Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom brevbäraren dog i käk och inte i lynch så jo, brevbäraren kan ha delat ut paket

Kan förtydliga här att vid lynch så skickas inget paket, men om brevbäraren överlevde lynch men blev käkad så har fortfarande paketet gått iväg eftersom det skickas direkt efter dagDL så mottagaren kan använda det till nattDL om denne ville. Paketet fick sparas till natten efter men sen var paketet förbrukat.
Så har brevbäraren skickat ett paket så kom det fram till mottagaren.

Inte så troligt, men möjligt. jag tänker i allafall inte stänga den dörren - men jag förstår ju att du vill göra det ;)

Fast varför skulle en god shaggy låta bli att delge info under flera dagar? Hon hade ju kunnat bli uppkäkad tidigare? Om hon vetat något om någon ond borde hon ju teoriat om det eller hur? Jag får inte ihop ditt resonemang alls.

Jag har för övrigt också funderat på eventuelt paketsom delat ut ochhar funderat på om koppen kan ha vetat något om idahoe. Koppen verkade ju rätt bestämd i sina misstankar utan särskilt mycket till teori.

Jag röstar nu för att vara säker på att inte missa, eventuellt kommer jag in och teoriar mer senare.

Koppen röstade på idahoe dag 2 och fortsatte sedan att dag tre skriva att hon inte kunde släppa idahoe(koppen röstade röstade inte den dagen)se inläggen nedan. Det här plus att koppen inte direkt hade någon teori mot idahoe gör att jag tror koppen fått info om idahoe genom ett paket från brevbäraren. Att idahoe röstade på koppen talar ju också för det här. så glömmerallt röstar på idahoe

Ja, jag släpper då inte Idahoe ännu då hon könns mer åt det onda hållet än det goda.

Jag kan inte hitta nåt ulvigt bland inläggen.
Känner att jag just nu mest vill kika på hur alla har röstat gentemot de som åkt ut.
Den enda jag inte kan släppa helt är Idahoe. Tyvärr kan jag inte förklara hur jag tänker bara.
Ska glra ett försök om mina misstankar kvarstår tills DL

Att jag röstade på Koppen talar för att Koppen fått info från brevbäraren om mig?:confused::confused::confused:

Jag har också funderat på varför Koppen var så mycket emot mig utan att vilja säga varför. Men känner att Koppens spelsätt i allmänhet var väldigt förvirrande, så jag har lagt ner att försöka få någon ordning på det...

Jag tänker också rösta nu för att vara säker på att hinna lägga röst.

Nåja, jag har igen två stycken som jag tycker känns mest ulviga, dels är det glömmerallt som ligger kvar som skum, men jag är glad att se GA i sitt vanliga esse (piggare) och teoriar och bemöter på ett bra vis, detta gör att hon sjunker något i misstankegrad. Däremot så har FiaM väckt mina misstankar, ffa med det konstiga uttalandet som jag funderat runt i inlägg #331

Idag så känns nog Idahoe också hyffsat mer mot det neutrala
Snurrfian och Paddington har inte väckt någon ulvradar att tala om.

cirkus röstar på FiaM

En fundering över brevbärarens ev paket. Det finns en stor möjlighet att brevbäraren hann ge en gåva till någon det säger jag inget om, men kan brevbäraren ha gett en gåva till Koppen? Koppen1 åkte vid lynchen dag1 så denne kan inte ha fått ett paket i sin gamla roll. Sasse hade Koppen2s roll vid detta tillfälle. Om brevbäraren har gett ett paket till Sasse så betyder det att Koppen skulle få ärva informationen när hon tog över Sasses roll. Sasse röstade på Idahoe i DL1 vilket innebär att Sasse skulle kunna välja att sia just Idahoe. När Koppen fått ärva rollen kan hon ju även ha fått ärva sian. Så ja, scenariot skulle ju kunna funka. Fast jag tycker det är lite för många om och men och kanske för att basera en röst på det. Jag tycker inget heller tyder på att Idahoe är ond utan jag får bra vibbar från denne när jag läser hennes inlägg och jag tycker hon uppriktigt verkar leta onda.

Fast varför skulle en god shaggy låta bli att delge info under flera dagar? Hon hade ju kunnat bli uppkäkad tidigare? Om hon vetat något om någon ond borde hon ju teoriat om det eller hur? Jag får inte ihop ditt resonemang alls.

Fast utifrån LLs förklaring så kan brevbäraren ha lämnat ett paket till Shaggy innan Lynch1 och denne siat Bumpo vid Natt1 och därför röstade på Bumpo dag2.

FiaM är nog dagens mest misstänkta för mig. Igår var jag tveksam, men det känns efter röstningen som att hon alltmer hamnar åt det ondare hållet för mig. Dels pga hennes osammanhängande tankar kring hur Snurrfian både kommer med vettiga funderingar och samtidigt känns osammanhängande och snurrig. I kombination med att jag själv uppfattat Snurris som mindre snurrig än vanligt.
Röstningen på goda Koppen1 dag 1 var inget konstigt för mig, men båda hennes senare röster har inte riktigt kännts bra för mig. Båda är sena röster som inte påverkat resultatet, med lite vaga teorier som skyllts på tidsbrist. Får mig att undra om det är en taktik för att flyga under radarn? O_o
Och motiveringen igår, att hon ville se mer av GA som hon röstade på och hoppades att få göra det idag? Nope, det resonemanget går inte hem alls hos mig faktiskt.:cautious:
Som sagt, håller FiaM åt det ondare hållet idag.

Sitter och pluggar till morgondagens tenta (:yuck:) så röstar redan nu ifall jag inte kommer in innan DL igen.
Baserat på ovanstående citat:

Idahoe röstar på FiaM

@Snurrfian, jag undrar om Du kanske är nånting på spåret när det gäller Shaggy. Först tänkte jag att hon var ju vanlig bybo, men faktum är att hon KAN ha haft extrainformation. Låt oss säga att brevbäraren hann dela ut ett brev till Shaggy så kan hon rent teoretiskt ha haft information. Jag har ju dessutom under ett tag varit misstänksam mot glömmerallt, så om Shaggy visste nånting om henne och det gjorde att hon la glömmerallt åt det onda hållet som jag tolkar det, passar ganska bra in i mina tankar om glömmerallt.

FiaM's inlägg idag och försvar av sin teori är minst sagt underlig. Att rösta på någon som man tror är ond och sen hoppas på att den inte ska åka? Det är en synnerligen märklig förklaring om det inte är så att hon är ond själv. Då vill man nog inte att den man tror är ond ska åka. Å andra sidan så undrar jag om en ulv skulle kunna skriva så uppenbart märkligt? Eller? I vilket fall så gick i allafall min ulv-radar igång, sen vet jag inte hur mycket utslag den kommer att göra. Men igång gick den

Jag håller på att noja ur fullständigt känner jag, å ena sidan och å andra sidan... :nailbiting: Jag vet inte vad jag ska tro om Shaggys uppätning, å ena sidan så pekar hon lite ut glömmerallt, och även om vi nu vet att hon var bybo så visste väl inte ulvarna det när de käkade henne? Alltså kan de ha trott att hon hade siat glömmerallt och därför bestämde sig för att käka henne innan hon kom med en teori som fällde glömmerallt. Det kan även vara så att glömmerallt är god och ulvarna är några helt andra och därför valde att käka Shaggy för att kasta misstankarna på glömmerallt.

Det skrämmer mig lite att jag sätter cirkus som god bara för att hennes teorier är bra... O_o Jag kan bli lurad helt och hållet av Cirkus goda framtoning och det skrämmer mig...

Paddington är lite samma sak som Cirkus, jag har helt klart en tendens att sätta folk som tänker som jag åt det goda hållet, vilket jag egentligen borde släppa och istället verkligen se vad de skriver, men jag hittar inget som sparkar igång någon ulvradar riktigt...

FiaM går från märklighet till märklighet, rösterna slängs ut lite hejvilt utan att det finns någon röd tråd att följa, men visst det är svårt den här gången...

@Idahoe det jag menar är att du visserligen skriver rätt många teorier men det känns lite som upprepning av de andras. Men å andra sidan så finns det som sagt inte så mycket att gå på...

Åh jag vet verkligen inte vad jag ska tro idag, jag känner mig helt upplurad av att Koppen visade sig vara god, vilket ställer till det för mig...

Röstlista dag 4
18:38 glömmerallt röstar på idahoe

19:10 cirkus röstar på FiaM
19:56 Idahoe röstar på FiaM
20:17 Paddington röstar på FiaM

• Gilla
Reactions: MM
Helskotta det här känns jobbigt... :down: Alla utom jag och @FiaM har röstat, och om ingen ändrar sin röst så kommer alltså min blir utslagsröst för jag har väldigt svårt att tro att FiaM skulle välja att rösta på någon annan än Idahoe i det här läget... Om jag väljer att rösta på Idahoe blir det alltså lottning dem emellan i och med att röstfifflaren är borta och det är ingen annan som kan påverka... Väljer jag att rösta på FiaM så åker hon och då får vi veta vilken sida hon står på. Visar det sig att hon är god så är jag rejält upplurad av ulvarna genom att se till att hon åker ut, är hon ond så har jag valt rätt... :nailbiting:

Eftersom jag har en liten chans att Snurrfian inte röstar på mig och att det då kanske kan bli lottning, FiaM röstar på Idahoe

Jag måste äta och har just nu sån j*vla ågren över vad jag ska välja så jag låter slumpen avgöra... :cry:
Snurrfian röstar på Idahoe

Röstlista dag 4
18:38 glömmerallt röstar på idahoe
19:10 cirkus röstar på FiaM
19:56 Idahoe röstar på FiaM
20:17 Paddington röstar på FiaM

20:46 FiaM röstar på Idahoe

20:59 Snurrfian röstar på Idahoe

Som jag förstår det är det nu alltså slumpen som kommer avgöra?
(Känns ju bra att 2 av 3 röster på mig är motiverade med "jag vill försöka rädda mig själv" respektive "Jag kan inte välja så slumpen får välja"...:meh:)

Kände helt plötsligt att jag fick koll på de sista rollerna som jag var osäker på för övrigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar