Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte heller någon närmare analys av rösterna säger så mycket faktiskt. Jag tror att onda sidan lutat sig tillbaka och sett på när goda lynchat goda. Och bara stoppat in sina röster i massan.

Siare
Ängel
Spion
Välsignad/ Silversmedens dotter
Brevbärare
Bybor

ulvar

Nu när jag kikar på vilka roller som finns kvar inser jag ju att 100% säkert käk var det ju inte oavsett. Dentaku hade ju kunnat vara välsignad.

Helt klart är att vi måste lyckas hitta en ond idag. Annars är det nog kört.

Vi har två goda roller som sitter på extra info. Eller tre, om brevbäraren delat ut en sia till någon. Vi får hoppas att dom lyckas delge sin information på något sätt.

Jag behöver ersättare till en roll.
Själv tycker jag det är svårt att byta ut nu tredje dagen.

Vad säger ni?

Annars kompenserar jag för den sidan som förlorar en spelare på något vis.

Vad säger ni?

Jag personligen tycker det är bättre att kompensera så sent i leken, men har du svårt att göra det på ett bra sätt kan jag hoppa in.

Vad säger ni?

Jag vet inte vad ni gamla rävar säger men jag kan nog tycka att kompensation kanske är bättre, om inte @Hedinn kan tänka sig att hoppa in. Men det kanske är svårt det också, nu börjar åtminstone jag skymta ett mönster och en ny spelare kanske skulle förstöra det...

Hemma igen och nu tänker jag inte ge mig ut något mer med bilen idag :nailbiting: Det är inte kul med en decimeter snö på vägarna... :crazy:
Men jag har klurat lite under dagen och @quarter4ever , jag kan inte låta bli att fundera över dina inlägg... Det är något som inte stämmer riktigt, även om du är ny. Du verkar lite väl insatt i hur ulvarna tänker och hur det har gått till. Du har teorier men röstar väldigt konstigt, okej första dags rösten på mig är alltid lika svår men att rösta på @LenaH igår när det var utslagsläge känns väldigt väldigt skumt, speciellt utan någon riktigt lysande teori.
Jag skulle vilja veta lite mer hur du tänker runt dina två röster, speciellt den på LenaH igår, jag vet att du försökte förklara men jag begrep inte riktigt din teori.

Jag hade gärna hoppat in också men tror att det är bättre om någon mer erfaren gör det om det inte löser sig på annat vis, kan tänka mig att det krävs en del för att ta en helt ny roll mitt uppe i en lek.

Och var är @Paddington ? Rösten på Dentaku igår blir en aning misstänkt i ljuset att Dentaku var god, men framför allt Paddingtons väldigt lilla engagemang får mig att reagerar, att vara lite lugn första dagarna absolut men nu börjar det brinna i knutarna om hon skulle vara god, varför hennes frånvaro blir allt mer misstänkt...
Och var är alla andra? Har ni fastat ute i snöstormen? Eller är ni strömlösa?

Och var är @Paddington ? Rösten på Dentaku igår blir en aning misstänkt i ljuset att Dentaku var god, men framför allt Paddingtons väldigt lilla engagemang får mig att reagerar, att vara lite lugn första dagarna absolut men nu börjar det brinna i knutarna om hon skulle vara god, varför hennes frånvaro blir allt mer misstänkt...
Och var är alla andra? Har ni fastat ute i snöstormen? Eller är ni strömlösa?

Jag sitter här och går igenom leken (och har ett nästan färdigt teori-inlägg framför mig)

Jag är ledsen att jag inte har så mycket tid till leken som jag velat och hade jag vetat att den skulle bli så här stor hade jag inte gått med i den/strukit mig från anmälningslistan (se mina tidigare inlägg).

Jag sitter här och går igenom leken (och har ett nästan färdigt teori-inlägg framför mig)

Jag är ledsen att jag inte har så mycket tid till leken som jag velat och hade jag vetat att den skulle bli så här stor hade jag inte gått med i den/strukit mig från anmälningslistan (se mina tidigare inlägg).
Det är okej men jag börjar bli nervös! :D Jag känner mig som en terrier ungefär... ;)

Och eftersom du frågar @Snurrfian - Dentaku var den person som stod ut mest för mig igår och det var därför jag röstade på henne. Även om det diskuterades en hel del efter att jag lagt min röst så hade jag iaf röstat på Dentaku om jag hade varit kvar och kunnat rösta senare. Inget annat som hände stod ut lika mycket för mig igår. Sedan är jag lika frågande som flera andra till varför ulvarna valde att käka denne. En person med så mycket misstankar vill man väl behålla så att den blir lynchad istället.

Lilltess kan inte ha haft någon extrainformation som bybo och jag tror inte att brevbäraren skulle skicka ett paket till denne heller om denne inte var helt säker på var Lilltess stod. Så därför tror jag inte man kan hitta så mycket information i dennes inlägg om vem hon misstänkte och varför.

Jag blir lite misstänksam när det kommer tre (jag räknar inte in Dentakus röständring) snabba röster direkt efter varandra på Lilltess. Först är Habina 21.48 och sedan röstar både bollen och GA samma tid 21.54. Nu vet vi att ingen av dem var räddningsröster för Dentaku men jag blir lite fundersam. Lilltess skrev att hon höll med Klara i dennes teori om bollen, men jag tycker fortfarande teorin i sig är lite långsökt att det är för att bollen sitter i lyan som denne är mer tillbakadragen än övriga nykomlingar. Men det hindrar ju inte bollen från att ändå vara i lyan.

Bollen röstade på Lilltess och det känns lite som en hämndröst utifrån att Lilltess röstat på denne.
Sedan tycker jag också att bollens inlägg att om hon var i lyan så skulle den hjälpa henne med teorierna skaver lite. Jag delar samma erfarenhet som GA att man inte får någon hjälp utan man får klara sig själv.

Sedan blir jag ju lite fundersam över GA som verkar vilja uppmana till misstankar emot sig. Varför det? GAs och Bollens röst på Lilltess kom exakt samtidigt. GA röstade på Lilltess med motiveringen att de som röstade på Dentaku känns mer misstänkta än de som röstade på Lilltess och därför valde hon att rösta på Lilltess. Men varför valde inte GA att rösta på den hon tyckte var mest misstänkt utan lät andra personer styra var rösten skulle hamna? Är det för att GA visste att bägge två var goda och det egentligen inte spelade någon roll vem av dem hon röstade på och om Dentaku skulle bli lynchad skulle hon kunna säga att hon inte var med i det? Att Bollen och GAs röst kom samtidigt gör att jag inte tror att de är i lyan tillsammans iaf. Jag tror inte att två personer i lyan skulle ha röstat exakt samtidigt på samma person nu när det stod mellan två goda.

Hemma igen och nu tänker jag inte ge mig ut något mer med bilen idag :nailbiting: Det är inte kul med en decimeter snö på vägarna... :crazy:
Men jag har klurat lite under dagen och @quarter4ever , jag kan inte låta bli att fundera över dina inlägg... Det är något som inte stämmer riktigt, även om du är ny. Du verkar lite väl insatt i hur ulvarna tänker och hur det har gått till. Du har teorier men röstar väldigt konstigt, okej första dags rösten på mig är alltid lika svår men att rösta på @LenaH igår när det var utslagsläge känns väldigt väldigt skumt, speciellt utan någon riktigt lysande teori.
Jag skulle vilja veta lite mer hur du tänker runt dina två röster, speciellt den på LenaH igår, jag vet att du försökte förklara men jag begrep inte riktigt din teori.
Vad tror du om Mirtai nu? Du röstade på henne igår

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 132
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 549
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30