Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

men nu har jag kollat det där inlägget sjuttioelva ggr - var ser du att hon skriver inlägget i tredje person??

tycker också att det är bäst att hon får svara på vad hon menade, vilket var vad jag ville med mitt inlägg. Varför tycker du att jag är misstänkt för att jag vill ha förtydligande?

Där hon skriver "karamelldrottningen röstar på con" - det står givetvis i reglerna att man ska rösta så, men då har man kanske fortsatt att skriva i tredje person i samma mening efteråt.

Jag tänkte att jag kanske skulle kunna förtydliga någonting om det var något du inte riktigt förstod, men nu börjar jag istället bli osäker :p

Tänkte mest på att du verkade vara lite envis på att det var skumt, men å andra sidan så är jag också envis och skrev själv en rad förut att något annat som karamelldrottningen skrev var lite skumt.

Alltså. Jag vrider och vänder på tankarna. Först så tänkte jag som du, att de är på olika sida och just därför så vill de kopplas ihop - om någon av dem är ond, jag kan dock inte dra slutsatsen vem av dem. Sen så slogs jag av paranoian och hur man antagligen bäst försöker dölja att man är på samma sida, jo genom något så uppenbart som de just har hållit på med. De tramsar och är varandras bästisar - vilken bra dimridå, ingen kan ju ana att de på riktigt sitter i lyan? Eller?

I övrigt så tycker jag inte att någon direkt har gjort någonting udda.
Det kanske lite ovanligt att skriva i tredje person som KD eventuellt har gjort, men faktum är att jag tolkade meningen som Asko gjorde, så jag lag inte märke till det först.

Jag känner mig dock mest misstänksam mot CaisaLundblad och LindgrenV med motiveringen överst i inlägget, min allra första känsla är att det är Caisa som drar igång hela grejen och att hon är den som mest försöker lägga ut en dimridå, så därför:

cirkus röstar på CaisaLundblad

Alltså. Jag vrider och vänder på tankarna. Först så tänkte jag som du, att de är på olika sida och just därför så vill de kopplas ihop - om någon av dem är ond, jag kan dock inte dra slutsatsen vem av dem. Sen så slogs jag av paranoian och hur man antagligen bäst försöker dölja att man är på samma sida, jo genom något så uppenbart som de just har hållit på med. De tramsar och är varandras bästisar - vilken bra dimridå, ingen kan ju ana att de på riktigt sitter i lyan? Eller?

Jag tycker sånt där trams-ot inte brukar säga nånting alls.

Whaaat? 2 pers som reagerar på samma OT-inlägg? Nåväl, får väl skylla mig själv som byggde teori på saker skrivet i (på? vad säger man? :O ) OT i början av förra leken. :p

okok! Let's get going!

13 spelare, vad är mest sannolikt, 4 eller 5 ulvar?
Borde kunna dra slutsatsen att de är minst 4, men kaaanske hela 5? Eller är jag helt ute och cyklar då? :D

Den här typen av inlägg tycker jag alltid är skumma. Att understryka att man absolut inte vet hur många ulvar det finns, då man som god ju inte har någon koll på det. Är CaisaLundblad kanske en ulv som vill ha godstämpel?

Con röstar på CaisaLundblad

nej, det *behöver* ju inte betyda nånting och i nästan alla lekar förekommer det. Men den här gången är det mer än vanligt tycker jag allt, så det reagerade jag på. OT som dimridå helt enkelt. Men, men det finns ju många sätt att dra blickarna till sig och dra blickarna från sig - ibland så får man blickarna på sig genom att inte vara närvarande alls, ibland genom att vara *för* närvarande/tramsig.

Kanske därför gammalt spelfolk klagade på att lekarna var inaktiva fram till precis innan DL i förra leken. :eek: :D

Jag blir ju direkt sjukt misstänksam mot alla som röstar på mig grundat på OT jag skrivit, framförallt de som hakar på någon annans teori. ^^

Personligen tycker jag inte att det är mer OT i denna lek än vad det varit tidigare. Kan i och för sig ha att göra med att jag är en som bidrar till en hel del OT i början i varenda lek jag är med i :p

*kl*

Nu börjar det kännas som att ulvarna flockas runt ett offer som ändå ska lynchas ... :cautious:

Börjar bli dax att rösta.

Tycker ingen har gjort nåt direkt misstänkt (som alltid dag 1...) men det jag fastnade på nu var Cons motivering till rösten på Caisa. Caisa är ju ny och tycker sådana funderingar är rätt vanliga då oavsett roll + att Con inte synts till så mycket.
Niyama röstar på Con

nej, det *behöver* ju inte betyda nånting och i nästan alla lekar förekommer det. Men den här gången är det mer än vanligt tycker jag allt, så det reagerade jag på. OT som dimridå helt enkelt. Men, men det finns ju många sätt att dra blickarna till sig och dra blickarna från sig - ibland så får man blickarna på sig genom att inte vara närvarande alls, ibland genom att vara *för* närvarande/tramsig.
Men tror du att två relativt oerfarna spelare som LV och CL skulle ha det som uttalad strategi? Jag vet ju inte, men jag tycker att det känns lite långsökt. Och som förstagångsulvar (tror inte att någon av dem varit det tidigare?) så borde man ju verkligen vilja hålla låg profil i så fall, kan jag tycka? Å andra sidan kan de ju ha erfarna spelare med sig i lyan som råder dem att spela så...

Men tror du att två relativt oerfarna spelare som LV och CL skulle ha det som uttalad strategi? Jag vet ju inte, men jag tycker att det känns lite långsökt. Och som förstagångsulvar (tror inte att någon av dem varit det tidigare?) så borde man ju verkligen vilja hålla låg profil i så fall, kan jag tycka? Å andra sidan kan de ju ha erfarna spelare med sig i lyan som råder dem att spela så...

LV är väl inte oerfaren?

I övrigt håller jag med. Låter långsökt. Men jag fattar att det är en förstadagsteori och det är väl ändå mer intressant än att BOP:a.

Ja, kanske. Kanske inte. Fan det är ju skitsvårt och sen så kanske det visar sig att jag hade jättefel.
För mig så tenderar förstadags rösten att bli lite mer på magkänsla, i denna lek fick man visserligen BoP-a men jag hade ändå den här känslan. Hoppas nu att den var åt rätt håll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar