Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Framförallt är ju lekarna inte (egentligen...) på liv och död. Poängen är ju att ha kul sålänge det varar, inte att prestera och vara bäst. Det är ju lekar! :D
Ja så är det ju :)

Det är bara lite jobbigt i början innan man lär sig hur man ska formulera sig. Det är jobbigt att bli i ifrågasatte i början.

Precis.
Jag tycker att det var mer prat om roller i denna lek än i min första, men det kan också ha varit så att jag i den första var så jäkla nervös att jag missade allt och nu när man var ulv så läste man in mer för att man vet vilka som är goda? Den här gången tyckte jag ju att jag såg hintar, vilket jag inte sett i en enda lek tidigare. :p jag kanske har hintat själv utan att vara medveten om det också!
Om LL ser att jag skriver något som räknas åt hinthållet - säger LL det till mig personligen då? :) Det är ju bra att bli uppmärksammad på om man inte fattar det själv.
Och bra att diskussionen kom upp för en del exempel visste jag inte räknades som en hint :)

Om jag är LL tar jag upp det med dig personligen dock skriver jag inte ut det i tråden(är det extra info som ligger bakom hinten så sabbar det leken genom att alla då letar efter hinten).

Tveksamheter är vanligt specielt bland nya deltagare så jag tycker ingen ska känna sig skyldig om de råkar säga för mycket, det är sådant som händer även om det ska försöka undvikas.

Det är bra att fråga LL om en är osäker på att något en vill skriva är okej. Det gör jag då och då och jag får sådanna frågor som LL ibland(dock sällan från de som skulle behöva fråga utan ofta folk som har varit med ett tag och ofta tänkt igenom själva innan så jag skulle vilja att det hjälper mycket att tänka till en extra gång innan en postar något.)

Kan ulvarna käka en av sina egna bara för att denne är totalt värdelös på Ulvleken? :crazy:

Utröstad av dom goda kan man ju bli (men då är man inte den förste gode att bli utröstad i Ulvlekens historia alla fall :p)

Ingen kommer äta upp dig för att du är kass snarare tvärtom, många ulvar har genom åren låtit bli att käka mig för att jag spelat dåligt som god. :D

Däremot kan ulvarna rösta ut varandra. :p

LL: Monstermom

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Matmissbrukaren
9. Sasse (om första DL tidigast 27:e)
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen
16. Vira
17. Sedna
18. @Tora

@Monstermom

När tänker du köra igång leken? Blir det som Sasse önskemål?

@Monstermom

När tänker du köra igång leken? Blir det som Sasse önskemål?

Jag vet inte riktigt. :D
Man brukar väl vilja ha någon cool-down dag efter en leks slut, för att diskutera vad som hände i leken och reda ut vad som hände hur och varför? Försöka landa lite, liksom. :p

Och så ska jag ju försöka knåpa ihop en lek också... Jag väntar för övrigt fortfarande på att alla ska börja hoppa av listan, så jag vet ju fortfarande inte hur många som är med. :laugh:
Men jag skulle säga att tidigast läggs leken ut imorgon, med första DL på måndag? Har pratat med @Sasse och hon klarar måndag som DL också. När vill ni starta? :)

Jag släppte igenom mer än jag egentligen tycker är ok i min lek. Det har ju varit på den nivån senaste lekarna så utfick från att det var ok numera. :)

Man brukar väl vilja ha någon cool-down dag efter en leks slut, för att diskutera vad som hände i leken och reda ut vad som hände hur och varför? Försöka landa lite, liksom. :p

Och så ska jag ju försöka knåpa ihop en lek också... Jag väntar för övrigt fortfarande på att alla ska börja hoppa av listan, så jag vet ju fortfarande inte hur många som är med. :laugh:
Men jag skulle säga att tidigast läggs leken ut imorgon, med första DL på måndag? Har pratat med @Sasse och hon klarar måndag som DL också. När vill ni starta? :)
Så snart som möjligt :D

Nu? :p

Leksugen till tusen efter att behövt vara tyst hela min lek :)

typ...
nu?
:D
Nämen kan vänta in Sasse såklart så upp med leken imorgon
och första DL må låter:up:
:up:

Där är jag nog tveksam? Det är visserligen ingen hint men det är för mycket klarspråk och outning för min smak.

Tja det är väl en smaksak jag gör ingen skillnad på om någon skriver god eller namnet på en specifik roll. Jag kräver samma mängd teorier. Däremot är jag peitg med att det ska vara teorier och accepterar inte att det bara skrivs saker som "känns ond" , "spelar som när hen var god" , "verkar vettig och kommer med bra teorier" , "tycker som jag" osv.

Dock bör teorin vara mer utvecklad än i mitt exempel, det ska nämnas vilka röster som avses, gärna reflektioner kring när de kom i röstnigen. Teorierna kring rösterna och såvidare. Bara den raden som jag skrev hade jag väl inte tyckt varit okej(kanske var lite otydlig där känner jag, poängen var att jag tycker det är okej att teoria om specifika roller så länge det just teorias.)

Ja, det håller jag med om.
Det blir väldigt diffust vad som är tillåtet eller inte. Antingen får man diskutera roller och vem som är vilken roll ( då inklusive motivering) eller så får man inte ens nämna utom i diskussioner om rollernas funktion ( om brevbäraren delat ut paket eller byfånen siat etc). Hur ska man kunna avgöra om LL tycker en version är okej men inte den andra om det beror på om lyan kunde säga så eller om det den gången är för tydligt eller för tidigt i leken osv?

Lägger till att förr hade vi ju också (om jag inte kommer ihåg fel) en regel att man inte fick hänvisa till tidigare lekar.

Tex att skriva att hen var ond i förra leken och betedde sig på ett visst sätt då så därför är hen god nu. Det var inte okej, motiveringen var att det ska vara enkelt att komma in som ny.

Vad säger du @glömmerallt kommer jag ihåg rätt?

...OK... Ska se om chefen @Myrten tror det verkar görligt att få upp leken imorgon eftermiddag då bara...

Är det här den gällande listan?
LL: Monstermom

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Matmissbrukaren
9. Sasse
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen
16. Vira
17. Sedna
18. Tora

Leken går alltså igång tidigast imorgon, går bra att hoppa på (eller av :cautious:) fram till rollerna lottats (vilket görs i samband med att leken läggs ut), men inte därefter. :up:
(Eller ja, hoppa av kan man ju göra när som helst - men då måste ni ha en lapp från er mamma! :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar