Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista dag 3
20:17 Paddington röstar på FiaM

20:57 Idahoe röstar på Koppen
20:57 Snurrfian röstar på koppen

21:24 FiaM röstar på glömmerallt
21:29 cirkus röstar på glömmerallt
21:30 glömmerallt röstar på koppen

Röstlista dag 3
20:17 Paddington röstar på FiaM
20:57 Idahoe röstar på Koppen
20:57 Snurrfian röstar på koppen
21:24 FiaM röstar på glömmerallt
21:29 cirkus röstar på glömmerallt
21:30 glömmerallt röstar på koppen

är detta alla rösterna?

Shaggy skulle väl ha dåligt med tid idag, har för. Jag har för mig A tt det stod i anmälningstråden?

Edit, halva meningen kom inte med, dumma telefon!

Shaggy skulle väl ha dåligt med tid idag, har för. Jag har för mig A tt det stod i anmälningstråden?

Edit, halva meningen kom inte med, dumma telefon!

Det stämmer, men samtidigt eftersom hon skrivit 3-4 inlägg idag så hade hon kunnat rösta tidigt. Tråkigt att hon inte gjorde det.

Nu tycker jag att det blev jobbigt.
Dels så är ängeln borta.
Dels så röstade Idahoe och glömmerallt på samma igen.

Alltså jag har verkligen svårt att förstå Koppens spelsätt.... Jag trodde verkligen att hen var ond även denna gång, även fast jag först konstaterat att jag tidigare trott hen var ond fast hen inte var det... :(

Alltså jag har verkligen svårt att förstå Koppens spelsätt.... Jag trodde verkligen att hen var ond även denna gång, även fast jag först konstaterat att jag tidigare trott hen var ond fast hen inte var det... :(

Ja koppen är svårläst jag har ofta fel om henne tyvärr även denna gång

Jag vet varken ut eller in om vad jag ska tro om folk äv en om paddi nog känns åt det godare hållet för hon kännns uppriktig i sina teorier och så även om hon är duktig nog att luras. Om jag är kvar i leken i morgon ska jag försöka reda ut vad jag tror om övriga då, har dålig koll där.

Så nu är vi 7 spelare kvar.
Roller som finns kvar är (om jag räknat rätt...)

Goda:
Siare
Vittne
Bybor

Onda:
Ond spion
Ulvar

I början funderade några och kom fram till att av 12 spelare lät 3 ulvar och 1 ond spion rimligt som indelning. Om det stämmer så är det alltså 2 ulvar kvar och därmed 2 bybor.

4 goda och 3 onda känns inte som jättebra odds för oss...:nailbiting::crazy: Vi får helt enkelt hoppas att det går bättre imorgon

Röststatistik

Cirkus
röstar lillgrådis, bumpo, glömmerallt
Snurrfian röstar glömmerallt, Koppen, koppen
Idahoe
röstar Koppen1, Lillgrådis, Koppen
FiaM
röstar Koppen1, Snurrfian, glömmerallt
Paddington
röstar Idahoe, Koppen2, FiaM
Sasse/Koppen2
röstar Idahoe, Idahoe, missar röst
Glömmerallt missar röst,
röstar lillgrådis, Koppen
Shaggy
röstar Bumpo, Bumpo, missar röst

Vi är 7 deltagare kvar, bör vara fyra goda och tre onda (varav två i lyan). Vi har ingen ängel kvar så tyvärr kommer lyan lyckas m käk framöver.

Håller med både Snurrfian och Idahoe att Koppen har spelat väldigt konstigt och jag förstår henne faktiskt inte heller, det är som jag skrev tidigare i leken - väldigt konstigt spelsätt om man är god och speciellt om man har en viktig specialroll. Jag tror inte man kan dra några slutsatser utifrån dennes röstning, det har mer känts som hämndröster än någon egentlig teori som legat bakom.

FiaM är fortfarande den jag har mest misstankar mot så här långt. Förstår inte heller motiveringen om att vilja se mer av GA och samtidigt rösta på den samme nu i DL3.

Jag tror fortfarande att Shaggy är god, om inte annat har denne lurat mig helt uppåt väggarna. Det var tråkigt att hon inte röstade tidigt för jag hade velat se lite mer av hennes teorier.

GA och Idahoe har väldigt överensstämmande röststatistik och om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att de var tvillingar :p. Idahoe har varit mest aktiv av de två och även om röststatistiken talar emot denne så får jag en uppriktig känsla av att hon letar onda när jag går igenom dennes inlägg. GA känns mer osäker men det är för att det är väldigt lite inlägg från denne.

Cirkus skriver mycket som jag instämmer i även om jag inte håller med i allt. Det är något med hur denne skrivit som får mig att fundera över henne, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Jag förstår misstankarna mot GA/Idahoe, men jag tycker det är lite farligt att inte reflektera över vem av dem som kan vara vad innan man bestämmer sig för att hålla bägge två som misstänkta eftersom hon oxå säger att någon av dem kan vara god. Cirkus lade avgörande rösten på Bumpo igår vilket känns lite osannolikt att någon i lyan skulle göra - samtidigt kan det vara en väl genomtänkt alibiröst.

Snurrfian kändes lite osannlikt att hon skulle vara i lyan eftersom Bumpo lade upp henne för lottning DL1 - samtidigt är det isf ett bra alibi och Shaggy kan ha en poäng. Tycker hon har varit mindre snurrig än vad hon brukar vilket inte säger något om hennes roll, däremot att hon kanske börjar bli varm i kläderna i att leka ulvlekar ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar