Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller bra ut, man kan bli lynschad bara av att ha röstat på en ond de första DLs

Självklart kan man. Det var bara min notering av att det är dom två som varit med och röstat ut bägge goda som lynchats hittills. Det behöver absolut inte betyda ett dugg, vi famlar ju alla i blindo i början.

Det här kommer spontant!

Crap!

Jag var så säker på att Dentaku var ond. Nu faller ju allt jag trodde. Blir att börja om och nysta igen.

Röstlista DL1
17.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21.44 Klara röstar på bollen_
21.45 glömmerallt röstar på Idahoe
21.46 Habina röstar på Lobelia
21.48 Snurrfian röstar på Idahoe
21.50 Paddington röstar på Idahoe
21.52 Lobelia röstar på Lilltess
21.52 Cirkus röstar på Klara
21.56 bollen__ röstar på Klara
21.56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21.57 Dentaku röstar på Idahoe
21.59 LenaH röstar på Lobelia

Idahoe, tvilling, lynchas.
Hedinn, tvilling, käkas.
Shaggy ersätts av Idahoe2

Röstlista DL2
18.01 Dentaku röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess
21.13 Paddington röstar på Dentaku
21.21 Klara röstar på Dentaku
21.30 Idahoe2 röstar på Lilltess
21.37 LenaH röstar på Dentaku
21.42 Lilltess röstar på Bollen__
21.48 lobelia röstar på Dentaku
21.48 Habina röstar på Lilltess
21.55 bollen__ röstar på lilltess
21.55 glömmerallt röstar på lilltess
21.56 Dentaku ändrar röst till Lilltess
21.58 Quarter4ever röstar på LenaH
21.58 Lilltess ändrar röst till Dentaku

Lilltess, bybo, lynchas.
Dentaku, röstfifflare, käkas.

Habina röstar: Snurrfian, Lilltess
Snurrfian röstar: Idahoe, Mirtai
Dentaku röstar: Idahoe, LenaH, Lilltess
Paddington röstar: Idahoe, Dentaku
Lilltess röstar: Idahoe, Bollen_, Dentaku
Lobelia röstar: Lilltess, Dentaku
LenaH röstar: Lobelia, Dentaku
glömmerallt röstar: Idahoe, Lilltess
Idahoe röstar: LenaH, Snurrfian

bollen_ röstar: Klara, Lilltess
Klara röstar: bollen_, Dentaku
cirkus röstar: Klara, Lilltess
Shaggy/Idahoe2 röstar: Mirtai, Lilltess
Quarter4ever röstar: Snurrfian, LenaH
Mirtai röstar: glömmerallt, Dentaku
Hedinn röstar: Snurrfian

Publicrar den här igen. Mycket grönt i den nu. :crazy:

Deltagarlistan:

1. Habina
2. Snurrfian
3. Dentaku - röstfifflare
4. Paddington
5. Lilltess - bybo
6. Lobelia
7. LenaH
8. glömmerallt
9. Idahoe - tvilling
10. bollen__
11. Klara
12. cirkus
13. Shaggy/Idahoe2
14. Quarter4ever
15. Mirtai
16. Hedinn - Tvilling

Nu finns det 12 spelare kvar. 5 eller 6 av dessa är onda. Kvällens lynch kan vara avgörande.

Kan inte låta bli att tro att det sitter en mkt erfaren och hårig spelare och njuter av att ha fått oss andra att springa åt precis det håll hen vill. Känner mig lite som ett får som omsorgsfullt vallas mot ett stup :arghh:

Varnar för stor inaktivitet från min sida idag. Först gäster hela dagen och så stort 50-års kalas ikväll.

Förutom att det var trist att en god åkte ut så vet e kattan om jag inte röstat på henne ändå nästa DL om inget nytt framkommit. Trist men skulle någon åka så...

Det känns som ett udda val från vargarnas sida, men de kanske satsade på att garanterat käk.

Vill du utveckla vad det är hos LenaH som gör att du tycker att hon verkar ond? Har du sett något som jag missat? Jag tycker ju inte att jag hittar mycket alls på henne.

Har väl inte egentligen något reellt att ta fasta på ang LenaH, formuleringen jag använde var skum. Men håller fast vid att att jag tycker att hon själv faktiskt inte teoriat och letat ulvar så aktivt, det verkar mest vara försvar på andras frågor, och i de svaromålen har hennes egna
frågor /röster sedan kommit från. Du skriver ju själv att du inte hittar mycket alls på henne.
Tyckte att jag kommit på vilken roll Dentaku hade , och nu visade det sig att jag trodde fel, även om hon i alla fall var god.

Kan man anta att Dentaku inte hade någon bakgrundsinformation sas? En röstfifflare har väl bara just en extra röst ?( vilket förklarar varför Lilltess åkte när det var jämt mellan dem insåg jag nu)

Har väl inte egentligen något reellt att ta fasta på ang LenaH, formuleringen jag använde var skum. Men håller fast vid att att jag tycker att hon själv faktiskt inte teoriat och letat ulvar så aktivt, det verkar mest vara försvar på andras frågor, och i de svaromålen har hennes egna
frågor /röster sedan kommit från. Du skriver ju själv att du inte hittar mycket alls på henne.
Tyckte att jag kommit på vilken roll Dentaku hade , och nu visade det sig att jag trodde fel, även om hon i alla fall var god.
Tillägg som jag glömde få med i svaret:
Att jag röstade på LenaH var för att jag trodde mig insett vilken roll Dentaku hade ( jag trodde fel) och såg LenaH som mer grå än Lilltess i det läget....

Har väl inte egentligen något reellt att ta fasta på ang LenaH, formuleringen jag använde om henne var "skum". Men håller fast vid att att jag tycker att hon själv faktiskt inte teoriat och letat ulvar så aktivt, det verkar mest vara försvar på andras frågor, och i de svaromålen har hennes egna
Lade till det fetade i mitt tidigare svar, insåg att man kunde läsa det annorlunda än vad jag avsåg! Menade att jag benämnde henne som skum inte ond

Kan man anta att Dentaku inte hade någon bakgrundsinformation sas? En röstfifflare har väl bara just en extra röst ?( vilket förklarar varför Lilltess åkte när det var jämt mellan dem insåg jag nu)

Nej, ingen bakgrundsinfo hos röstfifflaren om hon inte fått ett paket.
Så förklaringen är antagligen precis som du säger att Lilltess åkte för att hon la sin extraröst där.

Jag känner mig villrådig nu. Igår tyckte jag att jag hade två heta kandidater som onda och tamejfan om inte bägge två var goda. Redan efter lynchen skrev jag att jag måste börja lite från början. Och det ska jag ägna dagen åt idag.

Ulvarna har ju glidit på räkmacka känns det som. Och jag gillart inte.

Så förklaringen är antagligen precis som du säger att Lilltess åkte för att hon la sin extraröst där.

Jag känner mig villrådig nu. Igår tyckte jag att jag hade två heta kandidater som onda och tamejfan om inte bägge två var goda. Redan efter lynchen skrev jag att jag måste börja lite från början. Och det ska jag ägna dagen åt idag.

Just det hon kan ju fått ett paket!
Fast är det troligt, då så många verkade hålla henne som ond i alla fall igår? Brevbäraren måste ju vara angelägen om att paket kommer till de den håller som goda?

Spök: Tyvärr inte oväntat, jag räknade kallt med att ulvuslingarna skulle käka mig. Kämpa på goda! Låt dem inte förvilla er mer!

Nu börjar jag tycka att Q verkar skum, försvarar du Dentaku Q och på vad gunder? Vad i inläggen får dig att tro att hon är god? Och med att hon kanske har en annan agenda än vad vi tror? Vad skulle det vara? Agendan här är att antingen jobba för att di lede ulvarna ska lynchas eller lyncha och äta upp de goda. Jag vet ingen annan agenda.

Agendan jag syftade på var givetvis att hon ville lyncha en ulv och hade att göra med den roll jag trodde att hon hade- och det var ju stickistäv med bla din uppfattning om hennes agenda... Klarare?

Precis, jag har inte hittat mycket alls på henne. Igår trodde jag att jag hade koll på di onda. Men i och med att Dentaku visade sig vara god föll hela mitt pussel i bitar igen. Måste börja om och tycker då det är intressant att höra vad det är andra tycker sig ha sett. :)

Hela mitt pussel rasade samman i och med att Dentaku visade sig vara god. Jag som tyckte att jag hade ovanligt bra koll. :banghead: Frågan är om de onda ens behövde anstränga sig igår för att få ut Lilltess. Eller om goda sidan helt klarade det på egen hand.

Det jag funderar över är varför onda sidan valde att käka Dentaku. Jag tror ju att risken är stor att hon blivit lynchad ikväll annars. Eftersom det var så många som hade misstankar mot henne. Eller om lyan bara såg det som säkert käk, det var ju ganska osannolikt att ängeln skulle skyddat Dentaku efter gårdagen.

@Klara jag funderade också på det. Min gissning är säkert käk, eller möjligen om de likt Q trodde att hon hade någon roll med info?

Jag har dålig koll nu jag med, trodde ju att framförallt Lilltess var ond, men vi får väl se vad som händer och så får jag fundera vidare.
Gällande röstningen så tänker jag som GA så fint beskrev det igår, att det finns sannolikt ulvar som röstade både på Lilltess och dentaku. Frågan är bara om vi kan utläsa något av rösterna...

@Klara jag funderade också på det. Min gissning är säkert käk, eller möjligen om de likt Q trodde att hon hade någon roll med info?

Jag har dålig koll nu jag med, trodde ju att framförallt Lilltess var ond, men vi får väl se vad som händer och så får jag fundera vidare.
Gällande röstningen så tänker jag som GA så fint beskrev det igår, att det finns sannolikt ulvar som röstade både på Lilltess och dentaku. Frågan är bara om vi kan utläsa något av rösterna...

Tror nog de satsade på ett säkert käk, då det faktiskt kan vara så illa att de vinner ikväll om de är 6 st! Vi har ju gjort jobbet så bra åt dem hittills så varför riskera att råka misslyckas med käket?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 134
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 925
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 551
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30