Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fundering över brevbärarens ev paket. Det finns en stor möjlighet att brevbäraren hann ge en gåva till någon det säger jag inget om, men kan brevbäraren ha gett en gåva till Koppen? Koppen1 åkte vid lynchen dag1 så denne kan inte ha fått ett paket i sin gamla roll. Sasse hade Koppen2s roll vid detta tillfälle. Om brevbäraren har gett ett paket till Sasse så betyder det att Koppen skulle få ärva informationen när hon tog över Sasses roll. Sasse röstade på Idahoe i DL1 vilket innebär att Sasse skulle kunna välja att sia just Idahoe. När Koppen fått ärva rollen kan hon ju även ha fått ärva sian. Så ja, scenariot skulle ju kunna funka. Fast jag tycker det är lite för många om och men och kanske för att basera en röst på det. Jag tycker inget heller tyder på att Idahoe är ond utan jag får bra vibbar från denne när jag läser hennes inlägg och jag tycker hon uppriktigt verkar leta onda.

Fast utifrån LLs förklaring så kan brevbäraren ha lämnat ett paket till Shaggy innan Lynch1 och denne siat Bumpo vid Natt1 och därför röstade på Bumpo dag2.

Ja? det är ju exakt det jag redan skrivit här

Ja vist kan den delat ut paket men det brukar vara så att det ska användas direkt så om någon fått info så borde den fått fått det för flera dagar sedan. Desutom så är det bara ett av tre nämnda paket som ger info så att just det skulle delats ut och att just shaggy skulle fått det är ju inte så troligt. Och om Shaggy fått info om någon ond så borde det varit bupo för hon röstade på bumpo dagen efter att paketet delades ut.

Som jag förstår det är det nu alltså slumpen som kommer avgöra?
(Känns ju bra att 2 av 3 röster på mig är motiverade med "jag vill försöka rädda mig själv" respektive "Jag kan inte välja så slumpen får välja"...:meh:)

Kände helt plötsligt att jag fick koll på de sista rollerna som jag var osäker på för övrigt...
Förlåt då men jag sänkte Koppen igår som var god, som jag var övertyga om var ond, jag vet faktiskt fortfarande inte om det inte är så att du också är ond och det egentligen stod mellan två onda...

Ja? det är ju exakt det jag redan skrivit här
Ja, jag bekräftade ju din teori att det är ett scenario som skulle funka i teorin men jag tycker det är ett väldigt långsökt scenario. Sedan säger du ju emot dig själv gällande Shaggy...

Fast varför skulle en god shaggy låta bli att delge info under flera dagar? Hon hade ju kunnat bli uppkäkad tidigare? Om hon vetat något om någon ond borde hon ju teoriat om det eller hur? Jag får inte ihop ditt resonemang alls.

Jag har för övrigt också funderat på eventuelt paketsom delat ut ochhar funderat på om koppen kan ha vetat något om idahoe. Koppen verkade ju rätt bestämd i sina misstankar utan särskilt mycket till teori.

Jag röstar nu för att vara säker på att inte missa, eventuellt kommer jag in och teoriar mer senare.

Koppen röstade på idahoe dag 2 och fortsatte sedan att dag tre skriva att hon inte kunde släppa idahoe(koppen röstade röstade inte den dagen)se inläggen nedan. Det här plus att koppen inte direkt hade någon teori mot idahoe gör att jag tror koppen fått info om idahoe genom ett paket från brevbäraren. Att idahoe röstade på koppen talar ju också för det här. så glömmerallt röstar på idahoe

Det var väldigt bra att vi fick ut en av ulvarna - annars hade det ju varit slut på leken.
Nu gäller det att bena ut vem som är den allra sista ulven, för utan ulv så blir det inget käk och då kan den onda spionen sitta där och veta en massa saker till ingen nytta. Om vi har riktig tur så käkar ulven den onda spionen ;)

Förlåt då men jag sänkte Koppen igår som var god, som jag var övertyga om var ond, jag vet faktiskt fortfarande inte om det inte är så att du också är ond och det egentligen stod mellan två onda...
Jag röstade ju som bekant också på Koppen igår, hens spelsätt var väldigt udda och lurade flera av oss...

Däremot steg du något på min lista över misstänkt onda, i eller utanför lyan, på grund av både din röst idag och hur du motiverade den.

Det är väl ytterst få tillfällen i en ulvlek som man vet något säkert, så det förstår jag... ;)

I och med rösterna på Idahoe så känner jag mig rätt säker på att Idahoe är god vilket jag varit inne på tidigare oxå och det borde ju göra att de som röstade på Idahoe är onda - plättlätt! :idea:

Fast i ulvlekar är ju inget som det verkar så därför börjar jag fundera på om du inte nu har lurat mig helt upp på manegekanten och i morgon visar det sig att det var en alibiröst du la på FiaM vilket gör att någon av Snurrfian och GA faktiskt inte är ond utan bara en förvirrad god fastän denne röstade på Idahoe :arghh:

I och med rösterna på Idahoe så känner jag mig rätt säker på att Idahoe är god vilket jag varit inne på tidigare oxå och det borde ju göra att de som röstade på Idahoe är onda - plättlätt! :idea:

Fast i ulvlekar är ju inget som det verkar så därför börjar jag fundera på om du inte nu har lurat mig helt upp på manegekanten och i morgon visar det sig att det var en alibiröst du la på FiaM vilket gör att någon av Snurrfian och GA faktiskt inte är ond utan bara en förvirrad god fastän denne röstade på Idahoe :arghh:

Åh detta var till mig - jag fattade inte det eftersom det fanns inlägg emellan.

Det betyder att du plötsligt tänker dig mig som ond - jag blir nästan lite smickrad att du tänker att jag skulle ha lurat dig.

Eller så är det du som lagt alibiröster på FiaM och står för en storartad regi. Jag har ju varit inne på det lite förut också att du regisserar.

Att FiaM är ond vet vi nu och det kan ju vara flera som vetat det innan också. Jag tänker att det finns en siare som potentiellt kunnat veta och även så kan vittnet ha bevittnat en attack - om den var FiaM som blev bevittnad så är det väl helst den som lyan offrar. Den onda spionen bör också ha vetat om ifall att FiaM har blivit bevittnad.

Efter att ha sovit på saken så tycker jag gårdagens händelser gav svar på några av mina tidigare frågetecken.

Även om jag funderat över Cirkus tidigare å var lite misstänksam för dennes teoriande om Idahoe och GA förut så börjar jag hålla Cirkus åt det goda hållet iaf, dels har denne kommit m mycket vettiga teorier på slutet men även för avgörande rösten på Bumpo i DL2 och sedan för första rösten på FiaM igår. Det samma gäller för Idahoe som jag tyckt har gett goda vibbar länge trots sin kassa röststatistik.

Det lämnar GA och Snurrfian till onda sidan. Jag teoriade tidigare om Bumpos röst under lynch1 på Snurrfian och att Bumpo inte borde ha lagt upp en kollega för lottning vid det tillfället när det egentligen inte fanns någon anledning för det. Shaggy påpekade att det faktiskt kan ha varit ett sätt att skaffa Snurrfian alibi och efter att Shaggy käkades förra natten så undrar jag inte om Shaggy faktiskt var på rätt spår. Sedan om man ser till röstningen igår och Snurrfians s.k ågren gör mig än mer säker på att det är en ulv som gömmer sig där och inget annat.

När det gäller GA är det främst dennes röst på Koppen, sedan tidiga rösten på Idahoe och slutligen teoriandet om till vem och vad brevbäraren gett bort som skaver. Detta gör att denne känns ondare än vad Cirkus gör just nu.

Nu så ska den sista ulven ut.

Tack Paddi för ett fint testamente en liten stund trodde jag du var lurig.

I början var jag som Paddington skriver lite fundersam runt Idahoe och Glömmerallt och hur många av de som var onda, nu med Paddis testamente och även mina egna tankar från gårdagen så är det rätt så klart för mig att Idahoe är god, då är glömmerallt kvar som ond och även Snurrfian. Det gäller att hitta rätt och frågan är om inte Paddi är på rätt spår även i detta - ulvarna försöker ju självklart att lägga ut villospår och skaffa varandra alibi. Glömmerallt känns mer som en spelare som spelat ensam och dessutom prickat rätt på tex ängeln på ett tidigt stadium. Så därför

cirkus röstar på Snurrfian

Nu så ska den sista ulven ut.

Tack Paddi för ett fint testamente en liten stund trodde jag du var lurig.

I början var jag som Paddington skriver lite fundersam runt Idahoe och Glömmerallt och hur många av de som var onda, nu med Paddis testamente och även mina egna tankar från gårdagen så är det rätt så klart för mig att Idahoe är god, då är glömmerallt kvar som ond och även Snurrfian. Det gäller att hitta rätt och frågan är om inte Paddi är på rätt spår även i detta - ulvarna försöker ju självklart att lägga ut villospår och skaffa varandra alibi. Glömmerallt känns mer som en spelare som spelat ensam och dessutom prickat rätt på tex ängeln på ett tidigt stadium. Så därför

cirkus röstar på Snurrfian

Fast om jag var i lyan med FiaM så borde jag väl ha lagt min röst på henne för att skaffa mig själv ett alibi?
För om jag nu skulle vara ulv så lägger alltså min kollega upp mig för lottning första dagen, sen slänger FiaM ut en väldigt konstig röst på mig i ett läge där det antagligen hade varit betydligt smartare att peka ut någon annan än en ulvkollega, det var ingen som hade några teorier mot mig i det läget. Det som talar mot mig är alltså att jag velade mellan Idahoe och FiaM och lät slumpen avgöra? Hade jag varit ulv så hade jag ju vetat att FiaM också var ulv och alltså lagt en alibiröst på henne, det återstår det att jag skulle vara ond spion men där har du redan stoppat in glömmerallt...

För mig känns det som om någon sitter och garvar sig fördärvad för att denne har lyckats blåst de goda...

Paddis testamente får mig att tro att hon sannolikt siat både mig och cirkus. Mig för att hon misstänkte mig första dagen men sedan ändrade sig ganska snabbt och alltmer försvarade mig som god. Cirkus för att jag upplever att Paddi något ändrat uppfattning kring henne över natten (=siad?) och börjat verka mer säker på att cirkus är god än vad hon tidigare varit.
Då blir GA och Snurrfian onda.
Baserat på hur Snurrfian röstat men framförallt teoriat, så får det mig att vilja tro att hon även om hon är ond inte vetat säkert vilka som satt i lyan.Det kombinerat med att hon är markant mindre snurrig denna omgång får mig dock att tro att hon haft sällskap och varit duktig på att lägga upp taktik...
Om inte Paddington ssiat cirkus så skulle visserligen cirkus kunna vara en väääldigt duktig ond, men njäe jag tror inte det. Hoppas inte åtminstone... ;)

Men som sagt, jag tror att cirkus är siad av Paddington och är god, baserat på Paddingtons testamente. Cirkus röstar tidigt idag på Snurrfian. Även jag tror att Snurrfian är ond, så baserat på ovanstående, Paddingtons testamente och cirkus röst lägger jag en tidig röst då jag inte vet hur mycket jag orkar komma in efter tentan (som för övrigt kommer gå åt skogen :cry:)

Idahoe röstar på Snurrfian.

SPÖK
@Idahoe det kan inte gå sämre än det gjorde för mig. Den första tenta jag skrev kändes helt ok ända tills resultatet kom. Det stod 0 poäng längst ner på pappret :arghh:. Det var inte bra för självförtroendet just då men det kan aldrig gå sämre heller ;)
Slutspök

jag håller med dig @Idahoe om att Snurrfian varit mindre snurrig och det läggs inte på plussidan, jag tror att hon har suttit med facit hela tiden och därför kunnat vara mer strukturerad. Min röst kommer stå kvar.

jag håller med dig @Idahoe om att Snurrfian varit mindre snurrig och det läggs inte på plussidan, jag tror att hon har suttit med facit hela tiden och därför kunnat vara mer strukturerad. Min röst kommer stå kvar.
:banghead: Jag tror jag ger upp är jag snurrig så är jag ond, försöker jag blir strukturerad och ha koll så är jag ond...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar