Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka mig på ett snabbt och lätt förvirrat teoriinlägg medan sonen är hyfsat nöjd med livet…

Några tankar så här långt:

1. vi vet att ulvar sällan röstar på ulvar i första lynchen. Det innebär att vi troligen kan hitta någon ulv bland de som röstade på de som är garanterat goda i första lynchen.

Dessa är:

Röstade på de vi VET är goda lynch 1
Snurrfian
Paddington
Lobelia
Glömmerallt
Klara
Idahoe
Quarter4ever

Övriga spelare (minus de som är döda)
Habina
LenaH
cirkus
Mirtai

Jag är medveten om att det inte är en heltäckande teori eftersom även goda av misstag kan råka rösta på goda och att det även finns en del av de som fick röster i första lynchen som är goda (bla jag själv då :p).

Jag tror dock att flera av de ulvar vi letar efter finns bland de som röstade på goda.

2. Den jag inte kan komma från att misstänka är främst glömmerallt. Hon påpekar ofta att hon borde bli misstänkt. Varför? För att framhålla att hon inte ska bli bortglömd? Eller för att hon ska blir mindre misstänkt genom att själv lyfta upp det som hon tycker ska lyftas och på så sätt dölja något annat?

3. Den som röstat mest avvikande så här långt är Quarter4ever. Hon har röstat på Snurrfian och LenaH med motiveringar som mest baserats på känsla. Inte så att det gör henne misstänkt åt något håll men tyckte det var värt att nämna.

4. Det finns 4 spelare som i båda lynherna prickat in sådana vi nu vet är goda. Dessa är :
Paddington (Idahoe och Dentaku)
Lilltess (Idahoe och Dentaku. Röstade först på Bollen som ju också är god)
Lobelia (Lilltess och Dentaku)
glömmerallt (Idahoe och Dentaku)
Klara (Bollen och Dentaku)

5. glömmerallt och Bollen röstade samtidigt på Lilltess. I det läget hade Dentaku 5 röster och Lilltess 3. Glömmerallt la alltså det hon trodde var röst nr 4 på lilltess. Paddington hade en teori om att inte både glömmerallt och bollen var onda eftersom de röstade samtidigt på samma person. Eftersom vi nu vet att bollen var god kan vi kanske misstänka att glömmerallt är ond? Hon la en röst som i det läget inte skulle ha betytt något och kan därför stå utanför ”lynchmobben” mot Dentaku.

6. Jag tycker som jag skrev tidigare att det är jättemärkligt att ulvarna valde att käka Dentaku. Med lite smart spel hade de fått henne lynchad utan problem idag. Jag hade själv absolut kunnat rösta på henne igen om inget annat framkommit i dagens teoriande.

7. de jag sätter högst på min misstänktlista är glömmerallt, Snurrfian och Klara. Glömmerallt har jag teoriat om ovan. Snurrfian la en märklig röst på mig igår som baserades mest på att hon tyckte jag hade skrivit en dålig teori om henne. Känns som det fanns andra, mycket hetare, spår igår som borde ha följts. Kanske ett försök att kunna vara oskyldig idag i sann "skyll inte på mig, jag röstade på någon annan"-anda? Klara håller jag misstänkt baserat på hennes röstande. Två röster på goda samt det som kunde ha varit en avgörande röst på Dentaku igår.

Med bakgrund av detta återupptar jag min röst från första dagen. Mirtai röstar på glömmerallt!

1. Habina
2. Snurrfian
3. Dentaku röstfifflare
4. Paddington
5. Lilltess bybo
6. Lobelia
7. LenaH
8. glömmerallt
9. Idahoe1 Tvilling
10. bollen__ bybo
11. Klara
12. cirkus
13. Shaggy/Idahoe
14. Quarter4ever
15. Mirtai
16. Hedinn tvilling

Det känns som om det är många som smyger, åtminstone för mig, eller skriver, men skriver om roller eller ot istället.
Habina är väldigt osynlig, jag tror inte att hon har varit inne sen igår.
Paddington har åtminstone kommit in och skrivit ett teori inlägg, även om jag snarare tror att Dentaku var något på spåren istället, jag vet inte om hon verkligen var så misstänkt? Jag tror att det är både en eller flera ulvar som har röstat på henne.
Mirtai tycker jag fortfarande är lite skum, att ulvar röstar på ulvar i första lynchen tror jag snarast är det vanligaste, det är rätt bra att kunna peka på som alibiröst längre fram. Det är snarast goda som röstar på goda i första lynchen. Men självklart kan det gömma sig ulvar bland dem som röstade på goda i första lynchen, något annat vore konstigt.
Q, som jag skriver, något skaver här, teorierna känns rätt ihåliga och knepiga. Verkar vilja hitta på teorier efter eget antagande.
Glömmerallt, är frånvarande men tycker att vi ska misstänka henne vilket gör mig lite fundersam, jag måste nog kolla över vad hon menar egentligen.
Lobelia, känns lugn och engagerad, frågan är om det är en god eller ond? Helt omöjligt för mig att avgöra just nu.
LenaH, frånvarande... Det känns som om jag upprepar det hela tiden, men det säger inget om rollen.
Cirkus känns som om hon börjar komma igång med teorier och det är intressant, jag måste läsa lite till för att se vad jag egentligen tycker.

Nu måste jag läsa lite för att kolla på de sista också...

Ska försöka mig på ett snabbt och lätt förvirrat teoriinlägg medan sonen är hyfsat nöjd med livet…

Några tankar så här långt:

1. vi vet att ulvar sällan röstar på ulvar i första lynchen. Det innebär att vi troligen kan hitta någon ulv bland de som röstade på de som är garanterat goda i första lynchen.

Dessa är:

Röstade på de vi VET är goda lynch 1
Snurrfian
Paddington
Lobelia
Glömmerallt
Klara
Idahoe
Quarter4ever

Övriga spelare (minus de som är döda)
Habina
LenaH
cirkus
Mirtai

Jag är medveten om att det inte är en heltäckande teori eftersom även goda av misstag kan råka rösta på goda och att det även finns en del av de som fick röster i första lynchen som är goda (bla jag själv då :p).

Jag tror dock att flera av de ulvar vi letar efter finns bland de som röstade på goda.

2. Den jag inte kan komma från att misstänka är främst glömmerallt. Hon påpekar ofta att hon borde bli misstänkt. Varför? För att framhålla att hon inte ska bli bortglömd? Eller för att hon ska blir mindre misstänkt genom att själv lyfta upp det som hon tycker ska lyftas och på så sätt dölja något annat?

3. Den som röstat mest avvikande så här långt är Quarter4ever. Hon har röstat på Snurrfian och LenaH med motiveringar som mest baserats på känsla. Inte så att det gör henne misstänkt åt något håll men tyckte det var värt att nämna.

4. Det finns 4 spelare som i båda lynherna prickat in sådana vi nu vet är goda. Dessa är :
Paddington (Idahoe och Dentaku)
Lilltess (Idahoe och Dentaku. Röstade först på Bollen som ju också är god)
Lobelia (Lilltess och Dentaku)
glömmerallt (Idahoe och Dentaku)
Klara (Bollen och Dentaku)

5. glömmerallt och Bollen röstade samtidigt på Lilltess. I det läget hade Dentaku 5 röster och Lilltess 3. Glömmerallt la alltså det hon trodde var röst nr 4 på lilltess. Paddington hade en teori om att inte både glömmerallt och bollen var onda eftersom de röstade samtidigt på samma person. Eftersom vi nu vet att bollen var god kan vi kanske misstänka att glömmerallt är ond? Hon la en röst som i det läget inte skulle ha betytt något och kan därför stå utanför ”lynchmobben” mot Dentaku.

6. Jag tycker som jag skrev tidigare att det är jättemärkligt att ulvarna valde att käka Dentaku. Med lite smart spel hade de fått henne lynchad utan problem idag. Jag hade själv absolut kunnat rösta på henne igen om inget annat framkommit i dagens teoriande.

7. de jag sätter högst på min misstänktlista är glömmerallt, Snurrfian och Klara. Glömmerallt har jag teoriat om ovan. Snurrfian la en märklig röst på mig igår som baserades mest på att hon tyckte jag hade skrivit en dålig teori om henne. Känns som det fanns andra, mycket hetare, spår igår som borde ha följts. Kanske ett försök att kunna vara oskyldig idag i sann "skyll inte på mig, jag röstade på någon annan"-anda? Klara håller jag misstänkt baserat på hennes röstande. Två röster på goda samt det som kunde ha varit en avgörande röst på Dentaku igår.

Med bakgrund av detta återupptar jag min röst från första dagen. Mirtai röstar på glömmerallt!
När du skriver att jag röstade på en God i första lynchen, vad menar du då?
För Idahoe1 röstade på LenaH sen ändrade till Snurrfian.
Och Shaggy/Idahoe2 röstade väl på dig?Eller var det på GA?
Ingen av de rollerna VET vi är God ju.... Hur tänkte du där? :confused:

Och angående ulvarnas röster första dagen så är det nog minst lika vanligt att de röstar på varandra för att ha alibi, så varifrån fick du att vi "vet" hur de brukar göra?? O_o

Förlåt men det där inlägget flyttade upp dig ett par snäpp på misstänkt-skalan för mig :cautious:

Hemma igen och nu tänker jag inte ge mig ut något mer med bilen idag :nailbiting: Det är inte kul med en decimeter snö på vägarna... :crazy:
Men jag har klurat lite under dagen och @quarter4ever , jag kan inte låta bli att fundera över dina inlägg... Det är något som inte stämmer riktigt, även om du är ny. Du verkar lite väl insatt i hur ulvarna tänker och hur det har gått till. Du har teorier men röstar väldigt konstigt, okej första dags rösten på mig är alltid lika svår men att rösta på @LenaH igår när det var utslagsläge känns väldigt väldigt skumt, speciellt utan någon riktigt lysande teori.
Jag skulle vilja veta lite mer hur du tänker runt dina två röster, speciellt den på LenaH igår, jag vet att du försökte förklara men jag begrep inte riktigt din teori.

Vart ser det ut som om jag skulle citat: "du verkar lite väl insatt i hur ulvarna tänker och hur det har gått till. "/ slut citat?
Om du syftar till diskussionen efter nattDL så var det en direkt kommentar i samband med att Klara och Idaho lyfte ämnen och spånade lite i samma banor, före mig?

Vad det gäller mina röster,
så min första röst ( på dig....) var väl en typisk förstadagsröst, var ju själaglad att jag ens hittat något eget som "moderatorlyan" att kunna gå på. Dessutom var det väl fler som gick på det spåret om jag inte minns fel var det Idahoe1 (?) som väl också åkte ut mycket på det

Min röst på LenaH har jag redan förklarat till Lobelia och Klara idag, men antar att du inte tyckte det var klargörande nog?

Hoppas jag inte gör fel nu, ( vågade inte skriva förut vilken roll jag trodde Dentaku hade) men jag trodde faktiskt att Dentaku var Siare!
Och iom att hon verkade så bombis på att LenaH var ond och drev det ganska hårt utan särskilt övertygande teorier så valde jag att stötta det. Hade ju annars Dentaku som jag trodde var siare och Lilltess som jag trodde var god( svängde där under kvällen mot tidigare funderingar) att välja på.

Jag förstår att ni tycker att jag borde lagt rösten på Lilltess i det läget ffa som jag antagit att Dentaku var siare, men jag får skylla på bristande rutin att jag inte begrep då att det hade varit bättre att offra en annan god för att rädda en man trodde var siare.
Var nästan bombis på att jag skulle bli nattkäk, då jag trodde att siaren kanske kunde få beskydd av ängeln och ulvarna då skulle gå på mig iom att jag var (väl?) den enda som gick till försvar för Dentaku?
Nu var ju min teori inte korrekt, även om Dentaku hade en god roll.
Under dagen så har mina misstankar mot LenaH fortsatt varit starka,har diskuterat detta bla med Klara tidigare att det inte finns värst mycket att ta på i det hon skrivit, så känns som hon flyger under radarn som ni brukar skriva!

Jag tycker att det har hänt så förfärligt lite idag och jag undrar precis som Snurrfian var är alla?

Jag måste få lite förtydligande - @Snurrfian - jag får inte riktigt ihop din tanke runt Paddington och Dentaku - alltså det är mer av grammatisk art för jag tycker det blir en underlig syftning. Menar du att Dentaku eventuellt hade nån tanke om Paddington som ulv som kan vara värd att syna? Det är en intressant tanke som jag i så fall vill följa upp. Paddington har ju inte direkt röststatisken med sig så det är ytterligare ett skäl att syna henne extra noga. Jag uppfattar också Paddington som ovanligt passiv - även om hon kommit med ett teoriinlägg idag och i det har hon också en rätt defensiv framtoning med att leken blev lite för stor. Visst var vi många ifrån början men nu är vi ju som en vanlig lek förutom en jävla uppförsbacke iom att det bara försvunnit goda.

Vad det gäller Mirtais teorier om att goda av misstag röstat på goda i första lynch och ulvarna inte borde röstat på någon kollega - så är jag benägen att hålla med Snurris, det är snarast vanligt att ulvar strör lite röster på varann om de märker att goda röstar ut en god, även om någon eller några ulvar säker ser till att en god får röster nog att bli lynchad. Tycker också det är lite underligt att hon sätter Paddington som (vad jag uppfattar som) neutral men Klara som misstänkt pga sitt röstande när bägge två röstat på endast goda.

Klara håller jag misstänkt baserat på hennes röstande. Två röster på goda samt det som kunde ha varit en avgörande röst på Dentaku igår.

Jag håller med om att mitt röstande talar emot mig. Verkligen. Det är inget jag är stolt över. Det jag funderar över i citatet ovan är vad du menar med "det som kunde ha varit en avgörande röst"? När jag röstade på Dentaku var det 40 minuter och 8 röster kvar till DL. Jag la en tredje röst. Det kunde ha hänt mycket, och det hände mycket, innan dl.

jag har synat q4e litegrann och jag är även här benägen att hålla med Snurrfian.
Och sen efter det långa förklaringsinlägget som var hennes respons på Snurris misstankar så reagerar jag särskilt på den sak som jag inte tänkt på helt innan. Och det är försvaret av förstadagsrösten - "Dessutom var det väl fler som gick på det spåret om jag inte minns fel var det Idahoe1 (?) som väl också åkte ut mycket på det" . Det är ju jätteintressant att rösterna gick mot goda Idahoe1 och inte mot q4e fastän de levererat samma resonemang. Kan det vara så att lyan helt enkelt styrde röstningen lite snyggt bort ifrån en kollega? För mig så skaver q4e och klättrade endel på min misstankelista

Jag tycker att det har hänt så förfärligt lite idag och jag undrar precis som Snurrfian var är alla?

Jag måste få lite förtydligande - @Snurrfian - jag får inte riktigt ihop din tanke runt Paddington och Dentaku - alltså det är mer av grammatisk art för jag tycker det blir en underlig syftning. Menar du att Dentaku eventuellt hade nån tanke om Paddington som ulv som kan vara värd att syna? Det är en intressant tanke som jag i så fall vill följa upp. Paddington har ju inte direkt röststatisken med sig så det är ytterligare ett skäl att syna henne extra noga. Jag uppfattar också Paddington som ovanligt passiv - även om hon kommit med ett teoriinlägg idag och i det har hon också en rätt defensiv framtoning med att leken blev lite för stor. Visst var vi många ifrån början men nu är vi ju som en vanlig lek förutom en jävla uppförsbacke iom att det bara försvunnit goda.

Vad det gäller Mirtais teorier om att goda av misstag röstat på goda i första lynch och ulvarna inte borde röstat på någon kollega - så är jag benägen att hålla med Snurris, det är snarast vanligt att ulvar strör lite röster på varann om de märker att goda röstar ut en god, även om någon eller några ulvar säker ser till att en god får röster nog att bli lynchad. Tycker också det är lite underligt att hon sätter Paddington som (vad jag uppfattar som) neutral men Klara som misstänkt pga sitt röstande när bägge två röstat på endast goda.

Jag kände mig som ett enda :confused: igår när rösterna ramlade in på Dentaku, jag försökte komma underfund med om jag hade missat något väldigt väsentligt men kunde inte hitta något. När sedan Paddington skrev
@Snurrfian - Dentaku var den person som stod ut mest för mig igår och det var därför jag röstade på henne. Även om det diskuterades en hel del efter att jag lagt min röst så hade jag iaf röstat på Dentaku om jag hade varit kvar och kunnat rösta senare. Inget annat som hände stod ut lika mycket för mig igår
Så blir jag ännu mer fundersam på vad hon egentligen menar att hon stack ut med? Eller har Paddington en ond agenda och Dentaku är något på spåren? Mitt största problem är att jag inte hittar något som pekar på någon i Dentakus teorier som jag riktigt kan säga pekar på något.
Jag tycker dessutom fortfarande att det är lite knepigt att vara så lugn som Paddington fortfarande är, vi goda ligger bakom, rejält och vi måste träffa rätt idag.
När jag dessutom har de funderingarna runt Paddington, ja då blir Mirtais sätt att sätta Paddington åt det goda hållet väldigt ulvigt... För Paddington är möjligen neutral men åt det goda hållet? Nja det finns det inget som tyder på.

Vart ser det ut som om jag skulle citat: "du verkar lite väl insatt i hur ulvarna tänker och hur det har gått till. "/ slut citat?
Om du syftar till diskussionen efter nattDL så var det en direkt kommentar i samband med att Klara och Idaho lyfte ämnen och spånade lite i samma banor, före mig?

Vad det gäller mina röster,
så min första röst ( på dig....) var väl en typisk förstadagsröst, var ju själaglad att jag ens hittat något eget som "moderatorlyan" att kunna gå på. Dessutom var det väl fler som gick på det spåret om jag inte minns fel var det Idahoe1 (?) som väl också åkte ut mycket på det

Min röst på LenaH har jag redan förklarat till Lobelia och Klara idag, men antar att du inte tyckte det var klargörande nog?

Hoppas jag inte gör fel nu, ( vågade inte skriva förut vilken roll jag trodde Dentaku hade) men jag trodde faktiskt att Dentaku var Siare!
Och iom att hon verkade så bombis på att LenaH var ond och drev det ganska hårt utan särskilt övertygande teorier så valde jag att stötta det. Hade ju annars Dentaku som jag trodde var siare och Lilltess som jag trodde var god( svängde där under kvällen mot tidigare funderingar) att välja på.

Jag förstår att ni tycker att jag borde lagt rösten på Lilltess i det läget ffa som jag antagit att Dentaku var siare, men jag får skylla på bristande rutin att jag inte begrep då att det hade varit bättre att offra en annan god för att rädda en man trodde var siare.
Var nästan bombis på att jag skulle bli nattkäk, då jag trodde att siaren kanske kunde få beskydd av ängeln och ulvarna då skulle gå på mig iom att jag var (väl?) den enda som gick till försvar för Dentaku?
Nu var ju min teori inte korrekt, även om Dentaku hade en god roll.
Under dagen så har mina misstankar mot LenaH fortsatt varit starka,har diskuterat detta bla med Klara tidigare att det inte finns värst mycket att ta på i det hon skrivit, så känns som hon flyger under radarn som ni brukar skriva!
Att inte skydda någon som man tror är siare känns extremt ulvigt, oavsett om man är ny eller inte... Att "stötta" hennes röst på LenaH känns snarast som ett försök till alibi när/om hon skulle åka. Med @cirkus tankar som jag bara kan nicka instämmande i så kliver du ett par rejäla kliv uppåt på de misstänktas lista...

Jag flyttar upp den här igen. Tycker om att ha den nära till hands.

Röstlista DL1
17.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21.44 Klara röstar på bollen_
21.45 glömmerallt röstar på Idahoe
21.46 Habina röstar på Lobelia
21.48 Snurrfian röstar på Idahoe
21.50 Paddington röstar på Idahoe
21.52 Lobelia röstar på Lilltess
21.52 Cirkus röstar på Klara
21.56 bollen__ röstar på Klara
21.56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21.57 Dentaku röstar på Idahoe
21.59 LenaH röstar på Lobelia

Idahoe, tvilling, lynchas.
Hedinn, tvilling, käkas.
Shaggy ersätts av Idahoe2

Röstlista DL2
18.01 Dentaku röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess
21.13 Paddington röstar på Dentaku
21.21 Klara röstar på Dentaku
21.30 Idahoe2 röstar på Lilltess
21.37 LenaH röstar på Dentaku
21.42 Lilltess röstar på Bollen__
21.48 lobelia röstar på Dentaku
21.48 Habina röstar på Lilltess
21.55 bollen__ röstar på lilltess
21.55 glömmerallt röstar på lilltess
21.56 Dentaku ändrar röst till Lilltess
21.58 Quarter4ever röstar på LenaH
21.58 Lilltess ändrar röst till Dentaku

Lilltess, bybo, lynchas.
Dentaku, röstfifflare, käkas
bollen_, bybo, hoppar av

Habina röstar: Snurrfian, Lilltess
Snurrfian röstar: Idahoe, Mirtai
Dentaku röstar: Idahoe, LenaH, Lilltess
Paddington röstar: Idahoe, Dentaku
Lilltess röstar: Idahoe, Bollen_, Dentaku
Lobelia röstar: Lilltess, Dentaku
LenaH röstar: Lobelia, Dentaku
glömmerallt röstar: Idahoe, Lilltess
Idahoe röstar: LenaH, Snurrfian

bollen_ röstar: Klara, Lilltess
Klara röstar: bollen_, Dentaku
cirkus röstar: Klara, Lilltess
Shaggy/Idahoe2 röstar: Mirtai, Lilltess
Quarter4ever röstar: Snurrfian, LenaH
Mirtai röstar: glömmerallt, Dentaku
Hedinn röstar: Snurrfian

jag har synat q4e litegrann och jag är även här benägen att hålla med Snurrfian.
Och sen efter det långa förklaringsinlägget som var hennes respons på Snurris misstankar så reagerar jag särskilt på den sak som jag inte tänkt på helt innan. Och det är försvaret av förstadagsrösten - "Dessutom var det väl fler som gick på det spåret om jag inte minns fel var det Idahoe1 (?) som väl också åkte ut mycket på det" . Det är ju jätteintressant att rösterna gick mot goda Idahoe1 och inte mot q4e fastän de levererat samma resonemang. Kan det vara så att lyan helt enkelt styrde röstningen lite snyggt bort ifrån en kollega? För mig så skaver q4e och klättrade endel på min misstankelista

Jag tänkte faktiskt på samma sak när många anmärkte på Idahoe1 då, men tänkte att de kanske tyckte att det var dåligt av en erfaren spelare att inte komma med något eget?

Åh att vara på väg in på fest och inte kunna skriva :yuck:

Det är väl fler än jag som skrivit om att folk lunchas enbart baserat på att de röstat på en ulv? Tror det var GA?

@Idahoe så har jag uppenbarligen satt dig på fel lista?

Åh att vara på väg in på fest och inte kunna skriva :yuck:

Det är väl fler än jag som skrivit om att folk lunchas enbart baserat på att de röstat på en ulv? Tror det var GA?

@Idahoe så har jag uppenbarligen satt dig på fel lista?
Japp, det har du nog gjort :)

Jag undrade också över ditt uttalande att "vi vet ju att ulvarna gärna röstar på goda första dagen" ? Det stämmer dåligt enligt min erfarenhet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar