Dags för en genomgång nu när det börjar bli hanterbart i antalet deltagare.
Habina
Jag har läst igenom hennes inlägg och kan inte hitta något matnyttigt alls om jag ska vara ärlig. Bara det att det saknas vettiga teorier. Hon röstade på Lilltess utifrån att cirkus noterat att hon varnat Dentaku och velat få henne att lugna ner sig lite. Teorin var då att Lilltess skulle göra det öppet i tråden och inte privat i lyan. Det är knappt ens att det duger till förstadagsteori så långsökt det är.
En annan teori hon lanserat är att Q skulle vara ond utifrån konstigt uttalande men avfärdare det med nybörjarorutin.
Bättre kan du,
@Habina , nu är ulvradarn på bara utifrån glidartaktiken och svaga motiveringar. Inget du egentligen gjort. Brist på aktivitet är en sak men att när man är aktiv inte prestera något vettigt är en annan.
Snurrfian
Börjar med typiska Snurrisskämt om moderatorlyan och moderatorer och diverse annat. Inget konstigt och lite kul att hänga med i OT skämten men helt betydelselöst i mina ögon. Hon tror på 5 ulvar och jag är benägen att hålla med och hoppas hon har rätt. Hon menar på att hon alltid är god, där har jag en avvikande åsikt, frågan är hur det är idag. Efter 2 sidor inlägg, fortfarande bara OT skämt och en liten gnutta rollfördelning. Hon menar på att hon och LenaH inte skulle skämtat om att de sitter i Gunnars lya om de vore onda tillsammans. Jag är benägen att inte hålla med, och även om det stämmer kan en av med vara ulvar. Hon går igenom leken för att spana efter dolk som inte svarat på MMs obligatoriska fråga och får ett Presentkort av LL, gissar dock att det är ett skämt det också. Efter 3,5 sidor med OT-inlgg så börjar Snurfian leta lite smått och hittar en teori om att Idahoe inte har teorier (tala om att kasta sten i glashus) annat än OT när hon röstar på LenaM vilket också blir hennes röstmotivering.
Hon ogillar också att Idahoe försvarar sig med att hennes roll är bra att ha kvar, vilken roll är inte det? Alla är bra även om vissa är bättre.
Nu är jag framme vid dag 2
Här kastar Snurris ytterligare en sten mot en glasruta och menar på att Paddis inte har mycket teorier, slänger fram röstlistan men konstaterar att hon inte har mer just nu. Därefter försvara hon sig mot påståendet att hon skulle sitta i lyan med Dentaku, tja sitter hon där så är det inte med henne åtminstone.
18:04 så kommer ännu en märklig röstmotivering, ser mest ut som en hänmdröst. "Så
snurrfian röstar på Mirtai med motiveringen att hon försöker hitta teorier om mig för att jag reagerade på vad LenaH skrev och för att Dentaku svarade mig?!"
Miritai kan mycket väl vara ond, vet inte, men att hon skulle vara ond för att hon valt just LenaH till offer låter otroligt.
Många inlägg och mycket liten substans är vad jag kan få fram här
Paddington
Först mycket snack om Paddingtons nick, men sedan börjar det hända grejor. Det första ordentliga teoriinlägget hittills även om det är förstadagsteorier så är det ärliga försök men just nu känns teorierna lite inaktuella. Överlag är Paddis ifrågasättande och tar upp lite tankar kring olika personer exempelvis Klara som ifrågasätter Bollens lite försiktiga attityd och att hon röstar på Bollen av den anledningen så Paddis konstaterar att Klaras röst känns passiv, min egen analys säger mesig i samma fall. Liksom mig teoriar Padman om Dentaku, och har ungefär samma åsikt som mig där - vi chansade båda fel och Dentakus utspel var uppenbarligen nybörjarmissar och inte ovanligt lång hårig nos.
Sammantaget så försöker Paddis, men om det är för att hon är ond eller god vet jag inte men jag vill att hon ska vara med mig på den goda sidan.
LenaH
Konstaterar att Dentaku har många hål i teorierna och i eftehand är det självklart, om hon nu inte fått något paket men det är tveksamt om brevis skulle välja en nykomling i första hand. Hon frågar liksom jag varför en röst på mig skulle vara ett alibi. I går kväll 18:16 kommer hon helt plötsligt på att jag nog är god, i denna utsago vill jag självklart instämma men var har hon fått det ifrån? det finns lite olika alternativ inklusive en liten möjlighet att hon som ond råkat få en sia eller att hon som ond låtsas vara siare, de flesta andra alternativ jag kan komma på skulle innebära en god roll.
LenaH har väldigt lite substans i sina inlägg, försvara sig lite och kommer med lite teorier i samband med omröstningen debatterar lite löst , mest om folk som åkt ut och lite om mig. Lite bättre engagemang skulle vara trevlig LenaH men du får med tvekan godkänt. Visa att du inte sitter i lyan och slappar nu.