Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det förklarar ju varför jag inte visste vart jag hade Paddi iallafall.... "muttrar om spelare som är så erfarna att de kan förvilla oss nyare totalt" :cautious:

Men skönt att vi blev av med en ond! :) såå, 1 down 4 to go sannolikt?

Yey! Härligt jobbat goda!

tumblr_n26khnJ36I1qgbp1jo1_400.gif

Jag känner att jag törs lägga glömmerallt lite mer åt den goda sidan, pga att hon startade röstandet mot Paddington. Kanske även cirkus och snurrfian, men där vill jag läsa lite mer innan jag känner mig lika säker som glömmerallt. Kan dock ha fel, förstås, men det här är vad jag tror.

Sedan blir jag mer misstänksam mot mirtai nu, då hon röstade på glömmerallt. Men det måste inte betyda att hon är ond förstås. Resten av gänget, ja där tänker jag som innan. :)

Jag känner att jag nog valde rätt i min jakt på goda. Nu är bara frågan var de onda bor. Ska sova på saken, det brukar klarna dag 4.

Jag är lite osäker hur jag ska tänka runt @Mirtai , lite skum är hon, men är Paddingtons röst på henne ett alibi åt Mirtai eller ett sätt att lura oss att tro att Mirtai är ond? Å ena sidan å andra sidan liksom...
@quarter4ever må vara ny men för mig blir det allt ulvigare, först ett tappert försvar av Paddington, sen kan jag ana att hon kom att det kanske inte var helt lysande när ingen ändrade sin röst och tvärvände till att Paddington antagligen hade lurat henne.
Och om Mirtai nu inte är ond utan Paddington försöker lura oss att tro det, ja då undrar jag lite över @Klara och @Idahoe , var det ett planerat drag från lyan att rösta ut Mirtai, fanns det en förhoppning om att fler skulle hänga på det drevet?

Paddington var ulv!

Heeja onda!!!!!
:devil:

(sedan ang min aktivitet så är det helt sant att den här leken varit alldeles för stor och rörig för mig - det har bara snurrat i min skalle. Jag klarar inte av så här många deltagare för tillfället. Ex så strök jag mig från Niyamas lek innan jul just för att den blev för stor)

Det var lite nervöst här, om jag valt att lita på rätt personer, har sällan varit så osäker.

GA hade jag lite i bakhuvudet som ulv, men det här ändrar nog kartan lite. Får se vad det landar när jag försöker få ihop det.

Jag är lite osäker hur jag ska tänka runt @Mirtai , lite skum är hon, men är Paddingtons röst på henne ett alibi åt Mirtai eller ett sätt att lura oss att tro att Mirtai är ond? Å ena sidan å andra sidan liksom...
@quarter4ever må vara ny men för mig blir det allt ulvigare, först ett tappert försvar av Paddington, sen kan jag ana att hon kom att det kanske inte var helt lysande när ingen ändrade sin röst och tvärvände till att Paddington antagligen hade lurat henne.
Och om Mirtai nu inte är ond utan Paddington försöker lura oss att tro det, ja då undrar jag lite över @Klara och @Idahoe , var det ett planerat drag från lyan att rösta ut Mirtai, fanns det en förhoppning om att fler skulle hänga på det drevet?

Jag tycker inte Paddis röst säger så mycket om Mirtais roll. Det var ju när Paddi la sin röst ganska uppen bart att det skulle stå mellan de två.

Känner mig rätt osäker på mirtai vet inte riktigt vad jag ska tro om henne(det faktum att hon sticker ut så från mängden talar dock till hennes fördel) men Paddis röst gör varken till eller från tycker jag.

Om jag överlever natten så vill jag fundera mer på om antingen a) Paddi försökt godförklara en ond Mirtai eller b) Paddi försöker misstänkliggöra en god Mirtai. Om b så behöver jag titta närmare på klara som la förstarösten, dock efter mitt inlägg där jag skev att jag misstänkte Mirtai.
Hmm...
Sov gott och hoppas vi ses imorgon alla!

Ok får nog låna cirkus toalett:banghead: ( om hon kan förlåta mig för min röst idag)
Så får nog göra som Klara , riva alla teorier och börja om......

Jag tycker inte Paddis röst säger så mycket om Mirtais roll. Det var ju när Paddi la sin röst ganska uppen bart att det skulle stå mellan de två.

Känner mig rätt osäker på mirtai vet inte riktigt vad jag ska tro om henne(det faktum att hon sticker ut så från mängden talar dock till hennes fördel) men Paddis röst gör varken till eller från tycker jag.
Nja det beror ju på var Klara och Idahoe står... Är de onda så lutar det åt att Mirtai är god, så i och för sig betyder inte Paddingtons röst så mycket, men det får mig ändå att fundera.

Nja det beror ju på var Klara och Idahoe står... Är de onda så lutar det åt att Mirtai är god, så i och för sig betyder inte Paddingtons röst så mycket, men det får mig ändå att fundera.

Uteslutningsmetod eller för att de röstade på Mirtai? De två misstänker jag mer än Mirtai i nuläget men är osäker på alla tre.

Uteslutningsmetod eller för att de röstade på Mirtai? De två misstänker jag mer än Mirtai i nuläget men är osäker på alla tre.
Rösterna på Mirtai är det som överväger just nu, men jag är väldigt osäker på de tre överhuvudtaget. Däremot känner jag mig allt mer övertygad om att Q är ulv, speciellt inlägg strax före DL gör mig allt mer övertygad.

Rösterna på Mirtai är det som överväger just nu, men jag är väldigt osäker på de tre överhuvudtaget. Däremot känner jag mig allt mer övertygad om att Q är ulv, speciellt inlägg strax före DL gör mig allt mer övertygad.
Rösterna på @Mirtai är ju naturligtvis utstickande men las åas ganska tidigt. Jag vet inte om jag brytt mig om att ändra om jag var någon av dem när det ändå ser rätt klart ut vartåt det barkar.

Q blir jag mest snurrig i huvudet av att reda ut, hon gör så mycket "konstigt" att jag blir tveksam till att hon är ulv just därför det är liksom för misstänkt på något vis. Å andra sidan är hon en som betett sig skummast så hon tillhör ändå mina mest misstänkta.

Ok reflektioner av utfallet idag:

Paddington var ulv-:eek:
ja det var ridå för mig! :banghead: hade jag aldrig anat!
Nästan tur att jag fick mig en näsbränna i Dentaku -debaklet då jag verkligen valde fel( fast ändå inte) Hade kunnat ändra röst idag för att supporta en jag trodde var god :crazy:
Felet igår bestod i att jag inte kunde uttrycka mig bra nog teorimässigt i god tid innan det närmade sig.
Hade iofs en konstig dag igår med heldag på sjukhuset då jag hann läsa mycket och reflektera mellan varven men inte kunna lägga inlägg om det, varför jag förstår om många tycker att jag är konstig och svår att förstå sig på!

Glömmerallt framstår som god efter dagens drivande röstning mot Paddington! så ska kika lite mer på vad hon skrivit idag( för innan har det inte kommit så mycket från henne, har haft svårt att tycka något egentligen om henne innan)

Cirkus ja, tyckte mig ha kunnat hitta en ulvig figur där som ingen annan misstänkte, men börjar ana att jag nog hade väldigt fel i den aningen!

Snurrfian kändes skarp i dag och verkar för mig ha letat på allvar efter ondingar, känns för mig väldigt god, även om jag inte håller med om vad hon tror om mig:cautious:

Habina kommer in sent( kanske varit upptagen idag med? Är hon shoppinggalen?:D )
Men kommer med bra och förnuftiga inlägg som jag inte hittar något att invända emot idag. skulle vilja se mer av henne imorgon!

Idahoe2 är ytterligare en som jag kan ana kanske lurat mig på villovägar:cautious: Ska kolla mer på vad hon sagt och gjort!

Klara är ännu en som fått lite strålkastarna på sig efter dagens röstning, och här är ännu en som jag hållit som klart god:confused: men det sticker onekligen ut idag... Får följa vad ni andra skriver och ta ställning imorgon vad jag tror om henne!
to be continued...
måste läsa lite vad ni skriver i tråden nu, ( som sagt ingen snabbskrivare- hur sjutton hinner ni få in så fruktansvärt mycket text i era teoriinlägg:confused: har ju fullt sjå bara att hinna med det jag ska skriva och så skriver ni typ 2 sidor inlägg under tidenO_o )
Skulle ALDRIG överleva en lek med Monstermom!! Så har full förståelse för att flera deltagare i förra leken pratat om utbrändhet och utmattning efter den:grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar