Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paddingtons genomgång av röstlistor känns rätt gedigen, hon själv röstar Idahoe och sedan koppen. Det finns inte så mycket att säga om röstning, dagen famlade alla och Koppen röstade jag själv på eftersom det känns helrörigt med henne.
Om jag istället tittar på inlägg så har Glömmerallt skrivit väldigt lite, men hon har förklarat sig med att må dåligt och det känns det som om jag måste tro på. Även Cirkus har skrivit lite idag men har förklarat sig med sjuk katt vilket absolut måste gå före.
Idahoe flyter med och håller med alla och har inte så mycket eget att komma med.
FiaM röstar på mig med en rätt svag motivering igår... Jag som gör mitt bästa för att inte röra till det! :cautious:
Koppen2 skriver helt förvirrade inlägg, kastar ur sig anklagelser men följer inte upp dem vid frågor. Känns väldigt märklig och förvirrad, vilket mycket väl kan vara hennes spelstil men den stör åtminstone mig.
Shaggy verkar leta onda och för ett vettigt resonemang, röststatistiken talar verkligen för att hon är god men hon kan lika gärna blåsa mig fullständigt... :cautious: ;) Även om jag inte får ihop hur det skulle vara...

Förstår inte riktigt det här inlägget. Först säger du att det känns osannolikt att GA och Idahoe skulle vara i lyan tillsammans i inlägg #250 (som jag citerat ovan) och nu är de bägge två dagens hetaste kandidater?

Ditt inlägg fick mig att kika igenom röstlistan för dag2 och om jag i inlägget ovan tycker det är osannolikt att både GA och Idahoe skulle vara i lyan för att de röstade på samma person så finner jag det näst in till omöjligt att hela lyan skulle gå samman och rösta på en och samma person, för Bumpo röstade ju också på lillgrådis.

Ja, de är mina hetaste kandidater so far. Inte nödvändigtvis BÄGGE, men någon av dom är nog ond. Sen ska vi komma ihåg att det finns en ond spion också. Så jag tänker åtminstone 5 alternativ.
Båda är goda (tror jag inte)
Båda är ulvar (tror jag inte riktigt på heller)
En är ulv och en är god (Ja, mycket möjligt)
En är ulv och en är ond spioin (Ja, det är också mycket möjligt)
En är god och en är ond spion (Ja, även detta är en möjlighet)

(OT) Katten är okej! Hurra !!!(slut OT)

Jo, såhär går min tanke.

Igår när lillgrådis vände så angående mig var jag rätt säker på att hon siat mig, det var också därför som jag släppte henne direkt (för att jag trodde hon var siare) Och eftersom onda spionen vet vem som blev siad och att lillgrådis vände så om mig så tänkte jag att onda spionen också trodde att lillgrådis var siare. Nu var hon inte det, men DÅ tänkte jag så och jag tror att onda spionen också kan ha trott det(om siaren siade mig) . Kanske trodde även lyan detta och jobbade på att få ut lillgrådis. De lyckades inte i lynch men väl i käket.

Därför så tror jag att glömmerallt och/eller Idahoe är på onda sidan. Troligtvis bara den ena, men kanske bägge och troligtvis inte i lyan samtidigt. Så tror jag. @Paddington räcker det som förklaring?

FiaM röstade igår på Snurrfian med motiveringen att Snurrfian missat Sasses röst. FiaM missade själv beskrivningen av röstfifflaren i LLs första inlägg och frågade sedan efter DL-tiden. Att någon kan missa en röst är lätt hänt, men att basera en röst på det - samtidigt som man själv inte har hel koll på vad som hänt i leken. Sedan tar hon upp GA i ett teorinlägg idag och skriver " (GA) Röstade på Lillgrådis igår på grund av att hon tycker att det är ”skumt med sena udda röster i första lynchen, speciellt med svaga teorier bakom. Det här gör att glömmerallt sticker ut lite för mig, jag hade nog reagerat mer om Lillgrådis lagt en tredjeröst på någon som sedan visade sig vara god. Skulle verkligen vilja se mer från glömmerallt men i dagsläget kan jag inte sätta henne som god

Eftersom jag funderar över Bumpos röst på Snurrfian dag1 att den kan tyda på att Snurrfian är åt goda hållet så börjar jag fundera mer över FiaM. Rösten på Snurrfian var helt verkningslös och gjorde inget till eller från – den kändes väldigt passiv, precis som om FiaM inte ville ta ställning. Om hon är i lyan så var Bumpo redan uppe för lottning och genom att inte rösta på någon av de andra två som var uppe så kan hon ha försökt att undvika att hamna i fokus genom att inte lägga en röst som kunde ha varit avgörande.

Eftersom FiaM gör exakt samma sak som hon påpekar att GA gör - lägger en sen udda röst, med väldigt svag motivering utan riktig substans men i DL2 som det borde finnas mer att basera en röst på än i DL1, samt att jag lägger ihop Bumpos röst på Snurrfian så blir det så här ikväll:

Paddington röstar på FiaM

Jo, såhär går min tanke.

Igår när lillgrådis vände så angående mig var jag rätt säker på att hon siat mig, det var också därför som jag släppte henne direkt (för att jag trodde hon var siare) Och eftersom onda spionen vet vem som blev siad och att lillgrådis vände så om mig så tänkte jag att onda spionen också trodde att lillgrådis var siare. Nu var hon inte det, men DÅ tänkte jag så och jag tror att onda spionen också kan ha trott det(om siaren siade mig) . Kanske trodde även lyan detta och jobbade på att få ut lillgrådis. De lyckades inte i lynch men väl i käket.

Därför så tror jag att glömmerallt och/eller Idahoe är på onda sidan. Troligtvis bara den ena, men kanske bägge och troligtvis inte i lyan samtidigt. Så tror jag. @Paddington räcker det som förklaring?

Jo då, nu hänger jag med i hur du resonerar - men jag håller inte riktigt med ;)

Jag tror de flesta mer el mindre släppte den de hade misstankar emot dag1 - förutom Koppen och Shaggy som väldigt enkelspårigt höll fast vid sina första misstankar :p ;)

Jag har inte sett tillräckligt av GA eller fått tillräckliga vibbar från Idahoe för att jag ska dra samma slutsats som dig. Jag tror att det är möjligt att båda kan vara goda, men även att en är god och den andra är ond. Men att två ulvar och onda spionen eller alla tre ulvar skulle gå samman och rösta på samma person samma lynch känns lite för långsökt för mig (well, hade mamsen varit lyan, så kanske, kanske men inte annars). Det hade varit en sak om det blivit ett drev och någon fått väldigt många röster, men nu har inga röster varit så samlade än så länge i den här leken.

Paddington röstade på mig sedan Koppen. Att hon röstade på mig första dagen har jag inte mycket att säga om, det var dag 1 med extremt lite att gå på. Koppen verkade rätt skum igår med sin motivering mot mig, så det är också en röst jag har förståelse för.
Paddan gör också en ordentlig genomgång av röstningarna. Jag tycker hon generellt sett har rätt bra teorier och verkar vettig. Neutral mot god för mig just nu, men är erfaren och kan säkert lura bort mig totalt.

FiaM röstade först på Koppen, som var god. Det gjorde även jag med liknande motivering så det känns okej. Dag 2 röstar hon på Snurrfian för att hon är snurrig. Detta reagerar jag lite på, då jag tycker Snurrfian varit ovanligt o-snurrig denna lek. I dagens teoriinlägg säger FiaM också att Snurrfian har "kommit med en del bra försök till funderingar den här leken", vilket jag inte riktigt får ihop med hennes åsikt att Snurris är snurrig...
Vet inte riktigt vad jag tycker om FiaM, ganska neutral så länge men möjligtvis åt det ondare hållet och helt klart en jag håller ögonen på.

Koppen2 har röstat på mig båda röstningarna. Sasses röst första dagen har jag ingen kommentar på, det var som sagt första dagen. Men att Koppen sedan verkar ha hakat upp sig på att få ut mig utan att kunna ge någon vettig förklaring till varför stör mig såklart. Tänkte tidigare att Sasse verkade neutral mot god och att jag förut tagit Koppen för ond när hen varit god, så jag höll Koppen som neutral trots udda beteende igår. Men när hen även idag verkar ha tunnelseende på att få ut mig utan direkta argument varför så blir jag såklart misstänksam. Håller Koppen åt det ondare hållet nu.

Cirkus teoriade fint dag 1. röstade tidigt på goda Lillgrådis, vilket inte var konstigt som förstaröst första dagen. Igår satte hon spiken i kistan för onda bumpo med sin sena röst på henne. Tycker det gör att hon lutar åt att vara god. Däremot tycker jag att hennes teori att alla som röstat på Lillgrådis är onda känns väldigt galen, vilket gör att jag funderar på om hennes röst på bumpo i själva verket var ett offer av en medlem i lyan för att skaffa sig själv alibi? Hm, nåja, cirkus får vara neutral ännu så länge, men jag vill gärna se mer av henne nu när kissen mår bra igen :)

Snurrfian röstar Glömmerallt och sedan Koppen. Tyker hon verkar ovanligt osnurrig denna lek, kommer med en del vettiga teorier och känns neutral mot god just nu för mig.

Shaggy har båda gångerna röstat på onda bumpo. Det får mig att tro att hen är god, för annars spelar hen väldigt högt...

Glömmerallt glömde rösta dag 1, röstade sedan på goda Lillgrådis. Har skrivit rätt lite och inte sagt så mycket alls. Är sjuk vilket självklart kan påverka. Men kan också försöka ligga lite lågt i allmänhet. får vara neutral just nu, men vill gärna se mer när du orkar! :)

@Paddington - i mitt inlägg #282 ser du ungefär hur sannolikt jag tror att de olika alternativen är. Vad jag vet, har jag heller inte skrivit någonstans att de borde vara i lyan tillsammans Sen så tyckte jag att bägge två hade rätt dåliga motiveringar också.

Sen undrar jag var har FiaM påpekat att GA lägger en sen udda röst? Det kan jag inte hitta...

Ingen idé att vänta tills precis innan DL, det är ju bara en halvtimme kvar ändå och händer något uppseendeväckande så får jag väl ändra mig :)

Med anledning av motivering i ovanstående inlägg:

Idahoe röstar på Koppen

Eftersom jag misstänker att jag kan få ont om tid senare så får jag ta min röstning nu, trots att det är många som inte ens har skrivit något att gå på... Tack vare det så har jag fortfarande hängt upp mig på Koppens alla knepiga teorier som hon sen bara släpper utan att svarar på när folk frågar. Jag vet inte om det är ulvigt eller bara förvirrad men det rör till det för mig men av den anledningen lägger jag även dagens röst på koppen

Snurrfian röstar på koppen

Röstlista dag 3
20:17 Paddington röstar på FiaM

20:57 Idahoe röstar på Koppen
20:57 Snurrfian röstar på koppen

Har jag missat någon?

@Paddington - i mitt inlägg #282 ser du ungefär hur sannolikt jag tror att de olika alternativen är. Vad jag vet, har jag heller inte skrivit någonstans att de borde vara i lyan tillsammans Sen så tyckte jag att bägge två hade rätt dåliga motiveringar också.

Sen undrar jag var har FiaM påpekat att GA lägger en sen udda röst? Det kan jag inte hitta...

Det förstår jag att du inte kan :o, inser att jag fick ihop det helt fel i min skalle, det var GAs röstmotivering på Lillgrådis hon syftade på.

Glömmerallt inledde med att göra själ för sitt namn och glömma bort leken, oj då eller vad ska jag säga om det? Har skrivit väldigt få inlägg och jag tycker att de känns ganska försiktiga. Röstade på Lillgrådis igår på grund av att hon tycker att det är ”skumt med sena udda röster i första lynchen, speciellt med svaga teorier bakom”.
Det här gör att glömmerallt sticker ut lite för mig, jag hade nog reagerat mer om Lillgrådis lagt en tredjeröst på någon som sedan visade sig vara god. Skulle verkligen vilja se mer från glömmerallt men i dagsläget kan jag inte sätta henne som god.
/QUOTE]

Har precis kommit innanför dörren. Anledningen till min röst på Snurrfian igår berodde tyvärr till stor del på tidsbrist, vilket jag även skrivit i ett inlägg. Hon var den enda som jag hade kommenterat att jag var fundersam över innan och jag hade inte tid att skriva teorier om någon annan.

inser att jag läst helt fel på FiaMs inlägg och teori där hon skriver om GA och får göra en pudel :o

Dock är hon iaf den som står ut mest för mig idag, tycker att hon försöker kasta misstankar mot Snurrfian men har missat väsentlig information i leken själv, sedan säga att Snurrfian är mycket snurrig när jag precis som Idahoe tycker att Snurrfian är mindre snurrig än hon brukar och slutligen tycker jag det passar in i scenariot med Bumpos röst på Snurrfian dag1 och FiaMs betydelselösa röst på den samme igår, en röst som kändes väldigt passiv. Min röst står kvar på FiaM.

Börjar få lite panik nu, ser att flera reagerar på Koppen och jag har inte tid att gå igenom hennes inlägg för att se vad jag har missat. Har tidigare skrivit att jag är fundersam på Idahoe, glömmerallt och Snurrfian och på grund av det känner jag tyvärr att min röst måste hamna på någon av dem.
Jag köper glömmerallts svar till mig och tycker att det är synd att hon är sjuk men FiaM röstar på glömmerallt. Jag skulle vilja se lite mer ifrån henne och får förhoppningsvis göra det i morgon! :)

Jag gillar inte riktigt att både Paddi och Idahoe försöker få det till att jag skriver att ALLA som röstat på lillgrådis ÄR onda. Jag har inte uttryckt det så - jag skrev att de är mina huvudkandidater, det betyder inte nädvändigtvis att bägge är onda. Men att en av dom är det håller jag som sannolikt. Mer säker än så är jag inte. Idahoe kommer med en del bra teorier runt flera av delatagarna och röstar sedan på Koppen. Inget som jag tycker är särksilt uppseendeväckande. Jag tycker också att Koppen spelar lite märkligt, men mera på det viset Snurrfian skriver.

Paddi vetefan var jag har. Hon känns lite hal. Igår så teoriade hon mot lillgrådis - lanserade faktiskt den teorin om hennes röst på mig - som flera sedan hakade på. Sedan lag hon ändå rösten på Koppen, men påpekade ännu en gång i röstinlägget att lillgrådis var den som stack ut. Alltså brrrr, känns som om hon försöker så misstankar mot en som vi vet var god men ändå inte lägga rösten där. Håller dock med henne om delen runt FiaM och hennes resonemang runt Snurrfian.

Så all in all...vad fan tror jag ikväll?

Shaggy känns åt det godare hållet inte minst med avseende på röststatistiken.
Snurrfian känns neutral, jag håller med henne i resonemanget runt Koppen
Koppen - är nog den spelare jag har absolut svårast att läsa. Jag vet verkligen inte.
Paddington - kommer med vettiga teorier på det stora hela, men känns hal. Kan hon vara en ond som håller på att regissera detta? Eller är hon god? Äh, hon får bli neutral.
Idahoe - en av de som la röst på lillgrådis, mmmm men hon kommer med rätt så hållbara teorier ikväll och lägger rösten på Koppen som inte är särskitl uppseendeväckande. Även om gårdagens teori faktiskt ursprungligen kom från Paddan. Jag tror det mer var en osäker god än en ond...kanske
Glömmerallt - som inte röstade i DL1 och röstade på lillgrådis i DL2 med en teori som först lanserades av Paddington. Plus lite egna tankar och jag tror hon ville få fler att haka på...Sen att hon inte är aktiv idag talar inte för hennes godhet. (Även om jag förstår att hon mår skit..krya på dig)
FiaM lag en rätt så simpel röst igår, håller med Paddis tankar om att den kan ha varit där för att inte sticka ut eller lägga en avgörande röst.

cirkus röstar på glömmerallt

och ledsen att jag inte skrivit mer jag gick och la mig igen.

om ll vill kicka/ ersätta mig har jag full förståelse för det, annars fortsätter jag leka så mycket som jag orkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025