Varning för långt inlägg!
@Paddington jag lånar din fina röstlista för att förenkla för mig själv
Cirkus röstar
lillgrådis, bumpo, glömmerallt
Snurrfian röstar
glömmerallt, Koppen, koppen
Idahoe röstar
Koppen1, Lillgrådis, Koppen
FiaM röstar
Koppen1, Snurrfian, glömmerallt
Paddington röstar
Idahoe, Koppen2, FiaM
Glömmerallt missar röst, röstar
lillgrådis, Koppen
Jag inser att jag själv är ett exempel på varför man inte kan stirra sig blind på röst-statistiken. Jag har alla 3 gånger röstat på sådana som visat sig goda. Däremot var det två av dessa gånger Koppens väldigt udda spelsätt som lurade mig att tro att hen var ond.
Jag tror att folks motiveringar till hur de röstat är minst lika relevant som om de röstat på ond eller god, då goda helt klart ofta blir lurade att rösta ut andra goda.
Inte mycket har hänt sen igår, men jag försöker mig på nya tankar ändå, med utgångspunkt i mitt teoriinlägg från igår #288
Cirkus har kommit med många fina teoriinlägg. Bra så!
Igår höll jag henne som neutral. Hon kommer med så fina teorier att jag vill att hon ska vara god!
Men hennes resonemang kring mig och GA skaver lite hos mig... Hon har väl i stort förklarat sig, men ändå...
Satte sista spiken i kistan på onda bumpo, vilket antingen kan vara skickligt alibi från en i lyan, en god som hittat en ond, eller en ond utanför lyan som tror den röstar ut en god...
Hmmm. Men cirkus får vara neutral så länge, med ett extra öga på sig
Den ovanlligt osnurriga
Snurrfian höll jag som neutral mot god igår. Hon röstade på Koppen precis som jag igår, så inget konstigt där. Koppens spelsätt lurade flera av oss att misstänka hen, det säger sannolikt inte mycket om Snurrfians roll. När det gäller mig verkar Snurrfian tycka att jag inte kommer med egna teorier, lite udda när andra tycker att jag "misstänker de flesta". Uppfattas jag så olika?
Att hon är ovanligt lite snurrig kan tyda på ulveri, men kan precis lika gärna vara att hon börjar bli mer säker som spelare i allmänhet
Menmen, Snurrfian får stå kvar som neutral i min lista så länge.
FiaM är nog dagens mest misstänkta för mig. Igår var jag tveksam, men det känns efter röstningen som att hon alltmer hamnar åt det ondare hållet för mig. Dels pga hennes osammanhängande tankar kring hur Snurrfian både kommer med vettiga funderingar och samtidigt känns osammanhängande och snurrig. I kombination med att jag själv uppfattat Snurris som mindre snurrig än vanligt.
Röstningen på goda Koppen1 dag 1 var inget konstigt för mig, men båda hennes senare röster har inte riktigt kännts bra för mig. Båda är sena röster som inte påverkat resultatet, med lite vaga teorier som skyllts på tidsbrist. Får mig att undra om det är en taktik för att flyga under radarn?
Och motiveringen igår, att hon ville se mer av GA som hon röstade på och hoppades att få göra det idag? Nope, det resonemanget går inte hem alls hos mig faktiskt.
Som sagt, håller FiaM åt det ondare hållet idag.
Paddington höll jag igår som åt det godare hållet. Hon lade sedan gårdagens förstaröst på FiaM med motivering liknande mina egna tankar kring FiaM. Detta gör att jag fortfarande tycker hon verkar god.
Glömmerallt mår inte bra. Såklart jättetråkigt, krya på dig!
Röstat väldigt lika mig statistiskt sett, även om jag varit lite fundersam på hennes motiveringar. Har varit väldigt inaktiv och rösten i sista sekunden igår skulle mycket väl kunna vara ett försök till alibi.
Kom sedan in idag och försvarade sig något, men teoriade inget nytt om någon, vilket jag kunde önskat.
Goda Shaggy teoriade mot henne precis innan hon blev käkad, vilket såklart kan vara lite misstänkt...
Nåja, GA får vara neutral ett tag till, men en jag håller ögonen på mycket noga.