Maybe next time?Jo det har du rätt i... Vi hade ju fler inlägg än vad lektråden hade Tråkigt att vi inte hade med dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maybe next time?Jo det har du rätt i... Vi hade ju fler inlägg än vad lektråden hade Tråkigt att vi inte hade med dig.
Det blir väldigt diffust vad som är tillåtet eller inte. Antingen får man diskutera roller och vem som är vilken roll ( då inklusive motivering) eller så får man inte ens nämna utom i diskussioner om rollernas funktion ( om brevbäraren delat ut paket eller byfånen siat etc). Hur ska man kunna avgöra om LL tycker en version är okej men inte den andra om det beror på om lyan kunde säga så eller om det den gången är för tydligt eller för tidigt i leken osv?
Chefen (har jag skrivit för mycket om hur jag tycker det ska vara i vår ulvspelsdiskussion?) Myrten säger att det är helt görligt att få upp leken imorgon kväll. Jag är dock på Täby till sent, men vi hinner ju snacka klart innan dess om fördelning mm.
Chefen (har jag skrivit för mycket om hur jag tycker det ska vara i vår ulvspelsdiskussion?) Myrten säger att det är helt görligt att få upp leken imorgon kväll. Jag är dock på Täby till sent, men vi hinner ju snacka klart innan dess om fördelning mm.
Men du har ju inte sett allt jag tycker att Momsan "bör" i vår privata konversation!Du har inte skrivit för mycket.
Jag tror @Monstermom bara avsåg att du ska hjälpa henne att hålla reda på leken.
@Monstermom - jag trodde inte på allvar att du menade så, jag bara passade på att ta på mig en offerkofta när den fanns tillgänglig!
Men du har ju inte sett allt jag tycker att Momsan "bör" i vår privata konversation!
@Monstermom - jag trodde inte på allvar att du menade så, jag bara passade på att ta på mig en offerkofta när den fanns tillgänglig!
Den regeln vill jag gärna ha med, efter att ha blivit utröstat i första omgången beroende på att en menade på att jag inte var som i tidigare lekar och i princip alla hakade på motiveringen. Det är roligare om leken pågår här och nu och enbart i aktuell tråd.
jag vill leka NU!
Bara så att ni vet.
Jag sympatiserar. Men nej.
såja Cirkus, gör nu som otäcka mamman säger...Buuuuuuuuuu.
Lägger sig ner på golvet och skriker lite
Jag vill absolut inte ha den regeln. Ett av de viktigaste sätten för mig att hitta onda är att vissa spelar på ett visst sätt som ond. Sen måste man ju givetvis utveckla teorin och inte bara "jag tror x är god för hon spelar som när hon var god i förra leken".
Jag beskrev hintningsregeln så här i min senaste lek
"Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. LL bedömer vad som är hintar.( jag kommer sannolikt att granska särskilt sådana fall där ni faktiskt har extra info men tänk på att det räknas som hint oavsett om något stämmer eller ej)"
Och sparkar och slår med knytnävarna? Men annars kan du ju passa på att gå på toa i lugn och ro nu när det är lekuppehåll.Buuuuuuuuuu.
Lägger sig ner på golvet och skriker lite
Och sparkar och slår med knytnävarna? Men annars kan du ju passa på att gå på toa i lugn och ro nu när det är lekuppehåll.
ja så får cirkus nån att leka med....Jag lånar gärna ut en 4-åring som mer än gärna håller er sällskap på golvet, skrik och sammanbrott ingår. Jag står för frakten!
Tack, men nej tack! Jag sitter så fint i soffan med mina djur. Det är @cirkus som behöver mental stimulans.Jag lånar gärna ut en 4-åring som mer än gärna håller er sällskap på golvet, skrik och sammanbrott ingår. Jag står för frakten!
Jag är inte kinkig, idag kan han gott få fara runt mellan de som vill ett tagTack, men nej tack! Jag sitter så fint i soffan med mina djur. Det är @cirkus som behöver mental stimulans.