Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men rösta på dom som skriver mest. Tills slut är det bara de inaktiva kvar. Det blir en kul lek...

Jag förstår inte vad jag skrivit flr att få röster på mig....
Jag förstår inte heller varför du fick flera röster på dig i din första roll. Du skrev verkligen inget som jag reagerade misstänksamt på.

Hoppas att du får vara kvar en stund i din nya roll. Det är inte kul att åka ut tidigt jämt.

Om jag, cirkus och Snurrfian skulle vara ulvarna, så blir det party med Torsson som artister och chokladpudding att äta. :up:

Förlåt min bristande seriositet, men jag hinner bara med sådana här korta inhopp fram till senare i kväll. Då ska jag försöka prestera en något tidigare röst med någon mer substans än igår (det kan inte vara så svårt att överträffa tänker jag).

Jag tycker att det låter som ett förträffligt upplägg! :D

Om jag ska försöka vara seriös så finns det som sagt inte så mycket att gå på... Koppen är alltså numera Sasse, det måste jag försöka komma ihåg, annars rör jag till det ännu mer för mig själv... :angel:
Annars verkar alla svamla på i samma anda som mig själv... :D

Det här måste vara det blekaste första lekdygnet på väldigt väldigt länga va? Ingen som sticker ut och alla har precis lika dåliga tankar/teorier.

OM jag ska reagera på något så är det att lillgrådis verkar vilja bli väldigt bundis med Cirkus. Men ja, det är inte mycket att reagera på egentligen.

Jag försöker få lite struktur på det här... Vi får väl se om det lyckas...
Roller:
Siare

- Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia. Siaren får ge 3 alternativ till LL och så lottas det vem som kommer bli siad mellan dessa.

Spion/Koppen 1

Ängel
– Kan varje natt skydda en deltagare.

Vittne
- En gång per spel under en natt som spelaren väljer kan han bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.

Röstfifflare
- Har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden).

Brevbärare/ Lena H
Bybo
Ond spion
– Känner inte till ulvarna och ulvarna vet inte vem detta är. Får spioninfo varje natt.

Övriga onda
Ulvar

Röstlista dag 1:

16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurr
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen
21.49 FiaM röstar på Koppen
21.51 Paddington röstar på Idahoe

21.52
LenaH röstar på bumpo
21.53 Sasse röstar på Idahoe
21.54 bumpo röstar på snurrfian
21.55 Lillgrådis röstar på cirkus
21.56Shaggy röstar på Bumpo

Sasse och glömmerallt missade röstning

Koppen åker var god spion

Natt DL LenaH käkas var Brevbärare

Koppen2 går in istället för Sasse

Fast röstlistan säger ju inte så mycket... Den är ju nästan omöjlig att uttyda något mönster ur...

Jag förstår inte heller varför du fick flera röster på dig i din första roll. Du skrev verkligen inget som jag reagerade misstänksamt på.
Den här kommentaren tycker jag är lite konstig. Att i efterhand mer eller mindre godförklara sig själv för att man inte röstade på en känt god första dagen känns för mig ganska ulvigt. Uppenbarligen var det 2 personer som ansåg att det Kopen skrev var mest mistänkt. Jag kan ju säga att Koppen var en stark kandidat för mig också så det var minst 3 som såg konstiga saker i det som skrevs. Detta kommer dessutom från den som röstade på en person för att inläggen var förvirrade.
Jag förstår om Koppen blir less och det har jag all respekt för

Den här kommentaren tycker jag är lite konstig. Att i efterhand mer eller mindre godförklara sig själv för att man inte röstade på en känt god första dagen känns för mig ganska ulvigt. Uppenbarligen var det 2 personer som ansåg att det Kopen skrev var mest mistänkt. Jag kan ju säga att Koppen var en stark kandidat för mig också så det var minst 3 som såg konstiga saker i det som skrevs. Detta kommer dessutom från den som röstade på en person för att inläggen var förvirrade.
Jag förstår om Koppen blir less och det har jag all respekt för
Men jag ser/såg inget misstänkt i det hon skrev. Jag hade sagt samma sak även om hade haft en ond roll, men då hade hon inte fått komma tillbaks, men ändå. Jag ser verkligen inte det misstänkta i hennes inlägg innan hon lynchades.

Men jag ser/såg inget misstänkt i det hon skrev. Jag hade sagt samma sak även om hade haft en ond roll, men då hade hon inte fått komma tillbaks, men ändå. Jag ser verkligen inte det misstänkta i hennes inlägg innan hon lynchades.
Var det egentligen någon som lyckades prestera ett misstänkt inlägg igår?

Var det egentligen någon som lyckades prestera ett misstänkt inlägg igår?
Måste läsa igenom vad de som röstat på mig skrivit för teorier och även kika på dom som hakade på men röstade på andra.
Finns inte mycket att gå på, men nånting borde man väl kunna hitta...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar