Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man som ny komma med en önskan om ett ulvlekstema? :idea:

Sherlock har ni ju haft men det vore jätteroligt med en lek baserad på Den unge Sherlock Holmes - http://www.imdb.com/title/tt0090357/
Filmen är klart sevärd men det räcker annars att läsa imdb:s synopsis för att få grepp om storyn. Den innehåller dessutom rätt bra karaktärer att ge både specialroller och roller utan extra förmågor på både goda och onda sidan.

Om inte leken blir för stor så kan jag tänka mig att vara med igen. Jag har tyvärr alldeles för mycket för att palla trycket i en för stor lek ;)

• Gilla
Reactions: MM
LL: @@Niyama

1. Idahoe
2. Majola
3. Matmissbrukaren
4. Dentaku
5. glömmerallt (förusatt att första deadline är 17/1 eller senare alternativt att det är okej med låg akivitet 15-16)
6. bollen__ (ska vara frisk denna gång! men är bortrest 16-19/1)
7. cirkus
8. Mirtai
9.
10.
11.
12.

Får man som ny komma med en önskan om ett ulvlekstema? :idea:

Sherlock har ni ju haft men det vore jätteroligt med en lek baserad på Den unge Sherlock Holmes - http://www.imdb.com/title/tt0090357/
Filmen är klart sevärd men det räcker annars att läsa imdb:s synopsis för att få grepp om storyn. Den innehåller dessutom rätt bra karaktärer att ge både specialroller och roller utan extra förmågor på både goda och onda sidan.
Ska jag vara ärlig så surrar en idé om en Outlander-lek (Gabaldon) i huvudet på mig...

Jag misstänker också att jag är lekskadad som ser ulvleksteman på märkliga ställen. Senast igår såg jag en snutt på Kunskapskanalen om Anne Boleyn (måste se hela!) och ser framför mig en lek med Henry VIII och alla hans fruar och Cromwell osv...

Tror jag taggar @Myrten här... :angel:

Jag misstänker också att jag är lekskadad som ser ulvleksteman på märkliga ställen. Senast igår såg jag en snutt på Kunskapskanalen om Anne Boleyn (måste se hela!) och ser framför mig en lek med Henry VIII och alla hans fruar och Cromwell osv...

Tror jag taggar @Myrten här... :angel:
Inte Henrik VIII, men Philippa Gregorys The White Queen (utspelar sig under Rosornas krig) har funnits i mina planer. Men jag har tänkt att det är väl bara jag som läser sådant. Nu finns den ju som TV-serie men eftersom jag inte har någon TV har jag ingen koll på vad som visas i Sverige.

Hahaha! Det verkar inte finnas någon brist på uppslag för framtida ulvlekar. :up:

Om ingen annan vill köra mitt förslag på tema så får väl jag göra det själv - om 5-6 år när jag inte är nybörjare längre. *spånar på formuleringar när deltagare får hemska hallucinationer eller blir dränkta i flytande paraffin*

Inte Henrik VIII, men Philippa Gregorys The White Queen (utspelar sig under Rosornas krig) har funnits i mina planer. Men jag har tänkt att det är väl bara jag som läser sådant. Nu finns den ju som TV-serie men eftersom jag inte har någon TV har jag ingen koll på vad som visas i Sverige.
Jag skulle gilla den också men så är ju jag historienörd på flera plan... :) Måste kolla upp den serien!

Jag älskar Philippa Gregory!

Fast är inte jätteförtjust i "The Cousins war", gillar mer böckerna runt just Henrik VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden