Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurrfian
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen
21.49 FiaM röstar på Koppen
21.51 Paddington röstar på Idahoe
21.52 LenaH röstar på bumpo
21.53 Sasse röstar på Idahoe
21.54 bumpo röstar på snurrfian
21.55 Lillgrådis röstar på cirkus
21.56
Shaggy röstar på Bumpo

Koppen1 lägger första rösten på Snurrfian. Vi vet att Koppen1 var god och hade specialroll, men vid detta tillfälle kan denne inte ha fått någon specialinfo så därför säger rösten på Snurrfian inget egentligen. Det samma gäller om LenaHs första röst på bumpo.

Cirkus röstar först av alla på lillgrådis, alltid tufft och lägga första rösten så jag säger inte så mycket mer om Cirkus just nu.

Snurrfian röstar på GA, säger inte så mycket om själva rösten i sig men jag reagerade lite på att Snurrfian satte lite likhetstecken mellan aktivitetetsbrist och ev ulveri.

Idahoe
lägger första rösten på Koppen, fick min röst igår eftersom jag reagerade på Idahoe på samma sätt som jag reagerade på Snurrfian genom att de tycker att aktivitetsbrist kan vara en ulvtaktik, men precis som alla andras röster igår så var det ingen direkt misstanke bakom min röst.

Bumpo lägger andra rösten på Snurrfian. Hon borde ha sett att det var en andraröst hon lade (eftersom första rösten på Snurrfian kom väldigt tidigt). Frågan är vad jag kan dra för slutsatser av det.

Glömmerallt glömde rösta :p

FiaM lägger andra rösten på Koppen, rösten kommer fyra minuter efter den första rösten på Koppen så jag undrar om FiaM var medveten om att det var en andra röst.

Sasse/Koppen lägger en andra röst på Idahoe, den kom bara två min efter min röst så denne lär inte ha hunnit se vad jag röstade precis innan iaf med tanke på att det var en del teori i inlägget också. Det gör att Sasse borde trott att hon lade en första röst på Idahoe, det säger inget om var Sasse/Koppen nu står, men jag noterar detta för tillfället (dvs noterar att det inte känns som en planerad andra röst på någon)

Lillgrådis röstar näst sist av alla och lägger en ”betydelselös” röst på Cirkus. Något med den gnager lite i mig så här i efterhand när jag läser igenom leken och röstningen. Något med den gör att den känns passiv och som om lillgrådis inte riktigt vill ta ställning och sticka ut.

Shaggy röstar sist av alla och lägger en andraröst på bumpo. Frågan är vad det innebär. Innan Shaggys röst var det lottning mellan Koppen, Idahoe och Snurrfian. Vi vet att Koppen var god – kan någon av de andra två vara onda? Isf skulle Shaggys röst kunna vara en utjämningsröst, men det känns lite långsökt för isf borde denne ha lagt en avgörande röst på någon av de andra två som var uppe för lottning för att helt undvika lottningen för en ev kollega. Eller så var det ett sätt för Shaggy att inte sticka ut för mycket vilket hon skulle ha gjort genom att lägga en tredje röst på någon som skulle få majoritet. Iaf i o m denna röst så tror jag inte att Shaggy och bumpo är i lyan tillsammans (varför sätta upp en kollega i detta läge för lottning), dock kan bägge två vara goda eller så kan det vara en av varje.

Jag blev nyss klar i stallet... men har nu bänkat mig för att möjligen kläcka ur mig en röst något tidigare än i går. Men kanske inte så mycket smartare.

förresten hur tänkte du nu @FiaM - nog för att man ska dela med sig saker, men att dela med sig av sin matförgiftningen tycker jag inte är riktigt schysst :yuck:

:arghh:

Jag tycker nästan att det är ännu svårare idag... Jag saknar @cirkus för hennes teori utlägg brukar sätta fart på min hjärna! :up:
Paddingtons teoriinlägg är bra det också, det finns inte mycket att gå på och röstning är ju extremt svår att läsa ut något av. Jag kan hålla med om att Lillgrådis röst skaver lite, men första dagen blir mycket av BoP även om alla försöker komma med någon slags teori.

Paddington själv lägger sin röst på Idahoe, det säger absolut noll just nu... Eftersom det som sagt var första dagen och alla sliter hårt för att hitta något...

Koppen blir förvånad över att Bumpo välkomnar henne tillbaka i leken, det är en aning märkligt beteende när LL redan har skrivit det sidan innan och Koppen själv har kommenterat det, så varför ge sig på Bumpo i det läget?

Har nu läst igenom det som fanns, vilket inte var mycket alls....
Funderade på att försöka trycka ur mig ett teori-inlägg trots bristande underlag, men insåg att Paddington mer eller mindre skrivit samma som jag tänkte skriva :)

Hmm... @FiaM har delat med sig av sin matförgiftning till @Paddington. Var det under ett gemensamt smaskande på LenaH måntro?:nailbiting: ;)

Har nu läst igenom det som fanns, vilket inte var mycket alls....
Funderade på att försöka trycka ur mig ett teori-inlägg trots bristande underlag, men insåg att Paddington mer eller mindre skrivit samma som jag tänkte skriva :)

Hmm... @FiaM har delat med sig av sin matförgiftning till @Paddington. Var det under ett gemensamt smaskande på LenaH måntro?:nailbiting: ;)

Hm, jag vill minnas att det var någon mer än jag som var matförgiftad... ;)

Ok iom att jag åkte ut slutade jag läsa. Mao därför jag missade vad bumpo sa.
Så?!
Fast va? Det var ju efter att du kom med i leken igen? Det spelar egentligen ingen större roll men det är lite märkligt att du hakar upp dig på att Bumpo hälsar dig välkommen ett par timmar efter att LL har skrivit att du tar över Sasses roll och du själv kommenterar det LL skriver...

OK, jag vet inte om jag pallar teoria hela vägen men ska åtminstone prestera några förvirrade tänka-högt-utdrag. Om någon tycker att det är mycket ord men lite substans, så är det nog tyvärr precis så.

Jag har någon form av rättvisemani i vissa lägen och även om jag inte har järnkoll på tidigare omgångar här, så låter det som att Koppen har åkt tidigt lite väl många gånger. Vilket jag vet att man kan bli less på. Nu ska det tilläggas att jag har inte en aning om vilken sida Sasse kan ha tillhört, och självklart kan det vara så att Koppen2 har reinkarnerats som ond. Men eftersom jag har så lite koll på alla så tänkte jag välja att "skona" Koppen2 just i kväll. Då har jag bara åtta kvar att välja mellan för just denna röstning.

Det finns flera deltagare som jag inte har spelat mot tidigare och som jag inte heller riktigt har följt i tidigare omgångar. Så deras korta inlägg så här långt kan jag inte ens tolka utifrån hur de "brukar" uttrycka sig.

I brist på annat så kan jag ibland reagera på alltför stora sorgeuttryck när det visar sig att en god har åkt ut. Jag föredrar att lida i tysthet eller möjligen kosta på mig något korthugget lagom surt uttryck, för att inte framstå som att jag spelar över medan jag (kanske) ler i mjugg med mina ulvvänner. Men det ÄR ju surt när en god lynchas, så jag förstår att det är en tunn tråd att ifrågasätta den som känner för att tala om det öppet.

Nu tänkte jag att det var någon som ändå fick det att fladdra till på ulvradarn, lite lite grann, efter lynchen igår med något "oh nej så synd"-uttryck. Men när jag skulle kolla vem det var, så var det ju LenaH. Inte så hundraprocentig teori alltså. :mad:

Jag vill gärna få igång röstningen så att inte alla kastar in sina röster fem minuter före deadline, och jag har enligt ovanstående lite funderingar på Idahoes raskt uttryckta sorg över att ännu en god åkte i nattglufset. Men som sagt eftersom jag inte vet någonting om Idahoes spelstil så behöver det egentligen varken innebära bu eller bä.

Jag tänker därför börja med att placera min röst på bumpo av den (även idag väldigt fjuttiga) anledningen att det kommer relativt sett många inlägg därifrån och att jag får känslan av att det är någon som bemödar sig lite i överkant att vara aktiv. Angående bumpos röst igår var det en andraröst på Snurrfian så det gör mig inte särdeles mycket klokare utan att veta Snurrs tillhörighet. I nuläget är det ju egentligen varken något som godar eller ondar med så lite annan info. Men som sagt någon ska jag rösta på.

Alltså: Lillgrådis röstar på bumpo

Paddington är den enda som har gjort ett allvarligt försök att komma med några seriösa funderingar. Det hon skriver stämmer med vad jag själv har noterat.
Hon kommenterar min andra röst på Koppen och jag hann inte se att det skulle bli en andra röst innan jag postade. Vet inte om det hade gjort någon skillnad då Koppen var den som stack ut mest i mina ögon just då. Jättetråkigt sett i backspegeln men då var det ju för sent att ändra rösten.

Visst kan man rösta när man vill utan motivering! Min fundering gällande Koppen var ju att det är första dagen och att Koppen hade en väldigt svag teori och inte skrivit några andra teorier heller.
----

Och nej, alla mina teorier är inte starka misstankar som gör att jag definitivt tror folk är onda. Det är bara funderingar, jag "tänker högt" lite grann. Det finns ju inte mycket att gå efter första dagen så jag tar det jag kan för att kunna skriva något...
Här tycker jag du talar emot dig själv kite.
Först har jag en svag teori första dagen.
Hade någon nån bra teori??
Och du skriver även att man kan rösta utan motivering, så varför får inte jag komma med en svag teori då?
Och tillslut säger du att det inte finns så mycket att gå på första dagen. Men ändå är du på mig och min "svaga teori"?

Jag tänker därför börja med att placera min röst på bumpo av den (även idag väldigt fjuttiga) anledningen att det kommer relativt sett många inlägg därifrån och att jag får känslan av att det är någon som bemödar sig lite i överkant att vara aktiv. Angående bumpos röst igår var det en andraröst på Snurrfian så det gör mig inte särdeles mycket klokare utan att veta Snurrs tillhörighet. I nuläget är det ju egentligen varken något som godar eller ondar med så lite annan info. Men som sagt någon ska jag rösta på.

Alltså: Lillgrådis röstar på bumpo

Vad är det som gör att du tycker det verkar bumpo bemödar sig i överkant? Och varför är det misstänkt.?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar