Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag överlever vill jag fundera mer på röstningen.
Dvs oavsett vilket så har de sannolikt spritt sina röster så att de röstat på båda? Vad bra, då har vi järnkoll
Klockrent!Ja eller hur vi behöver inte ens veta dentakus roll, vi har minsann avslöjat dem ändå
Nu börjar jag tycka att Q verkar skum, försvarar du Dentaku Q och på vad gunder? Vad i inläggen får dig att tro att hon är god? Och med att hon kanske har en annan agenda än vad vi tror? Vad skulle det vara? Agendan här är att antingen jobba för att di lede ulvarna ska lynchas eller lyncha och äta upp de goda. Jag vet ingen annan agenda.
Förklara gärna närmare vad du menar? För just nu känns det mest obegripligt...
Ja, nu får jag allt hålla med om att Q4e har lagt några konstiga komentarer. Ser gärna en utveckling av resonemanget.
Som flera påpekar verkar Q Ha snurrat in sig nu. Nybörjarmiss i ett försök att försvara en annan ny? Typ att nybörjarna hänger ihop alltså? Eller något annat och i så fall vad? Har hon sett nåt jag missat om Dentaku? Måste gå tillbaka och läsa igen
Kan du ge exempel på sådana inlägg?
jag upplever att det är många som disskuterar om och med henne men med tanke på hennes aktivitet finner jag det rimligt att hon nämns i diskutionerna och att det finns misstankar mot henne. Att hon är ny påverkar ju också då hon kanske därför har svårt att förklara sina resonemang och teorier så att folk förstår?
Nähej, jag tänker att Qs konstiga uttalande nog var en nybörjarmiss i ett försök att försvara en annan nybörjare.
Dentaku är visserligen udda men jag tycker ändå Lilltess är snäppet värre.
Med anledning av hennes prat om att outa tvillingar igår, uppdelningen av "lätta röster" idag och så höll hon med klara om bollen_.
Därför:
Idahoe röstar på Lilltess
Jag kan inte släppa Qs uttalande om Dentakos Agenda, vad hon kan veta om någons agenda alls, fram till jag har en förklaring så är jag böjd att rösta på dig, det står mellan Q, lilltess och Dentaku.
Lilltess misstänker jag pga lite konstiga uttalanden om roller, framförallt tvillingarna och att outa den kvarvarande.
Dentako har jag skrivit långa teoriinlägg om men är osäker på om hon är en överambitiös nybörjare eller en nybörjare som försagt sig.
Efter mycket tvekan, lobelia röstar på Dentaku, enligt många tidigare teorier, men framförallt för jag misstänker att hon är en nybörjare på onda sidan som försgt sig och överarbetat sina teorier och god/ondförklaringar. Det sakans möjligheter till substans dag 1 och tyvärr så fick jag inga förklaringar senare. Qs inlägg om en egen agenda fick mig inte att bli mindre misstänksam. Visar sig Dentaku vara ond så måste jag se närmre på Q helt klart.
Jag gillar det inte heller och jag är långtifrån säker, men övriga alternativ känns tunnare. Att rösta på Q för att Q försvarar Dentaku som jag var lite inne på innebär ju dessutom att jag misstänker Dentaku också.
Att en helt ny spelare har en teori full av håll är ju inte dirket ovanligt tycker jag.
Även om jag inte är förvånad över utvecklingen måste jag ta en sista chans. Min enda motivering är att jag inte vet om Lilltess är god eller ond, men jag vet att jag inte är ond.
Dentaku ändrar röst till Lilltess
Då använder jag samma motivering som Dentaku, jag vet ju att jag inte är ond ju men inte hennes roll..
Lilltess ändrar röst till Dentaku
Om du tycker det är misstänkt att hugga på dentaku varför väljer du då att lägga en sen ganska uppenbart betydelselös röst?
Om du tror både dentaku och lilltess är goda borde du väl teoriat mer för det tidigare?
Vad det gäller min röst så har jag hela tiden tyckt att LenaH varit skum, om än på lösa grunder, och i slutet på röstningen ändrade sig allt snabbt ( jag är ingen snabbskrivare direkt!) höll på med min motivering och hann helt enkelt inte riktigt med i alla snabba svängar där på slutet! Hade dock inte röstat på Lilltess ändå då jag inte kände att jag med gott samvete kunnat göra det. Så valde att följa min övertygelse om vem jag trodde vara rimlig att rösta på istället för att fälla avgörande röst mellan två jag uppfattat som goda ( eller mer goda än den jag röstade på- gråskala det där i dessa lekar)
hm du ligger nog före- antar jag en två, tre, fyra, fem, sex----glas?Ni borde bli delfiner allihop! Skål!
Jag hoppas verkligen - för jag tror inte att alla som teoriar mot mig är ulvar - att ni kommer ihåg att jag är helt ny spelare och därför kan vara lite förvirrad då och då. Idahoe rök pga en ot-diskussion om hur ett får skulle signalera till lyan.
Något annat som kan vara intressant att notera är att Idahoe röstades ut efter att hon lagt sin röst på LenaH...
Så - eftersom det ändå barkar åt det hållet och det kan vara intressant att se(även om jag verkligen hoppas att jag blir kvar i leken, för jag tror att jag behövs!) och eftersom jag bara lagt fram teori mot den personen eftersom jag misstänkte alibiröstande igår:
Dentaku röstar på LenaH
Jag tror jag frågade dig innan och andra har frågat men frågar igen, minns inte att jag fått något svar som jag begriper mig på. Frågan är också ärligt menad och inget försök till drev eller något men jag begriper mig inte på motiveringen. Vad menar du egentligen? Varför är Lenas röst en alibiröst men inte min exempelvis, jag lade en udda röst också, och sent men med några minuters mer marginal, vi var flera stycken som lade liknade röster. Hur avgör du att just LenaH använder sig av en alibiröst? Du håller ju mig för god, menar du att det är ett alibi att rösta på en annan god istället för på den goda som åker ut, det låter milt uttryckt väldigt svagt? LenaH håller dessutom med dig att jag är god numera (lite inflation i de där godförklaringarna)
Vad spelar det för övrigt för roll att idahoe röstat på Lena? Menar du att mobben bestämde sig för Idahoe för att hon röstat på LenaM, och det första dagen när inte någon vet något om någon, allt är gissningar.
Edit
Jag är här intresserad av hur du resonerat och varför, inte så mycket fokus på vem du utsåg till offer utan hur motiveringen kom till och på vilka grunder. Motiveringen i sig är väldigt konstig helt bortsett från vem du röstar på.
Det är en möjlighet en annan är att det blev jämnt och lottning.
Det vi kan vara säkra på är att röstfifflaren inte la sin röst på dentaku.
Jag undrar hur du fick till motiveringen överhuvudtaget, med att Idahoe röstat på LenaH. I vilket läge kan det ha haft betydelse vem Idahoe (som rimligen inte visst något) röstade på? Vad menade du med alibiröst?Jag är inte alls säker på att du är god längre(och jag antydde ju rentav att du var ulv i ett inlägg idag) - för närvarande tillhör du de som jag ser som neutrala men behöver hålla ögonen lite på eftersom jag är rätt säker på att åtminstone någon av de som teoriade/teoriar om att jag är ulv gör det för att de själva har fyra ben och svans och de har nytta av alla teorier som pekar ut goda.
När jag skrev det med att Idahoe röstat på LenaH var det då jag var i princip helt säker på att åka ut. Även då behövde det inte ha haft någon betydelse(och jag är i nuläget inte alls säker på att LenaH är ond, jag har lite andra funderingar som jag tänker behålla för mig själv och klura lite på eftersom jag inte tänker riskera att bli missuppfattad) men om två goda på raken lägger sin röst åt ett håll och det börjar rassla in teorier om att de är onda så att de röstas ut, då skulle åtminstone jag hålla lite koll.
Jag vet inte hur jag ska förklara mer. Jag upplevde LenaHs röst som misstänkt, innan jag var tvungen att åka idag gick jag genom det folk skrivit men kunde inte klura ut någon bättre teori utan jag följde den.
Det är en tunn motivering som jag försökt förklara till leda och det kan vara därför den uppfattas som konstig. Den korta versionen är helt enkelt: Jag tyckte att LenaHs röst igår verkade misstänkt.
Om jag överlever DL förståss.Varning för spam under dagen. Är nästan fastbunden vid datorn på jobb men har lite att göra.
Eller bra ut, man kan bli lynschad bara av att ha röstat på en ond de första DLsSka man enbart gå på röster så ser det ju illa ut för Dentaku och glömmerallt.
Ok redigt mulicitatsvar!
Jag är ny såsom @Dentaku och förstår precis hur svårt det kan vara att få fram på ett sätt enl reglerna vad man tycker/tror/ vet om något.
Tyckte att det verkade som hon ärlig desperat försökte förmedla något i sina inlägg i samband med hennes tidiga röst?
Jag vet att jag varit dålig idag på att lägga upp teorier och bemöta vissa inlägg, har dock varit upptagen av mitt prio 1 idag, att mina barn ska må bra, och har lagt ut det också för att visa varför jag inte kunnat vara så "med" som önskat idag!
Vad det gäller min röst så har jag hela tiden tyckt att LenaH varit skum, om än på lösa grunder, och i slutet på röstningen ändrade sig allt snabbt ( jag är ingen snabbskrivare direkt!) höll på med min motivering och hann helt enkelt inte riktigt med i alla snabba svängar där på slutet! Hade dock inte röstat på Lilltess ändå då jag inte kände att jag med gott samvete kunnat göra det. Så valde att följa min övertygelse om vem jag trodde vara rimlig att rösta på istället för att fälla avgörande röst mellan två jag uppfattat som goda ( eller mer goda än den jag röstade på- gråskala det där i dessa lekar)