Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte riktigt. :D
Man brukar väl vilja ha någon cool-down dag efter en leks slut, för att diskutera vad som hände i leken och reda ut vad som hände hur och varför? Försöka landa lite, liksom. :p

Och så ska jag ju försöka knåpa ihop en lek också... Jag väntar för övrigt fortfarande på att alla ska börja hoppa av listan, så jag vet ju fortfarande inte hur många som är med. :laugh:
Men jag skulle säga att tidigast läggs leken ut imorgon, med första DL på måndag? Har pratat med @Sasse och hon klarar måndag som DL också. När vill ni starta? :)

Kör på när ni vill. Dock kommer pojkvännen hit ikväll och jag vet inte hur länge han tänker stanna. Men anpassa er inte efter mig. Jag kan leka trots han är här men då kan jag inte vara jätte aktiv (men rösta och så kan jag göra)

Lägger till att förr hade vi ju också (om jag inte kommer ihåg fel) en regel att man inte fick hänvisa till tidigare lekar.

Tex att skriva att hen var ond i förra leken och betedde sig på ett visst sätt då så därför är hen god nu. Det var inte okej, motiveringen var att det ska vara enkelt att komma in som ny.

Vad säger du @glömmerallt kommer jag ihåg rätt?

Det är möjligt men det var länge sedan, jag refererar betydligt oftare än jag borde till gamla lekar. :o

Något jag saknar när det gäller gamla regler är att det inte är okej att rösta på sig själv.

Det är möjligt men det var länge sedan, jag refererar betydligt oftare än jag borde till gamla lekar. :o

Något jag saknar när det gäller gamla regler är att det inte är okej att rösta på sig själv.

Meen jag hade ju jätteroligt när jag röstade på mig själv :D Det var ju redan avgjort..:idea:

Om hintning, eller rättare sagt outning - för det är nästan det som det är frågan om (förklarar mer nedan):

Anledningen att jag är mot det är att jag tycker det gör spelet mindre spännande och "enklare". Jag tycker därför generellt att man ska vara försiktig med att sätta ihop namngivna spelare och namngivna roller rakt ut. Men det finns ändå tillfällen då det är helt ok att göra det utan att det förstör spelet. Minns exempelvis ett spel när det blev väldigt avgörande i en lynch vilka kandidater som kunde vara en utröstad spelares tvilling. Här hintades det inte. Och ingen hade någon extra info, men diskussionen och argumentationen varför det var si eller så var avgörande.

Att outa en roll måste alltid vara ett övervägande. För outar man en god specialroll kan denna riskera att bli käkad och att man själv blir misstänkt just därför. Just de tillfällena, när jag valt att göra det trots uppenbar risk, tror jag är tre eller något i hela min ulvspelskarriär.

Som jag ser det får man inte antyda sin roll annat än genom spelet. Bortsett att man får säga att man är allmänt god. Det innebär att jag som LL inte skulle godkänt lyans kupp i en av de senaste lekarna, när någon motivering gick ut på att spelaren ville att onda skulle vinna. Jag tycker sådant helt förtar spänningen. Genom att dölja sina roller kan det ju vara spännande till absolut sista inlägget innan LL avslöjar hur det gick.

Så sammanfattningsvis:

Det är aldrig ok att outa sin egen roll, ond eller god.
Det är aldrig ok att outa någon annans roll utan teorier.
Det kan vara ok, men är förmodligen riskfyllt att antyda eller skriva någon annans roll rätt ut med teorier. Det är bättre om man teoriar och inte skriver ut rollen.

Sedan finns det ju en typ av hintar som är tillåtna (vilket jag förstår kan förvirra nya, eftersom vi talar om dessa som "hintar"). Det är dolda meddelanden i text där avsändaren söker kontakt med en speciell spelare (ond eller god) alternativt grupp av spelare. Dessa måste alltid vara - och är - diskreta så att ingen utom dem som ska ha dem kan upptäcka dem. För då kan man bli käkad (som god) eller lynchad (som ond). Upptäcker man som god ett sådant meddelande, då är det helt ok att ha det som en del i sin argumentation för att spelaren är t ex svart får.

Ungefär så tycker jag.

Lägger till att förr hade vi ju också (om jag inte kommer ihåg fel) en regel att man inte fick hänvisa till tidigare lekar.

Tex att skriva att hen var ond i förra leken och betedde sig på ett visst sätt då så därför är hen god nu. Det var inte okej, motiveringen var att det ska vara enkelt att komma in som ny.

Vad säger du @glömmerallt kommer jag ihåg rätt?
Den regeln vill jag gärna ha med, efter att ha blivit utröstat i första omgången beroende på att en menade på att jag inte var som i tidigare lekar och i princip alla hakade på motiveringen. Det är roligare om leken pågår här och nu och enbart i aktuell tråd.

men om den kommer upp imorgon och första DL må som jag skrev är inte det som det brukar vara?

Jo.

Jag tycker det har varit ett vanligt problem på slutet att det pladdras för mycket OT innan leken kommer igång, Max ett dygn innan DL tycker jag är lämpligt att starta. även de som behöver rösta tidigt brukar inte rösta tidigare än lunchtid om dl är på kvällen.

...OK... Ska se om chefen @Myrten tror det verkar görligt att få upp leken imorgon eftermiddag då bara...

Är det här den gällande listan?
LL: Monstermom

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Matmissbrukaren
9. Sasse
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen
16. Vira
17. Sedna
18. Tora

Leken går alltså igång tidigast imorgon, går bra att hoppa på (eller av :cautious:) fram till rollerna lottats (vilket görs i samband med att leken läggs ut), men inte därefter. :up:
(Eller ja, hoppa av kan man ju göra när som helst - men då måste ni ha en lapp från er mamma! :p)

Aha hör du det @Mamma jag kanske behöver lapp från dig!

(eftersom övriga kanske inte fattar skämtet, jag har råkat kalla henne mamma av misstag hennes namn är förvillande likt:angel:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar