledningarna till att det kan bli väldig obalans även om vi (LL) tycker balansen var bra från början.

Ni vet kanske inte att innan en lek så är det väldigt ofta att vi stämmer av med en annan väldigt van LL om balansen är den rätta så att vi inte missat ngt väsentligt och detta speciellt om vi introducerar nya roller.

Under alla år jag spelat (och även popcorn-läst) lekar, är det 1 gång(!) jag sett en LL som helt klart favoriserat en sida - det är inget vi LL gör medveten överhuvudtaget (den LL hade inte lottat rollerna om man säger så....)

Jag kan ta att man har olika åsikter och man vill ha rätsida på saker, men när man råkar ut för påhopp som både jag och stackars @CaisaLundblad gjorde så tappar man helt enkelt lusten tyvärr

Sedan undrar jag lite runt senaste leken men tänkte jag tar det hör för att få till en mer allmän diskussion :)

Hur tänker ni runt roller som har förmågor som inte syns i rollbeskrivningen? Vi hade ju två exempel i senaste leken där saker hände baserat på rollers förmågor som ingen visste om och jag är ganska tveksam runt det. Brukar det kunna vara så?

Tack @Snurrfian :love:

Det var helt enkelt för mycket i den leken, från för många håll...

Sedan undrar jag lite runt senaste leken men tänkte jag tar det hör för att få till en mer allmän diskussion :)

Hur tänker ni runt roller som har förmågor som inte syns i rollbeskrivningen? Vi hade ju två exempel i senaste leken där saker hände baserat på rollers förmågor som ingen visste om och jag är ganska tveksam runt det. Brukar det kunna vara så?
ja det blir ju aningens svårt att veta vad som sker och varför. Men å andra sidan har det ju diskuterats att roller som inte ens är med i leken ska stå med i rollistan för att göra det svårare? Så lite av samma sak?
men förstår om ni onda tyckte det var orättvist då de dolda förmågorna båda drabbade de onda sas.
och det blev väldigt svårt för er att spela taktiskt utifrån det....

ja det blir ju aningens svårt att veta vad som sker och varför. Men å andra sidan har det ju diskuterats att roller som inte ens är med i leken ska stå med i rollistan för att göra det svårare? Så lite av samma sak?
men förstår om ni onda tyckte det var orättvist då de dolda förmågorna båda drabbade de onda sas.
och det blev väldigt svårt för er att spela taktiskt utifrån det....
Jag tycker inte det riktigt är samma sak. Om det sägs innan att det finns roller i listan som inte någon har, då vet man det. Men inte vilken roll, så något att klura på men inte en "chock".

Om det står att det är rollen bagare och en beskrivning av vad den kan göra som och den är som vanligt. Då känns det inte roligt när den plötsligt ändrats till något annat. Och det är inte bara för att jag var på den sidan då, utan jag tycker helt enkelt inte att det var roligt.
Det är kul med twister a typen i Sasses lek, men såhär där rollen är ändrad men ingen vet om det förrän när man typ ska skriva sitt käk...

Nu kan jag bara besvara utifrån mitt perspektiv och erfarenhet som LL. För denna lek så får nuvarande LL besvara men det jag personligen som LL eftersträvar är att vara öppen med de roller/twistar som finns; ex
ev specialförmågor är nämnda i rollbeskrivning. Om jag upptäcker att roll/förmåga är missad så gör jag en kommentar/extra inlägg om det.
jag har haft en joker m gömda förmågor en gång, men då har den personen varit uttalad joker m gömda specialförmågor
Om balansen blivit helt kaputt (eftersom ni inte spelar som jag tror ;) ) så jag behöver korrigera ngt så står det i tråden att ngn korrigering skett (men kanske inte alltid vilket korrigering, eftersom det kan störa balansen i leken)

Ibland om ngn regelöverträdelse skett så kan den också ske i bakgrunden utan att den ses under pågående lek (utan först i sammanställning) Det beror på hur den påverkar spelförmågan/sammansättningen)

Jag tycker inte det riktigt är samma sak. Om det sägs innan att det finns roller i listan som inte någon har, då vet man det. Men inte vilken roll, så något att klura på men inte en "chock".

Om det står att det är rollen bagare och en beskrivning av vad den kan göra som och den är som vanligt. Då känns det inte roligt när den plötsligt ändrats till något annat. Och det är inte bara för att jag var på den sidan då, utan jag tycker helt enkelt inte att det var roligt.
Det är kul med twister a typen i Sasses lek, men såhär där rollen är ändrad men ingen vet om det förrän när man typ ska skriva sitt käk...

Precis vad jag menade :)

Det ör ju omöjligt att spela taktiskt om det visar sig att rollerna har helt andra förmågor än alla trott.

Scenariot med "tomma" roller i rollistan tror jag däremot mycket på! Då blir det ju mycket mer komplicerat att placera alla i ett pussel. Ofta, nu när det varit många specialroller, är det ju svårt för de onda att flyta med ochlåtsas vara goda

Nu kan jag bara besvara utifrån mitt perspektiv och erfarenhet som LL. För denna lek så får nuvarande LL besvara men det jag personligen som LL eftersträvar är att vara öppen med de roller/twistar som finns; ex
ev specialförmågor är nämnda i rollbeskrivning. Om jag upptäcker att roll/förmåga är missad så gör jag en kommentar/extra inlägg om det.
jag har haft en joker m gömda förmågor en gång, men då har den personen varit uttalad joker m gömda specialförmågor
Om balansen blivit helt kaputt (eftersom ni inte spelar som jag tror ;) ) så jag behöver korrigera ngt så står det i tråden att ngn korrigering skett (men kanske inte alltid vilket korrigering, eftersom det kan störa balansen i leken)

Ibland om ngn regelöverträdelse skett så kan den också ske i bakgrunden utan att den ses under pågående lek (utan först i sammanställning) Det beror på hur den påverkar spelförmågan/sammansättningen)

Moahaha, vi gör väl alltid som du vill :D

Fick ni någon förklaring av koppen? varför det var så? Även ängeln hade ju en sådan dold förmåga?
den kunde jag iofs lista ut, bara på hjartagnas förklaringar, fast jag visst inte om hon visste det för att hon var ängeln eller om hon var ledarvargen som fått veta det och därigenom försökte peka ut ängeln åt lyan ( det var mycket därför jag hade ängel/ ledarvarg på henne) lyan tror jag inget fick veta? Eller vad gav LL för förklaring till att ingen lynchades? för ni måste ju varit undrande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar