Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhå! Har du kanske kommit en ulv ännu mer på spåren? :bump: Jag tycker i och för sig inte att Paddington letat så mycket onda heller. ;)

Jag hoppas det för det vore rent förjävligt om detta var ännu en god.
Som det ser ut nu så tror jag att q4e är den jag håller som mest misstänkt just för stunden, så om inget särskilt inträffar som säger motsatsen så kommer min röst att hamna där.

Som det ser ut nu så tror jag att q4e är den jag håller som mest misstänkt just för stunden, så om inget särskilt inträffar som säger motsatsen så kommer min röst att hamna där.

Ja, jag hittar egentligen ingen som är mer misstänkt just nu. Visst är glömmerallt konstig med sina egna anklagelser, men jag tror quarter känns mer misstänkt ändå. Fast nu litar jag på dig igen. :nailbiting: Tänk om du är ond och kanske sitter i lyan nu med quarter och ni är överens om att offra henne? Fast det är klart... Då får vi i alla fall ut en ond och så kan jag ha ångest över dig imorgon.

Okej, jag erkänner...

Går på toaletten bara för att läsa vad ni skriver... :p
Bra där :p

Kan du inte svara lite på frågor också när du ändå sitter där? Vet att jag och flera har frågat om förtydligande kring ditt senaste inlägg, inte minst där du skrev att "vi vet att ulvar oftast röstar på goda första dagen" :confused:

Ser att det kommit en massa inläggunder tiden jag skrivit på det här. Ska sätta mig och läsa och se om jag ska komplettera eller ändra något.

1. Habina- Har jag än så länge hållit neutral, eller tyckt att hon nästan verkat god. Men jag börjar mer och mer tvivla. Om det beror på att hon inte varit inne alls idag låter jag vara osagt. Habina brukar ju komma med teorier, men det är dåligt med det den här gången. Ser nu innan jag postar det här att det kommit ett teoriinlägg från Habina. Får studera det och se om det är något jag reagera på.

2. Snurrfian - Mindre förvirrad än jag är van vid. Och har inte stuckit ut lika mycket som hon brukar för mig. Nu ikväll är hon dock igång, vi får se vad jag får ut av hennes inlägg under kvällen.

4. Paddington - Har varit ganska osynlig än så länge i spelet, men börjar dyka upp nu ikväll. Vet fortfarande inte var jag har henne.

6. Lobelia - Första dagen tyckte jag att hon var knepig, men igår tyckte jag att hon började komma med en del som jag kunde hålla med om. Idag har det ju inte hänt så mycket i leken så just nu har jag inga nya misstankar mot henne i alla fall.

7. LenaH - Igår trodde jag att jag hade lyan rätt klar för mig. Då fanns det inte plats för Lena i den. Skrev igår att jag inte hittat mycket av henne. Och det gör jag fortfarande inte. Jag börjar kasta mer och mer blickar mot Lena eftersom jag börjar känna att hon flyger lite väl lågt i den här leken.

8. glömmerallt - Kommer med den del knepiga komentarer om att hon tycker vi ska börja misstänka henne. Knepigt spel av en ond eller en god som helt enkelt tycker att hon spelar värdelöst?

11. Klara

12. cirkus - Jag tycker cirkus kommer med vettiga tankar. Hon vänder och vrider och känns som att hon letar onda. Eller så lurar hon av mig både brallor och skjorta.

13. Shaggy/Idahoe2 - Kommer med lite tankar nu ikväll. Måste läsa lite mer innan jag kan bestämma mig för vart jag har henne.

14. Quarter4ever - Försvarade Dentaku ganska intensivt. Men jag vet inte vart jag har henne. Frågan är om hon bara är nybörjare eller om hon sitter i lyan. Hennes resonemang funkar inte rikigt för mig.

15. Mirtai - Ytterligare en som för en del resonemang som jag inte riktigt håller med i. Frågan är om spelet ändrats så pass sedan hon var aktiv sist att hennes resonemang funkar för henne, men inte för andra?

Habina brukar ju komma med teorier, men det är dåligt med det den här gången.

Kan man typ bli utbränd på ulvspel? :down: Tror min hjärna tagit semester, för jag försöker verkligen komma på teoerier, men det enda som hände nu när jag läste igenom de senaste sidorna igen var att jag insåg att jag HELT missat att du är med och leker. :banghead: Ändå vet jag ju att det var några teorier om hur du röstade, men jag fick för mig att det var förra leken. Tror det får bli lite lekpaus efter denna för mig. :angel:

Ska försöka mig på ett snabbt och lätt förvirrat teoriinlägg medan sonen är hyfsat nöjd med livet…

Några tankar så här långt:

1. vi vet att ulvar sällan röstar på ulvar i första lynchen. Det innebär att vi troligen kan hitta någon ulv bland de som röstade på de som är garanterat goda i första lynchen.

Det är vanligt att ulvar röstar på varandra i första lynch, Jag vet inte om du läst mycket lekar nu på slutet men det skulle jag säga är en sak som förändras lite sen "förr".

Precis läst ikapp mig vad som hänt sedan sist jag hade dator. Jag vill börja med att tacka för att ingen skriver spaltmeter med information/teorier, det är lite lättare att läsa ikapp då. :)

Däremot vet jag inte om jag blev så mycket klokare. @Lobelia vill sätta upp mig på ulvlistan för att jag inte lägger ned tillräckligt med tid på leken, men tyvärr är det så att hästarna får gå före ulvlek. Jag blev rätt slut efter förra leken, som tog mycket mer tid än jag egentligen hade, så den här leken har fått stryka på foten medan jag gjort sådant jag borde gjort under förra leken. Är det ulvigt, ja visst, varsågod och lyncha mig. Då får jag mer tid att göra annat och ni slipper en "inaktiv" spelare. ;)
Nu övertolkade du mitt inlägg lite grann, jag har inte mycket att gå på med dig och flera andra, du är misstänkt ja, men får jag se mer av dig kanske det ändras. Det är inte kvantiteten på inlägg som avgör direkt, men jag saknar något att gå på.

Kan man typ bli utbränd på ulvspel? :down: Tror min hjärna tagit semester, för jag försöker verkligen komma på teoerier, men det enda som hände nu när jag läste igenom de senaste sidorna igen var att jag insåg att jag HELT missat att du är med och leker. :banghead: Ändå vet jag ju att det var några teorier om hur du röstade, men jag fick för mig att det var förra leken. Tror det får bli lite lekpaus efter denna för mig. :angel:

Det som känns svårast i den här leken är att folk skriver väldigt lite om själva leken, det är mycket OT och snack om roller men det finns liksom ingen substans att gå på. Kanske för att lyncherna har varit väldigt enkel spåriga utan en massa frågetecken. Och det vinner ulvarna helt klart på... Det är svårt att upptäcka en ulv om denne enbart håller sig till att prata runt olika roller eller skriver OT inlägg och även om tex siaren/någon som har fått en sia av brevbäraren lyckas upptäcka en så är det antagligen svårt för denne att få fram en vettig teori.
Sen är det flera som skriver väldigt få inlägg, det gör det ännu svårare...

Q är på min lista också, lite skumma uttalanden så det är lite i brist på bättre. Jag kan bara inte för min liv begripa hennes beteende. Ibland helskum och ibland logisk. Håller på med resten av min lista men har ju teoriat om henne en hel del förut.

Intuition säger att jag ska se upp med GA och Paddi också, men de gör inte så värst mycket skumma saker. Vid DL 3 brukar man ju ha lite röster att gå på men de är intetsägande och utan det blir det svårt att pressa rävarna.

Jag har läst igenom Dentakus senaste inlägg också men det är fortfarande där mina ögon stannar idag. Jag vet att hon är ny och kanske överambitiös och verkligen vill teoria men det är så mycket som står ut att det är svårt att bortse från. Det händer att nykomlingar hamnar i lyan så att ha överseende med alla teorier känns svårt.

Hennes förklaring idag skaver också: ”Jag har redan förklarat att jag inte hade någon direkt misstänkt utan valde till slut mellan Snurrfian och Idahoe - och jag hade verkligen INGET på Snurrfian” Om man kollar på vilka personer hon hade mest misstänkta igår så var det Habina, men framförallt LenaH, så det naturliga hade varit att hennes röst hade fallit på LenaH – varför lägga den på Idahoe som hon höll som neutral, innan alla andra började teoria om denne? Och varför välja mellan Idahoe och Snurris? Väljer man inte den som man finner mest misstankar mot/tror är mest ulvig?

Jag håller inte med Mirtais teori om ev samband mellan Snurrfian och Dentaku för det är inte så jag läser deras inlägg när jag gått igenom leken, men jag tycker Cirkus har en poäng i teorin runt DL igår.

Sedan med min senaste lek i färskt minne så tycker jag det är lite vanskligt att sätta olika personer åt det goda hållet redan nu, jag vet att jag gjorde det då och det fick konsekvenser. Så därför blir jag liksom Lobelia lite undrande över LenaH, Idahoe och Cirkus inlägg – tror att de flesta av dem var med i samma lek.

Håller inte heller med Lilltess om att Shaggys röst på Mirtai inte var lätt/passiv. Om jag kommer ihåg rätt så har inte Mirtai spelat någon gång under de år jag hållt på så hon är nog ny spelare för alla här. Så jag tycker att Shaggy lade en väldigt lätt röst, sedan vad den innebär – well, jag måste se mer av Idahoe nu innan jag kan göra någon bedömning.

Paddington röstar på Dentaku

Kan du utveckla varför du tycker shaggys röst var lätt?

Jag tycker din röst på dentaku var betydligt lättare..

Jag har för övrigt spelat med Mirtai tidigare

Ja, och känner mig ung likadan när det gäller rösterna på Lilltess för visst även om outning av kvarvarande tvilling var ett udda resonemang så förstår jag inte varför hon fick så många röster emot sig.

Om du kollar mina inlägg så ser du varför jag röstade på Dentaku, det var för att jag inte tyckte hennes teorier gick ihop och det var därför hon stack ut för mig.

Och nej jag är inte lugn och inte blev det bättre av att vi förlorade en person på goda sidan nu när Bollen hoppade av (och jag försöker omvärdera leken helt och hållet nu för att se vad det är jag missat, för missat något har jag bevisligen gjort.)

Sedan undrar jag varför du går på mig när både Klara, LenaH och Lobelia röstade på Dentaku efter mig.

Jag har inte kommit till dem än... ;) Jag ska titta på dem också, för även om Dentakus teorier inte riktigt gick ihop så var det fler med lika ihåliga teorier...

Det som känns svårast i den här leken är att folk skriver väldigt lite om själva leken, det är mycket OT och snack om roller men det finns liksom ingen substans att gå på. Kanske för att lyncherna har varit väldigt enkel spåriga utan en massa frågetecken. Och det vinner ulvarna helt klart på... Det är svårt att upptäcka en ulv om denne enbart håller sig till att prata runt olika roller eller skriver OT inlägg och även om tex siaren/någon som har fått en sia av brevbäraren lyckas upptäcka en så är det antagligen svårt för denne att få fram en vettig teori.
Sen är det flera som skriver väldigt få inlägg, det gör det ännu svårare...

Jag håller inte med om att lyncherna varit enkelspåriga utan snarare tvärtom har det tex. varit väldigt osäkert vem som ska åka ut. Kan du utveckla varför du tycker det?

Jag håller inte med om att lyncherna varit enkelspåriga utan snarare tvärtom har det tex. varit väldigt osäkert vem som ska åka ut. Kan du utveckla varför du tycker det?
Det har stått mellan två stycken hela tiden, det brukar finnas fler åsikter och läggas röster på lite fler, speciellt när vi var så många från början så känns det lite knepigt. Det har ju inte varit så ovanligt i tidigare lekar att det har varit lottning mellan både tre och fyra olika personer... Men den här gången verkar många följa med strömmen vilket får mig att fundera lite...

glömmerallt röstar på Paddington

Då jag upplever att hon glider med och väljer att lägga lätta röster på folk som redan har mycket misstankar mot sig inget som sticker ut och inget som ifrågasätts särskilt mycket eftersom många andra har samma tankar. Det här gäller både rösterna på idahoe och dentaku. De var båda som jag varit inne tidigare på "lätta offer" och som jag minns det är Paddi inte en spelar som när hon är god bara glider med och röstar på sådana utan att åtminstone reflektera över det och ifrågasätta. Hon röstar med strömmen ibland men inte på det här sättet.

Jag upplever att Paddi när hon är god sticker ut mer från strömmen tar större plats och är mer drivande för sina åsikter.

Det har stått mellan två stycken hela tiden, det brukar finnas fler åsikter och läggas röster på lite fler, speciellt när vi var så många från början så känns det lite knepigt. Det har ju inte varit så ovanligt i tidigare lekar att det har varit lottning mellan både tre och fyra olika personer... Men den här gången verkar många följa med strömmen vilket får mig att fundera lite...

Det har stått mellan 2 personer en gång. I första lynchen var det som jag tror jag nämnt tidigare så att den första andrarösten kom med 16 minuter kvar så den var ju öppen väldigt länge.

Hej alla som undrar var jag är! :)
Jag har varit i snön, visserligen har jag inte gjort snöänglar men nästan...
Läser igenom nu och återkommer strax.

Q är på min lista också, lite skumma uttalanden så det är lite i brist på bättre. Jag kan bara inte för min liv begripa hennes beteende. Ibland helskum och ibland logisk. Håller på med resten av min lista men har ju teoriat om henne en hel del förut.

Intuition säger att jag ska se upp med GA och Paddi också, men de gör inte så värst mycket skumma saker. Vid DL 3 brukar man ju ha lite röster att gå på men de är intetsägande och utan det blir det svårt att pressa rävarna.

Ja det brukar vara lite lättare att dra slutsatser från röstningar så här långt in i leken men det är ju också svårare tycker jag när vi inte fått ut någon ulv än.

Q är ny och jag begriper inte nya spelare de gör mig bara förvirrad. :p Nän men lite mer seriöst så tycker jag inte Q gjort något särskilt misstänkt, det jag reagerat på var hennes agerande i förra lynchen men det kan ju lika gärna bero på orutin. Också tveksamt om en ulv skulle välja att sticka ut så mycket.

Ska vi se hur det ser ut hittills om jag sammanfattar läget (hoppas jag inte får oväntat besök idag igen så jag hinner lite mera klart)

Habina har varit väldigt inaktiv under dagen så henne kan jag inte säga så mycket om. Hennes röst på lilltess kan vara åt minushållet, den kom som röst nummer 3 och vi vet att röst nummer 4 var ifrån en god, ja la själv röst nummer 1 och det känns med facit på hand inte bra, ytterligare på minussidan för Habina var att hennes teoriinlägg var väldigt likt mitt och hon brukar ju ha lite mer att komma med. Känns faktiskt inte helt stabilt. Här kan dölja sig en ulv.

Snurrfian idag känner jag mer igen Snurris. Mera teorier som dessutom har fyllts ut med rätt bra substans och den där vanliga känslan när man tänker i samma banor och skriver inlägg ungeför samtidigt med samma innehåll, farmförallt tankar mot q4e känner jag är riktigt logiska Det gör att Snurrfian för stunden lutar från skum mot att faktiskt kunna vara god.

Paddington fortfarande känns Paddi lite passiv, hennes teoriinlägg har en hel del intressant, ffa runt GA och bollen_ särskilt intressant är det i ljuset av att bollen_ var god - det skulle kunna tyda på en ond GA. Nu halkade det in ett inlägg om Mirtai som också gör att jag börjar känna igen Paddis letande av onda. Det som är lite underligt och som jag noterat - och som egentligen gäller en annan spelare: Det är att Mirtai inte tycker Paddington är skum när hon sätter Klara som skum pga hennes ruttna röststatistik - båda har röstat på endast goda. Jag tycker att Mirtai är skum och kan hon försvara en lurvig kompis på detta konstiga vis. Neutral möjligtvis lite lurvig.

Lobelia har inte gjort mycket väsen av sig än. NU kom ett inlägg så jag känner att jag avvaktar lite mer nu när hon är här. Igår höll jag henne som potentiellt god just på de stabila (O_o) grunderna att vi tänkte i samma banor.

LenaH även LenaH känns väldigt bortavarande idag. Så jag avvaktar med henne också.

glömmerallt förstår mig inte alls på henne. Särskilt inte hennes konstiga uppmaning om att tycka hon är skum. Det ÄR skumt! men varför göra så? Även hennes röst på lilltess igår känns som om det skulle kunna vara en ulv i ett drev - och som Paddi så påpassligt noterar, varför inte rösta på den man tycker verkar skummast? Här kan också dölja sig en ulv

Klara behöver få se mer av Klara. Röststatistiken är inte jättemunter, men den behöver inte säga allt. Jag noterar samma sak här som med Paddington. Mirtai sätter Klara som skum pga sin röststatistik, men inte Paddington - varför? Är Mirtai och Paddington ulvar ihop? Så jag avvaktar en stund till

cirkus det är jag.

Shaggy/idahoe2 jag tycker det är skitsvårt när en spelare byts ut - men bortsett från det så behöver jag se mer av idahoe2 så jag avvaktar en stund

Quarter4ever har jag skrivit om i inlägg #894 och hon är klart misstänkt
Mirtai har jag skrivit om i inlägg #889 och hon är också klart skum.

Jag tyckte jag var ganska tydlig i min röstmotivering igår att jag hade brist på egna teorier och därför fattade mitt beslut om vem jag skulle rösta på baseat på andras teorier?

På vilket viss skulle det faktum att bollen var god tala för att jag är ond? Det behöver du utveckla för det förstår jag inte alls. Det paddi sa var att hon inte trodde vi var ulvar ihop inte att någon av oss var det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar