Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här tycker jag du talar emot dig själv kite.
Först har jag en svag teori första dagen.
Hade någon nån bra teori??
Och du skriver även att man kan rösta utan motivering, så varför får inte jag komma med en svag teori då?
Och tillslut säger du att det inte finns så mycket att gå på första dagen. Men ändå är du på mig och min "svaga teori"?
Det var ju inte att du hade en svag teori i första hand utan att du inte hade teoriat något kring någon annan. Det såg alltså lite ut som att du "högg" direkt utan att kolla på de andra. Något som du säkerligen inte gjorde, men efter att ha kollat igenom allas agerande var ditt det som stod ut mest för mig under den väldigt händelsefattiga gårdagen

Att man skriver många inlägg för att "verka" som att man letar/analyserar aktivt och därför är bra att behålla (vilket man är om man är god). Jag uppskattar däremot inte att man är i överkant passiv heller, inte alls, men det är inte helt enkelt att presentera en teori för hur den sortens agerande gynnar en som ond.

idahoe misstänker alla som är inaktiva. Ändå lägger hon en röst på en god roll.

Givetvis behöver detta inte betyda att hon är ond.

Men om jag lägger till mitt inlägg ovan så känner jag att det är detta jag vill gå på ikväll.
Har inget bättre tyvärr

Koppen röstar på Idahoe

Alltså vad är det här för lek egentligen? 40 min kvar till DL2 och det finns extremt lite att gå på :banghead:

Jag var förut lite fundersam kring Lillgrådis "hämndröst" igår, som kändes lite som någon som inte ville sticka ut.
Dock kan ju det också mycket väl vara någon som 5 minuter innan första DL ännu inte lyckats knåpa ihop någon teori kring någon annan, vilket är fullständigt förståeligt första dagen, och i desperation slänger ur sig en hämndröst i sista minuten.

Sen idag röstar hon tidigt på bumpo, med en motivering som jag själv just satt och funderade kring, nämligen hög aktivitet men väldigt lite innehåll, vlket även jag reagerat lite på som misstänkt.
Vad kan jag dra för slutsats av detta... "tänker högt för mig själv" Egentligen inte särskilt mycket alls...:banghead:

Bumpos höga aktivitet men låga innehåll kan ju för övrigt lika gärna bero på gott om tid, men att det inte finns så mycket om att teoria kring i leken ännu...

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro, men det lutar åt en röst på Lillgrådis för min del, då det inte finns så mycket att misstänka alls ännu i leken men hennes röst igår sitter inte helt rätt hos mig...

Shaggy röstar sist av alla och lägger en andraröst på bumpo. Frågan är vad det innebär. Innan Shaggys röst var det lottning mellan Koppen, Idahoe och Snurrfian. Vi vet att Koppen var god – kan någon av de andra två vara onda? Isf skulle Shaggys röst kunna vara en utjämningsröst, men det känns lite långsökt för isf borde denne ha lagt en avgörande röst på någon av de andra två som var uppe för lottning för att helt undvika lottningen för en ev kollega. Eller så var det ett sätt för Shaggy att inte sticka ut för mycket vilket hon skulle ha gjort genom att lägga en tredje röst på någon som skulle få majoritet. Iaf i o m denna röst så tror jag inte att Shaggy och bumpo är i lyan tillsammans (varför sätta upp en kollega i detta läge för lottning), dock kan bägge två vara goda eller så kan det vara en av varje.
Eller så var det så att Shaggy bara röstade på den hon tyckte var ulvigast. Du drar raskt slutsatsen att det måste vara något skumt med min röst.

16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurrfian
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen
21.49 FiaM röstar på Koppen
21.51 Paddington röstar på Idahoe
21.52 LenaH röstar på bumpo
21.53 Sasse röstar på Idahoe
21.54 bumpo röstar på snurrfian
21.55 Lillgrådis röstar på cirkus
21.56Shaggy röstar på Bumpo

Cirkus: skrev ett långt och innehålls rikt teoriinlägg igår utan att det fanns något att gå på, antingen god på ulvjakt, eller ulv med bra inspiration till att hitta på teorier... :cautious:
Idahoe, röstar på Koppen som första röst, behöver inte betyda något men kan vara en ulv...
FiaM röstar även hon på Koppen, såg antagligen inte första rösten och ligger ungefär lika med Idahoe alltså...
Paddington röstar på Idahoe, skriver bra teoriinlägg och verkar vara på jakt, det kan vara ett spel för att det ska se så ut också, Paddington är en räv...
Sasse/Koppen, verkar inte ha koll på något, inte helt ovanligt...
Bumpo, röstar på mig, vilket borde sätta henne på de ondas sida! ;) Men inga hard feelings, det var en första dags röst! :D
Lillgrådis röstar på Cirkus och röstar idag på Bumpo, vilket tyder på gott eftersom jag håller Bumpo åt det onda hållet när hon röstar på mig. Men för att vara helt ärlig så tror jag att det är lika svårt i dag som igår...
Shaggy röstade på Bumpo, det säger inte så mycket alls egentligen, möjligtvis skulle det kunna vara så att Shaggy och Idahoe är ulvkollegor och Shaggy försöker rädda Idahoe men det verkar väldigt långsökt och en stor chanstagning.
Helskotta, jag blir inte ett dugg klokare av min egen utläggning. :crazy:

Att man skriver många inlägg för att "verka" som att man letar/analyserar aktivt och därför är bra att behålla (vilket man är om man är god). Jag uppskattar däremot inte att man är i överkant passiv heller, inte alls, men det är inte helt enkelt att presentera en teori för hur den sortens agerande gynnar en som ond.

Jaha du menar så. Jag tycker det är rätt vanligt att folk pladdrar mycket även när de är goda så jag är tveksam till den typen av teorier.

Men om jag lägger till mitt inlägg ovan så känner jag att det är detta jag vill gå på ikväll.
Har inget bättre tyvärr

Koppen röstar på Idahoe
Det där var den konstigast motivering jag läst på länge. Det är väldigt vanligt att goda röstar på goda framförallt i försdta lynchen

Fast hur skulle hon kunna veta att det var en god roll hon röstade på?
Det var ju först efter att du blivit lynchad som vi visste att du hade en god roll. Om Idahoe skulle vara ulv så kunde hon iaf inte vara säker på att du var god eftersom vi har en ond spion med som lyan inte känner till identiteten på.

Det är 3 personer jag reagerar på idag.
Bumpo med kommentaren om att Koppen inte skrivit något konstigt. Det är som sagt lätt att godförklara en god i efterhand
Paddington som inte ser någon annan möjlighet till min röst än att det fanns en baktanke
Koppen som anser att en person som röstar på en godi första lynchen ska anses vara ond.

Jaha du menar så. Jag tycker det är rätt vanligt att folk pladdrar mycket även när de är goda så jag är tveksam till den typen av teorier.

Jag är helt öppen för att ta till mig mer intelligenta teorier, men hittills har jag inte uppfattat så mycket Snillen Spekulerar-teorier från något håll. Tyvärr.

Fast hur skulle hon kunna veta att det var en god roll hon röstade på?
Det var ju först efter att du blivit lynchad som vi visste att du hade en god roll. Om Idahoe skulle vara ulv så kunde hon iaf inte vara säker på att du var god eftersom vi har en ond spion med som lyan inte känner till identiteten på.
Då skulle hon isåfall haft en roll bland 9 stycken och jag skulle vara en ond spion?
Jag kan inte förklara för er hur jag tänker tyvärr

glömmerallt röstar på lillgrådis

Dels för att jag tycker båda röstmotiveringarna är konstiga och dels för att jag tycker det generellt är skumt med sena udda röster i första lynchen. specielt när det är svaga teorier bakom.

Äh!!! Jag får gå helt emot alla mina normala VL-principer och lägga en "hämndröst" om jag ska få ihop någon röst alls i denna omgång. :crazy: Även om jag också tycker att cirkus ansträngning att få ihop något av inget var helt okej egentligen, så är slutsatsen fel.

Lillgrådis röstar på cirkus

OK, jag vet inte om jag pallar teoria hela vägen men ska åtminstone prestera några förvirrade tänka-högt-utdrag. Om någon tycker att det är mycket ord men lite substans, så är det nog tyvärr precis så.

Jag har någon form av rättvisemani i vissa lägen och även om jag inte har järnkoll på tidigare omgångar här, så låter det som att Koppen har åkt tidigt lite väl många gånger. Vilket jag vet att man kan bli less på. Nu ska det tilläggas att jag har inte en aning om vilken sida Sasse kan ha tillhört, och självklart kan det vara så att Koppen2 har reinkarnerats som ond. Men eftersom jag har så lite koll på alla så tänkte jag välja att "skona" Koppen2 just i kväll. Då har jag bara åtta kvar att välja mellan för just denna röstning.

Det finns flera deltagare som jag inte har spelat mot tidigare och som jag inte heller riktigt har följt i tidigare omgångar. Så deras korta inlägg så här långt kan jag inte ens tolka utifrån hur de "brukar" uttrycka sig.

I brist på annat så kan jag ibland reagera på alltför stora sorgeuttryck när det visar sig att en god har åkt ut. Jag föredrar att lida i tysthet eller möjligen kosta på mig något korthugget lagom surt uttryck, för att inte framstå som att jag spelar över medan jag (kanske) ler i mjugg med mina ulvvänner. Men det ÄR ju surt när en god lynchas, så jag förstår att det är en tunn tråd att ifrågasätta den som känner för att tala om det öppet.

Nu tänkte jag att det var någon som ändå fick det att fladdra till på ulvradarn, lite lite grann, efter lynchen igår med något "oh nej så synd"-uttryck. Men när jag skulle kolla vem det var, så var det ju LenaH. Inte så hundraprocentig teori alltså. :mad:

Jag vill gärna få igång röstningen så att inte alla kastar in sina röster fem minuter före deadline, och jag har enligt ovanstående lite funderingar på Idahoes raskt uttryckta sorg över att ännu en god åkte i nattglufset. Men som sagt eftersom jag inte vet någonting om Idahoes spelstil så behöver det egentligen varken innebära bu eller bä.

Jag tänker därför börja med att placera min röst på bumpo av den (även idag väldigt fjuttiga) anledningen att det kommer relativt sett många inlägg därifrån och att jag får känslan av att det är någon som bemödar sig lite i överkant att vara aktiv. Angående bumpos röst igår var det en andraröst på Snurrfian så det gör mig inte särdeles mycket klokare utan att veta Snurrs tillhörighet. I nuläget är det ju egentligen varken något som godar eller ondar med så lite annan info. Men som sagt någon ska jag rösta på.

Alltså: Lillgrådis röstar på bumpo
Äh!!! Jag får gå helt emot alla mina normala VL-principer och lägga en "hämndröst" om jag ska få ihop någon röst alls i denna omgång. :crazy: Även om jag också tycker att cirkus ansträngning att få ihop något av inget var helt okej egentligen, så är slutsatsen fel.

Lillgrådis röstar på cirkus

OK, jag vet inte om jag pallar teoria hela vägen men ska åtminstone prestera några förvirrade tänka-högt-utdrag. Om någon tycker att det är mycket ord men lite substans, så är det nog tyvärr precis så.

Jag har någon form av rättvisemani i vissa lägen och även om jag inte har järnkoll på tidigare omgångar här, så låter det som att Koppen har åkt tidigt lite väl många gånger. Vilket jag vet att man kan bli less på. Nu ska det tilläggas att jag har inte en aning om vilken sida Sasse kan ha tillhört, och självklart kan det vara så att Koppen2 har reinkarnerats som ond. Men eftersom jag har så lite koll på alla så tänkte jag välja att "skona" Koppen2 just i kväll. Då har jag bara åtta kvar att välja mellan för just denna röstning.

Det finns flera deltagare som jag inte har spelat mot tidigare och som jag inte heller riktigt har följt i tidigare omgångar. Så deras korta inlägg så här långt kan jag inte ens tolka utifrån hur de "brukar" uttrycka sig.

I brist på annat så kan jag ibland reagera på alltför stora sorgeuttryck när det visar sig att en god har åkt ut. Jag föredrar att lida i tysthet eller möjligen kosta på mig något korthugget lagom surt uttryck, för att inte framstå som att jag spelar över medan jag (kanske) ler i mjugg med mina ulvvänner. Men det ÄR ju surt när en god lynchas, så jag förstår att det är en tunn tråd att ifrågasätta den som känner för att tala om det öppet.

Nu tänkte jag att det var någon som ändå fick det att fladdra till på ulvradarn, lite lite grann, efter lynchen igår med något "oh nej så synd"-uttryck. Men när jag skulle kolla vem det var, så var det ju LenaH. Inte så hundraprocentig teori alltså. :mad:

Jag vill gärna få igång röstningen så att inte alla kastar in sina röster fem minuter före deadline, och jag har enligt ovanstående lite funderingar på Idahoes raskt uttryckta sorg över att ännu en god åkte i nattglufset. Men som sagt eftersom jag inte vet någonting om Idahoes spelstil så behöver det egentligen varken innebära bu eller bä.

Jag tänker därför börja med att placera min röst på bumpo av den (även idag väldigt fjuttiga) anledningen att det kommer relativt sett många inlägg därifrån och att jag får känslan av att det är någon som bemödar sig lite i överkant att vara aktiv. Angående bumpos röst igår var det en andraröst på Snurrfian så det gör mig inte särdeles mycket klokare utan att veta Snurrs tillhörighet. I nuläget är det ju egentligen varken något som godar eller ondar med så lite annan info. Men som sagt någon ska jag rösta på.

Alltså: Lillgrådis röstar på bumpo

Det är 3 personer jag reagerar på idag.
Bumpo med kommentaren om att Koppen inte skrivit något konstigt. Det är som sagt lätt att godförklara en god i efterhand
Paddington som inte ser någon annan möjlighet till min röst än att det fanns en baktanke
Koppen som anser att en person som röstar på en godi första lynchen ska anses vara ond.
Har hag inte alls sagt

Har inget bättre tyvärr

Koppen röstar på Idahoe
Förlåt men det var en av de mest udda motiveringarna jag har hört
Varifrån får du att jag misstänker alla inaktiva?
Och hur skulle jag veta att jag röstade på en god första dagen? Med tanke på hur många spelare som fick röster igår så tror jag det var fler än jag som röstade på en god roll...

Alltså vad är det här för lek egentligen? 40 min kvar till DL2 och det finns extremt lite att gå på :banghead:

Jag var förut lite fundersam kring Lillgrådis "hämndröst" igår, som kändes lite som någon som inte ville sticka ut.
Dock kan ju det också mycket väl vara någon som 5 minuter innan första DL ännu inte lyckats knåpa ihop någon teori kring någon annan, vilket är fullständigt förståeligt första dagen, och i desperation slänger ur sig en hämndröst i sista minuten.

Sen idag röstar hon tidigt på bumpo, med en motivering som jag själv just satt och funderade kring, nämligen hög aktivitet men väldigt lite innehåll, vlket även jag reagerat lite på som misstänkt.
Vad kan jag dra för slutsats av detta... "tänker högt för mig själv" Egentligen inte särskilt mycket alls...:banghead:

Bumpos höga aktivitet men låga innehåll kan ju för övrigt lika gärna bero på gott om tid, men att det inte finns så mycket om att teoria kring i leken ännu...

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro, men det lutar åt en röst på Lillgrådis för min del, då det inte finns så mycket att misstänka alls ännu i leken men hennes röst igår sitter inte helt rätt hos mig...

Dl är väl 21.30?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar