Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utifrån mitt tidigare inlägg #906 - Mirtai har röstat på GA DL1 plockar nu upp misstankarna mot GA igen vilket får mig att undra om hon endera är något på spåret eller om hon har valt en enkel utväg. En spelare som misstänker en och samma person tre dagar i rad borde ha något på fötterna? Även om hon inte röstade på GA igår så höll hon denne som potentiell ulv – visserligen m Snurrfian och Dentaku (och om denne visste vi att hon hade fel) men ändå.

Jag känner att Mirtai är den person jag har mest misstankar emot idag så det är där min röst hamnar

Paddington röstar på Mirtai

Alltså det finns risk att jag ändrar mig och motiveringen blir lite klumpig.

Lobelia röstar på Paddington

Min motivering är att jag inte får grepp om henne vilket jag uttryct flera gånger och att jag misstänker henne mer än Mirtai även om jag inte har henne direkt på goda sidan. Förutom detta så röstar de som jag i övrigt har mest gemensamma åsikter med på henne och jag vill lägga en röst av betydelse. Det får bära eller brista.

Jag var först inne på att rösta på quarter ändå, men jag vill inte lägga en röst som inte "betyder något" när jag ändå inte vet öht vem som kan vara god eller ond. Eftersom jag inte alls förstår rösterna på mirtai, så får jag lägga min röst på den andra personen som har flest röster.

Habina röstar på Paddington

Då jag, som flera andra, tycker att hon mest glidit med och jag har absolut inget grepp om henne. Tycker inte hon verkar leta onda.

Min familj vill se på film med mig. Så jag röstar nu. Inte så underbyggt som jag hade velat.

Klara röstar på Mirtai

Baserat på att jag inte rimmar med hennes tankar. Och framförallt att det var hon som sållades ut i min analys av röstlistorna i inlägg 943. Glömmerallt fick mig att tänka ett varv till. hon passar visst in i min teori om att ulvarna första dagen spridde sina röster och la uddaröster och i andra lynch valde att följa strömmen. Mirtai la förvisso första röst på Dentaku, men måste ju ha sett vartåt det barkade i och med alla teorier om Dentaku.
Det här är iofs intressant... Jag är ju visserligen inte så road av röstlistanalys men det är kanske för att jag inte är lagd åt det hållet själv. :o

Kan du ge exempel på hur du tycker se är samstämmiga?
Sitter på mobilen så kan inte citera men ffa idag i deras teoriande ( bla mot mig) så finns det jag reagerar på!
Däremot börjar jag undra över alla röster på Paddington som jag hittills sett som mer god. Det verkar som om de flesta rösterna på henne kommer sig av att hon varit väldigt oaktiv de första dagarna och inte så mycket på grund av vad hon faktiskt skriver. Håller koll på utvecklingen vore illa om det är så att hon faktiskt är god

Fast du skrev: "ok, så snurrfian snurrade ihop det mellan Quarter och Mirtai. Betyder det att Mirtai fått röster hon inte borde fått? Eller betyder det att snurrfian inte läser så noga då hon ändå vet vilka som är goda och onda?"
Jag svarade på en fråga efter att de två hade röstat som har röstat på Mirtai, så vad jag skrev kan ju knappast ha påverkat det?

Det var därför jag hade ett frågetecken efter "betyder det att mirtai fått röster hon inte borde fått", eftersom jag var osäker på hur röstmotiveringarna mot henne sett ut och inte hann gå tillbaka och titta då jag var tvungen att skriva mitt röstinlägg.

Huruvida du är ulv eller inte törs jag inte gissa mig till nu.

Jag måste sluta svaja. Jag hittade tre potentiellt goda, alla lägger röst på samma deltagare så min motivering blir att jag tror att det finns spelare som vet mer än jag och jag väljer att följa dem.

LenaH röstar på Paddington

Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

21:34 cirkus röstar på Paddington
21:39 Snurrfian röstar på Paddington
21:40 quarter4ever röstar på cirkus
21:54 Paddington röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på Paddington

21:54 Habina röstar på Paddington
21:56 LenaH röstar på Paddington

glömmerallt 1
Paddington 6
Mirtai 3

Cirkus 1

Sitter på mobilen så kan inte citera men ffa idag i deras teoriande ( bla mot mig) så finns det jag reagerar på!
Däremot börjar jag undra över alla röster på Paddington som jag hittills sett som mer god. Det verkar som om de flesta rösterna på henne kommer sig av att hon varit väldigt oaktiv de första dagarna och inte så mycket på grund av vad hon faktiskt skriver. Håller koll på utvecklingen vore illa om det är så att hon faktiskt är god
Vilka röstar på Paddi av inaktivitet? Paddi har inte ens varit inaktiv utan skrivit en del. Jag får inte grepp på henne för hon är en skicklig spelare och gör få misstag. Hon utmärker sig mindre än vanligt men inte är det bara aktivitetsnivån.

Eller så är det Paddington som är den som lurat brallorna av mig? Snart nog får vi veta som det ser ut!!!

Det är inte oaktiviteten i sig som jag regerar på utan mer vad hon skriver, hon flyter med och går med strömmen på ett annat sätt än jag uplever att hon gör som god. (som jag sagt tidigare så mkan hon strömrösta då också så det är inte just att hon röstar som andra utan hur jon gör det)

Fast du skrev: "ok, så snurrfian snurrade ihop det mellan Quarter och Mirtai. Betyder det att Mirtai fått röster hon inte borde fått? Eller betyder det att snurrfian inte läser så noga då hon ändå vet vilka som är goda och onda?"
Jag svarade på en fråga efter att de två hade röstat som har röstat på Mirtai, så vad jag skrev kan ju knappast ha påverkat det?
Du har säkert snott min Baileys..

Nej du har inte påverkat något skulle jag tro, vi var flera som reagerade på felet direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar