Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Hon skriver om sin kärlek till Harry Potter. Vet ni vad Harry Pottrr är? Jo, en TROLLKARL. Alla som på ett eller annat sätt har ihop det med trollkarlar måste ju vara onda!

Det där lät förskräckligt ulvigt! En som säger att Harry Potter är ond måste ju vara en dödsätare (dvs. ond)! :eek:

AskoII röstar på Lillelorden

(eh skämt åsido så har jag ingen aning om vilka som är ulvarna så det fick bli en bop :p)

Japp, tänkte på Brego först faktiskt, innan jag kom ihåg Shadowfax. :D

Men jo, lite kär i Legolas är jag väl också... ;)

kl.
Ska sluta skriva inlägg som enbart är OT nu. :angel:

Fast Harrys gudfars bästis var ju varulv... :cautious: Så LITE misstänkte är det ju. ;)

:eek:
Det är en sak att prata om Fenrir Grårygg men det är en helt annan sak att prata om Remus Lupin! :mad:;)

(det vore nästan va en bra tema till ett ulvspel :idea: harry potter med karaktärerna därifrån, och remus lupin som en ulv som egentligen är god :p)

Senast ändrad:

Jaha röstning ikväll. Svårt att säga varken bu eller bä. Flera helt nya spelare, för mig. Vissa skriver mer än andra. Lundblad verkar ivrig. Cirkus med.

Tja mina slående observationer:cautious:

Jag vill inte BOPa så jag försöker mig på en liten "teori".

Dramatik röstar på karamelldrottningen

Därför att ovanstående inlägg är det enda som fått mig att reagera (om än bara lite). Det jag reagerade på var att Karamelldrottningen i mina ögon verkar vilja dra blickarna till Lundblad och Cirkus genom att skriva att de verkar ivriga. Dock var det inte de två spelarna som varit mest aktiva i tråden, så varifrån fick hon det?

Edit: Fattade först nu vem Lundblad var, och hon var ju aktiv förstås.

Senast ändrad:

Du låter precis som min sorts människa, du har mad hatter som avatar (har jag med på diverse sidor, min mad hatter är craaaaazysnygg ;) ), skriver exakt vad du tänker och trycker på skicka att sen hoppas att någon följer tankegången, dessutom bor du i Awesometown, som låter som min slags stad, eftersom jag är så awesome (fråga alla som känner mig om jag tycker jag är awesome liksom :p)

Misstänktsamt :cautious:

Själv tycker jag det är lite misstänkt att du försöker knyta dig så nära LindgrenV - inte nog med att du funderar på att byta avatar till mad hatter själv, ni har ju bägge två era efternamn som båda börjar på L i era alias ;)

Får mig iaf att fundera över varför du vill verka vara LindgrenV - är det för att du vet att ni är på olika sidor och om LindgrenV visar sig vara god så vill du att vi ska associera dig åt samma håll??

Paddington röstar på CaisaLundblad

Knapp

Jag gillar heller inte att BoP:a så jag röstar på den som jag även tidigare (inlägg #80) hade (väldigt svaga) teorier emot.

Mumorsan röstar på karamelldrottningen

Och nu har även jag hittat tråden! Mer än så hinner jag inte skriva nu, jobbet väntar.

Karamelldrottningen röstar på Con därför att hon är trött och är rädd för att råka somna och Von verkar lite diffus sådär.

Måste bara fråga dig Karamell - Con har bara skrivit ett inlägg i tråden (se ovan): Var ser du att hon är trött och rädd för att råka somna???

Senast ändrad:

:eek:
Det är en sak att prata om Fenrir Grårygg men det är en helt annan sak att prata om Remus Lupin! :mad:;)

(det vore nästan va en bra tema till ett ulvspel :idea: harry potter med karaktärerna därifrån, och remus lupin som en ulv som egentligen är god :p)

Är rätt säker på att det har varit Harry potter tema minst en gång troligen fler. ;) De flesta fantasy berättelser borde fungera bra som tema eftersom de brukar ha en god och en ond sida. :)

glömmerallt röstar på mumorsan Det måste helt enkelt vara något skumt med henne då mitt finger dras till hennes namn på skärmen:nailbiting:

(känns lite trist att bopa men jag kan inte sortera ut något vettigt bland allt offtopic pladder trotts mer än en genom läsning)

Oj, nu trillade det in många röster medans jag skrev, skoj nu går det kanske att teoria lite mer. Håller på med lite annat men ska försöka analysera innan deadline om jag hinner.

fast hon skriver ju att:
Karamelldrottningen röstar på Con därför att hon är trött och är rädd för att råka somna och Von verkar lite diffus sådär. Dvs inte att jag är trött och rädd för att somna. Stor skillnad enligt mig

fast hon skriver ju att:
Karamelldrottningen röstar på Con därför att hon är trött och är rädd för att råka somna och Von verkar lite diffus sådär. Dvs inte att jag är trött och rädd för att somna. Stor skillnad enligt mig

Hon skrev ju om sig i tredje person i början av meningen och sedan nämner Con (fast lite felstavat:p) igen efter ha skrivit 'hon', därför tror jag att hon menade så.
Men bäst är ju att hon får själv skriva vad hon egentligen menade :)

Och nu blev jag lite misstänksam mot dig ... :cautious:

*kl*

Läst igenom allt jäkla ot:ande nu. Det enda jag reagerade lite på (men som inte behöver betyda misstänkt) är KDs inlägg där hon verkade vilja att andra ska dra igång leken men själv var hon ganska avvaktande. Nån mer kommenterade det sen.

Röstläget hittills:
Karamelldrottningen röstar på Con
Caisa röstar på Niyama
Lillelorden röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Sasse
AskoII röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på karamelldrottningen
Paddington röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på karamelldrottningen
glömmerallt röstar på mumorsan

Tror inte jag missat nån? Jag hade tänkt rösta i tid idag bara för att jag tycker det är trist med sista minuten-röster. Men det går inget vidare med det.

men nu har jag kollat det där inlägget sjuttioelva ggr - var ser du att hon skriver inlägget i tredje person??

tycker också att det är bäst att hon får svara på vad hon menade, vilket var vad jag ville med mitt inlägg. Varför tycker du att jag är misstänkt för att jag vill ha förtydligande?

men nu har jag kollat det där inlägget sjuttioelva ggr - var ser du att hon skriver inlägget i tredje person??

tycker också att det är bäst att hon får svara på vad hon menade, vilket var vad jag ville med mitt inlägg. Varför tycker du att jag är misstänkt för att jag vill ha förtydligande?

Det är ett märkligt sätt att skriva men jag tolkar det också som att det är KD själv som är trött.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar