Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta att jag missade röstningen. Jag trodde jag skulle hinna smita in på telefonen i stallet men det sket sig. Min unghäst hade tagit av sig täcket i hagen så det var bara att leta reda på det och sen började silagebalen ta värme så det blev till att packa så mycket som möjligt. När jag kom fram till ridlektioonen var jag bara där 5 min innan "måste tiden".
Tyvärr han jag inte rösta tidigare utan det jag skrev var precis vad som hans med i luckor på jobbet.
Ska ta och kolla igenom leken en sväng och hoppas på att kunna hitta något intressant

Jag gillar verkligen inte när folk inte ens skriver, Sasse kan ha missat att det har börjat, @glömmerallt har åtminstone koll på tråden men har inte skrivit så just nu lägger jag min röst på henne eftersom det är lite misstänkt att inte ens vara med och skriva något första dagen.

Snurrfian röstar på glömmerallt.

[

Varför tycker du det är misstänkt?

Jag tror inte folks tid/energi/intresse för leken säger något om deras roll.
Det här tycker jag är lite intressant.
Med tanke på inaktiviteten som glömmerallt visat (ja jag förstår att hon är sjuk) så börjar jag undra om det inte är så att hon skriver detta för att kunna gömma sin (förståliga) inaktivitet bakom ett "hon är inaktiv och då är hon inte ulv"

Hurru @Paddington - i mitt inlägg #298 så tycker jag nog att jag ändå lutar över att Idahoe kanske ändå inte är ond, kanske. Så att jag inte gör någon skillnad på de två tycker jag är lite feltolkning av dig. Eftersom min röst också föll på glömmerallt så borde väl det vara någon form av ställningstagande?

Jag håller GA som misstänkt fortfarande och inte minst i ljuset av vad Shaggy skriver i inlägg #322. Visserligen mår hon råtta, men hinner ändå in till DL precis och lägger en röst på goda Koppen. Ingen hade någon direkt stark teori där. Så att motiveringen att teorierna mot Koppen var de bästa känns...skum. Idahoe hade åtminstone en egen teori. GA hade kunnat lägga en röst som var betydelselös om hon nu är så risig - men valde att skicka en som visade sig vara god och dessutom ha en viktig specialroll. Nej, för mig blir hon mer och mer skum faktiskt.

Det här tycker jag är lite intressant.
Med tanke på inaktiviteten som glömmerallt visat (ja jag förstår att hon är sjuk) så börjar jag undra om det inte är så att hon skriver detta för att kunna gömma sin (förståliga) inaktivitet bakom ett "hon är inaktiv och då är hon inte ulv"

Nä det där har du nog missförståt lite, det jag menade var att jag inte tror någon har som taktik att hålla sig undan. Jag tycker det är konstigt att du missförstår just eftersom du citerar att jag påpekar att jag inte tror det säger något om rollen.:confused:

Jag menar om jag säger att jag inte tror det säger något om så menar jag just det att peronen kan ha vilken roll som helst både ond och god.

Jag tycker det är väldigt konstigt att du försöker att vinkla det till att jag skulle antytt att ulvar inte är oaktiva för det har jag inte alls sagt.

Hurru @Paddington - i mitt inlägg #298 så tycker jag nog att jag ändå lutar över att Idahoe kanske ändå inte är ond, kanske. Så att jag inte gör någon skillnad på de två tycker jag är lite feltolkning av dig. Eftersom min röst också föll på glömmerallt så borde väl det vara någon form av ställningstagande?

Jag håller GA som misstänkt fortfarande och inte minst i ljuset av vad Shaggy skriver i inlägg #322. Visserligen mår hon råtta, men hinner ändå in till DL precis och lägger en röst på goda Koppen. Ingen hade någon direkt stark teori där. Så att motiveringen att teorierna mot Koppen var de bästa känns...skum. Idahoe hade åtminstone en egen teori. GA hade kunnat lägga en röst som var betydelselös om hon nu är så risig - men valde att skicka en som visade sig vara god och dessutom ha en viktig specialroll. Nej, för mig blir hon mer och mer skum faktiskt.

Att medvetet läga en sen udda röst på någon gör jag bara om jag har starka misstankar mot hen. Annars ser jag inte poängen? Att med flit inte påverka röstningen åt något håll kan möjligtvis vara smart som ond men knappast som god? Som jag nämnde tidigare i mina teorier mot lillgrådis blir jag generellt misstänksam när folk verkar vilja undvika att avgöra.

Det var bara jag koppen och FiaM som hade röster på oss. Jag röstar ju inte på mig själv och då stod det mellan FiaM och koppen och FiaM har inte gjort något som jag reagerat på(att hon har fel om mig gör henne inte till ulv liksom).

Nä det där har du nog missförståt lite, det jag menade var att jag inte tror någon har som taktik att hålla sig undan. Jag tycker det är konstigt att du missförstår just eftersom du citerar att jag påpekar att jag inte tror det säger något om rollen.:confused:

Jag menar om jag säger att jag inte tror det säger något om så menar jag just det att peronen kan ha vilken roll som helst både ond och god.

Jag tycker det är väldigt konstigt att du försöker att vinkla det till att jag skulle antytt att ulvar inte är oaktiva för det har jag inte alls sagt.
Jag förstår precis vad du säger (även om jag som sagt inte håller med :p ). Jag tycker ändå att mitt resonemang är hållbart även om det kan vara väldigt fel. Det skulle ju inte vara första gången någon för ett resonemang och sen spelar enligt den dåliga taktiken.

Uppdatering från LL!

Ulvarna äter Shaggy, som var bybo.

DL ikväll 21.30
NattDL imorgon 08.15

Paddington har reagerat på mina röster på Snurrfian och glömmerallt då hon tycker att de sticker ut för att den inte tillförde något i leken. Jag har redan skrivit om varför jag röstade som jag gjorde, Snurrfian var en av de som jag hade reagerat lite på och skrivit det i ett inlägg. Av de som hade fått röster så fanns det inget som jag kände att jag hade reagerat tillräckligt mycket på för att motivera en röst, speciellt inte när jag hade tidsbrist. I det läget lägger jag hellre en neutral röst, som kanske inte leder någonstans men är på någon som jag tror kan vara ond, än riskerar att vara med och rösta ut en god baserat på någon annans motivering. :)
Det kanske inte är helt rätt men just nu är det så jag tänker. Där är också anledningen på min röst på glömmerallt igår, jag hade henne som en möjlig ond, vill se mer av henne och hoppades att hon inte skulle åka, även om jag röstade på henne. Rösten hade lika gärna kunnat hamna på Idahoe eller Snurrfian men de hade ju kommit med lite mer teorier som jag ville hinna läsa igenom. Koppen hade jag ju mer som neutral så varför skulle jag rösta på henne?

Men hjälp hur svårt var inte det här? Det är knappt någon som skriver och försöka tyda ut något från röstlistorna känns som helt omöjligt... Jag var helt övertygad om att Koppen var ond, men det var bara hennes spelsätt, det kändes bra med Shaggy som kom med teorier som jag ändå kan hänga med på och så blir hon käkad... Kan det vara så att Shaggy var något på spåret när hon blev käkad? Eller var hon på väg åt hel fel håll och ulvarna vill få oss att tro att hon var något på spåret?
Paddington kommer med vettiga teorier, men åt vilket håll jag ska sätta Paddington, det vågar jag inte ens gissa längre... FiaM försöker komma med teorier men skyller på att hon har dåligt med tid och slänger iväg lite knepiga röster.
Glömmerallt försöker försvara sig mot Shaggys anklagelse och sen blev Shaggy behändigt nog käkad...
Idahoe smyger med utan så många egna teorier, men å andra sidan så är det nästan helt omöjligt att skriva några teorier i och med att ingen skriver något alls så det kan beror på att det helt enkelt saknas något att gå på.
Cirkus är den som tillsammans med Paddington kommer med mest teoriinlägg och känns åt det godare hållet, men å andra sidan så kan jag vara hellurad... :arghh:

@Snurrfian, jag undrar om Du kanske är nånting på spåret när det gäller Shaggy. Först tänkte jag att hon var ju vanlig bybo, men faktum är att hon KAN ha haft extrainformation. Låt oss säga att brevbäraren hann dela ut ett brev till Shaggy så kan hon rent teoretiskt ha haft information. Jag har ju dessutom under ett tag varit misstänksam mot glömmerallt, så om Shaggy visste nånting om henne och det gjorde att hon la glömmerallt åt det onda hållet som jag tolkar det, passar ganska bra in i mina tankar om glömmerallt.

FiaM's inlägg idag och försvar av sin teori är minst sagt underlig. Att rösta på någon som man tror är ond och sen hoppas på att den inte ska åka? Det är en synnerligen märklig förklaring om det inte är så att hon är ond själv. Då vill man nog inte att den man tror är ond ska åka. Å andra sidan så undrar jag om en ulv skulle kunna skriva så uppenbart märkligt? Eller? I vilket fall så gick i allafall min ulv-radar igång, sen vet jag inte hur mycket utslag den kommer att göra. Men igång gick den

Om inte leken ska ta slut med de ondas vinst så måste vi få ut en ond i denna lynch (och i nästa eftersom de får käka iom att ängeln är borta) . De är tre stycken varav två ulvar och en ond spion. Helst ska vi ju ha ut ulvarna först iom att spionen inte kan käka. Om jag har tänkt rätt.

@Snurrfian, jag undrar om Du kanske är nånting på spåret när det gäller Shaggy. Först tänkte jag att hon var ju vanlig bybo, men faktum är att hon KAN ha haft extrainformation. Låt oss säga att brevbäraren hann dela ut ett brev till Shaggy så kan hon rent teoretiskt ha haft information. Jag har ju dessutom under ett tag varit misstänksam mot glömmerallt, så om Shaggy visste nånting om henne och det gjorde att hon la glömmerallt åt det onda hållet som jag tolkar det, passar ganska bra in i mina tankar om glömmerallt.

Brevbäraren dog väl första natten så om hen delade ut något paket som gav info(det vet vi ju inte kan ju vara något annat med) så är det ju ingen som skulle fått info nu. Så det där tycker jag är ett konstigt resonemang.

Om inte leken ska ta slut med de ondas vinst så måste vi få ut en ond i denna lynch (och i nästa eftersom de får käka iom att ängeln är borta) . De är tre stycken varav två ulvar och en ond spion. Helst ska vi ju ha ut ulvarna först iom att spionen inte kan käka. Om jag har tänkt rätt.

Ja det har du rätt i det gäller att tänka igenom hur vi röstar extra noga.

Brevbäraren dog väl första natten så om hen delade ut något paket som gav info(det vet vi ju inte kan ju vara något annat med) så är det ju ingen som skulle fått info nu. Så det där tycker jag är ett konstigt resonemang.

Som jag tolkat brevbärarrollen så bör den ha hunnit dela ut paket. Har paketet bara nått sin destination så har den spelaren fått en förmåga, vilken det nu var, om det var någon

Varning för långt inlägg! :p
@Paddington jag lånar din fina röstlista för att förenkla för mig själv :)

Cirkus
röstar lillgrådis, bumpo, glömmerallt
Snurrfian
röstar glömmerallt, Koppen, koppen
Idahoe
röstar Koppen1, Lillgrådis, Koppen
FiaM
röstar Koppen1, Snurrfian, glömmerallt
Paddington
röstar Idahoe, Koppen2, FiaM
Glömmerallt missar röst,
röstar lillgrådis, Koppen

Jag inser att jag själv är ett exempel på varför man inte kan stirra sig blind på röst-statistiken. Jag har alla 3 gånger röstat på sådana som visat sig goda. Däremot var det två av dessa gånger Koppens väldigt udda spelsätt som lurade mig att tro att hen var ond.
Jag tror att folks motiveringar till hur de röstat är minst lika relevant som om de röstat på ond eller god, då goda helt klart ofta blir lurade att rösta ut andra goda.

Inte mycket har hänt sen igår, men jag försöker mig på nya tankar ändå, med utgångspunkt i mitt teoriinlägg från igår #288 :)

Cirkus har kommit med många fina teoriinlägg. Bra så! :up:
Igår höll jag henne som neutral. Hon kommer med så fina teorier att jag vill att hon ska vara god! ;)
Men hennes resonemang kring mig och GA skaver lite hos mig... Hon har väl i stort förklarat sig, men ändå...
Satte sista spiken i kistan på onda bumpo, vilket antingen kan vara skickligt alibi från en i lyan, en god som hittat en ond, eller en ond utanför lyan som tror den röstar ut en god...
Hmmm. Men cirkus får vara neutral så länge, med ett extra öga på sig ;)

Den ovanlligt osnurriga Snurrfian höll jag som neutral mot god igår. Hon röstade på Koppen precis som jag igår, så inget konstigt där. Koppens spelsätt lurade flera av oss att misstänka hen, det säger sannolikt inte mycket om Snurrfians roll. När det gäller mig verkar Snurrfian tycka att jag inte kommer med egna teorier, lite udda när andra tycker att jag "misstänker de flesta". Uppfattas jag så olika? :confused:
Att hon är ovanligt lite snurrig kan tyda på ulveri, men kan precis lika gärna vara att hon börjar bli mer säker som spelare i allmänhet :)
Menmen, Snurrfian får stå kvar som neutral i min lista så länge.

FiaM är nog dagens mest misstänkta för mig. Igår var jag tveksam, men det känns efter röstningen som att hon alltmer hamnar åt det ondare hållet för mig. Dels pga hennes osammanhängande tankar kring hur Snurrfian både kommer med vettiga funderingar och samtidigt känns osammanhängande och snurrig. I kombination med att jag själv uppfattat Snurris som mindre snurrig än vanligt.
Röstningen på goda Koppen1 dag 1 var inget konstigt för mig, men båda hennes senare röster har inte riktigt kännts bra för mig. Båda är sena röster som inte påverkat resultatet, med lite vaga teorier som skyllts på tidsbrist. Får mig att undra om det är en taktik för att flyga under radarn? O_o
Och motiveringen igår, att hon ville se mer av GA som hon röstade på och hoppades att få göra det idag? Nope, det resonemanget går inte hem alls hos mig faktiskt.:cautious:
Som sagt, håller FiaM åt det ondare hållet idag.

Paddington höll jag igår som åt det godare hållet. Hon lade sedan gårdagens förstaröst på FiaM med motivering liknande mina egna tankar kring FiaM. Detta gör att jag fortfarande tycker hon verkar god.

Glömmerallt mår inte bra. Såklart jättetråkigt, krya på dig!
Röstat väldigt lika mig statistiskt sett, även om jag varit lite fundersam på hennes motiveringar. Har varit väldigt inaktiv och rösten i sista sekunden igår skulle mycket väl kunna vara ett försök till alibi.
Kom sedan in idag och försvarade sig något, men teoriade inget nytt om någon, vilket jag kunde önskat.
Goda Shaggy teoriade mot henne precis innan hon blev käkad, vilket såklart kan vara lite misstänkt...
Nåja, GA får vara neutral ett tag till, men en jag håller ögonen på mycket noga.O_o

Som jag tolkat brevbärarrollen så bör den ha hunnit dela ut paket. Har paketet bara nått sin destination så har den spelaren fått en förmåga, vilken det nu var, om det var någon

Brevbärare
– Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL. Paketen kan t.ex. innehålla en sia, en extra röst, ett beskydd. Dör brevbäraren vid lynch delas inte paketet ut till mottagaren.

Eftersom brevbäraren dog i käk och inte i lynch så jo, brevbäraren kan ha delat ut paket

Ja vist kan den delat ut paket men det brukar vara så att det ska användas direkt så om någon fått info så borde den fått fått det för flera dagar sedan. Desutom så är det bara ett av tre nämnda paket som ger info så att just det skulle delats ut och att just shaggy skulle fått det är ju inte så troligt. Och om Shaggy fått info om någon ond så borde det varit bupo för hon röstade på bumpo dagen efter att paketet delades ut.

Glömmerallt mår inte bra. Såklart jättetråkigt, krya på dig!
Röstat väldigt lika mig statistiskt sett, även om jag varit lite fundersam på hennes motiveringar. Har varit väldigt inaktiv och rösten i sista sekunden igår skulle mycket väl kunna vara ett försök till alibi.
Kom sedan in idag och försvarade sig något, men teoriade inget nytt om någon, vilket jag kunde önskat.
Goda Shaggy teoriade mot henne precis innan hon blev käkad, vilket såklart kan vara lite misstänkt...
Nåja, GA får vara neutral ett tag till, men en jag håller ögonen på mycket noga.O_o

Hur menar du med det fetade?
Hur ska rösten på ängeln kunna vara en alibiröst?

Ja vist kan den delat ut paket men det brukar vara så att det ska användas direkt så om någon fått info så borde den fått fått det för flera dagar sedan. Desutom så är det bara ett av tre nämnda paket som ger info så att just det skulle delats ut och att just shaggy skulle fått det är ju inte så troligt. Och om Shaggy fått info om någon ond så borde det varit bupo för hon röstade på bumpo dagen efter att paketet delades ut.

Inte så troligt, men möjligt. jag tänker i allafall inte stänga den dörren - men jag förstår ju att du vill göra det ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI