Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

glömmerallt 1
Paddington 1

Mirtai 2

Quarter4ever

Är knepig, har konstiga teorier, jag blev lite förvånad att hon hållit Lilltess som siare, på vilka grunder kan man fråga sig? Är det nybörjargissningar, fick han sian? På sista frågan ser jag det som högst osannolikt, jag skulle knappast välja nykomlingar för något sådant. Siare kan hon inte vara om hon inte duperar oss totalt och spionen får väl ingen info om siaren? Så för mig blir det en liten ondvarning på det här. Det känns som det kan vara en nybörjare som inte insett hur svår det kan vara att hitta vem som är siare utan extrainfo.
Fast det där stämmer inte, @quarter4ever trodde Dentaku var siare, inte Lilltess.

Nej alltså, det jag reagerat mest på idag (frånsett vad lite folk har varit här :p ) är Mirtai's resonemang kring röster i inlägg #881.

Dels blandar hon ihop vilka som röstat vad (och sätter mig fel på listan :meh: ) och dels tycker jag uttalandet:

är väldigt udda, då det går tvärtemot åtminstone min erfarenhet av hur ulvar "brukar" göra.

När jag sedan (upprepade gånger) ber om en förklaring till det uttalandet skämtas det bort med att hon är på fest och inte kan skriva inlägg. Eeh, men det var väl just det hon gjorde?
Jag tycker det är klart misstänkt beteende av någon som inte vill försvara sin teori. Huruvida det gör henne ond eller inte vet jag faktiskt inte, men misstänkt beteende helt klart så:

Idahoe röstar på Mirtai

Tror det var väldigt länge sedan Mirtai lekte som mest och då var det andra saker som var vanligt jämfört med nu.

Att rösta pga en sådan sak i det här läget av leken känns lite tveksamt.

Jag tycker dessutom hon har teoriat rätt mycket mot mig. Hon har fel i teorierna men jag tycker hon förklarar bra varför hon röstar som hon röstar.

Tror det var väldigt länge sedan Mirtai lekte som mest och då var det andra saker som var vanligt jämfört med nu.

Att rösta pga en sådan sak i det här läget av leken känns lite tveksamt.

Jag tycker dessutom hon har teoriat rätt mycket mot mig. Hon har fel i teorierna men jag tycker hon förklarar bra varför hon röstar som hon röstar.
Jag har inte alls kommenterat hennes röst mot dig eller motiveringen där. :)
Utan hennes konstiga uttalande som blev dessutom väldigt mycket konstigare av hur hon agerade efteråt när jag (som inte var med och spelade "förr") bad henne förtydliga.

Jag tittar inte så mycket på rösterna, DL1 och 2 tycker jag att det är svårt att se ett sammanhang, de kan ha betydelse i ett senare skede när man lägger ihop ytterligare en - två dagar.
Att analysera hur ulvarna tänker är ju inte riktigt heller min grej, de få gånger jag varit ond har det typ varit ole dole doff... :o

Jag måste börja leta goda men jag har bara 42 minuter på mig! :arghh:

Habina, röstar Lobelia, Lilltess. Röstar på Lobelia i DL1 pga dennes får-diskussion m Idahoe1. Lägger sedan rösten på Lilltess utifrån Cirkus teoriinlägg om att Lilltess försökt varna en ev kollega, Dentaku, att ta det lugnare. Tycker liksom mig att leken varit rörig och verkar ha tidsbrist. Inte så mycket substans i hennes teorier och jag känner att jag måste se mer av denne.

Snurrfian röstar Idahoe, Mirtai. Lägger en tidig röst på Mirtai igår som baseras utifrån Mirtais konstiga teori om ev samband mellan dentaku och snurrfian. Gick inte med i röstningen mot Lilltess/Dentaku och höll sig ifrån de diskussionerna även fastän hon gjorde vissa inlägg (uppdaterade röstlistor). Håller med Snurrfian om att det nog är vanligare (numera) med att ulvar röstar på ulvar i DL1 – det gjorde ex jag när jag senast satt i lyan, då jag röstade på Koppen i DL1. Upplever Snurrfian som lite säkrare i sig själv än tidigare och vet inte om det kommer med mer rutin, hon känns inte lika snurrig längre men det är fortfarande mycket onliners och OT, bland annat hennes munhuggning med LenaH. Har kommer m lite mer teorier idag än tidigare men känner jag inte har något riktigt grepp om henne iaf.

Lobelia röstar Lilltess, Dentaku. Jag kan inte hjälpa det men jag får en bra känsla när jag läser Lobelias inlägg. Det känns som om hon verkligen vill reda ut frågetecken för att endera avskriva spelare eller kunna sätta dem åt det misstänkta hållet. Jag tycker även hon är lite av motorn i leken som för leken framåt (och leder inläggstatistiken)

LenaH röstar Lobelia, Dentaku. Känns som om denne varit lite i försvarsställning genom leken och lagt mycket tid på det istället för att teoria om andra spelare. Flera onliners och mycket OT tillsammans m Snurrfian. Tycker hon brukar komma med mycket mer egna teorier och slutledningar än vad hon gjort i den här leken.

GlömmerAllt röstar Idahoe, Lilltess. Har tagit upp GA tillsammans m Mirtai tidigare idag så jag hänvisar till det inlägget när de gäller de två.

Idahoe röstade på Lilltess efter att ha återuppstått. Hittar inget som får mig att reagera på Idahoe. Noterar att Idahoe noterat att Mirtai tar upp dennes röst i DL1 när Idahoe1 hade en helt annan roll. Jag inser inte vad Idahoe gjorde då har att göra med den roll Idahoe har nu så det är intressant. Slutledningen är att jag måste se mer av Idahoe

Q röstar Snurrfian, LenaH. Q känns precis som Dentaku som en nybörjare som försöker teoria om allt men inte riktigt får ihop sina teorier. Talar lite emot sig själv. Jag funderar på vad som hände igår efter att jag lämnat leken. På ett sätt känns det sunt att hon stannade upp om Dentaku och funderade på alternativ teori (även om den var fel), men jag känner mig osäker på henne. Håller med Habina att om hon nu trodde att Dentaku hade en viktig roll, varför inte lägga en röst som skulle hjälpa till att hålla denne kvar (dvs lägga sin röst på Lilltess, hon hade ju misstänkt Lilltess innan i teorinlägg #625). Jag gör en notering att Q skriver samma sak som Idahoe i några inlägg högre upp att det verkar som om Cirkus och Snurrfian tycker ung likadant idag – något som helt undgått mig.

Klara röstar Bollen, Dentaku, det enda jag kan säga om denne är att hon känns ganska anonym, inte så mycket teorier. Det jag reagerat på är dennes teori om bollen och att dennes försiktighet var ett tecken på att denne var i lyan. Skrev om det igår att jag tyckte Klaras röst då var väldigt passiv, dock kom hon m ett bra svar på mitt inlägg efteråt. Håller med henne om att Mirtais inlägg om henne är ganska så underligt. Behöver se mer av Klara.

Cirkus röstar Klara, Lilltess. Har svårt att få något grepp om Cirkus (eller så är det för att jag är helt slut efter att ha gått igenom alla andra). Hon var den som väckte tanken om att Lilltess försökt signalera till en kollega (Dentaku) att ta det lugnare m teoriandet och som flera sedan hakade på. Har egentligen inte sett något hos Cirkus som får min radar att gå igång.

Jag har inte alls kommenterat hennes röst mot dig eller motiveringen där. :)
Utan hennes konstiga uttalande som blev dessutom väldigt mycket konstigare av hur hon agerade efteråt när jag (som inte var med och spelade "förr") bad henne förtydliga.

Jag tolkade den kommentaren som en del i motiveringen i rösten på mig.

Spök: Det här är grym kvällsunderhållning. Jag sitter med ett glas vin och lite choklad och spånar i godan ro över era inlägg utan att känna minsta press. :D
Lite mer spök.
Håller med men nu måste jag "tyvärr" dra till stallet. Plockar inga pluspoäng av min 5 åring när hon fått stå ute i pissevädret så länge, mor och bror bryr sig dock inte det är utehästar.

Och nej, det var ingen felskrivning, jag letar ofta goda först för att sen gå efter uteslutningsprincipen.

Jag tittar inte så mycket på rösterna, DL1 och 2 tycker jag att det är svårt att se ett sammanhang, de kan ha betydelse i ett senare skede när man lägger ihop ytterligare en - två dagar.
Att analysera hur ulvarna tänker är ju inte riktigt heller min grej, de få gånger jag varit ond har det typ varit ole dole doff... :o

Jag måste börja leta goda men jag har bara 42 minuter på mig! :arghh:

Min fetning

Du kanske skulle pröva leta onda istället;)

Jag tyckte jag var ganska tydlig i min röstmotivering igår att jag hade brist på egna teorier och därför fattade mitt beslut om vem jag skulle rösta på baseat på andras teorier?

På vilket viss skulle det faktum att bollen var god tala för att jag är ond? Det behöver du utveckla för det förstår jag inte alls. Det paddi sa var att hon inte trodde vi var ulvar ihop inte att någon av oss var det.

Om ni inte var ulvar ihop och en är god så är det ju möjligt att den andra är ond om man ska gå på Paddis tankegång och eftersom bollen_ var god så... Men ärligt talat så är du inte högst upp på min misstankelista ändå. Däremot är det konstigt att inte rösta på den man misstänker mest för jag tyckte du inte verkade särskilt misstänksam mot nån av de två som var upp för lynch igår och valde snarare på vilka som röstat och det kan ju iofs ha sina poänger också - om någon du tycker är skum röstar på den ena (för att den kanske vet att det är en god) så röstar du på den andra....mmmmhmmmm. Då får jag ihop tankarna lite mer faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar