Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: Jag tror jag ger upp är jag snurrig så är jag ond, försöker jag blir strukturerad och ha koll så är jag ond...
Jag kan förstå problemet ;)
Min erfarenhet av ulvspel so far:
Är man för snurrig är man ond, likaså om man är för osnurrig.
Är man för aktiv är man ond, likaså om man är för inaktiv.
Om man kommer med för mycket teorier är man ond som sitter med facit, men teoriar man för lite är man ond som bara flyter med.

Gäller det då att hålla sig precis i mitten av allt? NEJ! Då är man ond som försöker vara så lagom!:devil:

Kontentan blir: Du kommer alltid att ses som ond av åtminstone någon, oavsett hur du gör, om inte annat så av en som är ond och vill få dig att framstå som ond ;)

@Idahoe Du har rätt självklart, jag blir bara lite frustrerad... ;)
För att se till leken så är jag fortfarande övertygad om att någon ond sitter och är överlycklig över dagens utveckling... Mina misstankar mot Idahoe och Glömmerallt kvarstår, det var ju knappast så att jag röstade på någon som jag trodde var helt god...

Jag tänker också rösta nu för att vara säker på att hinna lägga röst.

Nåja, jag har igen två stycken som jag tycker känns mest ulviga, dels är det glömmerallt som ligger kvar som skum, men jag är glad att se GA i sitt vanliga esse (piggare) och teoriar och bemöter på ett bra vis, detta gör att hon sjunker något i misstankegrad. Däremot så har FiaM väckt mina misstankar, ffa med det konstiga uttalandet som jag funderat runt i inlägg #331

Idag så känns nog Idahoe också hyffsat mer mot det neutrala
Snurrfian och Paddington har inte väckt någon ulvradar att tala om.

cirkus röstar på FiaM

här skriver cirkus att snurrfian inte gjort något misstänkt.

Jag tänker också rösta nu för att vara säker på att hinna lägga röst.

Nåja, jag har igen två stycken som jag tycker känns mest ulviga, dels är det glömmerallt som ligger kvar som skum, men jag är glad att se GA i sitt vanliga esse (piggare) och teoriar och bemöter på ett bra vis, detta gör att hon sjunker något i misstankegrad. Däremot så har FiaM väckt mina misstankar, ffa med det konstiga uttalandet som jag funderat runt i inlägg #331

Idag så känns nog Idahoe också hyffsat mer mot det neutrala
Snurrfian och Paddington har inte väckt någon ulvradar att tala om.

cirkus röstar på FiaM

vilket sednan får mig att reagera direkt när hon helt vänder och röstar på snurrfian.
Vilket är mycket märkligt,hon hänvisar til paddis testamente, Paddi skriver under samma natt som hon dog först att hon tror jag eller snurrfian kan vara god för att sedan ändra sig och tro aatt vi båda är onda. Med tanke på det kan hon omöjligt fått info om oss emellan därför blir cirkus röst för mig väldigt konstig.

glömmerallt röstar på cirkus

Nu så ska den sista ulven ut.

Tack Paddi för ett fint testamente en liten stund trodde jag du var lurig.

I början var jag som Paddington skriver lite fundersam runt Idahoe och Glömmerallt och hur många av de som var onda, nu med Paddis testamente och även mina egna tankar från gårdagen så är det rätt så klart för mig att Idahoe är god, då är glömmerallt kvar som ond och även Snurrfian. Det gäller att hitta rätt och frågan är om inte Paddi är på rätt spår även i detta - ulvarna försöker ju självklart att lägga ut villospår och skaffa varandra alibi. Glömmerallt känns mer som en spelare som spelat ensam och dessutom prickat rätt på tex ängeln på ett tidigt stadium. Så därför

cirkus röstar på Snurrfian

Vilket är mycket märkligt,hon hänvisar til paddis testamente, Paddi skriver under samma natt som hon dog först att hon tror jag eller snurrfian kan vara god för att sedan ändra sig och tro aatt vi båda är onda. Med tanke på det kan hon omöjligt fått info om oss emellan därför blir cirkus röst för mig väldigt konstig.

Bara en liten rättelse... ;)
Såhär skrev Paddington på natten
Fast i ulvlekar är ju inget som det verkar så därför börjar jag fundera på om du (Cirkus) inte nu har lurat mig helt upp på manegekanten och i morgon visar det sig att det var en alibiröst du la på FiaM vilket gör att någon av Snurrfian och GA faktiskt inte är ond utan bara en förvirrad god fastän denne röstade på Idahoe :arghh:
Hon sa först att hon trodde Cirkus var god och du och Snurrfian onda, om man skulle gå efter röstningen.
Sen blev hon tveksam på cirkus.
Antag att hon siade er 3 och fick svar på att cirkus var god? (Obs bara en gissning att hon gjorde det!)
Mig har hon hållit som säkert god länge.
Alltså: Om Paddi fick veta att cirkus var god så ger ju uteslutningsprincipen henne att både du och Snurrfian är onda?
Så Paddington kan alltså ha fått info om er båda... ;)
Jag säger inte att det är vad som har hänt, cirkus kan säkert lura upp även mig på läktaren om hon vill, men jag ville bara visa att det är i alla fall fullt möjligt :)

Bara en liten rättelse... ;)
Såhär skrev Paddington på natten

Hon sa först att hon trodde Cirkus var god och du och Snurrfian onda, om man skulle gå efter röstningen.
Sen blev hon tveksam på cirkus.
Antag att hon siade er 3 och fick svar på att cirkus var god? (Obs bara en gissning att hon gjorde det!)
Mig har hon hållit som säkert god länge.
Alltså: Om Paddi fick veta att cirkus var god så ger ju uteslutningsprincipen henne att både du och Snurrfian är onda?
Så Paddington kan alltså ha fått info om er båda... ;)
Jag säger inte att det är vad som har hänt, cirkus kan säkert lura upp även mig på läktaren om hon vill, men jag ville bara visa att det är i alla fall fullt möjligt :)

Paddi kan inte ha fått info överhuvudaget mellan de två inläggen jag syftade på och det var hela min poäng.

Från tidigare i leken kan hon ju fått info om vem som helst men det är nog en annan sak. Jag tror hon hade siat fiaM någon natt det verkar rimligt så här i efterhand men i övrigt är det svårt att gissa hon verkade rätt osäker nu på slutet så jag tror inte hon visste något.

Paddi kan inte ha fått info överhuvudaget mellan de två inläggen jag syftade på och det var hela min poäng.

Från tidigare i leken kan hon ju fått info om vem som helst men det är nog en annan sak. Jag tror hon hade siat fiaM någon natt det verkar rimligt så här i efterhand men i övrigt är det svårt att gissa hon verkade rätt osäker nu på slutet så jag tror inte hon visste något.
Okej, jag tänkte om hon hunnit sia under natten, men man kanske inte får veta det förrän DL på morgonen? :)

Röstlista dag 5:
08.56 Cirkus röstar på Snurrfian
11.07 Idahoe röstar på Snurrfian
17.56 Glömmerallt röstar på Cirkus

*spök*
Hur ska det gå, hur ska det gå? Kommer Snurrfian lägga upp för lottning eller går hon sin egen väg?
Spänningen är oliiiiidlig!

Deltagare:

1. Koppen - God spion
2. Paddington - Siare
3. Snurrfian - Ulv
4. cirkus - vittne
5. Idahoe - Bybo
6. Bumpo - Ulv
7. glömmerallt - Ond spion
8. FiaM -Ulv
9. Lillgrådis - Röstfifflare
10. Sasse/Koppen2 - Ängel
11. LenaH - Brevbärare
12. Shaggy - Bybo

Dag 1

Cirkus röstar på Lillgrådis
Koppen röstar på snurrfian
snurrfian röstar på glömmerallt
Idahoe röstar på koppen
FiaM röstar på Koppen
Paddington röstar på Idahoe
LenaH röstar på Bumpo
Sasse röstar på Idahoe
Bumpo röstar på snurrfian
Lillgrådis röstar på Cirkus
Shaggy röstar på Bumpo
+ en extra röst på cirkus

Glömmerallt missar att rösta

Lottning, Koppen lynchas

Röstfifflaren lägger sin extra röst på Cirkus
Brevbäraren ger ett paket till Cirkus
Cirkus siar Glömmerallt
siaren siar Idahoe
ulvarna äter LenaH
Ängeln skyddar Lillgrådis

Dag 2

Lillgrådis röstar på Bumpo
Koppen röstar på Idahoe
Glömmerallt röstar på Lillgrådis
Snurrfian röstar på Koppen
Idahoe röstar på Lillgrådis
Paddington röstar på Koppen
Shaggy röstar på Bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Bumpo röstar på Lillgrådis
Cirkus röstar på Bumpo
+ en extra röst på Idahoe

Lottning, Bumpo lynchas

Röstfifflaren lägger sin extra röst på Idahoe
Siaren siar FiaM
Ängeln skyddar Paddington
Ulvarna äter Lillgrådis
Vittnet bevittnar nattens attack, FiaM

Dag 3

Paddington röstar på FiaM
Idahoe röstar på koppen
Snurrfian röstar på Koppen
FiaM röstar på Glömmerallt
Cirkus röstar på Glömmerallt
Glömmerallt röstar på koppen

Shaggy och Koppen missar att rösta

Koppen lynchas

Siaren siar Snurrfian
Ulvarna äter Shaggy

Dag 4

Glömmerallt röstar på Idahoe
Cirkus röstar på FiaM
Idahoe röstar på FiaM
Paddington röstar på FiaM
FiaM röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe

Lottning, FiaM lynchas

Ulvarna äter Paddington

Dag 5

cirkus röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Snurrfian
Glömmerallt röstar på Cirkus

Snurrfian missar att rösta

Snurrfian lynchas

Goda vinner då onda spionen inte räknas in i lyan och inte kan käka!

Sen känner jag att jag vill påpeka att jag inte var oaktiv som taktik. Jag mådde helt enkelt risigt.

För övrigt tyckte jag lite synd om cirkus, kan inte varit lätt att teoria mot mig när jag skrev så lite

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar