Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker iaf att jag rör om i grytan lite och får igång er andra, eller? ;) :laugh: :cool:
Nackdelen är att jag inte riktigt förstår syftet med det, är du god så tar du tid/energi från jakten på ulvarna och vi förlorar någon som kan ha en viktig roll men är du ond, well då helgar ju ändamålet medlen el hur man säger och det är helt ok att du väcker misstankar så vi kan rösta ut dig ;)

Nu går jag - åter igen - lite emot mina egna VL-principer och uttrycker ett litet men belåtet: "Ha!" :D

Eller jag går wild 'n crazy och kostar på mig ett "Mohaha!" (Det hade jag tyckt var misstänkt om det kom från någon annan, men jag känner mig djärv nu)

Bra att ni andra lyckades få tag på Bumpo, jag tappade fokus när Koppen kom in och kastade sig över henne... Fast jag är inte helt hundra på vad ni tog det onda på? Jag har missat det... Jag måste läsa igenom Bumpo igen!

Bra att ni andra lyckades få tag på Bumpo, jag tappade fokus när Koppen kom in och kastade sig över henne... Fast jag är inte helt hundra på vad ni tog det onda på? Jag har missat det... Jag måste läsa igenom Bumpo igen!
Hjälp mig med att visa det inlägget så jag kan flrklara/försvara

Antingen är alla goda och LL är väldigt ond eller så är ulvarna jävligt bra på att inte bli misstänkta eftersom alla verkar iaf neutrala... Jag vet verkligen inte vem jag misstänker mest. Eller överhuvudtaget misstänker.. :arghh: Jag tyckte ju tidigare att Lillgrådis och cirkus verkade bonda väldigt bra och funderade på om det kunde vara den onda spionen som vinkade till lyan men så läste jag ts igen och onda spionen känner ju inte till vilka som är i lyan... :banghead: Där föll den teorin. Nu kan ju någon eller båda av dem vara onda men jag skulle inte tro att de sitter i lyan ihop.

Paddington verkar leta onda och försöker hitta teorier i det lilla som kommit.

Idahoe försöker skriva teorier och misstänker i princip alla.

Koppen hugger lite på mig men jag kan ärligt talat inte se något konstigt i det. Alla kan missa/missuppfatta.

Snurrfian fick ju min röst igår men hon känns inte heller direkt ond idag.

Shaggy känns väldigt blek och anonym. Ingen direkt uppfattning om henne.

FiaM finns också ja. Henne har jag helt missat... Det är inte kul att upptäcka 5 minuter innan dl. Men är hon ond för det?

Jag velar just nu mellan cirkus och Lillgrådis mest för att jag fortfarande har tanken ond spion/ulv-teorin i tanken. Jag tror väl inte helt och hållet på den teorin och då Lillgrådis har skrivit lite andra saker jag reagerar på: bumpo röstar på Lillgrådis
Här skriver bumpo att jag hugger på henne.
Så jag förstår inte vad du menar nu @Snurrfian

Information från LL!

Koppen övertar Sasses roll.

Jag förstår inte heller varför du fick flera röster på dig i din första roll. Du skrev verkligen inget som jag reagerade misstänksamt på.

Hoppas att du får vara kvar en stund i din nya roll. Det är inte kul att åka ut tidigt jämt.

I min nya roll?
Visste du att jag skulle få komma tillbaka? :confused:

Ska strax till ljusparty med Partylite hos syrran.
Men återkommer så klart när jag är hemma!

Här skriver bumpo att jag hugger på henne.
Så jag förstår inte vad du menar nu @Snurrfian

Om du läser igenom de här citaten så kanske du förstår? Att du dessutom helt struntar i att FiaM hälsar dig välkommen tillbaka tidigare än Bumpo verkar du inte alls bry dig om?

Sticker väl ut hakan ordentligt nu, men jag har svårt att se att du skulle rösta på bumpo två DL i rad om ni bägge två skulle tillhöra lyan, speciellt som du lade upp denne för lottning igår och gjorde samma sak idag....

Det var den delen i ditt första teoriinlägg som jag kände att jag höll helt med om. Nu när bumpo visar sig vara ulv så känns det nästan än mer troligt att Shaggy verkligen inte sitter i lyan med henne. Det var så få kvar att rösta så sannolikheten är stor att Shaggy är god. MEN det är livsfarligt att godförklara någon samtidigt. Det kan ju också vara ett supersnygt alibi också.

Lite kort från mig då. Jag tycker att lillgrådis förstaröst på bumpo också lägger henne åt det godare hållet. De som röstat på lillgrådis i denna lynch känns som de jag helst vill skärskåda. Jag tycker att motiveringarna var alltför svaga och dessutom väldigt lika - att rösten på mig var skum när inte ens jag reagerar på den en typisk förstdagsröst liksom. Sen tänker jag också tillbaka på bumpos spion/ulv teori angående oss två och om lillgrådis varit ulv så hade bumpo ju vetat det och inte lär heller bumpo ha lagt upp en kollega på det viset. Med detta sagt så vill jag faktiskt lägga lillgrådis åt det goda hållet. Och de jag just nu känner mig mest skeptisk till är då glömmerallt och Idahoe. Jag tror kanske inte att bägge sitter i lyan tillsammans och att tre ulvar samlat sig så om en röst särskilt så här tidigt i leken känns det osannolikt, men jag tror nog att någon utav dom är på den onda sidan i allafall

Röstlista dag 1:

16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurr
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen
21.49 FiaM röstar på Koppen
21.51 Paddington röstar på Idahoe

21.52
LenaH röstar på bumpo
21.53 Sasse röstar på Idahoe
21.54 bumpo röstar på snurrfian
21.55 Lillgrådis röstar på cirkus
21.56 Shaggy röstar på Bumpo

Röstlista dag 2
20:50 Lillgrådis röstar på bumpo
21:06 Koppen röstar på Idahoe
21.14 glömmerallt röstar på lillgrådis
21:24 Snurrfian röstar på Koppen
21.25 Idahoe röstar på Lillgrådis
21.27 Paddington röstar på Koppen
21.27 Shaggy röstar på Bumpo
21.29 FiaM röstar på Snurrfian
21.29 bumpo röstar på Lillgrådis
21.30 cirkus röstar på bumpo

Lite färglagda röstlistor. Ska fundera på vad, om något, man kan utläsa av dem

När nu bumpo verkligen var ulv känns det lite som om jag står utan tankar. Jag såg ju både Paddington och Koppen som misstänkta men har svårt att tro att jag skulle träffa så rätt så tidigt i leken. Det kan ju vara så att någon av dem är ulv men vem i såfall?

Lite färglagda röstlistor. Ska fundera på vad, om något, man kan utläsa av dem

du hann före :)

Lite svårt att veta vad man kan utläsa, om man ser till dag1 så lade bumpo upp Snurrfian till lottning i o m sin röst, känns som lite högt spel från lyan så jag vill nog sätta Snurrfian lite åt det godare hållet för stunden.

Utifrån din röststatistik så håller jag dig god.

LenaH röstar bumpo
Koppen1 röstar snurfian
Cirkus röstar lillgrådis, bumpo
Snurrfian röstar glömmerallt, Koppen2
Idahoe röstar Koppen1, Lillgrådis
FiaM röstar Koppen1, Snurrfian
Paddington röstar Idahoe, Koppen2
Sasse/Koppen2 röstar Idahoe, Idahoe
bumpo röstar snurrfian, Lillgrådis
Lillgrådis röstar cirkus, bumpo
Shaggy röstar Bumpo, Bumpo

Lite svårt att veta vad man kan utläsa, om man ser till dag1 så lade bumpo upp Snurrfian till lottning i o m sin röst, känns som lite högt spel från lyan så jag vill nog sätta Snurrfian lite åt det godare hållet för stunden.
Då låg redan bumpo uppe för röstning så det är inte omöjligt att det även kan vara ett sätt att försöka godförklara sig själv/en kollega. Det åker ju trots allt bara en åt gången.

Röstlista dag 1:

16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurr
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen
21.49 FiaM röstar på Koppen
21.51 Paddington röstar på Idahoe

21.52
LenaH röstar på bumpo
21.53 Sasse röstar på Idahoe
21.54 bumpo röstar på snurrfian
21.55 Lillgrådis röstar på cirkus
21.56 Shaggy röstar på Bumpo

Röstlista dag 2
20:50 Lillgrådis röstar på bumpo
21:06 Koppen röstar på Idahoe
21.14 glömmerallt röstar på lillgrådis
21:24 Snurrfian röstar på Koppen
21.25 Idahoe röstar på Lillgrådis
21.27 Paddington röstar på Koppen
21.27 Shaggy röstar på Bumpo
21.29 FiaM röstar på Snurrfian
21.29 bumpo röstar på Lillgrådis
21.30 cirkus röstar på bumpo

Jag tycker att de som röstade på lillgrådis är dagens hetaste kandidater än så länge. Och det är bara två kvar eftersom bumpo åkte i lynchen.

du hann före :)

Utifrån din röststatistik så håller jag dig god.

LenaH röstar bumpo
Koppen1 röstar snurfian
Cirkus röstar lillgrådis, bumpo
Snurrfian röstar glömmerallt, Koppen2
Idahoe röstar Koppen1, Lillgrådis
FiaM röstar Koppen1, Snurrfian
Paddington röstar Idahoe, Koppen2
Sasse/Koppen2 röstar Idahoe, Idahoe
bumpo röstar snurrfian, Lillgrådis
Lillgrådis röstar cirkus, bumpo
Shaggy röstar Bumpo, Bumpo
Utifrån detta kommer mina ögon på FiaM som röstade på min förra roll samt på Snurrfian och fortfarande idahoe.
Lillgrådis och Shaggy röstade även de på Bumpo och nu börjar man kunna fundera lite mer.
Statistiken säger lite mer än inläggen iallafall.
Hmm...

Och idahoe röstade på lillgrådis som vi ju vet var god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar