Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
6. Jag tycker som jag skrev tidigare att det är jättemärkligt att ulvarna valde att käka Dentaku. Med lite smart spel hade de fått henne lynchad utan problem idag. Jag hade själv absolut kunnat rösta på henne igen om inget annat framkommit i dagens teoriande.

Om ulvarna misstänkte att dentaku var röstfifflare så var det välfullt logiskt att de valde att käka henne? Det är nog en roll de gärna blir av med. De kan ju också trott att hon hade någon annan viktig specialroll.

Det har stått mellan 2 personer en gång. I första lynchen var det som jag tror jag nämnt tidigare så att den första andrarösten kom med 16 minuter kvar så den var ju öppen väldigt länge.
Ja första andra rösten, men sen följde stömmen med rätt bra, vilket i sig inte är konstigt, första dagen är svår och svår att läsa ut något ifrån. Men till dl 2 brukar det finnas lite mer att gå på, men den gången stod det mellan två som dessutom visade sig vara goda, och till den här dl känner jag mig väldigt fundersam på vad jag egentligen ska gå på...

Börjar fundera på om det här är leken där det kommer visa sig att alla är goda. :cautious:

Nu har jag snurrat in mig i en djupgående analys av röstlistan. Min hypotes som följer: Igår lär ulvarna ha spritt sina röster. Det var bara fyra som fick röster igår, Mirtai, LenaH, Dentaku och Lilltess. Jag fördjupad mig i rösterna på Dentaku och Lilltess, eftersom dom är flest. Störst chans att ulvarna gömt sig där. Jag gör också ett antagande att ulvarna valde att lägga udda röster i första dl. Så jag korsjämför listorna och kommer fram till att... Ingenting! Den enda som faller inom mina ramar är Mirtai som röstade GA-Dentaku. Men. Min teori faller på att hon la första rösten på Dentaku. Så mycket jobb för ingenting.

Ja första andra rösten, men sen följde stömmen med rätt bra, vilket i sig inte är konstigt, första dagen är svår och svår att läsa ut något ifrån. Men till dl 2 brukar det finnas lite mer att gå på, men den gången stod det mellan två som dessutom visade sig vara goda, och till den här dl känner jag mig väldigt fundersam på vad jag egentligen ska gå på...

Jo fast det var du som fick första andrarösten och strömmen gick mot idahoe. Men tror jag förstår din poäng och tanke nu även om jag kanske inte håller med.

Jag känner mig rätt trygg i den här röstningen faktiskt. Då det känns som om jag äntligen kommmigt fram till men egenbra teori, skulle jag ha fel är det i vart fall ingen som lurat mig att tro på deras teorier så jag känner mig nöjd med min röst och framförallt att jag för en gångs skull röstat i god tid före deadline.

Börjar fundera på om det här är leken där det kommer visa sig att alla är goda. :cautious:

Nu har jag snurrat in mig i en djupgående analys av röstlistan. Min hypotes som följer: Igår lär ulvarna ha spritt sina röster. Det var bara fyra som fick röster igår, Mirtai, LenaH, Dentaku och Lilltess. Jag fördjupad mig i rösterna på Dentaku och Lilltess, eftersom dom är flest. Störst chans att ulvarna gömt sig där. Jag gör också ett antagande att ulvarna valde att lägga udda röster i första dl. Så jag korsjämför listorna och kommer fram till att... Ingenting! Den enda som faller inom mina ramar är Mirtai som röstade GA-Dentaku. Men. Min teori faller på att hon la första rösten på Dentaku. Så mycket jobb för ingenting.

Kan du utveckla den biten jag fetade? Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Stackare! ;)
Fast jag börjar bli övertygad om att det finns ulvar, jag är bara inte riktigt säker på vilka det är, även om jag börjar ana var jag ska titta...:up:

Har väl inte egentligen något reellt att ta fasta på ang LenaH, formuleringen jag använde var skum. Men håller fast vid att att jag tycker att hon själv faktiskt inte teoriat och letat ulvar så aktivt, det verkar mest vara försvar på andras frågor, och i de svaromålen har hennes egna
frågor /röster sedan kommit från. Du skriver ju själv att du inte hittar mycket alls på henne.
Tyckte att jag kommit på vilken roll Dentaku hade , och nu visade det sig att jag trodde fel, även om hon i alla fall var god.
Jag måste fråga vad som rent konkret säger dig att jag är skum?
Jag köper din tanke om att du trodde Dentaku var siare och hade siat mig men nu var hon ju inte det och då undrar jag vad du grundar dina misstankar på?

Bra där :p

Kan du inte svara lite på frågor också när du ändå sitter där? Vet att jag och flera har frågat om förtydligande kring ditt senaste inlägg, inte minst där du skrev att "vi vet att ulvar oftast röstar på goda första dagen" :confused:

Moaha, här skrivs inga inlägg! Har ju fullt sjå att se till att klänningen inte hamnat i strumpbyxorna! :p

Kan du utveckla den biten jag fetade? Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Min tanke var att ulvarna valde att hänga på mot Lilltess och Dentaku. Låta goda sköta jobbet och bara åka med. Inte vara drivande utan vänta och se vart åt det lutade. Det behöver ju naturligtvis inte stämma, Mirtai måste ju varit väl medveten om att vi var ganska många som teoriade mot Dentaku. Hon röstade ju dessutom med en teori om att hon följde andras teorier nu när jag tänker på det. Tack för att du fick mig att tänka ett varv till.

Jag vet inte vad ni gamla rävar säger men jag kan nog tycka att kompensation kanske är bättre, om inte @Hedinn kan tänka sig att hoppa in. Men det kanske är svårt det också, nu börjar åtminstone jag skymta ett mönster och en ny spelare kanske skulle förstöra det...
Berätta om ditt mönster för jag är tamigfan blind! JAg var 100 på att Dentaku var ond, för hennes teori var så tunn så jag tänkte att hon var ulv med dålig fantasi och Lilltess hade jag ingen aning om. Men det har jag ju inte om dig heller! :arghh:

Dags för en genomgång nu när det börjar bli hanterbart i antalet deltagare.

Habina

Jag har läst igenom hennes inlägg och kan inte hitta något matnyttigt alls om jag ska vara ärlig. Bara det att det saknas vettiga teorier. Hon röstade på Lilltess utifrån att cirkus noterat att hon varnat Dentaku och velat få henne att lugna ner sig lite. Teorin var då att Lilltess skulle göra det öppet i tråden och inte privat i lyan. Det är knappt ens att det duger till förstadagsteori så långsökt det är.
En annan teori hon lanserat är att Q skulle vara ond utifrån konstigt uttalande men avfärdare det med nybörjarorutin.

Bättre kan du, @Habina , nu är ulvradarn på bara utifrån glidartaktiken och svaga motiveringar. Inget du egentligen gjort. Brist på aktivitet är en sak men att när man är aktiv inte prestera något vettigt är en annan.

Snurrfian

Börjar med typiska Snurrisskämt om moderatorlyan och moderatorer och diverse annat. Inget konstigt och lite kul att hänga med i OT skämten men helt betydelselöst i mina ögon. Hon tror på 5 ulvar och jag är benägen att hålla med och hoppas hon har rätt. Hon menar på att hon alltid är god, där har jag en avvikande åsikt, frågan är hur det är idag. Efter 2 sidor inlägg, fortfarande bara OT skämt och en liten gnutta rollfördelning. Hon menar på att hon och LenaH inte skulle skämtat om att de sitter i Gunnars lya om de vore onda tillsammans. Jag är benägen att inte hålla med, och även om det stämmer kan en av med vara ulvar. Hon går igenom leken för att spana efter dolk som inte svarat på MMs obligatoriska fråga och får ett Presentkort av LL, gissar dock att det är ett skämt det också. Efter 3,5 sidor med OT-inlgg så börjar Snurfian leta lite smått och hittar en teori om att Idahoe inte har teorier (tala om att kasta sten i glashus) annat än OT när hon röstar på LenaM vilket också blir hennes röstmotivering.

Hon ogillar också att Idahoe försvarar sig med att hennes roll är bra att ha kvar, vilken roll är inte det? Alla är bra även om vissa är bättre.

Nu är jag framme vid dag 2

Här kastar Snurris ytterligare en sten mot en glasruta och menar på att Paddis inte har mycket teorier, slänger fram röstlistan men konstaterar att hon inte har mer just nu. Därefter försvara hon sig mot påståendet att hon skulle sitta i lyan med Dentaku, tja sitter hon där så är det inte med henne åtminstone.

18:04 så kommer ännu en märklig röstmotivering, ser mest ut som en hänmdröst. "Så snurrfian röstar på Mirtai med motiveringen att hon försöker hitta teorier om mig för att jag reagerade på vad LenaH skrev och för att Dentaku svarade mig?!"

Miritai kan mycket väl vara ond, vet inte, men att hon skulle vara ond för att hon valt just LenaH till offer låter otroligt.

Många inlägg och mycket liten substans är vad jag kan få fram här

Paddington

Först mycket snack om Paddingtons nick, men sedan börjar det hända grejor. Det första ordentliga teoriinlägget hittills även om det är förstadagsteorier så är det ärliga försök men just nu känns teorierna lite inaktuella. Överlag är Paddis ifrågasättande och tar upp lite tankar kring olika personer exempelvis Klara som ifrågasätter Bollens lite försiktiga attityd och att hon röstar på Bollen av den anledningen så Paddis konstaterar att Klaras röst känns passiv, min egen analys säger mesig i samma fall. Liksom mig teoriar Padman om Dentaku, och har ungefär samma åsikt som mig där - vi chansade båda fel och Dentakus utspel var uppenbarligen nybörjarmissar och inte ovanligt lång hårig nos.

Sammantaget så försöker Paddis, men om det är för att hon är ond eller god vet jag inte men jag vill att hon ska vara med mig på den goda sidan.

LenaH

Konstaterar att Dentaku har många hål i teorierna och i eftehand är det självklart, om hon nu inte fått något paket men det är tveksamt om brevis skulle välja en nykomling i första hand. Hon frågar liksom jag varför en röst på mig skulle vara ett alibi. I går kväll 18:16 kommer hon helt plötsligt på att jag nog är god, i denna utsago vill jag självklart instämma men var har hon fått det ifrån? det finns lite olika alternativ inklusive en liten möjlighet att hon som ond råkat få en sia eller att hon som ond låtsas vara siare, de flesta andra alternativ jag kan komma på skulle innebära en god roll.

LenaH har väldigt lite substans i sina inlägg, försvara sig lite och kommer med lite teorier i samband med omröstningen debatterar lite löst , mest om folk som åkt ut och lite om mig. Lite bättre engagemang skulle vara trevlig LenaH men du får med tvekan godkänt. Visa att du inte sitter i lyan och slappar nu.

Och så den spännande forsättningen

glömmerallt

Vår ställföreträdande LL, som vill att nykomlingarna ska få information och trivas, förklara regler, är förstående och allmänt ompysslade. Hon menar att jag är nybörjarlekare, vill kanske inte hålla med men erfaren räv är jag då inte, men jag börjar bli en aning mindre förvirrad. Hon får huvudvärk av cirkelresonemang - vem får inte det- och reagerar på ordet varg. Tycker det är normal att behöva kolla vad hon skrivit (nicket talar för sig självt), tycker det är rimligt att folk diskuterat Dentaku med tanke på aktiviteten. Ifågasätter liksom jag Qs inkonsekvens med att misstycka att folk diskuterar och senare röstar på Dentaku men att Q inte med sin röst följer upp sina tankar utan själv lägger en betydelselös ströröst och inte teoriat om dem (här är jag oenig angående Dentaku, Q teoriade och ifrågasatt rösterna på henne). Sammanfattiningvis är GA resonerande, diskuterar en del teorier, hjälper och förklarar samt deltar i regeldiskussioner/information. En del teorier är där men inget utmärkande.

Pust, en bit på vägen får ta en paus och fortsätta senare om jag hinner

Klara

Svarade knepigt på den obligatoriska frågan. Har koncentrerat sig mycket på Bollen som ju var bybo, det i sig får mig att sätta Klara en aning åt det goda, det känns befängt att någon i lyan skulle sikta in sig på en ny sådär, men vem vet? Nästa röst den på dentaku är inte mycket att orda om, vi var såpass många som misstänkte henne. Hon frågar vidare vad Q (varför får det mig att tänka på Startrek :angel:) ser för ont i LenaH, jag undrar det samma. Hon konstaterar att hela hennes pussel rasat samman efter att Lilltess och Dentaku visat sig onda.

cirkus

Jag börjar tröttna på att läsa inlägg som inte säger något. Cirkus och jag tänker lika i mycket och många av småkommentarerna kunde jag skrivit själv. Cirkus ägnar sig en del åt roll och regelfrågor, inget konstigt där, hon tyck tycka det samma om mig i denna leken åtminstone. Jag hittar inte mycket noterbart i övrigt. Cirkus seglar upp på mindre misstänkt listan, rentutav en aning upp på godlistan just för att våra tankar är lika, men i denne f-rbannade leken vet jag inte riktig, hon kanske grundlurar mig.

Shaggy/Idahoe2

Jag har blivit för förvirrad av spelarbytet, får avvakta här.

Quarter4ever

Är knepig, har konstiga teorier, jag blev lite förvånad att hon hållit Lilltess som siare, på vilka grunder kan man fråga sig? Är det nybörjargissningar, fick han sian? På sista frågan ser jag det som högst osannolikt, jag skulle knappast välja nykomlingar för något sådant. Siare kan hon inte vara om hon inte duperar oss totalt och spionen får väl ingen info om siaren? Så för mig blir det en liten ondvarning på det här. Det känns som det kan vara en nybörjare som inte insett hur svår det kan vara att hitta vem som är siare utan extrainfo.

Mirtai

Hon har inte skrivit så mycket (tack och lov) och hennes torier känns knepiga, jag håller inte alls med om slutsatserna men hittills är hon väldigt neutral, utmärker sig inte alls. Få inlägg jovisst, men hon utnyttjar dem till teorisnack åtminstone.

Senast ändrad:
Min familj vill se på film med mig. Så jag röstar nu. Inte så underbyggt som jag hade velat.

Klara röstar på Mirtai

Baserat på att jag inte rimmar med hennes tankar. Och framförallt att det var hon som sållades ut i min analys av röstlistorna i inlägg 943. Glömmerallt fick mig att tänka ett varv till. hon passar visst in i min teori om att ulvarna första dagen spridde sina röster och la uddaröster och i andra lynch valde att följa strömmen. Mirtai la förvisso första röst på Dentaku, men måste ju ha sett vartåt det barkade i och med alla teorier om Dentaku.

Det är ju jätteintressant att rösterna gick mot goda Idahoe1 och inte mot q4e fastän de levererat samma resonemang. Kan det vara så att lyan helt enkelt styrde röstningen lite snyggt bort ifrån en kollega? För mig så skaver q4e och klättrade endel på min misstankelista
Utan att ens ha varit inblandad i det (jag röstade ju åt annat håll) så tror jag det handlar om den oskrivna regeln att man inte röstar på en nykomling i första DL.

Min familj vill se på film med mig. Så jag röstar nu. Inte så underbyggt som jag hade velat.

Klara röstar på Mirtai

Baserat på att jag inte rimmar med hennes tankar. Och framförallt att det var hon som sållades ut i min analys av röstlistorna i inlägg 943. Glömmerallt fick mig att tänka ett varv till. hon passar visst in i min teori om att ulvarna första dagen spridde sina röster och la uddaröster och i andra lynch valde att följa strömmen. Mirtai la förvisso första röst på Dentaku, men måste ju ha sett vartåt det barkade i och med alla teorier om Dentaku.

Efter som du nämner mig vill jag påpeka att jag inte finner Mirtai särkilt mycket. Hon skiljer ut sig från mängden på ett sätt ulvar brukar vilja undvika.

Berätta om ditt mönster för jag är tamigfan blind! JAg var 100 på att Dentaku var ond, för hennes teori var så tunn så jag tänkte att hon var ulv med dålig fantasi och Lilltess hade jag ingen aning om. Men det har jag ju inte om dig heller! :arghh:
Just nu sticker Q4e ut, dels att inte rädda någon som hon tror är siare men lägger sin röst för att det ska se ut som om hon håller med, men även Paddington får mig att fundera om hon verkligen letar onda. Ja leken var stor men nu minskar den snabbt, och en god Paddington brukar vara betydligt mer på och följer upp minsta lilla grej.
Och om jag misstänker dem så blir Mirtais godförklaring av Paddington väldigt väldigt konstig... Och vice versa, Mirtai har jag hålt för skum ett tag nu och idag har det inte lättat på den punkten. Sen är det fråga om vilka det är mer... Där är jag fortfarande väldigt fundersam...

Nej alltså, det jag reagerat mest på idag (frånsett vad lite folk har varit här :p ) är Mirtai's resonemang kring röster i inlägg #881.

Dels blandar hon ihop vilka som röstat vad (och sätter mig fel på listan :meh: ) och dels tycker jag uttalandet:
vi vet att ulvar sällan röstar på ulvar i första lynchen
är väldigt udda, då det går tvärtemot åtminstone min erfarenhet av hur ulvar "brukar" göra.

När jag sedan (upprepade gånger) ber om en förklaring till det uttalandet skämtas det bort med att hon är på fest och inte kan skriva inlägg. Eeh, men det var väl just det hon gjorde?
Jag tycker det är klart misstänkt beteende av någon som inte vill försvara sin teori. Huruvida det gör henne ond eller inte vet jag faktiskt inte, men misstänkt beteende helt klart så:

Idahoe röstar på Mirtai

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30