Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu övertolkade du mitt inlägg lite grann, jag har inte mycket att gå på med dig och flera andra, du är misstänkt ja, men får jag se mer av dig kanske det ändras. Det är inte kvantiteten på inlägg som avgör direkt, men jag saknar något att gå på.

Det gör jag också! Jag får panik av den här leken som liksom bara verkar bestå av goda. :nailbiting: Ni tror väl inte @Matmissbrukaren varit så djävlig att hon skapat en sådan lek? :confused:

Om ni inte var ulvar ihop och en är god så är det ju möjligt att den andra är ond om man ska gå på Paddis tankegång och eftersom bollen_ var god så... Men ärligt talat så är du inte högst upp på min misstankelista ändå. Däremot är det konstigt att inte rösta på den man misstänker mest för jag tyckte du inte verkade särskilt misstänksam mot nån av de två som var upp för lynch igår och valde snarare på vilka som röstat och det kan ju iofs ha sina poänger också - om någon du tycker är skum röstar på den ena (för att den kanske vet att det är en god) så röstar du på den andra....mmmmhmmmm. Då får jag ihop tankarna lite mer faktiskt.

Poängen var att jag inte hade någon som var mest misstänkt det var liksom därför jag valde att lyssna på andra och ja som du nämner om jag lyssnar på andra så är det mycket relevant vad jag tror om de jag lyssnar på.

Ja visst var det möjligt enligt paddis tankegång.

Eftersom jag har tidsbrist så: @Lobelia känns både avspänd och engagerad. Hon gillar inte att vara ond och jag uppfattar henne som genuint sugen och "på" i den här leken.

@cirkus kommer med en del intressanta iakttagelser men som med flera andra så följs det inte upp? Jag upplever inte direkt att cirkus själv inte följer upp dem, mer att hon inte får feedback. Hm.

@Snurrfian jag skulle kunna sätta likhetstecken mellan henne och cirkus... :nailbiting: Fast ulvar? Nja. Jag upplever dem mer som någon tidigare lek när de samarbetade som goda.

Ok, där är tre möjliga goda. Då finns det 7 kvar att hitta 5 (?) ulvar kvar bland. Bättre odds.

Eller så är jag grundlurad.... :arghh: :banghead:

Min familj vill se på film med mig. Så jag röstar nu. Inte så underbyggt som jag hade velat.

Klara röstar på Mirtai

Baserat på att jag inte rimmar med hennes tankar. Och framförallt att det var hon som sållades ut i min analys av röstlistorna i inlägg 943. Glömmerallt fick mig att tänka ett varv till. hon passar visst in i min teori om att ulvarna första dagen spridde sina röster och la uddaröster och i andra lynch valde att följa strömmen. Mirtai la förvisso första röst på Dentaku, men måste ju ha sett vartåt det barkade i och med alla teorier om Dentaku.

Ska jag vara ärlig hänger jag inte med i din motivering "Baserat på att jag inte rimmar med hennes tankar"

Det jag begriper är att du menar på att ulvar första dagen sprider sina röster. Det är i mina ögon trams, så enkla samband finns inte då skulle ulvarna rykt illa kvickt. Förutom det så måste de sitta med lite olika teorier i beredskap för att kunna pricka rätt, risken är annars att deras tilltänkta uddaröst inte alls blir så udda. Ett sådant röstmönster innebär att ulvarna också måste rösta sent och inte kan ha ett "real life"

Klaras resonemang var förvisso lika konstigt. Givetvis tittar ulvarna på var folk röstar och lägger sina röster delvis efter det, men alla har sina idéer och ett analyserbart mönster är högst tveksamt, åtminstone på basal nivå och på leknivå.

Eftersom jag har tidsbrist så: @Lobelia känns både avspänd och engagerad. Hon gillar inte att vara ond och jag uppfattar henne som genuint sugen och "på" i den här leken.

@cirkus kommer med en del intressanta iakttagelser men som med flera andra så följs det inte upp? Jag upplever inte direkt att cirkus själv inte följer upp dem, mer att hon inte får feedback. Hm.

@Snurrfian jag skulle kunna sätta likhetstecken mellan henne och cirkus... :nailbiting: Fast ulvar? Nja. Jag upplever dem mer som någon tidigare lek när de samarbetade som goda.

Ok, där är tre möjliga goda. Då finns det 7 kvar att hitta 5 (?) ulvar kvar bland. Bättre odds.

Eller så är jag grundlurad.... :arghh: :banghead:

Hehe jag känner likadant, men jag vill lägga en röst som betyder något denna gången.

Kan du utveckla varför du tycker shaggys röst var lätt?

Jag tycker din röst på dentaku var betydligt lättare..

Jag har för övrigt spelat med Mirtai tidigare

Visserligen behövde Shaggy rösta tidigt, men eftersom Mirtai inte spelat på många år (jag har aldrig spelat m henne iaf), så betraktar jag henne mer eller mindre till nya-spelar-klubben. Eftersom vi mer eller mindre undviker att lyncha nya spelare DL1 så kändes det som hon var ett "safe val". Den rösten som Shaggy la skulle inte ha någon betydelse eftersom ingen annan skulle rösta på Mirtai.

Poängen var att jag inte hade någon som var mest misstänkt det var liksom därför jag valde att lyssna på andra och ja som du nämner om jag lyssnar på andra så är det mycket relevant vad jag tror om de jag lyssnar på.

Ja visst var det möjligt enligt paddis tankegång.

Och det får mig att vilja kolla vilka röstade på den du INTE röstade på och där hittar jag Paddington och detta gav mig faktiskt lite input till ytterligare tankar just runt Paddington - och det gör att du faktiskt i min (logiska - när man snöat in lite) värld hamnar mer åt det goda hållet och att Paddington hamnar mot den onda sidan. Detta parat med hur jag uppfattat henne under ffa dag1 och dag2 - lite laidback och inte riktigt letat onda - gör att jag rent av överväger att rösta där idag (ha ha det har jag sagt redan en gång idag, men fan Paddington är farligare i lyan än min andra och tredje huvudkandidat)

Äh vad fasen.

cirkus röstar på Paddington

@quarter4ever agerar rätt märkligt och "på" men jag köper tanken om att visa att hon var på Dentakus sida fast hon borde agerat på ett helt annat sätt och räddat henne istället. Jag får heller inte riktigt svar på varför hon tror att jag är skum men det fick jag aldrig av Dentaku heller och får väl sätta det på nybörjarkontot.

Fast jag är tveksam till att hon är ulv, borde inte lyan styrt upp lite mer där då? Jag ser mer av min egen spelstil i början, jag var taggad som tusan och rätt ensam och spottade ur mig teorier hit och dit.
Eller så är det just vad lyan vill att jag ska tro? :banghead:

Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

21:34 cirkus röstar på Paddington

glömmerallt 1
Paddington 2

Mirtai 2

Jag funderar och funderar på vem som kan tänkas vara ulv.

Tar vi de gamla "rävarna" så känns GA och Paddi lite misstänkta, men inte så värst men i denna leken så har jag inte så värst på någon Q verkar kunna bli ett osäkert kort också, kan gå samma väg som Dentaku, svår att läsa.

Otäckt att @Paddington totalt simmat ur bild för mig. :crazy:

@glömmerallt har jag inte heller fått grepp om, idag mycket mer aktiv men jag hänger inte riktigt med i hennes resonemang. Röstar på Paddan för att Paddson lagt lätta röster? Har inte G-A mer att gå på dag 3?
*lyssna så hör ni stenen i glasrutan... :crazy:*

@quarter4ever agerar rätt märkligt och "på" men jag köper tanken om att visa att hon var på Dentakus sida fast hon borde agerat på ett helt annat sätt och räddat henne istället. Jag får heller inte riktigt svar på varför hon tror att jag är skum men det fick jag aldrig av Dentaku heller och får väl sätta det på nybörjarkontot.

Fast jag är tveksam till att hon är ulv, borde inte lyan styrt upp lite mer där då? Jag ser mer av min egen spelstil i början, jag var taggad som tusan och rätt ensam och spottade ur mig teorier hit och dit.
Eller så är det just vad lyan vill att jag ska tro? :banghead:
Alltså Q är högt på min lista, men av ungefär samma skäl som Dentaku och det får mig att tveka, hon valde också att sticka ut för att hjälpa henne, skulle en ond verkligen gjort det? Är en nybörjare så beräknande?

Jag har tidigare skrivit att jag tycker att Paddington glider undan väldigt lätt, och en god Paddi brukar vara mer på, även om leken är stor. Jag tycker inte heller att hon anstränger sig så hårt att försvara sig. Jag velar egentligen mellan tre som jag tror är ulvar men jag ser en chans att vi kan få ut åtminstone en, annars är vi körda.
Snurrfian röstar på Paddington

Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

21:34 cirkus röstar på Paddington
21:39 Snurrfian röstar på Paddington

glömmerallt 1
Paddington 3
Mirtai 2

Jag hänger inte alls med nu känner jag. Rösterna på Paddington kan jag i viss mån förstå, men vad har Mirtai gjort för konstigt? :confused:

Inte värst mycket klokare efter shoppingtur och middag.
Alla känns mer el mindre goda faktiskt - så börjar hålla med de som teoriat om detta skulle kunna vara leken där alla är goda ?:idea:
Det som sticker ut mest idag för mig är att cirkus och snurrfian helt plötsligt verkar väldigt samstämmiga? Och det är snurrfian som står för grovjobbet att teoria och fundera och rota. Cirkus följer med och nickar instämmande åt mer el mindre allt.
Kan de vara kompisar från lyan ? Kanske
Eller så lurar den erfarna cirkus brallorna av både snurrfian ( som jag faktiskt håller åt det goda hållet) och resten av många andra i leken.
Jag tror att det kan dölja sig en ulv bakom denna fasad så därför hamnar min röst där idag!
quarter4ever röstar på cirkus!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar