Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte det är någon bra idé. Det är jobbigt för blodtrycket. För att inte säga huvudet, förstår du vilken ansträngning det är att försöka skriva korrekt i leken?!

Dock tänkte jag tanken att det nog kunde vara kul med en ren fyllelek. Med undantag för att vara LL, den skulle jag tycka förbannat synd om.

Jag kan vara LL. Jag är nykterist. ;)

Vill/hinner/kan ingen vara LL så finns jag tillgänglig. Fick precis en ny lek i huvudet :p
Vi kan ju inte vänta enda till 20 januari på nästa lek :eek: :D

Det är nästan två veckor till den 20;e.
Vad ska jag göra tills dess när nuvarande lek slutar? skaffa mig ett liv? O_o
Det kanske är dags för avvänjningskliniken :laugh:

Var det inte @Sasse som var sugen?

Jo, det stämmer! :)
Hon skrev att hon funderade på att vara efter mig. Men jag vet inte om hon varit inne så mycket på buke sen hon skrev att allt var okej med henne nyligen då du skickat sms till henne?

Tänkte då att hon missar att LL platsen är ledig :)

Hela grejen med hintar är verkligen svår gräns tycker jag.
Om man bara skriver "xx är yyy" så tycker jag att det är hint
Men om man skriver "jag tror att xx är yyy för att den blabla" så är det ju snarare teori

Att gränsen är svår kan ju vara för att det kanske skiljer lite från lek till lek?

Annars tycker jag generellt att rutinerade spelare inte brukar ha några som helst problem att hålla sig på rätt sida gränsen. Däremot behöver många deltagare några lekar för att komma in i det och "hitta gränserna" men det mådte få vara okej tycker jag alla har ju varit nya någon gång. :)

Jag beskrev hintregeln såhär i, vad jag tror, var min senaste lek som LL, det sammanfattar rätt bra vad jag tycker är en hint och inte.

"Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. LL bedömer vad som är hintar.( jag kommer sannolikt att granska särskilt sådana fall där ni faktiskt har extra info men tänk på att det räknas som hint oavsett om något stämmer eller ej)"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar