Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha!

Visste att jag läst ett sånt här uttalande någonstans . Trodde det var @glömmerallt som skrev det men var visst @Lobelia. Sorry GA!

När jag spelade var det en dödssynd att rösta på en ulv i första lynchen. Även om du råkade bop:a en ulv blev du ofta lynchad för att det ansågs vara ett försök att skaffa sig alibi.

den här kommentaren fick mig att dra slutsatsen att det fortfarande var så. Därav min teori!

Jasså det var misstänkt redan då? Jag trodde det blev det senare, ibland är inte minnet det bästa.

Jag har skrivit på liknande tema (ulv röst på ulv dag 1) både före och efter det där inlägget av lobelia så inte konstigt om du blandade ihop det med mig.

När slutade du leka ungefär?

Lånade listor och la till lite plus lite mer färg för bättre överblick. Jag satte rödter som senare blev ändrade inom parentes i sammanställningen i slutet blev tydligare så tycker jag. Det tog rätt läng stund så jag orkar inte dubbelkolla så upplys mig gärna om det blivit någon miss i färgen.

Röstlista DL1
17.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21.44 Klara röstar på bollen_
21.45 glömmerallt röstar på Idahoe
21.46 Habina röstar på Lobelia
21.48 Snurrfian röstar på Idahoe
21.50 Paddington röstar på Idahoe
21.52 Lobelia röstar på Lilltess
21.52 Cirkus röstar på Klara
21.56 bollen__ röstar på Klara
21.56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21.57 Dentaku röstar på Idahoe
21.59 LenaH röstar på Lobelia

Idahoe, tvilling, lynchas.
Hedinn, tvilling, käkas.
Shaggy ersätts av Idahoe2

Röstlista DL2
18.01 Dentaku röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess
21.13 Paddington röstar på Dentaku
21.21 Klara röstar på Dentaku
21.30 Idahoe2 röstar på Lilltess
21.37 LenaH röstar på Dentaku
21.42 Lilltess röstar på Bollen__
21.48 lobelia röstar på Dentaku
21.48 Habina röstar på Lilltess
21.55 bollen__ röstar på lilltess
21.55 glömmerallt röstar på lilltess
21.56 Dentaku ändrar röst till Lilltess
21.58 Quarter4ever röstar på LenaH
21.58 Lilltess ändrar röst till Dentaku

Lilltess, bybo, lynchas.

Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

21:34 cirkus röstar på Paddington
21:39 Snurrfian röstar på Paddington
21:40 quarter4ever röstar på cirkus
21:54 Paddington röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på Paddington

21:54 Habina röstar på Paddington
21:56 LenaH röstar på Paddington

Habina röstar: Snurrfian, Lilltess, Paddington
Snurrfian röstar: Idahoe, Mirtai, Paddington
Dentaku röstar: Idahoe, (LenaH), Lilltess
Paddington röstar: Idahoe, Dentaku, Mirtai
Lilltess röstar: Idahoe,( Bollen_), Dentaku
Lobelia röstar: Lilltess, Dentaku, Paddington
LenaH röstar: Lobelia, Dentaku, Paddington
glömmerallt röstar: Idahoe, Lilltess, Paddington
Idahoe röstar: (LenaH), Snurrfian,
bollen_ röstar: Klara, Lilltess
Klara röstar: bollen_, Dentaku, Mirtai
cirkus röstar: Klara, Lilltess, Paddington
Shaggy/Idahoe2 röstar: Mirtai, Lilltess, Mirtai
Quarter4ever röstar: Snurrfian, LenaH, Cirkus
Mirtai röstar: glömmerallt, Dentaku, glömmerallt
Hedinn röstar: Snurrfian

Ha!

Visste att jag läst ett sånt här uttalande någonstans . Trodde det var @glömmerallt som skrev det men var visst @Lobelia. Sorry GA!

När jag spelade var det en dödssynd att rösta på en ulv i första lynchen. Även om du råkade bop:a en ulv blev du ofta lynchad för att det ansågs vara ett försök att skaffa sig alibi.

den här kommentaren fick mig att dra slutsatsen att det fortfarande var så. Därav min teori!
Men det var ett svar på att 2 bara röstat på goda och därmed skulle vara onda, dvs your damned if you do and your damnd if you don't. Jag kan bara dra slutsatsen att du gör en väldigt fri tolkning som inte har något direkt stöd i det som skrivits, men allt kan tolkas som ulvigt.

Här var det lugnt.
Vilket är tur för mig då jag är upptagen fram till ca 16 idag.
Är handbollsmamma och ansvarar för kiosken på seriespelet idag.
Så varnar för låg aktivitet under denna tiden förutsatt jag blir kvar förstås.
Hoppas att jag överlever käket så jag kan komma in senare och dividera med er andra.
Mina åsikter postade jag efter DagDL igår och mina åsikter har inte förändrats efter det.
Hoppas ängeln gör rätt val så ulvarna åker på en tvärnit nu

Så nu är vi 10 kvar och tyvärr fick en av mina bundsförvanter lämna in.

Det bör vara 4 ulvar och 5 goda kvar,
Ängel, siare, brevbärare, beskyddad och bybo.

Jag har läst och läst för att hitta något som visar på vem som är ond och god, jag har en ganska god bild av vilka roller andel har men så har jag de osäkra korten.

Mirtai lutar åt ond men jag vet inte 100 och kan inte hitta någon bra teori. Det som talar emot är att bland annat Paddman röstade på henne men samma sak talar i så fall för att hon är god också.

Q kan i mina ögon både vara förvirrad ond och förvirrad god. Jag har teoriat en hel del om henne och jag vet inte säkert för att placera henne i ett fack. Hennes teorier bygger på statistik men slutsatserna håller jag inte med om. Det finns inget som sticker ut till den grad att jag vill varken säga ond eller god.

Klara är rätt skum men är ett osäkrare kort än min nästa kandidat så tillsvidare så lämnar jag henne, det samma gäller Idahoe. Här får jag gräva lite mer för att göra bra teorier i endera hållet.

Habina har glidit med och inte gjort mycket väsen av sig, hängt på de jag anser vara goda nu på slutet men det kan man göra både som ond och som god, i synnerhet om man saknar extra info. Före första DL höll Dentaku mig för god, ingen aning om var hon fick det ifrån då det inte kan finnas någon information ute. Inför DL 2 så höll en hel bunke mig för god och alla kan rimligen inte veta hur det hänger ihop, först av de nytillkomna var Cirkus och LenaM och strax därefter kom Habina. Det är min övertygelse att Habina bara hängde på, hennes tidiga godförklaring var bara ett sätt att se god ut och få hänga med den goda sidan, säkert för att vid första bästa tillfälle sticka kniven i ryggen på någon av oss. Hon är rutinerad nog att låta det pågå ett tag.

Tidigare har jag varit osäker på henne men nu vid sista lynschen så bekräftade hon mina teorier, förutom det så gav cirkus död även den en viktig pusselbit.

Utifrån ovan Lobelia röstar på Habina

Senast ändrad:
Info!

Tre dagar har gått och nu får brevbäraren ytterligare 2 paket att dela ut.
Dessa innehåller en spionrad och ett beskydd.

Jag har klurat lite och läst lite och just nu lutar jag allt mer åt att hålla @Klara och/eller @Idahoe åt det onda hållet för jag börjar allt mer tro att Mirtai lutar åt goda hållet, mycket skumt javisst men något som pekar på ont? Nej, det är snarare de första rösterna på henne i gårdagens lynch som pekar på att lyan ville få ut henne och hoppades att vi andra skulle hänga på.

Själv klurar jag och läser och åker till stallet och hoppas på en uppenbarelse. @Lobelia verkar ha fått en men jag måste se om den går ihop med mina tankar.

Nu kommer ett inlägg med en del citat men tänkte försöka reda ut en del tankar...

Det som jag reagerat mest på idag är nog ffa Dentaktu faktiskt, men känner mig väldigt osäker på om hon verkligen är ond?
Hon är ju som jag en förstagångslekare och något i hennes idoga försvar känns åtminstone för mig som inte läser bakom raderna som ni erfarna , att hon kanske faktiskt vet något?
Jag har ju själv varit inne på LenaH i mina funderingar igår, även om de var väldigt tunna teorier baserade på OT? Så vill nog inte gå med i det som jag uppfattar som ett drev mot Dentaktu!
Så ska kika lite närmre på de som redan lagt sin röst där och på andra som går rätt hårt åt henne!

Q försvarade Dentaku på ett sätt som jag tycker är lite märkligt om hon är förstagångsulv? Det var många som teoriade mot henne och det hade varit väldigt lätt att hänga på och rösta ut en god. Det gör att jag nog håller Q som lite mindre misstänkt.

Mirtai sätter Klara som skum pga sin röststatistik, men inte Paddington - varför? Är Mirtai och Paddington ulvar ihop? Så jag avvaktar en stund till

Jag höll Klara som mer ond eftersom hon la en mer avgörande röst än Paddington.

glömmerallt röstar på Paddington

Då jag upplever att hon glider med och väljer att lägga lätta röster på folk som redan har mycket misstankar mot sig inget som sticker ut och inget som ifrågasätts särskilt mycket eftersom många andra har samma tankar. Det här gäller både rösterna på idahoe och dentaku. De var båda som jag varit inne tidigare på "lätta offer" och som jag minns det är Paddi inte en spelar som när hon är god bara glider med och röstar på sådana utan att åtminstone reflektera över det och ifrågasätta. Hon röstar med strömmen ibland men inte på det här sättet.

Jag upplever att Paddi när hon är god sticker ut mer från strömmen tar större plats och är mer drivande för sina åsikter.

@glömmerallt la den första rösten på Paddington. Det hade hon inte behövt göra, det fanns många andra som kunnat röstats ut lättare och då hade väl troligen ulvarna vunnit? Så den rösten gör faktiskt att jag omvärderat ga en hel del!

Jasså det var misstänkt redan då? Jag trodde det blev det senare, ibland är inte minnet det bästa.

Jag har skrivit på liknande tema (ulv röst på ulv dag 1) både före och efter det där inlägget av lobelia så inte konstigt om du blandade ihop det med mig.

När slutade du leka ungefär?

Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg :o

Vet att jag spelade som mest 2006/2007 men höll nog på en del även 2009.

@glömmerallt la den första rösten på Paddington. Det hade hon inte behövt göra, det fanns många andra som kunnat röstats ut lättare och då hade väl troligen ulvarna vunnit? Så den rösten gör faktiskt att jag omvärderat ga en hel del!
Där håller jag med dig, tidigare så hade jag inte mycket koll alls på GA, men att få i spetsen för att rösta ut en ond på det viset är ett mycket högt risktagande och vågspel. Hade hon lagt rösten i slutet hade det varit en helt annan femma. Det är en av anledningarna att GA seglat upp som trolig god medan Habina som hakade på utmärker sig åt andra hållet.

Min tanke var att ulvarna valde att hänga på mot Lilltess och Dentaku. Låta goda sköta jobbet och bara åka med. Inte vara drivande utan vänta och se vart åt det lutade. Det behöver ju naturligtvis inte stämma, Mirtai måste ju varit väl medveten om att vi var ganska många som teoriade mot Dentaku. Hon röstade ju dessutom med en teori om att hon följde andras teorier nu när jag tänker på det. Tack för att du fick mig att tänka ett varv till.

Nu skrev jag ju faktiskt att jag röstade på en egen teori OCH andras. Rätt ska ändå vara rätt!

Jag tyckte det var märkligt att två spelare så snabbt efter varandra hakade på en väldigt OT-kommentar. Det kändes liksom sampratat och ett sätt att få andra att se samma sak och kanske hänga på. Nu hade jag ju iaf fel om Dentaku, men det var ju ganska många fler som hade det...

Min familj vill se på film med mig. Så jag röstar nu. Inte så underbyggt som jag hade velat.

Klara röstar på Mirtai

Baserat på att jag inte rimmar med hennes tankar. Och framförallt att det var hon som sållades ut i min analys av röstlistorna i inlägg 943. Glömmerallt fick mig att tänka ett varv till. hon passar visst in i min teori om att ulvarna första dagen spridde sina röster och la uddaröster och i andra lynch valde att följa strömmen. Mirtai la förvisso första röst på Dentaku, men måste ju ha sett vartåt det barkade i och med alla teorier om Dentaku.

Nej alltså, det jag reagerat mest på idag (frånsett vad lite folk har varit här :p ) är Mirtai's resonemang kring röster i inlägg #881.

Dels blandar hon ihop vilka som röstat vad (och sätter mig fel på listan :meh: ) och dels tycker jag uttalandet:

är väldigt udda, då det går tvärtemot åtminstone min erfarenhet av hur ulvar "brukar" göra.

När jag sedan (upprepade gånger) ber om en förklaring till det uttalandet skämtas det bort med att hon är på fest och inte kan skriva inlägg. Eeh, men det var väl just det hon gjorde?
Jag tycker det är klart misstänkt beteende av någon som inte vill försvara sin teori. Huruvida det gör henne ond eller inte vet jag faktiskt inte, men misstänkt beteende helt klart så:

Idahoe röstar på Mirtai

Efter detta la Paddington en tredje röst på mig.

Jag tycker det känns lite för planerat och samordnat. Jag är medveten om att jag stuckit ut en del i mina teorier och även gjort en del misstag. Några av dem beror på att jag haft för bråttom (satte Idahoe i fel lista) och en del beroende på att spelet ändrats sedan jag spelade senast (att utgå från att ulvarna undvek att rösta på andra ulvar i DL1). Det gör ju att jag är ett ganska lätt offer!

Dessutom, titta på vad Idahoe har för motivering? Hon röstar på mig baserat på att jag satt henne på fel lista i mitt inlägg, något jag bett om ursäkt för. Sedan får jag skäll för att jag på festen inte tycker mig ha tid att göra några längre utläggningar. Slutligen är det tydligen misstänkt att jag trodde att ulvar undvek att rösta på ulvar?

DEt skulle inte förvåna mig om Idahoe och Klara är ulvar

Jag har klurat lite och läst lite och just nu lutar jag allt mer åt att hålla @Klara och/eller @Idahoe åt det onda hållet för jag börjar allt mer tro att Mirtai lutar åt goda hållet, mycket skumt javisst men något som pekar på ont? Nej, det är snarare de första rösterna på henne i gårdagens lynch som pekar på att lyan ville få ut henne och hoppades att vi andra skulle hänga på.
Det eller ett väldigt högt vågspel. Det känns lite udda att lyan skulle sätta upp en ond mot en ond för att få den ena att bli godförklarad men långt konstigare saker har hänt. Jag är fortfarande lite tveksam här.

En anledning till tveksamheten är att det inte kan finnas hur många goda som helst, det är några jag är osäker på som tävlar om samma platser som goda.

Slutligen (jag delar upp allt det här i olika inlägg eftersom jag får kritik för att jag skriver för få inlägg :p) vill jag också kommentera @Snurrfian som igår la en röst på paddington i ett läge när det stod 2-2 mellan oss.

Svårt att säga om det är så att det var ett sätt att skaffa sig ett alibi?

Slutligen (jag delar upp allt det här i olika inlägg eftersom jag får kritik för att jag skriver för få inlägg :p) vill jag också kommentera @Snurrfian som igår la en röst på paddington i ett läge när det stod 2-2 mellan oss.

Svårt att säga om det är så att det var ett sätt att skaffa sig ett alibi?
Alla röster på Paddi kan vara Alibi, jag räknar med det finns åtminstone någon röst från en ond, jag är övertygad om att Habinas är det exempelvis, där kan vara fler.

Alla röster på Paddi kan vara Alibi, jag räknar med det finns åtminstone någon röst, jag är övertygad om att Habinas är det exempelvis, där kan vara fler.

Ja, om man tittar på i vilket läge hennes röst kom så känns den misstänkt.

Hur ser du på LenaH som också röstade på Paddington men i ett läge där det egentligen inte spelade någon roll?

Det eller ett väldigt högt vågspel. Det känns lite udda att lyan skulle sätta upp en ond mot en ond för att få den ena att bli godförklarad men långt konstigare saker har hänt. Jag är fortfarande lite tveksam här.

En anledning till tveksamheten är att det inte kan finnas hur många goda som helst, det är några jag är osäker på som tävlar om samma platser som goda.
Fast jag tror att @Mirtai lutar mot att vara god, skum javisst, men jag börjar bli tveksam till om hon verkligen är ond, snarare förvirrad ny god. Mitt största problem är att jag har för många onda ärligt talat, skulle alla vara onda som jag misstänker så hade det varit slut för länge sedan... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar