Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
LL lottar om det nu inte är så att röstfifflaren varit framme? Eller brevbäraren med en extra röst förstås.
Fast brevbäraren kan väl bara ge bort en extra röst och det sker väl inte förrän efter NattDL - så enda alternativet i så fall är väl röstfifflaren (enda andra alternativet till lottning menar jag)

+ @Idahoe

Tänkte precis kommentera det. I den här lynchen är det bara lottning eller röstfifflaren som kan ha spelat in, men rent allmänt i leken kan även brevbäraren ha en del i det.

Vilket får mig att fundera - LL, om brevbäraren ger bort ett paket, måste det användas omedelbart eller kan det sparas till en annan dag?

[
på Maria Lang för att se om jag kan få syn på kompisen som är med som statist...

Jag gillar verkligen inte när folk inte ens skriver, Sasse kan ha missat att det har börjat, @glömmerallt har åtminstone koll på tråden men har inte skrivit så just nu lägger jag min röst på henne eftersom det är lite misstänkt att inte ens vara med och skriva något första dagen.

Snurrfian röstar på glömmerallt.

Varför tycker du det är misstänkt?

Jag tror inte folks tid/energi/intresse för leken säger något om deras roll.

[

Varför tycker du det är misstänkt?

Jag tror inte folks tid/energi/intresse för leken säger något om deras roll.
Som jag svarade Sasse tidigare, jag skyller allt på Jfrelin... ;) Fast du måste hålla med om att det är svårt att hitta teorier första dagen, för att kunna smita under radar så är det ett bra sätt att hålla sig undan, Koppen menar ju på att hon åkte just pga att hon skrev i den här tråden, hade hon bara hållit sig undan så hade ingen röstat på henne... Dessutom i de lekar jag har varit med i så har det nästan genomgående varit så att någon av ulvarna alltid har hållit en låg profil vid första röstningen.

Kikade på röstningen men vet inte riktigt vad jag tycker om den inget särskilt att säga om den. En del röst motiveringar kan jag tycka är svaga/konstiga men det är första dagen och jag tycker inte det är något som sticker ut.

Som jag svarade Sasse tidigare, jag skyller allt på Jfrelin... ;) Fast du måste hålla med om att det är svårt att hitta teorier första dagen, för att kunna smita under radar så är det ett bra sätt att hålla sig undan, Koppen menar ju på att hon åkte just pga att hon skrev i den här tråden, hade hon bara hållit sig undan så hade ingen röstat på henne... Dessutom i de lekar jag har varit med i så har det nästan genomgående varit så att någon av ulvarna alltid har hållit en låg profil vid första röstningen.

Ja det är svårt med teorier första dagen om vi snackar sådana som man tror på, "fejk teorier" är lättare.

Jag har inte förståt poängen med att hålla sig undan som taktik verkar tråkigt. Dessutom så blir folk ofta misstänkta just för att de inte skriver/teoriar så mycket. En av de vanligaste teorierna folk brukar ha mot mig är t.ex att jag pladdrar mer än jag teoriar(å det brukar de ha rätt i även om det nog inte säger något om min roll:p).

Ja att någon ulv är oaktiv är väl inte konstigt? det vore väl inte jätte troligt att slumpen skulle göra så att alla ulvar har mycket tid intresse och energi till leken? för mig känns det i varje fall logiskt att det är troligt att det finns såväl aktiva som oaktiva på båda sidor ileken.

Hemma igen från en grym spelning med Lunds fjärde bästa band (enligt dem själva, jag tycker de är bäst).

Det är supersvårt att lägga allra första rösten i första DagDL.
Och varenda gång som jag gör det och försöker knåpa ihop nånting så blir jag misstänkt för det O_o

Vilket får mig att fundera - LL, om brevbäraren ger bort ett paket, måste det användas omedelbart eller kan det sparas till en annan dag?

Det är ju lite svårt där eftersom vi har DL sent på kvällen. Är man inte inne efter DL och innan nattDL morgonen efter så går man miste om sitt paket om det ska utnyttjas direkt. Så jag kör att antingen får man använda paketet direkt, eller senast natten efter.

Jag har inte förståt poängen med att hålla sig undan som taktik verkar tråkigt. Dessutom så blir folk ofta misstänkta just för att de inte skriver/teoriar så mycket. En av de vanligaste teorierna folk brukar ha mot mig är t.ex att jag pladdrar mer än jag teoriar(å det brukar de ha rätt i även om det nog inte säger något om min roll:p).

Jag håller med GA, jag brukar oftast bli misstänkt för att jag allt som oftast ligger i botten på inläggslistan, det har inget med min ev roll att göra - jag är bara så inihvete dålig på OT och "pladder".. :o

Jag håller med GA, jag brukar oftast bli misstänkt för att jag allt som oftast ligger i botten på inläggslistan, det har inget med min ev roll att göra - jag är bara så inihvete dålig på OT och "pladder".. :o
Men är det inte lite så att man blir placerad i fack sen tidigare lekar, och att man placerar sig själv i ett visst fack? Koppen tycker att hon alltid åker ut först, mig veterligen åkte hon i första lynchen på en lek nu på slutet, sen har hon missat röstningar och åkt ut. Enligt henne åkte hon ut just för att hon skrev mycket, sen kommer glommerallt och tycker att hon alltid blir misstänkt för att hon skriver för lite. Jag blir alltid misstänkt för att jag upplevs snurrig, cirkus blir misstänkt för att hon hittar bra teorier osv..

Uppdatering!

Ulvarna äter LenaH, som var brevbärare.

DagDL 21.30
NattDL imorgon 08.15

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025